Wie allemaal een jaar bezig en naar de dokter gegaan

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door angilla, 12 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Heey ladies,
    Nou dat viel mee. Goed dat ik alles had bijgehouden, want ze nam me hierdoor heel serieus. Ze zei dat t met zulke cyclussen wel heel moeilijk mikken was :D. En doordat ik geen positieve ovu/testen had gehad hoefde ik niet verder te tempen, want die testen zijn toch wel heel duidelijk.
    Mag afspraak maken bij fertiliteitsarts morgenvroeg bellen. Manlief moet vanmiddag een afspraak maken voor een spermaonderzoek.
    Pfew..ben blij dat ik geweest ben. Maar t is idd pas na een jaar dat ze actie ondernemen, maar aangezien ik daar al bijna aan zat, heb ik mazzel.
    Zow, weer op de hoogte!!
    xxxxxxxxxxxxxxx

2. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    Ik ben blij om te lezen dat het goed is gegaan.Tis wel makkelijk he als je naar de dokter gaat en je heb al voorbereidingen gedaan.Ik vind het ook wel spannend worden nu hoor.Ik heb namelijk een doorverwijzing gehad van de dokter vandaag want die kon hij namelijk gisteren niet gelijk maken en ik las in die brief een paar op merkingen van mijn verleden enzo en daar ben ik best van geschrokken.

1 ste = overgewicht
    2 de = onregelmatige cyclus
    3 de = opname psychiatrie : separatie angst -
    stoornis bedreigte persoonlijkheidsontw.
    4 de = maagband
    5 de = te vroeg in pubbertijd
    ( was namelijk 7 toen ik in de pubbertijd kwam)

Dus een hele waslijst waar ik me zorgen om maak als ik naar de gyneacoloog moet.

3. brabantse1982

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Morgen gaan we t potje maar eens vullen en brengen, haha, dat zal ff lachen zijn. En vanaf nu....zien we maar verder... Nu mag die ongi zeker komen, want nu gaan we toch bekijken of er iets mis is en of er iets aan gedaan kan worden, hop duivels....grijp je kans!!! Bedankt voor jullie super lieve medeleven, is echt fijn!! Zijn er meer van jullie mannen die zon onderzoek hebben gehad...ik vraag me af of ze dat niet moeilijk vinden, zo gedwongen in een potje....ahum...;)
    xxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxx

4. La femme Nikita

La femme Nikita Fanatiek lid

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Hey Meiden....

Ik ben toevallig vandaag bij de harts geweest, en wij hebben midden september afspraken staan.
    Wij zijn ondertussen ook al 8 maanden bezig.

Harts was erg vriendelijk, en over 5 weken moet manlief wat zwemmers inleveren, en wordt er bij mij een bloedonderzoek gedaan voor de hormoonwaardes.

Zou kunnen dat ik niet elke maand een eisprong heb, maar wel elke keer ongesteld word.

Omdat we dus al langer bezig zijn, en ik netjes 3 grafiekjes kon laten zien, konden we ook meteen verder...

Ben benieuwd...

Succes allemaal hoor...

5. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    klinkt goed meid.En ze zeggen een echte meid is op haar toekomst voorbereid hihihihih.Maar wat bedoel je met nu kunnen we meteen verder want ik ben net een paar dagen grafiekjes aan het maken dus vandaar.En wat doen ze verder als je dat allemaal hebben gedaan?? en wat vragen ze allemaal voordat je word onderzocht??

6. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Hoi,

Het is goed, als je meteen wat temp. grafiekjes kunt laten zien.
    Want anders duurt het weer 2-3 maanden voordat je dat bijgehouden hebt, en ze met je verder kunnen gaan.

Aan zo'n grafiekje kan een dr. dus al het een en ander zien.
    En zoals je zegt...een slimme meid is op haar toekomst voorbereid...;)

Geen idee wat er nu verder gebeurt, ik laat me wel verassen.
    De harts denkt dus eerst een bloedonderzoek bij mij, en een hoop vragen door de gyn.
    Hij stuurde ons eigenlijk zonder veel verdere vragen door...

Daarna zien we wel verder...

7. brabantse1982

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    ja als je goed voorbereid gaat, dan helpen ze je sneller!!
    Morgen uitslag zwemmers, spannend!!
    Ik w8 nog op de brief van het ZH, mag pas afspraak maken als ze die gegevens hebben.
    xxxxxxxxxxxxxxxxx

8. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    Spannend hoor laat je het horen.En we duimen voor je dat alles oke is

9. vonnie30

vonnie30 Actief lid

16 jul 2009
    240
    0
    0
    Hallo Meiden,

Ik ben alweer ruim 20 mnd bezig. Maar dan moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik de prikpil gebruikt hebt en dat is de grootste factor dat het nu allemaal zo lang duurt. Maar ik mag nu wel 31 aug naar de gyn en hoop dat daar weer wat meer duidelijkheid over komt.

Liefs
    Vonnie

10. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    20 maanden zeg das best lang he.Ik heb zelf ook de prikpil gehad maar toen ik wou stoppen met de prikpil ben ik 3 maanden aan de pil gegaan om mijn cyclus weer op gang te brengen en dat heeft ook geholpen.Maar wel spannend voor je meid.31 aug duurt niet zo lang meer.

Ben je al een beetje zenuwachtig aan het worden???

11. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    Gisteren een nieuwe weegschaal gekocht en wat denk je is mijn gewicht met 5 kilo er in 1x bij.
    Baal er dus flink van.Dat zal de gyneacoloog ook wel zeggen dat ik 25 kilo te zwaar ben dan.

12. brabantse1982

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Wij krijgen maandag uitslag spermaonderzoek en heb gister de brief voor het ziekenhuis ingevuld en verstuurd.
    xxx

13. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen

oe spannend meid ik duim ervoor dat alles ok is.

14. brabantse1982

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Morgen de uitslag, duim duim duim.
    Hoest verder hier, niet echt druk he, allemaal aan de klus ;);)
    xxxx

15. La femme Nikita

21 mrt 2009
    3.088
    0
    0
    Hier ook rustig...

Druk aan het klussen, en aan het wachten op onze afspraken.

Over 3 weken is het zover.

Donderdag moet ik gewoon terug op controle, misschien ben ik daarna al wel ietsje wijzer, maar denk het niet.

Afwachten maar weer...

Succes iedereen...XXX

16. anomiem111

anomiem111 Actief lid

20 sep 2008
    330
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Wij zijn nu ook ongeveer een klein jaartje bezig om zwanger te worden. In het begin had ik een super vage cyclus en wist ook echt niet wanneer ik mijn eisprong moest hebben en hoe lang mijn cyclus zou duren, dus we lieten het toen nog een beetje gaan.
    Toen ik uiteindelijk een vaste cyclus kreeg hebben we redelijk lopen klussen, maar geen resultaat helaas.

Deze maand voor het eerst getemperatuurd, en ik kom er nu eigenlijk een beetje achter dat ik elke maand gewoon op de verkeerde dagen heb geklust. Zat er soms wel 4 dagen naast. Dus deze maand wist ik precies wanneer mijn eisprong was (had ook een positieve ovu test die dag en volgende dag niet meer) Dus hopelijk werpt dit zijn vruchten af :D Ik voel me eigenlijk een beetje dom haha we hebben dus een hele tijd elke keer op de verkeerde dagen geklust. De dag van mijn eisprong voelde ik ook dat hij eraan kwam, lage rugpijn en trekkerig gevoel in mijn baarmoeder dus nu weet ik ook hoe ik het moet herkennen.

Als we over 3 maanden nog geen resultaat hebben denk ik dat ik wel naar de huisarts wil gaan, wel ben ik al een keer zwanger geweest (2 jaar geleden) dit eindigde helaas in een MK en toen hebben we besloten om toch maar even te wachten. Dus het kan wel.

Nog 6 dagen en dan komt mijn NOD eraan.....ik hoop zo dat ik zwanger ben, een paar dagen na mijn eisprong had ik lichte krampjes in mijn baarmoeder en ik moet ook constant naar het toilet. Maarja ik wacht het rustig af :)

17. brabantse1982

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Vrijdag 1e afspraak ziekenhuis fertiliteitsarts, iemand ervaringen met 1e keer, wat gaan ze allemaal doen enzo??
    Anoniempje, ik duim voor je mee hoor!!
    Nikita, spannend...ik moet vrijdag...er was iemand uitgevallen dus ik mocht ertussen, anders was de wachtlijst 4 weken, heb dus gruwelijke mazzel. W8 wel al een week op uitslag zwemmers, al 4x uitgesteld, nu hebben ze het lab maar eens gebeld, dus hopelijk dan toch echt morgen uitslag....
    xxxxxxx

18. angilla

angilla Bekend lid

16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    Jeetje wat een gedoe allemaal zeg.Maar wel super dat je eerder mag komen meid.En de eerste ervaring moet ik ook nog krijgen ik ga 7 sep pas (kan niet snel genoeg zijn)

19. brabantse1982

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Weer niet....grrrr.....nu geven ze toch ook aan dat t niet klopt allemaal. Zelfs mn zeer nuchtere vriend begint m nu een beetje te knijpen...hij wil t nu onderhand wel weten. Ze bellen deze dag nog terug....yeah right...geloof het niet zo ;)
    xxxxx

20. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi allemaal!
    Ik had zelf ook een topic geopend over langer dan ene jaar bezig zijn, maar zou hier ook zo nu en dan ook wel mee willen schrijven :). Ik kom dus maar gewoon even binnenvallen en hoop vanaf nu een beetje mee te kunnen lezen en schrijven. Een in't kort: wij zijn begin zomer 08 begonnen en ik ben niet zo lang gelee naar de HA geweest voor een doorverwijzing. Helaas kunnen we pas begin nov terecht bij de gyn. Had niet verwacht dat we nog zo lang zouden moeten wachten, maar ja wat doe je er aan...
    We hebben al wel zo'n thuis test voor m'n mannetjes zwemmertjes gedaan en die uitslag was goed. Verder temperatuur ik al een hele tijd en weet ik daardoor dat ik wel een eisprong heb en m'n luteale fase ook lang genoeg is. Tja, dus wat het wel is :(, daar hopen we zo snel mogelijk achter te komen als de onderzoeken eenmaal gaan beginnen. Ik zie wel een beetje op tegen al die onderzoeken en steeds heen en weer naar het ziekenhuis moeten, maar er zit verder niks anders op. We hadden van te voren ook nooit gedacht dat we in de MMM zouden belandden, maar dat geldt vast voor de meeste meiden hier. :(
    Toch wel verdrietig om te zien dat er zoveel meiden zijn die al zo lang bezig zijn, maar hopelijk kunnen we elkaar een beetje steunen! :D
    Veel succes allemaal!
    Liefs, Nana

Deel Deze Pagina