Wie al bericht over voorlopige teruggaaf?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rachel1984, 9 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Bij ons ook het geld erop!

2. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    tjing tjing.. hier ook weer.. brief vrijdag gekregen en geld stond er vandaag bij..

3. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

nou wij hebben vandaag iemand op viste gehad die alles voor ons gaat uit zoeken want de gene die het voor ons in had gevuld had het helemaal verkeerd gedaan n veel te weinig!

4. Daantje84

Daantje84 Actief lid

25 sep 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Mensen, waarom zijn we altijd zo ontzettend slecht gehumeurd als het gaat om de belastingdienst? Tuurlijk, we willen allemaal ons geld terug en graag zo snel mogelijk, het is immer ONS geld, maar die mensen op de kantoren en aan de telefoon doen alles wat ze kunnen.
    Vergeet niet dat er jaarlijks (even uit mn hoofd) meer dan 10 miljoen aangiftes worden ingediend...

(ookal is het al 1 juli geweest en zullen de meesten nu wel bericht hebben gehad:)
    En inderdaad, als je aangifte voor 1 april goed (en dat is heel belangrijk!) is binnengekomen, is het streven om voor 1 juli een bericht te sturen. Het kan dus voorkomen dat het iets later is.
    Ow ja, stel je heb al jaren je teruggaaf rond 8 mei op je rekening, dat is dan geen garantie dat je dat dit jaar ook zou hebben.

Een beetje begrip voor de belastingdienst lijkt mij niet verkeerd, ondanks alle automatisering, blijft het ook voor die mensen hard werken.

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Gisteren de blauwe brief binnen gehad en vandaag stond het op de rekening :D .. lekker uit eten morgen ;) ... :)

6. Shady09

Shady09 Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.475
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster
    Almere
    @daantje ik ben echt niet blij met de belastingdienst hoor! Zij hebben een storing gehad ik had het in februari al ingeleverd. En elke keer als ik belde om te vragen of het goed ontvangen was omdat die storing tussendoor gekomen was zeiden ze :als u het voor 1april ingeleverd heeft krijgt u voor 1juli bericht als ze gewoon ff voor me gekeken hadden of het idd binnen was had ik het al veel eerder opnieuw kunnen insturen en niet pas op7juli!

Nu kan het weer3maanden of langer gaan duren voordat ik mn geld heb en dat terwijl het niet MIJN fout is maar die van HUN

7. Shady09

Shady09 Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.475
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster
    Almere
    Helaas nog steeds niks.. Maar er is nog hoop ze hadden die van mn nichtje 16juni en ze heeft 16juli haar geld gehad!

8. Daantje84

Daantje84 Actief lid

25 sep 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Oke, een beetje ben ik het met je eens. Het was zo dat de mensen die voor 23 feb hun aangifte in hadden gestuurd via hun eigen pc, dat die aangiftes idd op nieuw moesten. Die mensen hoorden automatisch bericht te hebben gehad dat hun aangifte opnieuw moest (dit bericht hebben die mensen begin maart al gehad). Nou kan het zijn dat jij geen bericht hebt gehad en de persoon die je gesproken hebt, had idd even kunnen kijken en niet allen het standaard antwoord moeten geven, ik begrijp dat het heel vervelend is dat er niet even wat meer voor je is gedaan elke x dat je belde, want het is totaal geen moeite om even in het systeem te kijken of een aangifte er in staat.
    Je hebt er weliswaar niet veel aan, maar toch sorry.
    Ik voel me er in dergelijke situaties altijd een beetje verantwoordelijk voor, terwijl ik dat niet ben. Het is immers mijn werk om de mensen te woord te staan en dit soort dingen na te kijken.

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik kreeg alleen bericht dat er vertraging was, dat is nu 2 maanden geleden, hoeveel vertraging is dat dan?

10. Shady09

Shady09 Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.475
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster
    Almere
    @daantje Ik had al zo'n vaag vemoeden dat je daar werkte haha. Ik hoop echt dat ze er spoed achter zetten maar dat zal wel niet helaas.

Wij hebben idd geen brief gehad. Maar ze hebben mn nichtjes aangifte 16juni ontvangen en 16juli had ze haar geld dus er is nog hoop voor ons!

Ik wil namelijk zo graag op vakantie! Vorig jaar ging het niet door omdat het reisbureau failliet ging ondanks dat we alles al betaald hadden. We kregen het geld heel laat terug van die reis dus toen was onze vakantie al voorbij en nu dit weer. Maar ik hou hoop!

@loeki ik weet ook niet hoe lang ze vertraging hebben. Misschien kan je ff bellen en vragen of ze je aanvraag al verwerkt hebben?

11. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik heb er ook achteraan gebeld en dat van ons was onder weg is inmiddels allemaal binnen je moet er gewoon even achter aan bellen dan weet je waar je aan toe bent anders blijf je wachtn tot je een ons weegt

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    IK WIL OOK :(

13. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Ik wacht ook nog steeds, ze moesten mijn rekeningnummer terug hebben, die hadden ze nog niet, nu wacht ik op het geld :S

14. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    money money money!

ik heb het geld binnen! jeopie! er is nog geen brief, maja ben verhuisd zal straks eens in het andere huis gaan kijken!

joepieeeeeeeeeeeee

15. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    bElastingdienst leuker kunnen ze het voor sommige niet maken, moeilijker wel!zal vandaag weer ff met een kwaaie kop bellen :D

16. Daantje84

Daantje84 Actief lid

25 sep 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    Kan niet anders zeggen dat voor iedereen die er langer op moet wachten en dus belt, dat je in elk geval hopelijk een goeie treft aan de telefoon, die ook echt wat voor je wil doen. Helaas kunnen ze (we) soms heel weinig doen, kunnen het niet bespoedigen.

En toch nog een tip: probeer je teruggaaf als extra-tje te zien, reken er niet op (met boeken van bijv vakantie), want mocht het door omstandigheden te laat zijn of zelfs verkeerd uitpakken (een accountant/boekhouder die zegt dat je een teruggaaf krijgt, en door verkeerd invullen blijkt dat je moet betalen), dan heb je wat speling.
    Tuurlijk is het niet voor iedereen mogelijk, maar wij hebben bijv hier thuis ook alleen een maandelijkse teruggaaf voor ons huis, de teruggaaf die je kunt krijgen omdat je werkt en kinderen hebt (de combinatiekorting), laten wij pas in 2009 uitbetalen. Levert ook nog eens een beetje rente op over dat bedrag.
    Ik heb liever €1000 in 1x dan €100 per maand, dan geven we het toch uit en is er niets van over. Dat doen we hier ook met de kinderbijslag, dat laten we op een hele aparte rekening storten, zodat we er later wat leuks voor kunnen doen voor Lana

17. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Probleem is, wij kregen wat onverwachte kosten van een dierenarts.
    En we willen dus heel graag een weekje weg, hierna kunnenwe 3 jaar lang niet meer weg, en hiervoor ben ik nog nooit er tussen uit geweest, die belastingteruggave zou voor de oppas zijn van de dieren.

18. Shady09

Shady09 Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.475
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster
    Almere
    @daantje wanneer werk jij? En kan jij er niet ff spoed achter zetten voor ons haha. Die man die het voor ons heeft ingevuld heeft wel een brief bij de aangifte gedaan met de vraag of ze er spoed achter kunnen zetten omdat we anders in financiele problemen komen. Denk je dat dit helpt?

Wij krijgen ook maandelijk geld terug voor ons huis en verder hebben we nergens anders recht op volgens mij. Maar we krijgen niet t hele bedrag maandelijks terug maar de helft zodat we het daarop volgende jaar idd een extratje hebben.

19. Daantje84

Daantje84 Actief lid

25 sep 2007
    159
    0
    0
    in t mooie twente ;-)
    @shady: helaas begin ik over 2 weken pas weer met werken en ik heb ook niet de mogelijkheid om er spoed achter te zetten.
    Je zegt dat die man er een brief bij heeft gedaan? Dus dan heeft hij de aangifte op papier gedaan, dan moet ik je helaas teleurstellen, het heeft nl uberhaupt geen zin om er een brief bij mee te sturen. De papieren aangiftes worden in Heerlen ingescand en dan zal de computer de gegevens uit de aangifte afleiden. Deze computer kan veel, maar helaas geen brieven lezen...

Ik zelf vind het persoonlijk heel verstandig dat je je maar de helft terug krijgt elke maand, en de andere helft altijd achteraf als extra.

20. Shady09

Shady09 Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.475
    0
    0
    Thuiszorg medewerkster
    Almere
    Hij heeft de brief wel via de computer opgestuurd en die broef geloof ik ook getikt en daarvan een kopie naar ons gestuurd. En als het geen nut heeft dan hebben we pech dat hebben we nu toch al haha

Deel Deze Pagina