Wie beginnen er ook in November met IUI en Hormonen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Sugarblossom, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor de warme welkom :)

@mirandadep, wat balen dat je geen duidelijkheid krijgt en dat ze ook niet naar je luisteren. Ik hoop en duim met je mee voor een goede follikelmeting woensdag !
    Tijdens mijn vorige cyclus had ik ook eerst 2 follikels, 1 links en 1 rechts, beiden van ongeveer 15 mm, en op de laatste follikelmeting was er 1 gewoon verdwenen :(

@flower, ik heb enkel de dag na mijn pregnylspuit last gehad van buikkrampen, daarna geen last meer gehad van de pregnyl.

Ik zit me hier momenteel ook dood te piekeren. Het is mijn eerste cyclus met clomid, en ik heb pas follikelmeting op dag 11 van m'n cyclus. Aangezien ik wel een natuurlijke cyclus heb (gemiddeld 32 dagen) zit ik me nu bijna dood te piekeren of mijn eisprong niet al zou geweest zijn voor mijn eerste follikelmeting. Ik heb normaalgezien enkel de dag voor mijn eisprong rekbaar slijmverlies, en nu heb ik dat vandaag al, terwijl de eerste follikelmeting pas woensdag is... Zou dat mss door de clomid kunnen komen dat ik nu sneller rekbaar slijmverlies hebben ?

Ik duim voor alle wachtenden en ik probeer zoveel mogelijk geduld in jullie richting te sturen ;)

Voor wie doorgaat naar de volgende ronde, veel succes, een nieuwe ronde = een nieuwe kans !

2. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Liesje als je twijfelt, bel gewoon even naar het zh, dat is helemaal niet raar hoor en als je al rekbaarslijm hebt, kan het best zijn dat je ei eraan zit te komen, dus gewoon bellen en wie weet mag je morgen komen voor een echo. Het kan best zijn dat door de clomid je ei nu eerder komt.

Succes !!!

liefs flower

3. maria6

maria6 Actief lid

21 jun 2011
    212
    0
    0
    Eindelijk afspraak int ziekenhuis gemaakt. 12 januari mag ik, duurt nog best lang. Maar ja, die paar weken maakt ook niet meer uit als je al 2 jaar bezig bent..
    Ik lees al jullie verhalen, mss steek ik er nog wat van op;)

4. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    @flower, er kunnen enkel follikelmetingen gedaan worden in de voormiddag, dus dan zou het morgenvoormiddag moeten zijn, en dat is niet haalbaar voor m'n werk. Ik zal dus geduldig moeten afwachten tot woensdag. We zullen wel zien, mss pieker ik gewoon te veel en wachten mijn eitjes toch braafjes om te springen tot het juiste moment :)

@maria6, goed dat je een afspraak hebt, hopelijk worden jullie dan snel geholpen. Heb je zelf enig idee of er een probleem zou kunnen zijn of wat het probleem is ?

5. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Lieve meiden,

heb deze vraag ook even gesteld aan iedereen op het topic, maar begin me nu ineens een beetje zorgen te maken.....

Ik heb vrijdag de pregnyl gehad en zondagochtend om 10.00 uur de iui. Ik heb die zondag veel last gehad van spanning rond mijn liezen en maandag nog een beetje, vruchtbaarslijm heb ik in die dagen niet gezien. Wel erg vochtig en dun.
    Nu ga ik net naar de toilet en merk ik ineesn heel veel draderig, doorzichtig vruchtbaarslijm:$ hoe kan dat nou mijn ei is toch zeker weten geweest door de pregnyl of kan het zijn dat ie toch later is gesprongen ??? Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen, maak me nu echt een beetje zorgen, en mijn man is er niet dus kan ook niet even aan de klus :( en de zaadjes van zondag zijn er niet meer denk ik.... Pfff wat een onzekerheid allemaal en wat kan een lichaam toch raar in elkaar zitten..

Maria wat fijn dat je eindelijk een afspraak hebt, en idd na zo lang wachten is dit nisk meer toch..

liesje wat apart dat ze dat alleen maar in de middag doen, ook niet in de weekenden ??

6. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ha meid, ik weet het ook niet:(
    Ik heb vanaf zondag helemaal geen slijm:$
    gewoon zo goed als droog dus snap er ook helemaal niks van:)

Hier ook nog steeds wat last aan de rechterkant maar gelukkig wel minder dan zondag en gister
    voor de rest voelt het allemaal wat opgeblazen en als ik veel beweeg regelmatig last van ongi krampen

Ik temp ook gewon deze maand dor maar ook mn temp is nog niet echt gestegen..Misschien wordt ons lichaam gewoon voor de gek gehouden door de pregnyl?

7. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    pff ja het zou idd kunnen komen door de pregnyl, bij mij is de spanning helemaal verdwenen, ben alleen heel erg moe en heb last van opvliegers zit helemaal niet goed in mijn vel, slaap ook heel slecht. Ik ben normaal echt iemand die altijd bezig is en lekker vrolijk, nu helemaal niet, lig al heel de morgen in bed en mijn moeder gaat zo mijn dochtertje halen op de peuterspeelzaal, normaal ga ik altijd even sporten, winkelen enz.. pffff die stomme hormonen en die vervelende onzekerheid !!!!

8. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Dat moe zijn herken ik wel..echt futloos en er komt niks uit mn lijf...moet nodig wat in het huishouden doen maar heb er geen energie voor, ik moet er ook niet aan denken om morgen weer een hele dag te werken...

Laten we maar gewoon lekker onze rust nemen, en maar 'rustig" afwachtten...
    Ik hoop alleen dat die rare spanning snel weg is in mn buik..

9. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    @flower, ik kan je jammergenoeg ook niet helpen. Mss is het idd van de pregnyl. Ik denk wel dat de kans heel erg klein is dat je je eisprong nog niet gehad hebt. Mss is het wel een goed teken :)

Dat moe zijn herken ik ook wel, ik heb het dikwijls in het 2e deel van m'n cyclus, ik denk dat het door de toename van progesteron is...

Inseminaties gaan in het ziekenhuis waar ik ga wel door in het weekend, en follikelmetingen ook, maar het is altijd in de voormiddag. Of toch zeker de follikelmetingen, ik weet niet zeker of de inseminaties ook enkel in de voormiddag zijn.

10. daan23

daan23 Bekend lid

23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    @voor iedereen die het nodig heeft een dikke knuffel van mij!!
    een hoop mensen in spanning en twijfel...ik denk aan jullie

11. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Net ook nog hele erge ruzie gehad met mijn moeder, kan er nog wel bij, ze snapt sommige dingen in het leven echt niet!!! Ik heb de laatste tijd zoveel spanning om me heen, soms ben ik bang dat ik daardoor niet zwanger raak, misschien beinvloed dat de innesteling, wat denken jullie ?? Of zit ik mezelf nu helemaal gek te maken ? Ze familie kan je niet kiezen,maar je vrienden gelukkig wel !!!

12. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Nou meiden, als het dan allemaal niet nog erger kan... De gyno belde mij net persoonlijk en hij heeft mijn fm metingen bekeken en zegt dat het er niet goed uitziet en de clomid zijn werk niet heeft gedaan,eitjes groeien te langzaam en baarmoederslijm is te dun.. Hadden ze dat niet eerder kunnnen zeggen voor de iui ???? Nou mijn hoop voor deze maand is weg dus de spanning ook, scheelt weer he ! Ik moet 9 dec naar de gyno en krijg daar verder te horen hoe en wat, maar moet dan in ieder geval elke dag gaan spuiten, nog meer hormonen pfff en ben nu al bezeten... Misschien die ene procent kans die ik deze maand heb is hopelijk genoeg, want zie dat dagelijks spuiten echt niet zitten.. ben zo verdrietig en vraag me af of ik nog wel door moet gaan, want nu ben ik ook niet gelukkig en dat verdienen mijn man en kind toch ook niet, ik wil er 100 % voor mijn gezin zijn en merk dat ik nu veel met dit bezig ben en als ik nou echt niet meer zwanger kan worden, dan maak ik deze tijd met mijn dochter echt maar 1 keer mee, en dan moet ik er toch intens van kunnen genieten al doe ik dat wel heel veel, betrap ik mezelf er echt op dat ik vaak in mijn eigen wereld zit.. pffff wat een gedoe allemaal, misschien moet ik even de pregnyl mijn lijf uit laten gaan en kan ik weer helder denken....

13. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Ik ben trouwens zo blij dat ik hier mijn ei kwijt kan.. heb net ook een vriendin gebeld, daar kan ik heerlijk mee praten en even huilen dat is erg fijn. De rest van mijn vriendinnen zijn of zwanger of echt net bevallen, dus wil hun daar niet mee lastig vallen ....

14. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Oh Flower:(:(
    Ik voel ontzettend met je mee...
    Waarom toch???
    Waarom hebben ze de IUI door laten gaan??

Maar laat je niet gek maken meid!!!
    Blijf het positief inzien! Misschien is een iets hogere dosis clomid al voldoende en ik had van de 100 mg niet meer last dan van de 50 hoor
    Misschien voel je, je nu wel zo rot door de pregnyl omdat je ei dus niet kon springen..

maar ik snap het niet...
    je ei was toch ook 18 toen je, je pregnyl moest zetten?
    Dan lag het toch helemaal op schema? net als bij mij??

Misschien moet je besluiten om even te wachtten..
    geniet van de feestdagen met je gezin, even niet aan zwanger wordne denken en in het nieuwe jaar een goed gesprek aangaan met je gyn en de hele gang van zaken rondom deze IUI

Ik stuur je nog ff een PB;)

15. maria6

maria6 Actief lid

21 jun 2011
    212
    0
    0
    @flower
    Wauw, wat een gedoe allemaal zeg. De tranen springen in mn ogen.. Heel moeilijk om nu nog positief te blijven, maar hoop dat je toch de kracht vindt om dat te blijven..
    Natuurlijk kun je alles hier van je afschrijven en we leven met je mee..
    Kop op!!

@liesje87
    Ik denk dat er met ons allebei niks aan de hand is. Begin dit jaar heb ik een echo en rotgen en bloedtest gehad, en ook is mijn man zn sperma onderzocht.
    Alles was goed.
    Dus eigenlijk is er geen verklaring waarom het niet lukt. Beetje frustrerend kan ik je zeggen. Ik begrijp dat als het langer dan 2 jaar duurt je ook in aanmerking komt voor iui, denk gewoon dat we de verkeerde timing kiezen om te klussen ofzo...
    We wachten af. Mss dat t in december toch spontaan raak is;)

16. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    meiden,

Bedankt voor jullie medeleven.
    Ik ben al iets rustiger, mijn man is nu ook thuis, dus we gaan vanavond even praten hoe en wat. Ik zie gewoon op tegen elke dag spuiten, lijkt me zo heftig als ik nu al zie hoe erg ik last heb van de hormonen van 1 pregnyl, hoe moet dat dan met elke dag ??
    een hoop vragen, maar ik ga het ook goed bespreken met de gyn 9 dec. En heel misschien is deze poging niet mislukt en zijn de wonderen de wereld nog niet uit .... Ik zou echt de gelukkigste vrouw op deze aarde zijn !!!! Ik ga vanavond even proberen te relaxen, heb heel de dag moeten huilen, ben zo verdrietig. Moet even proberen weer positief te worden, komt goed !!!! Ik denk dat ik december maar even een maandje rust neem, geen verplichte zh bezoekjes , hormonen spuiten en het ergste wachten !!!!!

Lieve meiden laten we hopen en duimen voor ons allemaal, dat wij straks lekker met z,n allen in een nieuw topic zitten " wie zwanger na iui " xxx flower

17. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    @flower, wat een verhaal, het kan toch niet dat ze de iui laten doorgaan als ze zelf zo goed als zeker zijn dat het niet zal lukken :x Probeer deze avond maar eens goed te ontspannen meid ! Het is mss geen slecht idee om alles even te laten bezinken en eventueel een maandje pauze in te lassen. Soms is het gewoon allemaal even te veel he...
    Laat ons hopen dat het deze ronde toch gelukt is, je weet maar nooit, de wonderen zijn de wereld nog niet uit ;)

@maria, ik kan begrijpen dat dat frustrerend is hoor, alles is in orde en toch wordt je niet zwanger... Maar dan is er natuurlijk ook meer kans dat je alsnog spontaan zwanger wordt... Ik duim voor je !

Ik ben er bijna zeker van dat ik vandaag mijn eisprong gehad heb :(, Toch nog bang afwachten tot morgen (follikelmeting), misschien zit mijn gevoel er volledig naast (dan zit ik er al een heel jaar naast op welke moment ik m'n eisprong heb), je weet maar nooit zeker he...

18. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    Even snel hoor.
    Vanmorgen weer fm gehad. Eitje was niet gegroeid, blijft op 1mm hangen. Nu heb ik bloed geprikt om te zien of mn eisprong misschien al geweest is. Hier krijg ik morgenmiddag de uitslag van. Mn gevoel zegt dat ik deze maand een hele vroege eiprong heb gehad op ong. dag 8. Dit heb ik echt nooit gehad, mag je toch nog voor IUI dit jaar, hebben we straks ons eitje gemist.... volgende cyclus kan niet want het lab. is dicht, dus wordt het pas weer jan....

Kan dat een ei op dag 8 (zonder hormonen) en is dit dat wel een goed volgroeid eitje. Ik heb inderdaad last gehad van mn eierstok en ook wat slijm gehad, ik dacht dat het slijm nog van mn menstuatie was...

laten we hopen op een late ei deze keer en dat ik volgende week alsnog de IUI krijgt, maar daar geloof in niet meer zo in.
    Eerst heb ik een cyclus van 30-34 dagen dan ineens netjes 27 en dan nu misschien ong. 22 dagen. Mocht dit zo zijn, wil ik een afspraak maken bij de gyn. en vragen voor hormonen. Wat zouden jullie doen???

19. marlida

marlida Actief lid

14 nov 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi hoi, wat een verhalen allemaal weer in zo'n korte tijd!
    Dank jullie wel voor alle lieve berichtjes, ben zelf weer positief en ga ervoor!

@Flower: volgens het vu heeft spanning geen invloed op zwanger worden; kijk maar naar alle mensen in de wereld die zwanger worden onder de meest stressvolle omstandigheden. Niet druk om maken!
    Wel heel vervelend dat je je zo rot voelt... Ik heb ook al een zoontje en voel me soms ook schuldig over dat ik zo bezig ben met zwanger worden. Probeer voor jezelf te voelen dat het zo als het nu is ook goed is en dat een extra kindje gewoon een kadootje is. Zorg dat je ook gelukkig bent zo met zn drietjes! Dat helpt mij in ieder geval om alles in verhouding te blijven zien..
    Wel trouwens een heel raar verhaal dat je gyn nu pas belt...belachelijk!

@Miranda, een eitje op dag 8 kan volgens mij prima, mijn iui was op dag 8. Met een ei van 20mm zonder hormonen. Geen idee hoe het allemaal werkt, maar het kan... Als ik jou was zou ik nog even wachten met hormonen. In principe houden ze alles in de gaten met echo's. Misschien moet je wel aangeven dat ze iets eerder moeten beginnen met fm.

@rekbaar slijm (haha) daar snap ik ook echt niets van. Ik kreeg dat pas een dag voordat ik ongesteld werd.. Dat slaat ook nergens op. Ik ga morgen eens vragen of pregnyl voor 100% zeker werkt!

@wachtende dames: hoe gaat het? Ik duim voor jullie!!

20. daan23

daan23 Bekend lid

23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    ahh flower meis dikke knuffel voor jou..wat een rare actie van de gyn.
    en goed dat je gaat praten met je man.
    mirandap eitjer wil dus niet zo groeien...of is al gesprongen... goh hopenlijk heb je snel duidelijkheid meid.
    @marlida sucses deze ronde!!
    goed dat je weer positief bent erover
    @liesje87 ook in twijfel over ei?

meiden/dames ik hoop op betere berichten voor jullie

Deel Deze Pagina