Voor het eerst weer proberen en hop ineens PCOS terug! (had regelmatige cyclussen)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Thunder, 30 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben even heel boos en verdrietig.

Ik heb PCOS maar na mijn zwangerschap in 2011 ben ik niet meer aan de anticonceptie gegaan en kwam mijn cyclus vanzelf weer op gang. Hij werd steeds regelmatiger en korter. De laatste 8 maanden was ie telkens 31 dagen en kon ik aan het slijmverloop precies mijn eisprong ontdekken en werd ik 14 dagen later netjes ongesteld.

Onze vorige zwangerschap liet lang op zich wachten en is met Clomid ontstaan. Dit willen we echter deze keer niet gebruiken (was er mede veroorzaker van dat onze zwangerschap dramatisch is verlopen).De gynaecoloog in het ziekenhuis (prof. / expert) zei in maart dat ik als ik steeds ongesteld wordt elke maand, ik dus ook een eisprong moet hebben en ik dus op de natuurlijke wijze zwanger kan worden.

Nu zijn we deze maand begonnen met voor het eerst sex zonder condoom om weer zwanger te raken. En prompt kreeg ik weer extreem haaruitval, opgeblazen buik, steken en vermoeidheid. Ik hoopte natuurlijk zwanger, maar nee, ik ben echt niet zwanger en ook niet ongesteld..PCOS dus terug!

Zit nu nog steeds op mijn menstruatie te wachten en voel me zwaar in de maling genomen door mijn eigen lichaam. Wat een teleurstelling dat het ineens weer zo terug is.

Herkent iemand dit? Hoe zou dit nou zo ineens kunnen?

2. mieke01

mieke01 Actief lid

27 jul 2010
    106
    0
    0
    hoi ik herken je verhaal wel een beetje. Alleen zijn wij inmiddels al weer anderhalf jaar verder. Toen ik zwanger wilde worden van onze eerste was er sprake van PCOS. Echter vlak voor we de mmm in zouden gaan, werd ik spontaan zwanger. Na mijn bevalling ook niet meer aan de pil gegaan en kreeg heel regelmatige cyclussen. 30/32 dagen. Was daar heel blij mee. Na 8 maanden was is zwanger van de tweede. Super blij! Helaas eindigde dat in een miskraam. Na een maandje pauze gingen we er weer voor. Opnieuw regelmatige cylcussen. Zelfs 27/28 dagen. In de tussentijd nog een keer een echo gehad, die er volgens de gynaecoloog goed uit zag ( geen tekenen van PCOS) en mijn man heeft ook onderzoek gehad. Alles bij hem ook prima in orde. Helaas tot op heden nog niet zwanger ( bijna een jaar verder nu). En nu komt het vreemde.. deze maand dus nog niet ongesteld geworden. Zit inmiddels al op dag 35 ( wat gezien mijn cyclussen na de miskraam lang is!).. heb in de tussentijd al drie keer vruchtbaar slijm gehad, maar nog geen teken van een menstruatie te bekennen... dus dezelfde boosheid als jij ervaren. Vraag me nu ook sterk af hoe dit ineens kan..

Veel sterkte in ieder geval! Hopelijk hebben we beiden snel duidelijkheid!

3. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat vruchtbaar slijm heb ik dus ook deze maand ineens vaker dan eens gehad, heel vreemd! Daardoor dacht ik in eerste instantie dat ik zwanger was (ik zag het als veel afscheiding), maar het was rekbaar merkte ik op een gegeven moment.

Ik kan maar niet bedenken waarom het dan ineens weer op zou spelen. Ik doe niks anders. Ja, behalve dan dus dat ik deze maand voor het eerst sex heb gehad zonder. Maar dan zou mijn lichaam daar toch niet op reageren met ineens een lange cylcus lijkt me.

Echt zo'n teleurstelling he!

4. Junyor

Junyor Fanatiek lid

18 nov 2010
    1.111
    0
    36
    Een broertje of zusje voor ons kleine meisje is ze
    Twente
    Hoi Thunder,

De PCOS was bij mij ook plotseling weg. Maar is nu ook weer terug. En ik heb nog geen kinderen. Ik sta nu wel weer onder behandeling bij de fertiliteit. Ik vond Clomid een ware hel. En ik spuit nu Gonal F.
    Hiervoor heb Puregon gespoten. Wellicht is het te overleggen met je Gyn dat je mag gaan spuiten.

Als je nog steeds niet ongesteld bent geworden dan zou ik toch maar een afspraak maken. Want als de PCO weer terug is krijg je Duphaston om je menstruatie op te wekken en kun je daarna starten met de behandeling.

succes.

5. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat heb jij als verschil ervaren tussen clomid gebruik en spuiten?

6. Junyor

Junyor Fanatiek lid

18 nov 2010
    1.111
    0
    36
    Een broertje of zusje voor ons kleine meisje is ze
    Twente
    Door de clomid was ik net een oorlogsgebied.... emotioneel, heeeeeel kort lontje, hoofdpijn etc etc...

Spuiten was echt een verademing, ik ben nu gewoon mezelf. Alleen moe, maar dat neem ik voor lief.

Lees mijn blog maar eens misschien dat je je er in herkent.

PCO & Kinderwens. Ons verhaal: PCO en dan...

Deel Deze Pagina