wie als ik is meer dan 38 en nog een kind wilt ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door veroke, 5 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veroke

    veroke Lid

    5 jan 2006
    14
    0
    0
    :) Ben ik soms te oud om nog een kind te hebben :)
    ik hebt al een dochter van 19 jaar bijna, maar nu zou ik nog graag een baby hebben. hebt 18 jaar de pil genomen dus denkt niet da snel zal gaan maar ik kan niet wachten. ben nu beze met cyclus 3. hebt al de simpthomes al gehad maar nieks.
    wie is ook als ik boven de 38 :(: en hoe lang zijn jullie al beze
    groetjes en ik wens een baby aan iedereen die een wil in 2006
    veroke
     
  2. Niet meer actief

    Een vriendin van mij heeft nu een dochtertje van 10 maanden bijna en is zelf 42 jaar.

    Het is een risico om een kind te nemen, maar het is niet vreemd dat je nog een kindje wilt.
    Ook mijn tante was 39 toen ze haar 2e kindje kreeg.

    Heel veel succes met je beslissing. Houd wel in gedachte dat de kans op een kindje met een afwijking wel groot is 1 op 50 dus vrij groot. Wil je dit risico lopen?
     
  3. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Hummel hier op het forum is 41 en in november bevallen van een gezonde dochter. Misschien leuk om het er met elkaar over te hebben.
     
  4. veroke

    veroke Lid

    5 jan 2006
    14
    0
    0
    dank u voor die antwoorden :D
    ja het risico ik denkt er niet aan :) maar is waar, op mij leefstijd is da zo maar den dag van vandaag kun ze da zien via echo en zo als het kind niet normaa isl. dan kan je nog altijd laten wegdoen maar kweet niet of ik het over mij hart zou kunnen krijgen. gewoon niet aan denken :) maar hoelang kan da duren voor zwanger te worden ongeveer op mij leeftijd :(: van hummel hoe lang en van je tante
    dank u
     
  5. Niet meer actief

    Mijn tante werd na 3 miskramen zwanger. dus ongeveer na 1.5 jaar pas. ook tussendoor een doodgeboren kindje gehad.

    Sorry hoor maar ik vind het erg vervelend dat ik dit ga zeggen. Maar ik vind het vreselijk als mensen zeggen van oo je kunt op een echo kijken of het goed is zo niet dan kun je het weghalen. Dat doet me echt vreselijk pijn om dat te lezen hoor.

    Zoveel mensen die de hele MMM in gaan om zwanger te worden en andere die er vrij makkelijk over denken van ooh is het niet goed dan kan ik het nog weghalen.

    Ja sorry hoor voor mijn heftige reactie maar vind dit echt erg om t lezen
     
  6. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Femke ;) tuurlijk is dat ook zielig, om de baby weg telaten halen.
    Maar als het nou niet goed is, dan heeft het kindje toch ook geen leven, dat is toch ook zielig :(

    Er zijn genoeg mensen die een kindje op aarden zetten die hele maal niks kunnen :(

    Dat vind ik juist heel zielig :( ik snap jou ook wel hoor ;)
    Omdat er genoeg vrouwen geen kinderen kunnen krijgen :(

    Maar ik zelf zou ook een baby weg laten halen als ze het kunnen zien, als de baby niet goed is.

    BV. een kas plantje :(

    Niet verkeert opvatten hoor, want er zijn genoeg vrouwen die de baby laten komen, en ik heb daar alle respect voor.

    Maar ik zou het niet doen omdat ik het niet zou kunnen :(

    Gr.manon.
     
  7. Niet meer actief

    Ja ik ben zowiezo tegen abortus hoe dan ook. Maar ja meningen verschillen daarover enorm. Maar je kunt er veel mensen mee kwetsen om dat zo op een forum te plaatsen denk ik zo.
     
  8. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Femke ik ben helemaal met je eens, hoe het er staat is niet baby vriendelijk :(

    Ik zou ook niet zo maar een abortus plegen, maar als ik er niet voor kan zorgen :(

    gr.manon.
     
  9. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Als jullie goed kijken, zie je dat zij in haar topic zegt dat ze dat zelf niet over haar hart kan krijgen.. maar zo word er helaas wel gedacht door sommige vrouwen.
    Ik denk niet dat zij dit zo bedoelt heeft.

    Groetjes
     
  10. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Volgens mij staat er bij dat ze het niet over haar hart zou kunnen verkrijgen!
    Laat het hier nou niet in een anti-abortustopic verzanden, want daar lag de vraag volgens mij helemaal niet... Niet zo snel oordelen hoor!

    Veroke, ik ben zelf 37 en ik was heel snel zwanger. In juni met voorbehoedsmiddelen gestopt en in juli zwanger. Helaas in september een miskraam gehad, maar in november was ik weer zwanger en ben dat nog steeds.
    Ik denk dat het bij iedereen verschillend is en dat het niet alleen aan de leeftijd ligt of je snel zwanger kunt worden. Ik heb gewoon het geluk uit een heel vruchtbare familie te komen. Iedereen is bij ons vrijwel direct zwanger. Ik dacht zelf dat het bij mij wat langer zou gaan duren omdat ik wat ouder ben, maar niet dus...
    Het is dus echt een kwestie van afwachten. Succes ermee!
     
  11. Cynthia

    Cynthia Actief lid

    6 sep 2005
    243
    0
    0
    Ah, Natasja was me net voor, hihihi...
     
  12. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Ja Natasja :p we hebben hem goed gelezen :p

    We vallen ook niemand aan ;)

    We hadden het ook gewoon over hoe het normaal gaat in de wereld ;)

    Als ik oke hoor :p

    gr.manon.
     
  13. veroke

    veroke Lid

    5 jan 2006
    14
    0
    0
    ja da bedoelde ik ook, ik zou der niet kunnen voorzorgen, tijd gebrek. maar mij buur is zo kind ze kan nieks doen alleen maar wat ga er dan gebeuren als de ouders overleden zijn ze zijn nu al in 70. ze is al 42 j en kan niet alleen wonen. Ik denkt er liever niet aan. Mij moeder heeft maar een kind gehad als ze 42 was ze kon geen hebben tocht ben ik daar en heel gezond :) denkt ik tocht ;) gewoon goed denken anders zou er geen komen denkt ik. SORRY ALS IK IEMAND GEKWEST HEBT maar was de bedoeling niet hoor
     
  14. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Niks aan de hand :p Veroke

    Mijn moeder was 37 jaar en heeft toen ook nog een kindje genomen.
    En mijn zusje is heel erg gezond :p

    Mijn moeder moest wel steets naar het ziekenhuis voor onderzoeken.
    Maar dat is alleen maar beter, als er wat aan de hand is kunnen ze dat gelijk zien.

    gr.manon.
     
  15. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    hoi veroke
    ikzelf ben 38 en net zwanger zoals je ziet,heb een zoon van 16 en dochter van 10,en ja dan nog een hummeltje der bij,is iets naar je eigen gevoel de meningen zijn er nogal over verschillend ,maar het is jouw gevoel,en zwanger worden was geen probleem ,ben na ronde 3 aangeteld dus vrij snel,en nu maar afwachten dat het allemaal goed verloopt ,heb woensdag mijn eerste intake gesprek bij de gyneceloog,dus allemaal erg spannend,nou ik wens je succes met zwanger worden,en houd ons op de hoogte .
    groetjes jacky
     
  16. veroke

    veroke Lid

    5 jan 2006
    14
    0
    0
    dank u jacky,
    dat geven mij weer hope da snel kan gaan. HOPPELIJK ook de 3 de ronde nu is het voor het 27 januari. Mij dochter zou heel blij zijn met een broetjes erbij. amaai als zij ook een kind hebt bij een jaar of drie zou hij nog een heel jong onkel hebben, ze gaan nog samen kunen uitgaan later :) mij nichte vond mij te oud en mijne man ook 41. Maar ja ik denkt da wij lang jong gaan blijven omdat wij dan nog een jong kind in huis hebben.
    DANK U aan iedereen voor te steun die julli mij geven
    :D veroke :)
     
  17. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn moeder was ook 38 toen ze mij kreeg.. en ik heb er geen last van gehad hoor! hihi
     
  18. Niet meer actief

    Er zijn dus genoeg dames die wel gezonde kindjes op de wereld hebben gezet met dezelfde leeftijd of zelfs ouder.

    Heel veel succes met zwanger worden hoor.

    ( ik bedoelde het echt niet rot hoor)

    Gelukkig vind je dochter het ook leuk om er een broertje of zusje bij te krijgen is toch ook welbelangrijk
     
  19. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik ben 37 en wij gaan voor nr 2.
    Als ik echt nadenk over de leeftijd word ik wel ongerust maar ik vertrouw erop dat het goed gaat, ieder kind is welkom.
     
  20. jacky

    jacky Actief lid

    17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    ik zeg altijd maar je bent zo oud als dat je je voelt,en volgens mijn huisarts was ik echt niet oud,steeds meer vrouwen op mijn leeftijd willen nog kinderen,ik had zelf ook dat idee omdat ik natuurlijk al jong moeder was,maar dit heeft ook wel weer iets ,ik heb in ieder geval de ervaring al hahaha kan toch makelijk zijn .
    groetjes jacky
     

Deel Deze Pagina