Wie beginnen er ook in November met IUI en Hormonen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Sugarblossom, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onewish

Onewish VIP lid

15 jul 2010
    8.373
    0
    36
    OneLoveOneWishOneHeart

dankjewel moppie!:D
    haha ja superschattig toch, ik zij gelijk kijk dat neusje $ precies mij hihi

ahh leuk he, hier net zo iedereen zij jij bent echt een meisjesmama!
    en ook omdat ik zelf zo sterk t gevoel had vanaf dag 1 dat t n meid werd, :p

maar idd ik was net zo blij geweest met een jongen hoor! lekker stoer!
    maar nu gaan we lekker tutten :D super!
    xx

2. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Inderdaad! :D lekker genieten lieverd dik verdiend X

3. Onewish

Onewish VIP lid

15 jul 2010
    8.373
    0
    36
    OneLoveOneWishOneHeart
    jij ook schat!

4. maria6

maria6 Actief lid

21 jun 2011
    212
    0
    0
    Wel leuk hoor dat jullie weten wat t word..
    Ik weet eigenlijk niet of ik t zou willen weten. Of ik mn nieuwsgierigheid zou kunnen bedwingen haha.. maar dat zien we dan wel..

Vandaag naar t zh gebeld of ik mn volgende cyclus mag beginnen met ivf. Maar de dokter wil nu een afspraak met me omdat ik spontaan zwanger was. Mss alleen hormonen gaan spuiten en proberen alsnog spontaan zwanger te worden...
    Tuurlijk hoop ik dat, altijd beter dan ivf. Maar aan de andere kant hoelang gaat t dan weer duren..
    Maar goed ik hoor t wel. Kheb dinsdag 19 maart de afspraak.

5. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Onewish
    ❤ ❤ ❤

Maria
    Wat goed dat jullie er weer voor gaan. Echt petje af hoor vind het heel moedig. Heel veel succes tijdens de afspraak dinsdag en als dat zou lukken zou dat echt heel fijn zijn voor jullie.

6. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    @ suger en onewish, al 3 meiden op komst wat super leuk. Ik typte 2 weken, maar bedoelde 4 weken. Enne moment wil ik het niet weten en het andere wel, eigenlijk om helemaal los te kunnen gaan. Bij de eerste vond ik het echt wel leuk om het niet te weten, maar na alle toestanden, vind ik het nu ook wel fijn om het wel te weten hoor.

In het begin heel sterk het gevoel gehad dat het een meid werd, maar kijk toch meer voor een jongen, misschien automatisch omdat we al een jongen hebben. Nu weet ik het gewoon echt niet. Gisteren vroeg ik het nog aan mn man, maar die heeft echt geen voorgevoe, denk dat dat meer vrouwen eigen is...dus het blijft nog even een verrassing, maar het maakt me echt niets uit. Ben nu zo gewend om leuke stoere kleding te kopen, elke ochtend stoere haren te maken en auto's enz. te kopen, dat ik echt zou moeten wennnen aan een meid haha. Maar zodra ik het weet, laat ik het hier weten hoor!

Sugar groot gelijk dat je de fysio had afgezegd, ik vind het soms ook wel eng om in de sneeuw te lopen, denk ik als ik maar niet val, dan ga je juist nog krampachtiger lopen, waardoor je juist sneller valt. Hopelijk wordt het snel lente!

7. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Happy1978
    Spannend hoor! Het is inderdaad wat je gewent bent denk ik. Had mijn zus ook toen ze eerst een jongetje kreeg en daarna 2 meisjes. Is toch even anders.

8. Safira

Safira Actief lid

11 mrt 2012
    125
    0
    0
    ik werk in een ziekenhuis
    in het noorden
    @Maria: Wat verdrietig dat je een miskraam hebt gehad... Heel veel sterkte meid! Dapper dat je zo snel al met ivf wilt beginnen. Maar eerst het gesprek met de arts nog afwachten.

@Scarabee: Hoe gaat ie? Weet jij al wanneer jullie kunnen beginnen? Ik begin vlg week met de Microgynon, zodra ik ongesteld word. Deze week nog een uitstrijkje laten maken, omdat ik 18 dagen bloedverlies had (incl. menstruatie, de rest van de dagen steeds kleine beetjes bloedverlies). Ze willen nog even bekijken of dat evt een geslachtsziekte oid kan zijn voordat we met de ivf starten. Vind het nu wel heel spannend worden hoor!

@al de zwangeren: fijn om jullie verhalen te lezen (behalve over de kwaaltjes dan;). Genietze!

9. MSK

MSK Lid

15 mrt 2013
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Ik zat jullie forum te lezen en ik herkende zoveel dat ik me heb aangemeld. Ik ben dus echt nieuw op het gebied van een forum.

Kan ik hier nog mee kletsen over IUI? Wij hebben in 2010 2x IUI gedaan na 2 jaar niet zwanger. De 2e poging was gelijk raak en ben ik bevallen van een pracht zoon in okt 2010. De wens voor een 2e was er als snel. Maar helaas geen succes. Had stiekem op een spontane zwangerschap gehoopt. Ik ben in oktober 2012 gestart met IUI. " pogingen mislukt en zit nu in de wacht van de 3e poging. Ik vind het allemaal maar spannend.

Groetjes.

10. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Lieve meiden
    Sorry heb het topic een beetje verwaarloosd:)
    Maar ik ben er weer:D

@Maria
    :( wat onwijs balen zeg.......

@de rest
    sorry teveel om bij te lezen maar hoe is het met iedereen???
    Vlinder zal ondertussen toch ook al wel bevallen zijn??
    Ik denk dat ik dat heb gemist:)

Misschien tijd voor een nieuw lijstje om het allemaal bij te kunnen houden???

Nog een weekje wachten...dan verwacht ik mn menstruatie en gaan we eindelijk echt starten met IVF
    na maanden uitstellen, voornamelijk van mijn kant heb ik nu het gevoel er echt klaar te zijn (in hoeverre je dat kan zijn natuurlijk)
    Afgelopen maanden was er steeds wle iets dat ik dacht..deze maand nog even niet...
    Deze maand is het druk op het werk, nee nu heb ik een beetje griep, nee nu....bla bla bla
    Kortom...angst
    Want ja..het is toch wel een van de laatste stappen die we kunnen ondernemen....
    maar goed, doen we het niet is de kans helemaal klein...
    Mn vriend vond het allemaal best, hij is heel makkelijk we starten ermee wanneer ik er klaar voor ben, ik ben tenslotte degene die eigenlijk alles moet ondergaan.

Bijna 2 weken geleden is mn allerbeste vriendin bevallen van een dochtertje....
    Nog geen 3 uur na de geboorte lag de kleine al in mn armen en toen gebeurde het....
    Weg angst!!!! Ik ben er klaar voor!!!! Ik wil IVF en wel NU!!! hahaha

Even wachten nog op mn menstruatie en dan kan ik beginnen
    (mits we groen licht krijgen vanuit het ZH ivm beperkte plaatsen)

11. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    @staffie
    Ik duim voor je dat de 1e ronde raak is.

Ik vond het spuiten erg meevallen, had korte protocool en had rond 14e dag de punctie. Daarna vond ik het erg moeilijk, is er bevruchting en terugplaatsing, ja, weer een stapje dichterbij, maar dan die wachtweken, die vond ik echt vreselijk. Heb bij de eerste keer ontzettend gehuild toen het niet gelukt was. We hadden nog 2 cryo's in de vriezer, daarvan was er 1 goed ontdooid. Dit was ook niet gelukt, maar moet zeggen, dat ik dat al aanvoelde, dit was geheel in eigen cyclus en ik wist het een week voor mn menstruatie al. Dan op voor d 2e poging, iets van 12 dagen gespoten, punctie eerder dan verwacht. Wel minder eitjes, maar uiteindelijk zelfde eindresultaat. Topper teruggeplaatst en 2d in de vriezer. Van deze ronde zwanger geraakt. Ik had een heel goed gevoel, veel last van bandenpijn, herkende ik van de eerste zwangerschap, hoewel ik het toen pas rond de 15 weken kreeg en deze keer alvoordat ik wist zwanger te zijn. Dit gaf me goede hoop, geen hoofdpijn, geen menstruatieklachten, alleen die bandenpijn. De avond voordat ik mn menstruatie verwachtte, ineens slijmverlies, heb ik altijd voordat ik ongie moest worden, weg droom. Dacht toen echt, het is weer niet gelukt. Na veel wikken en wegen een test gedaan, ik wilde het zeker weten, was rond de kersttijd en ik moest zoveel doen, dat ik het er die avond uit moest hebben. Toen toch een heel licht streepje! Maar het heeft ong. 2 weken geduurd voordat ik het echt geloofde en na de eerste echo kon ik redelijk genieten.
    Inmiddels 17 weken zwanger en ik zal blij zijn als we de 20 wkn echo hebben gehad en alles er goed uitziet.
    Zo een heel verhaal, maar na 2 jaar, waarvan ruim een jaar MMM ben ik blij dat we ervoor zijn gegaan. Ik kon niet tussendoor stoppen, zag die maanden voorbij vliegen en dacht steeds mn zoontje wordt ook steeds ouder en steeds grotere leeftijdsverschil. Nu maakt het allemaal niet meer uit. Ik ben 10 dagen na zn verjaardag uitgerekend. Hij wordt in aug. 5. Voordeel is dat hij op de kleuterschool zit en ik alle tijd heb voor de 2e en dat mn zoontje lekker mee kan helpen, hij heeft het er nu al over. Denk dat het een super, lieve, grote broer wordt.

Hou ons hier op de hoogte!!

12. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Voor de teleurstelling ben ik ook zo bang :(
    Komen er wel genoeg eicellen en bevruchtingen??
    Zo niet wat dan??

Pffff.....
    Maar ja, ik laat het allemaal maar over mee heen komen, en hoop dat ik ook snel een positieve test in handen heb:D

Vandaag even contact gehad met het ziekenhuis,
    omdat ik al zo lang niet ben geweest voor een inwendige echo
    begon ik te twijfelen of ik nu wel "zomaar" kon beginnen....
    Mn schema is tenslotte ook al een paar maanden geleden gemaakt.
    En de arts vond het idd wel verstandiger dat ik eerst nog een keer kom voor een echo.
    Gelukkig kan dit as maandag al, net voor dat ik ongi moet worden, dus hopelijk maandag echt groen licht:D

13. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Gister groen licht gekregen:D:D

nu wachten op mn ongi (vandaag of morgen) en dan mogen we starten:D
    De laatste vragen die ik had ook beantwoord gekregen dus we zijn er helemaal klaar voor!

14. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Happy
    Al bijna op de helft ook lees ik! Op naar die 20 weken mijlpaal ;)

Staffie
    Lieffie ik heb goede hoop met IVF & ICSI. Is toch wel anders als IUI vind ik. Zo blij dat je er klaar voor bent! Hoe gaat het met je? ik was voor ICSI echt niet te genieten. Hopelijk bij jou anders hoor. Nog even tegen aan en wij duimen hard met je mee dat je nu eindelijk na zoveel jaren zwanger mag raken!!

MSK

Natuurlijk mag dat :) we hebben allemaal IUI gehad en weten hoe het is. Veel succes met IUI behandeling.

Allemaal

Ben vandaag precies op de helft ben 20 weken zwanger!!! Alle buikfoto's van vandaag en alle andere foto's van echo's tot aan babyuitzet staat in mijn fotoalbum.

Gisteren de extra controle 20 weken echo in AZM ziekenhuis gehad en tot zover ze konden zien geen afwijking aan het hartje gelukkig waar ik zo bang voor was (hebben hartafwijkingen in de familie) en verder zat alles op z'n plaats waar het hoort te zitten ben helemaal opgelucht! Tot zover is ze gezond :D Gistermiddag het eerste shopje gevoeld in mijn buik was echt heel bijzonder om mee te maken. Kreeg er gisteravond nog even 3 extra bij haha!

15. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Wat fijn dat alles goed was Sugar!!!
    En al op de helft:$ wat gaat het toch snel!!
    Hoe is het nu met je misselijkheid?

Ik ben nu nog vrolijk haha maar ben dan ook nog niet begonnen met de hormonen dus dat kan zomaar veranderen haha

morgen gaan we even langs het EMC zodat vriendlief in ieder geval weet waar hij mn eicellen moet afgeven haha
    het is er zo'n doolhof!! Moet er niet aan denken dat hij daar een uur met dat koffertje aan het wandelen is haha

16. Onewish

Onewish VIP lid

15 jul 2010
    8.373
    0
    36
    OneLoveOneWishOneHeart
    Staffie spanned het gaat nu dus echt beginnen :D

Sugar speciaal he dat geschop van je kleine!

Hier ook alweer 22.1 gaat snel hoor !
    xxxxx

17. maria6

maria6 Actief lid

21 jun 2011
    212
    0
    0
    Hier ook een poosje niet geweest.
    Kheb vorige week gesprek gehad met de arts en t bleek dat de biopsie van mn baarmoeder toch niet goed was (cin2). Terwijl we eerst hoorden dat t wel goed was! Ik was echt boos!
    Tis nu alweer gezakt..
    A.s. vrijdag gaan ze een reepje van mn baarmoedermond weghalen zodat alle onrustige cellen weg zijn.
    Daarna moeten we nog een half jaar weer zelf proberen om zwanger te worden omdat t toch spontaan gelukt was.
    En na dat half jaar pas naar ivf..

Kheb t eventjes helemaal gehad. Kzet even alles van me af en leef mn leven verder.. En hopen op een wonder..
    Succes iedereen met de pogingen en de zwangerschappen..

18. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Onewish
    Ook al zo ver:D:D
    Al lekker aan het shoppen??

Mn beste vriendin is pas bevallen en daar koop ik al zoveel voor haha
    Ben benieuwd hoe dat straks voor mezelf gaat haha

@Maria
    Wat een tegenslagen zeg:(
    En wat slordig dat ze eerst een verkeerde uitslag hebben gegeven:x
    Veel sterkte vrijdag!

Waarom moeten jullie alsnog een half jaar proberen??
    Vinden de artsen het niet lang genoeg duren??
    Pff...snap wel dat je er even doorheen zit....

19. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Maria6
    Zo beseffen ze wel even wat ze zeggen met nog even half jaar zelf proberen :$ Als je het zelf niet erg vind is dat natuurlijk goed maar ik was er niet akkoord mee gegaan. Ik werd al gillend gek toen ik van mei 2012 t/m november 2012 moest wachten op het chromosoom onderzoek en toen pas met ICSI kon beginnen en in april 2012 na 3X IUI slecht nieuws hoorde en dat we met ICSI moesten beginnen. Is al bijna een jaar geleden nu besef ik me. Sterkte lieve meid *dikke knuffel*

Staffie
    Goed zo! Even lekker vrolijk in je velletje doet een mens alleen maar goed. Straks weer de MMM in en dat is al moeilijk genoeg. Je bent dapper ;) Met mijn misselijkheid gaat het wel beter als toen maar het zit er nog steeds. Vandaag was even weer extreem als alle andere dagen.

Onewish
    Wanneer voelde jij je kleintje schoppen?

20. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    Zo weer even bij moeten lezen.

@sugar, fijn dat de 20 weken echo goed was. Lekker genieten van die schopjes, is zo'n heerlijk gevoel. Ik denk af en toe wat te voelen, maar weet het nog niet zeker, dacht dat je het bij een 2e wel zou herkennen, maar twijfel toch hoor haha.

@staffie. Ben je al begonnen met spuiten?? Succes hoor!! Wij hebben ook een rondje gemaakt, zodat we wisten hoe te rijden enz. Ik had punctie in Maasstad en de rest in EMC. Heb goede hoop voor je hoor, duim voor je!!

@Onewish, wat gaat het snel he, alweer over de helft. Lekker genieten hoor!! Al bezig met de babykamer??

@Maria, Sterkte meid. Kan me voorstellen dat je niet nog een half jaar wilt wachten. Hopelijk kan het alsnog eerder, zou er niet mee akkoord gaan hoor. Even rust is misschien wel goed, maar een half jaar. Sterkte hoor!

Als ik iemand vergeten ben, sorry! Iedereen succes met de zwangerschappen en zwanger worden.

Deel Deze Pagina