Kinderopvang Leidsche Rijn

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door peacefield, 9 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peacefield

peacefield Actief lid

8 feb 2012
    179
    0
    0
    Jurist
    Utrecht
    Goedemorgen,

Lastig zeg, een kinderopvang kiezen. Zijn er misschien dames uit Leidsche Rijn die ervaringen willen delen over kinderopvang? Misschien dat dat ons kan helpen bij het maken van een keuze.

:)

2. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.276
    1.109
    113
    Het is inderdaad heel lastig om te kiezen. Het is echter ook lastig om je goed te adviseren. De meeste ouders hebben een keus gemaakt en vervolgens ervaring met 1 kdv. Ze kunnen dan alleen maar vertellen dat zij tevreden zijn maar dat zegt niks over de andere kdv's en zelfs niks over de andere groepen binnen dat ene kdv. Meestal is het in dit soort gevallen het allerbelangrijkste welke leidster je treft (net als straks op de basisschool, leuke school maar een vervelende juf?? Dan wordt de schooltijd toch een stuk minder prettig. Of de kraamzorg? Organisatie staat perfect bekend maar als jij net een chaggerijnige en pietluttige kraamhulp krijgt dan heb je niks aan die goede naam). Als je dan toevallig wel een leuke leidster hebt, kan die natuurlijk zwanger of ziek worden en dan heb je ook weer niks. Geen garanties helaas :(

Ik woon zelf in Leidsche Rijn. Heb nog geen ervaring als ouder (ben hoogzwanger) maar heb wel een tijdje als invalkracht op een kdv gewerkt en ken de omgeving redelijk. Mijn kind gaat straks overigens naar een gastouder waar ik een goed gevoel bij heb maar ook dat is gewoon gokken.
    Misschien kan ik toch wat met je meedenken maar dan is het misschien handig als je je wijk even via een pb stuurt. Leidsche Rijn is best groot ;)

3. peacefield

peacefield Actief lid

8 feb 2012
    179
    0
    0
    Jurist
    Utrecht
    Onze wijk is Vleuterweide, maar daar zijn we niet echt aan gebonden. Buren van ons zijn wel een paar keer van kdv gewisseld in verband met beschikbare dagen. En zelfs als mensen maar ervaring hebben met 1 kdv, ben ik wel geïnteresseerd in ervaringen. Alle beetjes helpen, zullen we maar zeggen...
    Eventueel is een gastouder misschien ook wel wat, maar ik vind het helemaal lastig om daar een zoektocht naar te starten. Nog tips? :)

4. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.276
    1.109
    113
    Ik pb je even, wil niet teveel openbaar zetten :)

Deel Deze Pagina