ik hoorde mijn vriend net zeggen dat hij op de radio had gehoord dat de brieven niet kloppen of iets.. dat sommige of 1000 euros teveel krijgen of moeten terug betalen wat niet klopt.. dit geld voor mensen dan met een koophuis.. zoiets had hij op de radio gehoord.. hier trouwens nog niks gehad geen brief geen geld geen nieuws is goed nieuws zal ik maar zeggen
o,o ik heb een koophuis maar gelukkig nog niets terug gehad, ik hou het wel apart voordat ze bij mij een fout hebben gemaakt.
Op de radio werd gemeld dat mensen met een koophuis of fors bij moeten betalen of geld terug krijgen omdat de voorlopige teruggaaf vorige jaar niet goed is gegaan. Ik hoop dat ik terug krijg....maar dat zal wel weer niet.
Hier klopte het dus NIET. Mijn schoonmoeder (die er veel verstand van heeft) heeft onze aangifte nog eens nagerekend (wat ik zelf had ingevuld). Onze berekening blijkt correct te zijn. Wij kregen namelijk een aanslag van 1500 euro, terwijl wij dat bedrag juist horen terug te krijgen. Een dezer dagen gaan we dus met alle papieren naar de Belastingdienst in onze woonplaats. Dus: mochten jullie een aanslag krijgen, controleer dat dan wel even.
Heb vanmorgenin t nieuws gelezen datje haast direct na je verkeerde aanslag ook n brief er over zal krijgen met dat er fouten gemaakt zijn en je vanzelf een nieuwe aanslag krijgt waar wel met de dingen die nu fout gegaan zijn rekening gehouden is. Maar goed...als ik jou was zou ik ook aan de bel trekken. Van de belasting dienst toch al niet zo'n hoge pet op. Ik heb mijn blauwe envelope ook binnen alleen staat t bedrag nog niet op mn rekening... Die van mn vriend is nog niet binnen. Ben benieuwt wat dat wordt. Ik vind t iig n vreemd bedrag wat ik nu heb. Ik had nml gezorgd dat mn vriend t leeuwendeel terug zou krijgen. Maar heb toch n redelijk groot bedrag toebedeeld gekregen. Dus hoe dat nou zit.... (en heb geen eigen huis nog dus de fout van de belasting kan bij mij niet gemaakt zijn...maarja er zijn wel meer dingen die ze fout kunnen doen natuurlijk )
Wellicht staat het (net als bij mij) in hele kleine lettertjes aan de recherkant dat ze je rekening nummer in eens niet hebben.....mijn man kreeg ook een brief en het was ook gelijk gestort...in mijn geval moet ik nog wachten op een formuliertje van hun kant..... Het was dat ik goed keek..anders had ik er nu nog op zitten wachten...
Euh duh...had mijn mijn rekening gekeken ipv de gezamelijke waar t dus opgestort wordt. Niet dat t daar wel op staat al
Particulier Zakelijk Belastingconsulent Veelgestelde vragen Particulier Wanneer ontvang ik bericht over mijn aangifte? sluiten Hebt u op tijd aangifte gedaan, namelijk vóór 1 april 2008? Dan krijgt u vóór 1 juli 2008 bericht. Dit zal een brief of (voorlopige) aanslag zijn. sommige moeten dus toch nog ff wachten ben ik bang. ik wacht lekker met jullie mee ik heb ook nog niks en zit er echt om te springen hahahaah groetjes edith