De eerste appelflappen zijn klaar (en opgegeten). Wie bakt vandaag zelf? Ik bak om een familietraditie in ere te houden. Daarnaast vind ik de prijzen voor appelflappen bij de kraam belachelijk, €2,50 per stuk. Daar eet ik er teveel voor op En zelfgemaakt vind ik stukken lekkerder. Geen halve klokhuizen die je tegenkomt. Als de flappen klaar zijn volgen de bollen.
Appelflappen maak ik zelf; supersimpel, vers en kost bijna niks. Oliebollen kopen we wel, gewoon een zak bij de Lidl. Mijn vriendin bakt kniepertjes. En brengt ons er een paar vanmiddag
Ik ga er met mijn zoons een paar bakken gewoon voor de lol en de traditie. Maar we gaan savonds naar vrienden en daar zullen ook veel oliebollen zijn. Dus misschien delen we die van ons wel uit in de straat ofzo.
Oh heerlijk kniepertjes! Op mijn werk komen die rond oud en nieuw ook vaak voorbij, maar zelf nu na operatie thuis dus mis ze dit jaar. Ga misschien toch zelf eens voor een kniepertjesijzer kijken.
Ja zeker! De eerste oliebollen pak is gebakken. Nummer 2 is aan het rijzen. Over 10 min gaan we daar aan beginnen. Daarna de appelbeignets of zoals mijn man zegt appelflappen ( dat zijn voor mij echt 2 verschillende dingen) Eerder bakte mijn schoonvader ze altijd maar na al die jaren was hij er klaar mee dus mijn man en ik hebben de traditie over genomen. Vanmiddag kan de rest ze proeven.
Ik vind het heerlijk zelf doen, maar we hebben veel te doen vandaag, dus man is net oliebollen gaan halen
Wij bakken ze ook zelf! We krijgen veel visite, dus hebben heel veel nodig. Mijn man begint al vroeg, ik help tussendoor en maak de andere hapjes met dochter. We bakken oliebollen en appelbeignets.
Haha dat is in ons geval Twents voor appelflappen. Zelf kom ik uit Brabant en is het appelbeignets. Al hadden we zelf vroeger alleen oliebollen. Bakte we met en zonder rozijnen.
ik dacht dat ik alles in huis had, maar de appels zijn verrot en mijn gist blijkt over datum. straks om 12.00 gaat de supermarkt open, dan snel halen en aan de bak. wordt een late oliebollenlunch