Zonet maar weer belastingdienst gebeld, ze zeggendat het geld is overgemaakt, maar heb nog niks ontvangen, weet iemand wanneer ik het ongever kan verwachten op mijn rekening? Belasting zegt het is volledig verwerkt op 24-07 , ze hebben giro en ikke rabobank.
Hai dames, Ik had even een vraagje tussen door....ik denk, gebruik dit topic maar even aangezien het ook om belasting gaat. Ik heb inkomsten belastings papieren gehad over 2006. Een P biljet. Ben dus verplicht dit in te vullen en op te sturen. Maar ik vraag me af waarom. Er is in 2006 (na mijn weten) niets verandert geweest. Ik werk al 6.5 jaar niet (thuisblijf moeder) en ontvang dus 0,0 inkomsten. Moest ook gegevens van mijn man invullen over 2006. Iemand eenige idee waar dit voor kan zijn? Zelfs de belasting diens die ik heb gebeld wil/kan mij geen antwoord geven. Hopelijk iemand hier soortgelijks mee gemaakt? Hoop wat te horen. Groetjes Linda
het enige wat ik weet is dat wij ook nog steeds bezig zijn met de belastingdienst over 2006 maar dan huurtoeslag, en ik weet dat ze er een potje van hebben gemaakt in 2006 heel veel mensen hebben problemen over dat jaar! daar zijn ze nu 2 jaar later nog mee bezig!
Na heel veel gedoe, maanden wachten, soepkippen bij de belasting en kwijtgeraakte papieren, hebben we eindelijk vandaag de brief met daarin het bedrag van de VT 2008. We krijgen dat bedrag tot het einde vh jaar per maand gespreid. Weet iemand hoe lang het doorgaans duurd voor de eerste keer betaald wordt, nadat je die brief hebt ontvangen?
Ja voor het huis ja. De 15 betalen ze dus uit? Heb vandaag de brief gehad, dus dan zou ik de 15e aug. 1e keer ontvangen?
@ Daantje Sorry maar begrip voor de belasting. Van mij niet hoor. We hebben eind januari de eerste keer ingediend. Toen zijn ze alles kwijtgeraakt. Weer opnieuw, weer kwijt! De 3e keer is het goed gegaan. We zijn al heel wat maanden verder. En veel telefonosch contact gehad en de meest simpele figuren kom je tegen, je word er echt niks wijzer van. Ik geloof er niet veel van dat er zo hard gewerkt word. echt waar als ik denk aan belastingdienst word ik al weer boos... Gelukkig is het nu eindelijk erdoor.
Er wordt altijd uitbetaald rond de dagtekening, dus je zou het er morgen of overmorgen op moeten hebben staan (mits alles goed is met rekeningnummer enzo) Ben blij dat ik eind deze week weer naar het werk ga om mijn kennis weer bij te schaven, zodat ik 11 augustus weer aan het werk kan en ook hier weer 100% zekerheid heb over mn antwoorden hier.
@ Daantje Bedankt voor je antwoord. Ik houd het in de gaten! @ Alecia Welke dagtekening stond er bij jou dan?
11 juli dagtekening volgens belasting is het onderweg met de aantekening van 24 jul, volgens postbank duurt het max 1 werkdag volgens rabo max 5 werkdagen, dus zit nu ff behoorlij in de stress.
Pfff, als ik dit zo allemaal lees, begin ik (hoe vreemd het ook klinkt) weer te verlangen naar mn werk... Kan er er echt naar uit kijken om alles weer voor mensen na te kijken en op te zoeken in het betalingssysteem, kunnen zie wanneer de BD het geld heeft gestort. Wel vreemd is dat bij de BD het bekend is dat Rabo en ABN snel zijn met betalen en dat de Postbank juist soms 5 dagen vasthoud, in hoeverre dat ook allemaal klopt, weet ik niet. Weet wel dat ik altijd een dag erna mn geld had (ten opzicht van de datum in het systeem, de dagtekening kon soms zelfs nog later zijn)
Ik geloof nog steeds niet dat ze iets in 1 keer goed gedaan hebben. Ik heb het geld ontvangen! Eindelijk! @ Alicia, als ze de 24e hebben overgemaakt, en het duurt bij postbank 5 wekdagen zou je het sowieso waarchijnlijk morgen pas krijgen, want weekend telt niet mee. Zou niet teveel stressen hoor, komt vast deze wk binnen. Als ze al overgemaakt hebben komt het echt wel goed! @ Daantje Wat is nu waarschijnlijker; dat ik de volgende keer 15 aug. krijg of 15 sept.?
Hebben ze je dat aan de telefoon gezegd?!?! Nou, dat kunnen ze wel, we kunnen in het systeem zien wanneer de opdracht naar de bank is gestuurd, vanaf dat moment kan het een paar dagen duren voor het er op staat. Ook kunnen ze zien of er een melding staat wat in houd dat een bedrag niet rechtstreeks naar je rekening gaat (bijv als je nog een andere aanslag hebt openstaan waar al een aanmaning voor is gestuurd, dan verrekenen ze dat automatisch. Ik heb mn vriend vandaag ook nog even voor de zekerheid gevraagd (die werkt ook bij de BD ) en hij gaf aan dat het zo is, dat je je geld in principe binnen 2 wk na dagtekening moet hebben, tenzij er dus inhoudingen zijn of problemen met het rekeningnummer. @ female Sowieso de 15e van augustus en volgens mij en mn vriend ook al rond de 29. Helaas kan ik zoiets niet nakijken (want we mogen niet buiten de BD-telefoon gegevens nakijken, je moet er altijd voor bellen)
Hop da het deze week binnen komt, want dan gaan we van dondrdag tot zaterdag ff uit huis weg, ff luchten en geen diertjes