Extreem Lange cyclus... wanneer is die eisprong nou?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door M en M, 9 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. M en M

M en M Lid

28 okt 2014
    22
    0
    1
    Vrouw
    Nagelstyliste
    Hallo allemaal,

Ik probeer al 3 jaar zwanger te worden, mijn cyclus is in die 3 jaar ook erg onregelmatig, varieerde vanaf begin 2014 t/m eind 2014 tussen de 28 en 45 dagen. In november 2014 een miskraam bij 11 weken. En sindsdien varieert mijn cyclus tussen de 60 en 85 dagen..
    Pfff, soms denk ik te voelen dat mijn eisprong eraan komt maar dat bevestigen de ovulatietesten niet.. het kost me ook veels te veel geld om in die hele periode ovulatietesten te doen..

Eind deze maand ga ik met mijn vriend voor het eerst naar een fertiliteitsarts om verder te kijken..

Hebben jullie tips? Wat moet ik vragen aan de fertiliteitsarts? En wat denken jullie dat ik nodig heb qua medicijn om in iedergeval een regelmatige / kortere cyclus te krijgen?

Liefs, M

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Wat een vervelende situatie meid. Mijn (gratis) tip is om te gaan temperaturen. Dan kun je in ieder geval met zekerheid zeggen of je wel een eisprong hebt. Helaas helpt het niet met het timen van de gemeenschap omdat je het pas achteraf ziet maar het geeft wel inzicht in je cyclus. Succes!

3. Mikjeee89

Mikjeee89 Bekend lid

20 feb 2016
    561
    8
    18
    NULL
    NULL
    #3 Mikjeee89, 9 jan 2017
    Laatst bewerkt: 9 jan 2017
    Ik heb ook een lange cyclus & bijna geen eisprong. Afgelopen ronde was 4 maanden:$ Ook ik was eindeloos aan het testen om de eisprong te vinden, zonder resultaat. Nu verklaart ook waarom haha.
    Gelukkig direct naar de gynaecoloog gestuurd en nu medicatie gehad om de menstruatie op te wekken(provera) , dit werkte dus nu medicatie (clomid) gehad om te eitjes te laten groeien/springen, vrijdag echo om te zien hoe het ervoor staat.

Als je naar de fertiliteitsarts gaat, dan kunnen ze snel genoeg bekijken wat er aan de hand is. Succes :)

4. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Ik zit op dag 150 van eerste cyclus na pilstop. Geen eisprong te bekennen ook. Succes met wachten.

5. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Oh en hou ons op de hoogte mbt die arts. Lijkt me heel spannend

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bij zulke lange cyclussen is het maar de vraag of je überhaupt een (goede) eisprong krijgt. :(
    Wellicht heb je PCOS.
    Mogelijk dat Clomid je zou kunnen helpen.
    Maar de fertiliteitsarts zal eerst wel een aantal onderzoeken bij je gaan doen, oa inwendige echo's en bloedonderzoek.

Veel succes alvast bij de arts!

7. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Goed dat jullie naar een arts gaan hiervoor. misschien heb je inderdaad helemaal geen eisprong. Spannend hoor!

Hier ook lange cyclussen en vaak geen eisprong maar sommige cyclussen weer wel.

8. M en M

M en M Lid

28 okt 2014
    22
    0
    1
    Vrouw
    Nagelstyliste
    Bedankt voor jullie reacties, voelt toch altijd goed om er met anderen over te praten!

Mijn zus heeft dit ook meegemaakt en uiteindelijk na een aantal jaar en veel onderzoeken / medicijnen ben ik toch hele trotse tante geworden 😉
    Dat hou ik maar in mijn hoofd als motivatie en lichtpuntje😄

31 januari heb ik het eerste gesprek bij de fertiliteitsarts, dan krijgen we ook gelijk uitslag van het bloedonderzoek en mijn vriend zn zaad onderzoek.

Daarnaast heb ik ook extreme overgewicht, en wat ik eraan doen kan en doen moet weet ik, en probeer ik, maar dat valt niet mee. Ondanks dat ben ik er ook van overtuigd dat ook "dikke" mensen zwanger kunnen worden!

Bedankt voor de tips en info!
    En voor de dames die hetzelfde meemaken, sterkte maar vooral DUCCES en veel moed!

Heel veel liefs, M

9. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Hou er wel rekening mee dat je bmi onder de 35 moet zitten en het liefst onder de 30 voor ze je gaan behandelenen.
    Ik had het geluk dat ik van te voren al 40 kilo afgevallen was en ruim onder de 35 bmi zat anders hadden ze alleen de onderzoeken gedaan en had ik eerst moeten afvallen.

10. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Niet om je af te branden oid , maar als je zwanger kunt worden met extreem overgewicht dan heb je gewoon geluk... Het ligt voor de hand dat hier een flink deel van het probleem ligt? Dat maakt afvallen wellicht niet makkelijker, maar ik denk dat medicatie etc in de mmm een zware extra belasting is op je lijf terwijl je met afvallen, hoe moeilijk ook, waarschijnlijk hetzelfde of een beter resultaat kunt behalen?

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt.

En ook niet aanvallend bedoeld: bij de meeste ziekenhuizen krijg je pas een behandeling cq medicatie als je een bepaald BMI hebt. Simpelweg omdat de medicatie dan veel beter aan zal slaan en dus beter succes biedt op een zwangerschap.

12. M en M

M en M Lid

28 okt 2014
    22
    0
    1
    Vrouw
    Nagelstyliste
    Zo jammer dat dit gelijk mijn motivatie naar beneden haalt 😰 Ik word hier heel verdrietig van..
    Daarnaast vind ik het ook discriminatie wanneer ze mij niet zouden willen behandelen wanneer mijn BMI te hoog zou zijn..

13. Adrianna

Dat ze je niet willen behandelen is voor jouw eigen veiligheid en dat van je toekomstige kindje.
    Je hebt gewoon verhoogde kansen op complicaties tijdens de zwangerschap en bevalling plus medicatie slaat minder goed aan.
    Elke punt bmi die je kwijtraakt is al een stap naar verbetering... het schijnt dat ze je ook kunnen helpen met afvallen.
    Ze hebben de regel niet om jou te pesten... en voor zover ik weet hanteert elk ziekenhuis de bmi 35 regel en sommige zelfs 30.

Ik weet hoe zwaar het is om af te vallen... ik heb minstens 5 dagen in de week intensief moeten sporten, wandelen en fietsen plus op mijn eten moeten letten (inclusief afwegen van eten).
    Maar een grotere motivatie dan mijn kinderwens was er niet :)

Heel veel succes!

14. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Dit, plus met je gewicht 'saboteer' je eigenlijk zelf je kansen op een zwangerschap. Het is geen discriminatie om eerst de 'sabotagefactor' uit te schakelen als arts, dat is juist denken met jouw welbevinden op de voorgrond...
    Het heeft weinig zin om aan de ene kant het lichaam te gaan helpen met allerlei behandelingen die veel invloed hebben op lijf en geest, terwijl aan de andere kant je het lichaam juist tegenwerkt.

Ik snap dat het klote is om te horen en ik probeer het ook niet makkelijk te laten klinken. Maar je hebt zelf wel een sleutel in handen naar je probleem...
    (en idd, vraag om hulp bij het afvallen juist vanuit de zorg!)

15. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Zou je hulp kunnen krijgen bij het afvallen?

Ik merkte bij mijzelf wel verbetering toen ik wat kilo's afviel. Mijn cyclussen waren voorheen nog wel veel langer namelijk en toen ik ging afvallen kreeg ik weer eisprongen (nog steeds niet heel regelmatig, maar toch).

16. M en M

M en M Lid

28 okt 2014
    22
    0
    1
    Vrouw
    Nagelstyliste
    Ik begrijp heel goed dat afvallen beter is voor mijn gezondheid en voor het kindje mocht die er komen.
    Probleem bij mij is het niet kunnen bewegen wegens lichamelijke klachten waardoor ik dus ook zoveel zwaarder geworden ben.
    En hulp heb ik al gehad, qua leefstijl en voedingspatroon kan ik niets anders meer doen. Beweging is het probleem. Ik word niet meer zwaarder, naar ik val ook niet af.

Is het dan zo dat medicatie niet zal aanslaan bij iemand met een hogere BMI? Kunnen ze dan niet de dosis veranderen?

17. Adrianna

Medicatie slaat inderdaad moeilijker aan bij een hoger bmi. Als je behandeling krijgt dan gaan ze (mits je geen overstimulatie oud krijgt) door tot de maximale dosis, maar als ook dat niet aanslaat wordt het moeilijk.
    Er zijn ziekenhuizen die sowieso geen ivf doen met een bmi van 35+ dus je bent aangewezen op medicatie/iui.

Je gyn gaat je wel wat dingen hierover uitleggen en gaat je waarschijnlijk ook precies vertellen wat de risico's per bmi aan overgewicht zijn en wat de slagingskansen van vruchtbaarheidsbehandelingen zijn.

18. M en M

M en M Lid

28 okt 2014
    22
    0
    1
    Vrouw
    Nagelstyliste
    Ik wil jullie allemaal heel graag bedanken voor de reacties, eerlijkheid, advies en luisterend oor (oog😉)

Ik laat het op me af komen de 31e!

Liefs, M

19. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Succes!
    En ja, moeilijk kunnen bewegen is echt klote voor afvallen >_<

20. Adrianna