hoi weet niet echt wat ik met dit verhaal wil maar wou vragenbof meerdere dit hebben gehad. gister zijn ze spontaan gebroken. alleen er komen geen weeen. ondat ik 36weken ben mag ik nu niet meer uit bed. alleen na de wc en douche lopen. het voelt niet fijn om zo lang met gebroken vliezen te lopen. bang voor infecties. heb diabetes type 1. zou volgende week sowieso al worden ingeleid.. sorry moest even klagen. ben het zat en kan niet stilligen de hele dag. en al helemaal niet slapen hier het lukt niet omdat ik van alles hoor haha
Maar t moet dan alsnog binnen 48u komen toch? Ze laten je toch niet tm 37 weken met gebroken vliezen lopen?
Hier 2 keer gehad voor de 37 weken! Dit is toch een geval van gelijk naar het ziekenhuis moeten! Ze moeten je in de gaten houden op evt infecties. Ze halen het niet altijd binnen 48 uur meer als je nog geen 37 weken zwanger bent. Dan gaan ze kijken onder controle of ze het kunnen laten zitten tot 37 weken. Vruchtwater wordt steeds aangevuld ook als de vliezen gebroken zijn. Dat wist ik niet. Bij mij kwamen de weeen pas een dag later. Succes!
Bij mijn eerste twee kinderen ben ik met 36 weken bevallen bij beide zijn eerst de vliezen gebroken, midden in de nacht om 2 uur ( om 6 uur aangekomen in het ziekenhuis ( oppas regelen en dergelijke want zo vroeg in de zwangerschap hadden we het niet verwacht ) Bij de eerste kreeg ik om 14.00 uur wee opwekkers zodat hij hopelijk die dag nog geboren zou worden en dat gebeurde ook Bij de tweede zou ik met 36.2 ingeleid worden maar met 36 weken braken mijn vliezen en had een andere gyn dienst ze wou me nog twee dagen laten zitten en wachten tot mijn eigen gyn mij dan wee opwekkers zou geven als die weer Dienst had, en als de weeën vanzelf kwamen was het ook goed, Ik had last van zeer heftige cholestase, ik kon geen kleding aan mijn lijf hebben en er waren geen kamers beschikbaar waar ik alleen op kon, ik moest de kamer delen met 3 andere vrouwen.... Naakt... Last van de jeuk waardoor ze mij allemaal naakt konden zien,( enige wat hielp was een koude douche dus gordijntje dichtdoen deed niets want als ik opeens een aanval kreeg moet ik douchen...ook als de andere drie vrouwen visite hadden... Loop je dan met toch maar een handdoek om zodat ze je niet naakt zien wat voor nog meer jeuk zorgde ik voelde mezelf heel erg vernederd en die 2 dagen deden het hem voor mij niet om de baby langer te laten zitten, ik heb geëist om een ontslag formulier zodat ik naar huis kon en dan over twee dagen wel terug zou komen, zon formulier waarbij je je handtekening moet zetten dat je tegen advies in toch het ziekenhuis verlaat. De gyn heeft me toen toch maar wee opwekkers gegeven zodat ik kon bevallen
jeetje hippo wat een verhaal! wat erg ook om het zo te hebben.. ik ben indd in t ziekenhuis. nu 25uur gebroken vliezen en vanmiddag te horen gekregen ik zondag ochtend geholpen word. heb mn angsten vertelt. en deze gyn ging helemaal met mij mee. heel fijn. nu net wat bloed erbij verloren. maar verder geen krampje niets. denk dat het dus niet zelf gaat komen haha. al heb ik nu wel wat last met zitten op een stoel. hoort dat erbij? is ons eerste trouwens