Ik ben vanavond ongesteld geworden, dus morgenavond begin ik met de Deca, wij hebben ook de punctie in maasstad en bevruchting in EMC, best onhandig want mn vriend heeft geen rijbewijs Maar gelukkig een heel lief zusje die ons helpt, zij zal mn vriend dus naar het EMC brengen, dus morgen gaat ze ook mee om te kijken waar ze precies moet zijn.
@staffie Heb je ook al pasjes laten maken in EMC voor jullie beide?? Spennend hoor, maar met ivf heb je wel veel meer kans dan met iui, dus moet helemaal goed komen.
het was gelukkig super makkelijk te vinden in het EMC dus dat gaat helemaal goed komen! We zijn allebei al ingeschreven dus komt goed. Vanmiddag ook toestemming gekregen om te beginnen dus vanavond starten met de Deca en 5 april de 1e echo
Staffie, nu gaat het dan echt gebeuren! Heel veel succes, meid! Sugar: Aaaah een meisje, wat leuk!!! En wat bijzonder dat je haar al voelt schoppen
Maria: wat een enorme domper!! Kan me heel goed voorstellen dat je het helemaal hebt gehad. Wat een inlevingsvermogen hebben die artsen toch... Sterkte daar! Wij zitten nog op het wachtbankje voor de ivf. Zit nu aan de antibiotica ivm met een bacterie die is gevonden tijdens een uitstrijkje/ kweek. Ik ben vorige week al begonnen met de pil, ter voorbereiding op de ivf. De pil wordt bij ons in het ziekenhuis vooral als 'planmiddel' gebruikt. Wrs moet ik het wel een week of 6 slikken, dan is er ongeveer weer plek. Zodra er plek is word ik opgeroepen en kan ik starten met de decapeptyl. Net weer te horen gekregen dat er weer een vriendin zwanger is (de 3e op rij die zwanger is van de tweede). Kan er niet zo goed meer tegen.... Toen ze zwanger waren van de eerste hoopte ik al om samen zwanger te zijn en nu is het nog niet gelukt.... Ik voel me erg alleen in mijn verdriet. Ik kan het niet opbrengen om blij te zijn, een felicitatie krijg ik nog net over mijn lippen voor ik begin te huilen. Tegelijk voel ik me dan zo egoistisch naar hun toe. Bah, wat een rotsituatie. Meiden, sterkte allemaal!!
Hier wordt dat ook steeds moeilijker Safira veel vrienden en familie zijn nu zwanger van de 2e of hebben al een 2e, terwijl ik al bezig was voordat hun 1e kindje werd geboren Ik gun het iedereen hoor, maar het wordt steeds moeilijker...Mn beste vriendin is 3 weken terug bevallen, gek genoeg had ik bij haar wel echt oprechte blijdschap maar dat is dan ook echt de enige, bij alle andere krijg ik steeds weer een naar gevoel in mn buik...en idd gefeliciteerd lukt nog net maar dan..... Waarschijnlijk kan je volgende maand dan ook beginnen?? Ik hoop dat we snel ook met onze mooie buik kunnen gaan showen! En dat wij eens een keer degene zijn die gefeliciteerd gaan worden!!
@staffie84 Gaat nu echt gebeuren voor jullie! Spannend hoor. Blijf jullie volgen. En laat even weten hoe je je voelt door de hormonen. Mss valt t alles mee. Ik heb dat ook dat ik moeilijk op kan brengen om blij te zijn voor degene die vertellen dat ze zwanger zijn.. Maar ja. Kunnen hun ook nix aan doen. En gun een ander alle geluk vd wereld.. Kvind nu dat wij een keer aan de beurt zijn. En met wij bedoel ik niet alleen mn man en ik maar zeker ook jullie. De meiden die al zo lang in de mmm zitten. Dikke knuffel voor iedereen.
@Staffie: We hebben deze week een brief gekregen van het ziekenhuis; over 2 weken hebben we de voorlichtingsbijeenkomst, samen met andere stellen. En in week 20 mogen we beginnen met de stimultaie. Duurt nog wel even, maar we weten iig wat meer! Ja, idd, wordt steeds moeilijker met allemaal zwangeren om ons heen... Fijne paasdagen allemaal!
Heee meiden, Ik heb dit topic weer even verwaarloosd. <bloost> Was me ook even op andere dingen aan het richten, en probeer in de tussentijd fit genoeg te zijn voor IVF. Ik heb het inmiddels weer uitgesteld Anders waren we volgende week begonnen. Wat zie ik er tegenop zeg als ik de keuze had had ik nog even een jaar zelf geprobeerd, en tot rust komen van al die IUIs. Maar goed, de laatste IUI poging was december, nu is het alweer bijna april.. De tijd gaat snel. Maria, hoe kunnen ze nou zon fout maken he ?? Die cellen die niet goed waren, kan dat je mk veroorzaakt hebben ?? Nu dus 6 maanden zelf proberen ? Waarom geen IUI ? Ik zou het niet met het ziekenhuis eens zijn.. Je hebt al 2 mk* gehad, met IVF wordt er veel meer duidelijker qua kwaliteit van de embryos. Hoelang ben je nu al bezig alles bij elkaar ? En wat heb jij zelf het liefste ? Nu IVF of toch nog half jaar zelf proberen ? Sterkte !! Hee Safira, bij jou ook alles een maand opgeschoven zie ik ? 6 weken de pil slikken, dus dan zul je half mei starten ? Hoe voel je je eronder ? Lijkt me apart ineens aan de pil te zijn. Wanneer heb je de bijeenkomst ? Heb je al vragen verzonnen die je wilt gaan stellen ? Ik heb met ziekenhuis afgesproken om niet de volgende menstruatie, maar menstruatie erop te starten. Mits ik dan weer fit ben. Staff84, hoe gaat het met prikken ? Spannend dat je nu dan eindelijk begonnen bent! Ben erg benieuwd hoe het je vergaat !! Wat is dat eigenlijk met dat je vriend je eicellen moet wegbrengen ?? Alle zwangeren: Wat gaan jullie snel zeg !! Hihi. Liefs Scar
Even de lijst weer bijwerken hoor.. Wie, wat, waar Staffie84, 7e en laatste IUI Scarabee, 10e IUI = afgebroken Safira, 6e en laatste iui Maria6 8x IUI gehad. 1 maand rust Medicatie Staffie84, Scarabee, Sugarblossom, Maria6, 7,5 fostimon Safira, microgynon Afspraken Vlinder73 Maria6 Scarabee 31 januari intake voor IVF Scarabee 5 maart uitslag IVF onderzoeken Scarabee 16 april prikschema Punctie IVF/ICSI IUI/IVF Behandeling Staffie84 jan/feb 2013 start IVF Scarabee, 2013 start IVF Safira, 2013 start IVF Wanneer testen ZWANGER Onewish Sugarblossom Vlinder73 Happy1978 Afspraken VK Sugarblossom, 1e echo in het ZH, 03-01-2013 Onewish 4e echo vk 7 februari Onewish 11 maart 20 weken echo Uitgerekende Datum Sugarblossom, 16 augustus 2013 Vlinder73, 07 juli 2013 Onewish, Happy Vlindertjes Scarabee, vmk 2011, mk 8+2mei 2012, vmk nov 2012 *** Vlinder73, mk april bij 13w/1d 2011, vmk mei 2012, vmk juni 2012 Onewish, Sugarblossom, 3+ vroege miskramen van 2010 t/m 2011 maria6 mk juni 2011
Wie, wat, waar Scarabee, 10e IUI = afgebroken Safira, 6e en laatste iui Maria6 8x IUI gehad. 1 maand rust Staffie84 IVF 1 Medicatie Staffie84, Decapeptyl, Fostimon, Pregnyl, Utro Scarabee, Sugarblossom, Maria6, 7,5 fostimon Safira, microgynon Afspraken Vlinder73 Maria6 Scarabee 31 januari intake voor IVF Scarabee 5 maart uitslag IVF onderzoeken Scarabee 16 april prikschema Staffie84 5 april 1e FM Punctie IVF/ICSI IUI/IVF Behandeling Staffie84 27 Maart start IVF 1 Scarabee, 2013 start IVF Safira, 2013 start IVF Wanneer testen ZWANGER Onewish Sugarblossom Vlinder73 Happy1978 Afspraken VK Sugarblossom, 1e echo in het ZH, 03-01-2013 Onewish 4e echo vk 7 februari Onewish 11 maart 20 weken echo Uitgerekende Datum Sugarblossom, 16 augustus 2013 Vlinder73, 07 juli 2013 Onewish, Happy Vlindertjes Scarabee, vmk 2011, mk 8+2mei 2012, vmk nov 2012 *** Vlinder73, mk april bij 13w/1d 2011, vmk mei 2012, vmk juni 2012 Onewish, Sugarblossom, 3+ vroege miskramen van 2010 t/m 2011 maria6 mk juni 2011
@Safira Wij hebben nooit een bijeenkomst gehad??? Alleen de gewone intake bij de arts, wat krijg je allemaal te horen op zo'n bijeenkomst? @Scarabee Wij zijn onder behandeling in het Maasstad, deze werkt samen met het lab van het EMC. Ik krijg dus de echo's en punctie in het Maasstad maar de bevruchting en TP vind plaats in het EMC. Daarom moet mn vriend dus na de punctie de eicellen in het EMC brengen en ook daar zn donatie doen. Beetje omslachtig allemaal haha Ik heb de lijst ook maar gelijk even bijgewerkt haha Ik zit nu op dag 5 van de Deca en dag 3 van de Fostimon en het is nu al duidelijk dat ik deze zomer niet in bikini kan Wondjes genezen bij mij toch al niet zo snel, en ik heb nu dus al allemaal gaatjes in mn buik Maar het kan me niet schelen, ik koop wel een badpak hahaha gelukkig heb ik tot nu toe ook eigenlijk weinig last van de hormonen *even afkloppen* het enige waar ik last van heb is dat ik s'nachts heeeel diep slaap, en dus ook wakker wordt met het gevoel dat veel te lang heb liggen slapen, maar dat trekt gelukkig wel weg na een goeie douche Dus als het zo blijft heb ik geen reden tot klagen Bij de Clomid kreeg ik op dag 2 al last van opvliegers haha
@scarabee Tja wat een fout he.. belachelijk. Maar ja t blijven mensen. Die cellen kunnen de miskraam niet veroorzaakt hebben, dit staat er los van. Wij zijn nu alles bij elkaar 3 jaar bezig, pff wie had dat verwacht bij 2 mensen die al helemaal binnenste buiten zijn gekeerd en waar geen reden is gevonden om niet zwanger te kunnen raken. Die miskramen was gewoon pech.. We hebben al 8 x iui gehad, maar 2x spontaan zwanger geworden. Dus iui hoeft van mij niet meer eigenlijk. Ik denk dat ik wel even toe ben aan een break. Dus wacht toch nog een half jaar met ivf.. Veel s6 met de ivf..
Heb je al een immunologisch onderzoek laten doen? Zo zijn wij er achter gekomen dat ik een te kort had aan Omega vetzuren en Vit D. nog geen 2 maanden later ben ik spontaan zwanger geraakt. Het immunologisch onderzoek werd door mijn zorgverzekering niet vergoed en was vorig jaar bijna 612 euro, maar voor ons was het allemaal waard. Wij waren toen onder behandeling in Düsseldorf bij het Kinderwens centrum en daar zijn we nog steeds heel erg blij mee. Daar kijken ze nu net iets verder dan hier in NL.
Even de lijst bijgewerkt. @staffie, fijn dat je niet veel last heb van de bijwerkingen, nog een dag of 5 denk ik voor je eerste fm?? Heel veel succes. Hopelijk heb je snel de punctie, kan maar weer achter de rug zijn. Wie, wat, waar Scarabee, 10e IUI = afgebroken Safira, 6e en laatste iui Maria6 8x IUI gehad. 1 maand rust Staffie84 IVF 1 Medicatie Staffie84, Decapeptyl, Fostimon, Pregnyl, Utro Scarabee, Sugarblossom, Maria6, 7,5 fostimon Safira, microgynon Afspraken Vlinder73 Maria6 Scarabee 31 januari intake voor IVF Scarabee 5 maart uitslag IVF onderzoeken Scarabee 16 april prikschema Staffie84 5 april 1e FM Punctie IVF/ICSI IUI/IVF Behandeling Staffie84 27 Maart start IVF 1 Scarabee, 2013 start IVF Safira, 2013 start IVF Wanneer testen ZWANGER Onewish Sugarblossom Vlinder73 Happy1978 Afspraken VK Sugarblossom, 1e echo in het ZH, 03-01-2013 Onewish 4e echo vk 7 februari Onewish 11 maart 20 weken echo Uitgerekende Datum Sugarblossom, 16 augustus 2013 Vlinder73, 07 juli 2013 Onewish, Happy, 28 augustus 2013 Vlindertjes Scarabee, vmk 2011, mk 8+2mei 2012, vmk nov 2012 *** Vlinder73, mk april bij 13w/1d 2011, vmk mei 2012, vmk juni 2012 Onewish, Sugarblossom, 3+ vroege miskramen van 2010 t/m 2011 maria6 mk juni 2011
vandaag de eerste FM gehad en die was zeer goed! Zowel links als rechts 5 grote eitjes, dus 10 in totaal en nog een aantal kleintjes waarvan hij verwacht dat er nog wel een aantal zullen doorgroeien en dus ook bruikbaar zullen zijn. Vanavond nog de Deca en fostimon, morgen de deca en Pregnyl en dan maandagochtend om 8.00 uur melden voor de punctie brrr....die komt nu wel heel dichtbij...vind het doodeng!
Kan ik me goed voorstellen, zeker ook omdat de punctie in NL zonder verdoving gedaan wordt. Maar wel heel erg positief. Ik hoop dat ze alle eitjes te pakken krijgen en kunnen gebruiken om te bevruchten. Houdt moed
Wauw dat is al snel Staffie. Heb zelf heel lang aan de pil gemoeten, heel lang moeten spuiten dat duurde wel even zat onder de blauwe plekken deed best zeer. Wel fijn dat het bij jullie sneller gaat. Heel veel succes! Ik kreeg een suf pilletje en flinke dosis pijnstillers net voor de punctie waardoor ik half weg zakte in de wachtkamer het werkte al binnen 10 minuten (geen zenuwen gehad daardoor) +puntje! Mijn moeder moest me tegen houden. Moest ook nog plassen voor de punctie zei de arts maar kon niet meer lopen door dat pilletje en is de verpleegster en mams even meegegaan anders was ik in slaap gevallen op de wc echt te gek spul was dat lekker high haha! P.S. onderweg naar huis was een endje rijden achterin in de auto met deken en kussen gelegen. Werd net wakker voordat we thuis waren. Zo diep heb ik nog nooit geslapen in de auto heb niks meer meegekregen. Gaat goed komen meid! Je kan het!!! Denk aan je Kus X Voor de andere meiden ook heel veel suc6.