https://www.ad.nl/buitenland/nederlandse-kleuter-verdronken-in-hotelzwembad-ibiza~a8c8ca1f/ wat een drama zo ga je op vakantie met je kinderen en dan gebeurt er dit
Heel erg inderdaad. Maar een kind van 4 moet/mag je écht niet uit het oog verliezen, al helemaal niet in een zwembad. Wij lopen nog steeds als twee gestoorde haviken achter onze zevenjarige (!) aan. Ik zie het zo vaak op vakantie: jonge kinderen volledig aan hun lot achter gelaten, of kinderen van een jaar of zeven/acht die met babybroertjes of zusjes rond lopen te zeulen, geen ouders in zicht. Edit: bericht op verzoek van Whysteria aangepast.
Ow jeetje... Doet me denken aan het zoontje van 2,5 van mijn neef die met ons op vakantie was in Italië. Zoontje wilt geen bandjes om, dus dan hoeft het niet. Pardon! Ook een paar keer aan hun aandacht ontsnapt en in het diepen gesprongen... Lag niet rustig op m'n zonnebedje of in het water met hun zoontje in het water. Ze zijn er vaak op aangesproken, maar trokken zich er niks van aan. Ook wij werden erop aangesproken, nou dat wil je echt niet. Heb ook gezegd dat het niet ons kind is. Maar goed wij horen bij hun. Na 3x aanspraak te hebben gehad, hebben wij ervoor gekozen om maar niet meer met hun te zwemmen, gelukkig was het een grote camping, en waren er meerdere zwembaden. Maar steeds heb ik 's avonds gedacht aan secondary drowning, ook hun erop geattendeerd. Maar hun reactie was, ow nee hoor, hij zwemt gewoon, en heeft het leuk in het water. Hij is tenminste niet bang voor water. (onze zoon, toen 5 en geen zwemles, is heel voorzichtig, en wilde toen echt niet in het diepe waar hij niet kan staan)
Oh wat eng!! Bah ik zou dan ook niet meer met ze willen zwemmen. Zeker omdat ze zich nergens van aantrokken ondanks je hun waarschuwde. Wel goed afgelopen?
Ja gelukkig wel goed afgelopen, hij had veel waterpret ! De keren dat ik erbij was, een aantal keer spugend langs de kant gestaan en lag ook echt vaak 's avonds vermoeid op hun bankje in het huisje.
Dit dus. Hoe vaak ik deze zwangerschap al heb gedroomd dat dochter (5) verdrinkt... In de buurt van water ben ik dus echt zo'n helicopter mom. Dan maar een overbezorgde ouder, dat liever dan dat ik dr ergens van de bodem moet vissen.
Jij zegt wat ik denk en niet durf te zeggen. Zelfs mijn kinderen met diploma's ( beide C) kijk ik de hele tijd naar als we op het strand zijn. Met diploma en 11 en 8 jaar. Overdreven...ja misschien wel. Maar ik kan het niet laten.
Oh gadver! Ik zat de afgelopen weken op vakantie steeds naar mijn zoontje te kijken als een havik. Meestal bij hem in het peuterbad, soms 2 meter verder op het bedje. Dat laatste was dan omdat mijn man mij iets te geobsedeerd vond . Hij heeft altijd bandjes om en is door ouder en kindzwemmen (doet hij alleen) al aardig watervrij maar toch blijf ik het eng vinden zo'n 4 jarige. Je weet maar nooit!!
Wauw wat heftig zeg, totdat het een x fout gaat. De rillingen lopen me over het lijf. M'n dochter van 2 is echt een waterrat, ik heb in de tuin ook een grote zwembad staan ze kan er zelf niet in klimmen maar als ze erin wilt dan pakt ze haar bandjes al. En dan nog zit ik erbij. Ze heeft gisteren 2,x overgegeven (vooral slijm) omdat ze zo druk was en best veel water binnen kreeg.
Ik vraag me echt af of dat hotel dan uitgestorven was heeft niemand bij het zwembad gelegen en hem opgemerkt?