Hallo meiden, NOg even een vraag van mij aan jullie, ik ben nu net 4 weken zwanger maar kan/mag ik mijn haar nog verven?? Zoja met welke haarkleuring is dan het beste?? Alvast bedankt!!
ik gebruik henna poeder sinds ik zwanger ben, werkt perfect! ook nog eens goed voor je eigen en voor je beebje
ik heb gewacht tot na de 12 weken en doe het nu zo min mogelijk. Zal dus in totaal 3 keer zijn tijdens de zwangerschap. Zou het liever niet doen maar ben zo grijs! en nog onder de 30 pfffff
Ik verf mijn haar gewoon tijdens de zwangerschap, hier op het forum eens gevonden dat het niet schadelijk is voor het kindje. Enige wat ik je aanraadt is om goed te luchten als je bezig bent. Ik ben nu 25 weken zwanger en heb nu 2/3 keer mijn haar geverfd. Zal nog 2 keer gebeuren.
Door de kapper laten doen meid! Ik verf al jaaaaaren mn haar zelf, ook kwaliteitsverf.. altijd de zelfde.. Op mijn NOD, terwijl ik totaal niet dacht aan zwanger worden, verfde ik het, en werd het grijs/groen! 2 dagen later kwam ik erachter dat ik zwanger wás! De kapper is de dag erna 3 uur bezig geweest om het een beetje te fatsoeneren! Ik verf het nooit meer zelf,of ik nou zwanger kan zijn of niet.. haha Gefeliciteerd natuurlijk!
Heej Ik verf mijn haar ook en heb jou vraag in het begin aan zowel de kapper als de vk gesteld. Zij vertelden allebei dat blonderen niet zo goed is, zeker in het begin van de zwangerschap, maar dat donkere kleuren (rood, bruin, zwart) echt geen kwaad kunnen. En henna kan sowieso geen kwaad, dat is veel natuurlijker en dat was volgens de vk het beste. Maar ik durf mn haar niet zelf te verven, heb erg dik haar en ben dan bang dat ik allemaal plukken vergeet Dus ik heb mijn haar gewoon bij de kapper later doen.
Bedankt meiden! Ik ben zelf pas 26 jaar maar zo grijs als een muis als ik niet verf dus wilde het even zeker weten want anders zou ik echt met een muts ofzo rond moeten gaan lopen haha!! Succes allemaal met de zwangerschappen!!! liefs, Hopefulness
Haha ik verf het ook gewoon. Ik verf het donkerblond. Tijdens mijn vorige zwangerschap verfde ik het lichtblond en toen werd het ineens oranje!!! Toen is de kapper ook uuuuuren bezig geweest. Stomme hormonen, die kleur had ik altijd! En later wilde ik het laten bijkleuren (bij de kapper laten doen) en toen wilde het maar niet lichter worden, terwijl ik normaal verf maar kort in mijn haar hoef te doen (ook lichte kleuren) omdat het zo makkelijk pakt.
Henna is voor je huid wel goed, maar weet wel dat je die kleur er alleen uit kunt knippen. Je kunt het niet ontkleuren en niet overheen verven, mocht je toch een ander kleur willen. Tegenwoordig is de verf bij de kapper veel beter voor je huid, voornamelijk omdat er veel kapster de ziektewet ingingen met kapperseczeem. Blonderen is voor de huid slecht, dit zou ik even overslaan. Donkere kleuren, en de lichtere verf waarbij niet ontkleurd hoeft te worden is geen enkel probleem Door de hormonen kan het wel anders uit pakken... Hou dit in je achterhoofd. (Ik ben kapster, ik weet waar ik over praat)
Volgens mijn kapster kun je gewoon verven tijdens de zwangerschap. En zij is zo iemand (heeft 3 kids) wat pietje precies is en zich netjes overal aan de regels houdt en zo gezond mogelijk wil leven, etc etc. en ze vertelde mij dat je je haren gewoon kunt verven. Ik persoonlijk zou blonderen wel overslaan omdat mij dat wel wat erg heftig lijkt, maar aan de andere kant wordt dat ook gewoon t zelfde opgenomen als 'gewone verf'..
Ik zit hier ook mee. Ik blondeer me haar altijd, met wella 11.1 koleston ofzo geloof ik. (vriendin doet het) Maar we doen dan wel altijd alleen mijn uitgroei niet mijn hele haar. Ik moet echt NODIG naar de kapper, t is echt al dik 6 cm uitgroei ofzo, dus wil toch wel heen, maar ik twijfel wel heel erg.... Die vriendin weet nog niet dat ik zwanger ben en dat wil ik eigenlijk ook zo laten...
Je kan gewoon verven geen probleem. Toen ik de terug plaatsing kreeg in het ziekenhuis meteen gevraagd over verven en permanent of ik dat gewoon mocht doen voor het geval dat hoewel ik eigenlijk wel wist dat het gewoon kon. En de arts zei dat het gewoon kon hij gaf zelfs aan... Dat ook kapsters gewoon zonder problemen zwanger kunnen raken en die hebben de hele dag Door met de chemicaliën te maken. Dus ik ben gewoon Door gegaan met me verven en permanenten en nog steeds zwanger
Bedankt iedereen voor de reacties! Gelukkig kleur ik mijn haar altijd lichtbruin dus hoef me iig geen zorgen te maken over bleken! Ik kan het erg hard gebruiken maar ik wacht nog even een weekje (gewoon voor de zekerheid) Liefs, Hopefulness
Ik heb ook gewoon mijn haar geverfd (weet alleen niet meer hoe ver ik toen was). Rond de 11 weken dacht ik. Heb het gewoon zelf gedaan met Syos verf.
ik verf mijn haar ook gewoon.. alleen wel wat minder dan ik normaal doe.. maar het schijnt niet schadelijk te zijn
Ik verf al 3 zwangerschappen mijn haren blond en heb inmiddels al 2 gezonde kindjes (deze moet er nog uit ). Ik heb ook nooit gehoord dat dat niet kan hoor.
Ik heb in het begin van mijn zwangerschap aan de gynaecologe gevraagd of het verven van mijn haar kwaad kon voor mijn kindje en ze zei me dat het zeker geen kwaad kan. Het is zelfs beter om het bij de kapper te laten doen. Hun producten zijn in de loop der jaren toch al veel verbeterd en aangepast dan vroeger. Het was mijn eerste vraag aan de gynaecologe... ik kon toch zeker geen 9 maanden mijn haar niet kleuren... dan zou ik helemaal grijs uitslaan