.....krijgen alle verpleegkundigen weer een bijscholing borstvoeding Ondanks het WHF borstvoedingscertificaat. We waren met 5 dames uitgenodigd voor een bijeenkomst om te evalueren hoe de poli's, opname, bevalling en zorg eromheen gegaan was. En daar was ik ietwat ongezouten over het borstvoedingsbeleid. Ik heb iets gezegd in de trant van:"Het was maar goed dat ik na 2 dagen naar huis mocht en een goede kraamhulp had anders was de borstvoeding mislukt" Misschien een beetje onaardig, maar wel waar. En ze schrokken er van, spraken me naderhand verder in detail aan, en nu heb ik een officiele terugkoppeling gekregen dat ze dit op gaan pakken. Trots Mijn bijdrage aan BV in Nederland
Super zeg!! Achteraf had ik misschien ook feedback moeten geven, aan het ziekenhuis en de kraamzorginstelling.. Hmm, misschien moet ik dat gewoon alsnog doen! Niet geschoten is altijd mis he, als ze niet weten dat ze verkeerde adviezen geven, kunnen ze 't ook niet verbeteren.
Ja precies. Ze namen het ook niet als aanval op, maar waren oprecht geschokt omdat ze dachten dat ze het goed deden. En ik heb ze vertelt dat je als nieuwe BV mama meer hebt aan uitleg over hoe je je kindje aan moet leggen, dan dat hij er op wordt gekwakt en na een kwartier weer af wordt gehaald.
Wat goed zeg van je!! Ik merk dat het heel wisselend is wie je treft in het ziekenhuis maar dat er helaas regelmatig nog een hoop mis gaat rond de borstvoeding. Super dat je het hebt gezegd en dat er wat mee wordt gedaan!
Als ik erover nadenk is het bij de eerste ook helemaal niet goed begleid toen... En nooit wat over gezegd .. Stom van mezelf eigenlijk. De kraamzorg was super!
Misschien moet je het gewoon nog eens bespreekbaar maken in het ziekenhuis. Ze hebben van die bezoekavonden over bevallen in het ziekenhuis, kun je het dan met de lc bespreken.
Hmmm klinkt me heel bekend. Ik ga het bij de na controle ook nog aankaarten. Iets langer en we hadden onze dochter niet mee naar huis mogen nemen. Thuis met de kraamzorg had ze een kristalletje in haar luiertje. Gelukkig daarna niet meer door de juiste inzet v d kraamzorg.