Inmiddeles al 3x op controle geweest bij het nieuwe ziekenhuis. Elke keer flinke vertraging opgelopen. 1e x meer dan 1u. Ik vind ook dat er te weinig beeldschermen met de oproepen. Vaak zit de wachtruimte zo vol dat je met rug naar de schermen moet zitten en dan moet je elke keer met je koop draaien. Lettertype is ook heel klein. Allemaal kinderziektes. Verder ben ik as vrijdag 40 wk.(vandaag 39 wk en 2 dagen). Ben eerlijk gezegd al beu. Ik wou dat ik gisteren al kon bevallen, maar ja... Het is nog afwachten. Omdat mijn eerste bevalling een spoedks is geworden onder volledig narcose heb ik nog kansen dat het weer een ks wordt. In dit geval vind ik echt jammer dat er nog geen tv is op de kamers.dat zorgt tenminste voor afleiding. Enig idee hoe lang dit nog duurt? Btw: wat vinden jullie van de nieuwe bezoekerstijden? Gr. En suc6 allemaal!
Ik heb zelf nog geen vertragingen gehad, wel de andere mensen in de wachtkamer. Toeval? Aanstaande dinsdag ben ik 40 weken, de volgende dag heb ik weer een CTG afspraak gevolgd door een poli afspraak. Geen idee bij wie trouwens, elke poli afspraak zie ik een ander. Vind ik helemaal niet erg. Ik hoop alleen dat de bevalling snel gaat beginnen! Ik zit er helemaal doorheen. Mijn buik zit enorm in de weg (is ook bijna continue hard), door pijn in mijn bekken/heupen is slapen erg moeilijk (ook een mannetje dat ineens enorm snurkt, of zou me dat nu ineens meer opvallen?), omdat mijn fiets gejat is moet ik mijn dochter lopend wegbrengen en dat is zeker geen pretje nu.
@Bastet, Ho! Ik voel mij precies zoals jij! Wat fijn om te weten dat ik niet de enige bent! Ik heb ook veel last van harde buik en slechte slapen. Morgen heb ik weer een controle. Ook elke keer iemand anders gehad! In principe waren ze allemaal vriendelijk. Ik vond allen Dr Oosterbaan wel gehaast, maar hij liep al een uur achter met zijn afspraken. Persoonlijk vond ik Dr. De Bruin heel fijn en arts-assistent Marloers Hessel ook. Ze nam alle tijd om onze vragen te beantwoorden. Ben ook benieuwed naar jullie ervaringen met de doktors...
@opeminded: gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen Ik kan helaas geen namen geven, ik heb sowieso moeite met namen onthouden, maar wanneer ik zwanger ben is mijn geheugen helemaal 3x niets! Alles wat ik afspreek moet ik mijn telefoon zetten en in de agenda op de PC anders vergeet ik het.
Vind het hier wel negatief over komen zeg... Ik werk zelf al jaren in het JBZ, nu dus ook op de nieuwe locatie... En ja er zijn nog dingen niet klaar, en ja alles loopt nog niet totaal op rolletjes, maar dat is toch logisch? Wij zijn nu 5 weken over, en echt elke dag zijn er zichtbaar weer goede veranderingen! Écht iedereen spant zich onwijs in.. Niks meer dan lof wat mij betreft!
Ik heb zelf tot nu toe erg goeie ervaringen in het nieuwe zh. Tuurlijk is het voor iedereen nog wennen, maar op een afspraak na ben ik elke keer binnen het kwartier naar binnen geroepen! Ook op de verlosafdeling begint het nu steeds beter te worden. Wij waren er een van de eerste dagen en toen was er natuurlijk nog niet alles op orde, maar volgens mij begint het nu goed te lopen! Heb ook zeker niks meer dan lof voor alle medewerkers, jullie moeten er ook wegwijs worden! Liefs DD
@lovelyDK, Ik Verwachtte natuurlijk dat er startproblemen zouden (zullen) zijn bij zo'n grote ziekenhuis en mijn commentaren heeft niets te maken met het personeel. Vind ook dat ze meer dan hun best doen! Dus alle lof naar het personeel! Denk zelf dat ze soms meer moeite hebben dan de patienten, maar sommige dingen zijn nou eenmaal vergeten of vertraagt (zoals de tv's), maar kun je het voorstellen dat de dagen heel lang duren in een zkbed als je nog niet eens een manier hebt van afleiding? Verder vind ik een heel mooi zk geworden en ik geloof dat met de tijd de 'kinderziektes' zullen verdwijnen of verminderen. En dan denk ik zelfs dat een v.d beste ziekenhuizen worden van NL, vooral door de kraamsuites! (ik weet namelijk dat NL echt achterloopt met zullen mogelijkheid in vergelijking met andere landen!)
Ja naja het is maar wat je als probleem ziet... Ik heb zelf een spoed ks gehad, 2 dagen in het ziekenhuis gelegen, maar ik geloof niet dat mijn tv überhaupt aan is geweest... Het is misschien handig als ze er zijn, maar zo niet is dat toch niet zo erg? Ik weet trouwens wel dat ze er vorige week idd nog niet waren!
Er zijn gewoon wat dingen gebeurt die niet zouden gebeurt als we niet verhuist zouden zijn... ik ben verhuist dus mijn kindje is nog in het oude zkh geboren... Kindje is om half 7 smorgens verhuist en ik pas om 2 uur smiddags.. verschikkelijk maar goed mijn man is naar het nieuwe gegaan om daar te zorgen voor ons kindje ons kindje is pas op dag 5 in bad gedaan. is ook heel lang misselijk geweest en als ze beter hadden opgelet was dat niet nodig geweest en hadden ze het maagje gespoeld gehad. Er waren op het moment dat ik de kamer in kwam geen aankleedkussen, voedingskussen, tv, telefoon, nachtkastje om aan te eten. Het eten kwam pas heel laat of gewoon niet. Er kwam ook niemand voor het drinken dus hadden onze eigen ranja meegenomen... Er was geen magnatron of koelkast voor de bv waardoor het nog bij het persooneel in de koelkast moest....Hierdoor is het ook gebeurt dat ons kindje HA voedingen kreeg omdat ze niet goed in de koelkast keken of er nog bv was... Vond ik best kwalijk.. ZO zijn er nog wel meer dingen gebeurt waardoor ik het niet als plezierig heb ervaren...Ben ook huilend naar huis gegaan zonder ons kindje (mocht nog niet) omdat het echt niet ging en dan ook nog hormonen erbij..Mijn man heeft de nachten gedaan en ik overdag.. Leuk en mooi idee hoor een couveuse suite als het allemaal zo gaat zoals het moet..het is Iig beter als hoe het in het oude was... Het ziet er ook allemaal heel mooi uit... En als je wat langer in het zkh moet verblijven is een tv of telefoon echt iets om in contact te blijven met de buiten wereld.. Ik voelde me heel erg opgesloten in die kamer een gevangenis was op dat moment luxer... Heb ook alle begrip gehad voor de verhuizing alleen vond ik dat er te veel begrip werd gevraagt.. Een maand later overhuizen was geen ramp geweest en dan waren veel dingen er wel... Een voordeel de pakeerslagbomen werkte nog niet dus hebben we ook niet hoeven te betalen En dan kwamen we afgelopen dinsdag op controlle bij de kinderarts... Pasje laten maken enz (wisten wij veel).. Houden we dat ding voor de comp staat er dat we geen afspraak hebben... Gaat mijn man het vragen staat ons kindje niet in het systeem! Gelukkig konden we er wel tussen door... Overigens vind ik de invalide pakeerplaatsen wel erg ver van de voordeur of niet?
@moederLynn Jeetje! Ik kan mij heel goed voortellen dat je dan geen prettige ervaring hebt gehad hierdoor! Dan vind ik ook dat ze geen rekening hebben gehouden met hoe het zou overkomen bij de bevallende moeders/ ouders. Ook al zijn veel van de problemen inmiddels opgelost en zullen de andere as moeders minder last van hebben, heb jij hier niets aan! Uiteindelijk gaat het om je belevenis en er is blijkbaar niet veel aandacht aan jullie situatie gegeven door de hectiek van de verhuizing... Jammer! Ik hoop toch dat je een plek kan geven aan wat is er gebeurd en dat alles goed gaat met jullie baby! Gr.
Beste mensen, Ik ben inmiddels bevallen (via een 2e ks) van een 2e gezonde zoon. Ik heb 4 dagen doorgebracht op een kraamsuite. Zusters zijn zeeeeeeeeeeeeer lief (op 1 na dan). Helaas had ik geen tv en telefoon, maar heb dit ook niet echt gemist. Je mobiel mag je gewoon gebruiken. Op de kamer was nog geen magnetron, koffiezetapparaat, maar de zusters waren goed in de weer. Het is mij 100% meegevallen en iedereen die nog moet bevallen...... suc6, alles komt goed!!!
Hier eigenlijk hetzelfde maar ben dan bevallen van een 2e dochter. De KS is me behoorlijk tegen gevallen, maar ik heb in die 4 dagen tijd echt superhulp gehad van de verpleegsters.
ik ga daar ook bevallen , van de eerste was in t carolus ... ik was toen 1 van de laatste . een vriendin van mij is daar al wel bevallen en t was zeker een aanrader zei ze , dus ben benieuwd