Ik beval sowieso in het ziekenhuis en mijn ouders wonen op 15 minuten afstand, souders op 2 uur rijden afstand. Ik vind dat beiden evenveel recht hebben om gelijk te komen kijken. Manlief word tenslotte ook papa en zijn ouders ook opa en oma. De enigste eis die ik heb, is als het wel een keizersnee of zelfs een spoed keizersnee word, IK degene ben die eerder de kleine ziet en vasthoud en niet de opa's en oma's. Ik wil het absoluut niet hebben dat ik bijvoorbeeld op de kamer terug kom en dan een opa of oma mijn kindje zie vasthouden terwijl ik dat dus nog niet gedaan heb.
Wij hebben het vooral praktisch ingestoken. Mijn moeder kon niet zelfstandig komen, maar met mijn broer en schoonzus samen. Zij moest dus wachten tot zij uit hun werk waren, het werd voor haar dus 's middags. Mijn schoonouders konden wel al 's morgens komen. Zij hebben beide kinderen (allebei 's nachts geboren) dus eerder gezien dan mijn moeder. Maar bij de jongste was het zelfs onze buurvrouw: vriendlief moest naar een afspraak en de kraamhulp was er nog niet. Hij heeft toen de buurvrouw gevraagd zo lang bij mij en de baby te blijven. Zij heeft onze dochter dus eerder gezien dan de grootouders. Ik vind het ook niet zo ongelooflijk belangrijk, wie nou het eerste was en wie tweede.
Wow wat een reacties!!! Heb alles net doorgelezen. Het is ook absoluut niet mijn bedoeling om mijn man/schoonouders te passeren. Het is ons eerste kindje, en vroeg me gewoon af wat het handigst is en wat iedereen normaal doet. Bij ons is afstand ofzo geen probleem, is vrijwel gelijk. Wil ook echt niet van tevoren al gaan regelen wie wanneer komt enzo. Maar zat er dus voor mezelf over na te denken. Weet nog dat toen mijn zusje beviel, iedereen stond te popelen om kindje vast te houden. Dat zal hier waarschijnlijk net zo gaan, en daarom vroeg ik me af of het dan wel handig is als ze allemaal tegelijk komen. Je wil natuurlijk ook iedereen de gelegenheid geven even het nieuwe kindje te bewonderen. @Lieseleentje: Hier ook zo geregeld hoor: Als ik keizersnee krijg wil ik als eerste kindje vasthouden (buiten man) niet familie
Ik ben bevallen in het ziekenhuis, ingeleid hele dag bezig geweest, knip en vacuum dus best zwaar. Kleine is om 21.15 uur geboren. Toen ik haar eenmaal in mijn armen had was ik zo trots dat ik dat ook met mijn ouders en schoonouders wilde delen. Die zijn meteen gekomen en waren er rond 23.00 uur. (ik ben eerst gewassen etc.) Mijn zusje woonde nog thuis en was ook meegekomen. Ik lag nog op de verloskamer en ze kwamen met 5-en tegelijk en hebben Sara allemaal heel even vastgehouden. Daarna zijn ze naar huis gegaan en konden we samen en daarna ik alleen, want ik moest een paar dagen blijven, van mijn kleine genieten. Ik zou het de volgende keer weer precies zo doen.
Bij ons eerste kindje waren ze er allemaal tegelijk. Bij ons tweede kindje hebben we eerst mijn ouders gebeld want onze zoon was daar ook. Zij zijn toen gekomen met onze zoon en heeft mijn man onze zoon opgehaald van de gang. We hebben eerst een poos met ons viertjes gezeten. Daarna konden mijn ouders komen en ondertussen waren mijn man zijn ouders er ook al, dus weer tegelijk.
Jesse is om 00.43 uur geboren en een anderhalf uur later waren we weer op de kamer. Toen mijn ouders gebeld aangezien die zouden opblijven en ze ook wisten dat ik om 21.00 uur al volledige ontsluiting had. Ze zijn toen meteen gekomen, hebben Jesse bewonderd en vastgehouden en zijn toen meteen weer gegaan. Mijn man heeft zijn ouders pas de volgende ochtend gebeld. Zijn vader is toen meteen gekomen (mijn sm was ziek). Deze keer weten we het nog niet. Weten ook nog niet waar Jesse heen gaat wanneer wij naar het ziekenhuis gaan. Het liefst breng ik hem naar mijn ouders, maar naar de schoonouders is praktischer aangezien die 150 meter verderop wonen. Ik denk ook dat het een beetje afhangt van het moment, of het overdag of 's nachts begint, etc. Wel wil ik graag dat Jesse eerst de kans krijgt om rustig kennis te maken met zijn broertje voordat mijn ouders of schoonouders de kamer binnenkomen. Als ze vervolgens samen binnenkomen maakt het me niet uit, maar ze hoeven van mij ook echt niet op elkaar te wachten.
Bij mijn oudste lag ik al 24 uur in ZH vanwege gebroken vliezen en meconiumhoudend vruchtwater.Uiteindelijk is het een keizersnee geworden om 21.45 uur. Nadat ik terug was op de kamer hebben we eerst samen getroeteld en toen de ouders gebeld. Zij waren rond 23.00 uur in het ZH en iedereen ging om 23.30 uur weg. Schoonzusje/zwager en zusje kwamen de volgende dag. Mijn zusje woont in Engeland, dus die had 's avonds nog een vlucht geboekt en zat de volgende ochtend om 6.30 uur in het vliegtuig! Helaas had ik er helemaal niet aan gedacht dat het bezoekuur pas om 15.30 uur was.... Bij de jongste werd het een geplande keizersnee. Schoonouders pasten op de oudste en sliepen hier terwijl ik (en later met baby)in het ZH bleef. Weer eerst samen geknuffeld en toen pas gebeld. Toen hebben we eerst onze oudste dochter met haar pasgeboren zusje kennis laten maken en toen onze ouders naar binnen gehaald. Ging prima!
Bij de oudste kwamen mijn ouders een paar uur na de bevalling in het ziekenhuis op bezoek en even later kwamen mijn schoonouders. Mijn ouders hoefden maar 5 minuutjes te reizen en mijn schoonouders een half uur. Schoonouders vonden het geen probleem dat zij niet als eerste de kleine hadden gezien. Bij de tweede beviel ik in een ziekenhuis waar beide ouders een half uur voor moesten reizen. We wilden dat onze oudste dochter, die bij mijn schoonouders logeerde, als eerste kennis zou maken met haar zusje. Ik was rond half zeven 's avonds bevallen en we vonden dat het te laat zou worden voor onze dochter als ze diezelfde avond nog zou komen. Dus die avond is niemand op bezoek geweest en dat vond iedereen gewoon oké. Wij hebben de dag daarna onze beide ouders en dochter op hetzelfde moment naar het ziekenhuis laten komen. Onze jongste dochter lag op de couveuse-afdeling waar maar twee bezoekers op de kamer mochten komen. Nadat we even samen waren geweest met onze oudste dochter (onze ouders bleven op het binnenterras zitten), hebben we onze moeders tegelijkertijd ontvangen. Ik wilde graag dat mijn moeder als één van de eerste van de familie bij mij zou zijn en onze dochter zou zien, maar ook niet mijn schoonmoeder passeren (voor mijn eigen gevoel, want ze had het niet erg gevonden), dus dit was een prima oplossing. Toen gingen zij weg en kwamen onze vaders kijken. We zijn daarna met z'n allen, behalve de jongste natuurlijk, naar de kraamsuite gegaan waar we gezellig hebben bijgepraat met thee en gebak erbij. We hebben het geluk dat onze ouders goed met elkaar op kunnen schieten en niet zo moeilijk over dit soort dingen doen.
vd eerste stonden mijn ouders en de meter met haar ouders er als eerste. bij de tweede schoonouders en grote broer als eerste. bij de derde wil ik de broer en zus als eerste kennis laten maken en denk er aan om de eerste dag geen ander bezoek te laten komen buiten dan mss de grootouders, zal wss mijn schoonouders als eerste zijn want mijn ma kan geen auto rijden moet dus uitgehaald worden en mijn pa woont in nl.
Hier waren mijn ouders en zus (plus neefjes) er als eersten. Ook door samenloop van omstandigheden... Ik wilde thuis bevallen, ben ook thuis begonnen maar op het laatst toch met ambulance naar ziekenhuis (zwakke harttonen van onze dochter, is allemaal goed gekomen gelukkig). Omdat mijn vriend met de ambulance mee reed hadden wij vanuit het ziekenhuis geen vervoer naar huis. Vier uur na de bevalling mochten (moesten ) we alweer naar huis dus we hadden gelijk vervoer nodig en bezoek in het ziekenhuis zou echt een beetje raar zijn aangezien we er maar zo kort waren. Mijn ouders hebben een ieniemienie autootje waar je net met z'n vieren in kan, en mijn zus heeft twee zoontjes die ze ook niet een, twee, drie ergens op kon laten vangen. Dus die hele bups was naar het ziekenhuis gekomen om ons op te halen zodat ik bij mijn ouders in de auto kon (plus een neefje) en mijn vriend met onze dochter (en andere neefje) met mijn zus mee reed. Schoonouders zijn wat onzekere autorijders (zeker als er stress en haast is) dus die kwamen later naar ons huis. Ik vond het ook wel prettig om door mijn ouders (en zus) opgehaald te worden aangezien ik nog flink vloeide en niet echt makkelijk liep. Bij mijn ouders voel ik mij compleet op mijn gemak en mijn vader was ook superlief voor me (hij droeg me nog net niet naar binnen ). Deze bevalling willen we toch weer thuis gaan proberen en dan zullen we net als bij onze dochter gelijk na de bevalling ouders, schoonouders en zussen bellen. Dan mag zeker iedereen gelijk even langskomen hoor...! Het hoeft ook helemaal niet lang te zijn, alleen even kijken en dan weer weg. Oh, ik hoop zo dat we het deze keer gewoon helemaal thuis kunnen doen!
als ik bevallen ben bellen we asap de oma's en opa's. ik ga er eigenlijk wel vanuit dat ze direct willen komen en dat is prima. ik kan me goed voorstellen dat ze hun kleinkind willen komen bekijken wie het eerst komt maakt me niet zoveel uit.. zoals al eerder geschreven: het is voor allemaal hun kleinkind.
Hier eerst me zoontje....dan me stiefdochters...en daarna maakt t me ook niet zoveel uit hoor. Ik moet zo ie zo 48u met de baby int z'huis blijven...heb dan liever wat meer bezoek...en zodra ik thuis ben ff wat meer rust. Ook v.d. andere kinderen...laat die eerst maar even wennen.
Ben op donderdagavond in het ziekenhuis bevallen middels een keizersnee. Manlief was daar natuurlijk bij en heeft toen we op zaal waren de beiden ouders gebeld om te vertellen dat hun kleinzoon geboren was. M'n schoonouders kwamen vrijdagochtend naar het ziekenhuis en omdat mijn ouders zelf niet meer zo ver rijden en dus afhankelijk van m'n broer zijn kwamen die zaterdag pas. Maandag mochten we naar huis en heb ik de kraamweek bewust rustig gehouden, opa's en oma's altijd welkom maar de rest écht op afspraak. Thuisgekomen kwam er erg veel op me af en liep ik veel te hard van stapel met dingen zelf doen, ben teruggefloten en heb me daarna helemaal overgegeven aan de kraamhulp en een heerlijke kraamtijd gehad. Zou het allemaal even afwachten, je weet niet hoelaat je bevalt en hoe je je voelt...
Wij hadden op dag een de ouders, dag twee broers en zussen. Daarna vrienden. Ik lag eerst drie dagen in het zkh, vond het wel handig om daar al bezoek te ontvangen. Dan heb je er thuis geen werk van. Ik had veel bloed verloren en weinig energie. Mensen blijven toch minder lang in het zkh.
Hier waren mijn ouders er zo goed als bij, die wisten dat ik bezig was en bij de eerste zat mijn moeder beneden te wachten en bij de 2e kwamen ze aanracen, alleen had ik de beeb net gelanceerd toen ze aankwamen Daarna al snel vrienden, mijn zus+familie.. maakte mij echt niet uit. Maar goed, heb wel 2 makkelijke bevallingen gehad dus dat scheelt, ik liep diezelfde dag weer rond en deed de volgende dag weer boodschappen Ik heb verder weinig contact met schoonfamilie, maar anders mochten die ook gewoon meteen komen. Ik denk dat je beter gewoon de bevalling kan afwachten, wie weet heb je helemaal geen behoefte aan mensen en wie weet voel je je ook goed genoeg om iedereen tegelijk langs te laten komen. En vind het echt niet gek om eerst je eigen ouders te vragen en daarna je schoonouders hoor. Tenminste je kan misschien ook aangeven dat ze wel even heel snel de baby kunnen bekijken maar beter op een later moment uitgebreid op visite kunnen komen. Ik had ook veel adrenaline, snelle bevallingen en heb de eerste nachten zelfs zonder problemen doorgehaald Ik vond het zo saai in mijn bed, dat hield ik hooguit paar uurtjes vol en hoe meer visite hoe gezelliger
Mijn ouders stonden als eerste op het lijstje. Daarna die van mijn man. Dan broers, zussen, vrienden. Ik ben om 21:27 bevallen, dus savonds zijn om half 12 alleen eerst beide ouders geweest. De volgende dag de rest van de boven genoemden. Eigenlijk wel wat te veel, omdat er ook veel tegelijk waren. Kijk gewoon hoe je bevalling loopt en waar je behoefte aan hebt. Ik zou geen toezeggingen doen aan mensen, maar hoogstens aangeven dat ze wel te horen krijgen wanneer ze welkom zijn.
Wij hebben wel mijn ouders eerst laten komen en daarna na een uurtje de schoonouders. Anders is het ook veel te druk als ze tegelijk komen.. Bij een evt tweede kindje laat ik ook mijn ouders eerst komen omdat zij dan op mijn zoontje passen. En hij krijgt dan uiteraard als eerste zijn broertje/zusje te zien.
Als eerste mag onze dochter kennismaken met de baby. HIerna mijn moeder en zusje. Helaas zijn de andere opa en oma net voor 3 maand! vertrokken naar Portugal. dus die zien de baby pas als het een week of 11 is.... Misschien wel via skype (maar dat is toch anders)
Wij hebben dit nog niet geheel besproken maar ik heb 2 schoonmoeders en 2 schoonvaders En mijn schoonzus en zwager zijn bijna elk weekend bij ene schoonouders met hun 2 kinderen en stel dat ik in het weekend beval en iedereen wil natuurlijk tegelijk langskomen....mijn moeder en stiefvader wonen eindje uit de buurt en liefst zou ik haar eerste erbij willen hebben. Ze heeft er al minder van mee gekregen omdat ze eindje uit de buurt woont dan mijn ene schoonouders...dillemma....
Persoonlijk vond ik het vooral belangrijk dat de nieuwbakken opa's en oma's onze uk het eerste zouden zien. Ik ben om 04:01 uur bevallen dus we hebben eerst zelf te tijd genomen om haar te bekijken, en rond 07:00 uur hebben we onze ouders gebeld om te vragen of ze zin hadden in een ontbijt met beschuit met muisjes! Ze moesten zich natuurlijk nog aankleden enzo, en uiteindelijk liepen mijn ouders (+2 zusjes) als eerste binnen. Toen zij op het punt stonden om weg te gaan kwamen mn schoonouders aan. Dus het loste elkaar mooi af. Ik vond het super gaan zo, maar had van mij ook andersom mogen zijn. Genieten deed ik toch wel Deze keer vind ik het vooral belangrijk dat we rustig de tijd nemen om onze oudste kennis te laten maken met haar broertje. Maar hoe we dat doen, en in welke volgorde...eerst maar eens kijken hoe alles loopt. Onze ouders worden sowieso pas gebeld als uk is geboren (tenzij er eerder écht wat is, maar daar gaan we even niet vanuit) dus die touwtjes hebben we zelf in handen. Want ik moet er niet aan denken dat er mensen bij de deur staan te trappelen tot 'ik klaar ben'. Ik ga er dus vanuit dat we op dat moment zelf kunnen bepalen wat we wel en niet fijn vinden...