bij ons eerste kindje was het niet zo moeilijk mijn moeder en mijn 2 zussen waren bij de bevalling aanwezig ( ziekenhuis) mijn stiefvader en mijn schoonvader zaten op de gang samen met de mannen van mijn zussen dus toen mijn dochtertje geboren was hebben mijn man en ik het eerst zelf even lekker geknuffeld toen heeft mijn moeder het vastgehouden manlief gelijk zijn vader binnen geroepen die ook even vastgehouden en later op de avond mijn zussen en zwagers .. ikzelf heb er niet zo veel problemen mee wie er het eerste komt of niet wat wij belangrijk vinden is dat voordat iedereen komt we zelf even de tijd hebben om van het wondertje te mogen genieten en daarna maakt het me niet veel uit wie er komt ze zijn allemaal van harte welkom ... ligt natuurlijk wel aan het tijdstip he
Hier waren mijn eigen ouders als eerste erbij. (moeder was ook bij de bevalling). Schoonmoeder vond het niet zo leuk (zacht uitgedrukt) dat ze gebeld was dat de baby er was en dat ze niet meteen nocht langskomen. (moest nog douchen ed). Toen ze er eenmaal was was ik nog aan het voeden en moesten ze even beneden wachten. Hoorde ze onderaan de trap al helemaal zenuwen. Bij de 2e hebben we ze pas gebeld toen ik gedouched was en gegeten had. Mijn vader is toen met de oudste wel heel snel gekomen, vader had chinees meegenomen. (was geloof ik zelfs nog niet gehecht toen die binnen kwamen, hahaha!)
Hier was alles goed gepland, ik had dan ook 2 keer een geplande keizersnede. Onze oudste was bij mijn schoonouders gaan slapen, kon bij mijn moeder ook maar hij mocht kiezen. Hehe... Bij beiden heeft mijn man onze ouders gebeld en de rest van de familie en vrienden een sms gestuurd van zodra hij op de kamer even bekomen was met onze baby. Wie er eerst gebeld is weet ik niet, maakte ook niet uit! Onze ouders hadden al afgesproken om met 1 auto naar het ziekenhuis te komen en dat vonden wij echt super leuk! 's avonds was het dan het grote ontmoetingsmoment met de dichte familie (moeder, schoonouders, de 3 schoonbroers en hun vrouwen met de 3 kids). Wij hadden champagne voorzien en glazen met onze zoon zijn naam op als kado. Bij Tycho ging het net zo alleen dan kwam Keano eerst binnen om zijn broertje te ontmoeten. Hij mocht dan kiezen wanneer de groutouders binnenkwamen. Wat vrij snel was aangezien hij zoooooo trots was. Hihi... Eerst bekeken ze hem gewoon in mij armen en dan was het de eerste die vroeg die hem mocht pakken. Bij keano was dat mijn schoonmoeder, bij tycho mijn moeder. Het was zowiezo speciaal. Voor mijn schoonouders was keano de eerste kleinzoon na 3 kleindochters en voor mijn moeder het eerste kleinkind en bij Tycho was het al net zo speciaal.... Zaaaaalig! Bij mij was het ook wel zo dat ze pas mochten komen als ik op de kamer was! Eerst ik met mijn man samen genieten en dan stuurde mijn man dat ze mochten komen. Bij keano stonden ze beneden aan de lift al een uur te wachten. Hihihi... Hoezo enthousiast? Ik zou iedereen gelijk verwittigen, wie eerst is is de eerste die het kindje ziet. Dus je hebt niemand voor getrokken. Mijn mening,he. Wil jij echt eerst je moeder ook goed, maar vind het persoonlijk niet zo leuk voor je man.
Mijn man maakt het niks uit, dat scheelt. Er gaat geen dag tussen zitten, waarschijnlijk gewoon na elkaar. Maar tegelijk leek me zo druk en onhandig, vandaar.
Ja, dan scheelt het wel. Mijn man hecht er wel belang aan. Jullie moeten als koppel beslissen wie eerst of hoe jullie't doen. Dan voelen jullie zich beiden goed, toch? Gewoon genieten dan, het enige wat op die moment telt is jullie kindje. Geloof me!