@Vlinder Ja ik snap ook echt niet waarom het niet gewoon onder een roesje kan in Nederland, er zullen vast wel risico's aanzitten maar ja...als ik overeind spring van de pijn brengt dat ook risico's met zich mee denk ik Ik krijg een half uur voor de punctie 1000mg paracetamol, 1 diclofinac en een seresta...thats it.. En verdovingsspuiten in mn baarmoedermond...brr...wordt al misselijk als ik er aan denk @Onewish Dank je wel @Sugar Ik ben ook echt verbaast dat het allemaal zo snel gaat! Had ik niet verwacht CD 13 gewoon al een punctie echt bizar haha Ik hoop dat, dat kalmeringstabletje wat ik krijg ook zo'n uitwerking heeft, ik zal in ieder geval op tijd gaan plassen haha Ik heb nog ff mn lijst erbij gepakt Links; 15.4 15 15.5 16.5 17.3 rechts; 13.8 15 15.1 15.4 17.4 Onder de 13 staan niet genoteerd, weet ook niet hoeveel het er zijn, maar hij verwachte dat er nog een aantal bij zouden komen.
Wie, wat, waar Scarabee, 10e IUI = afgebroken Safira, 6e en laatste iui Maria6 8x IUI gehad. 1 maand rust Staffie84 IVF 1 Medicatie Staffie84, Decapeptyl, Fostimon, Pregnyl, Utro Scarabee, Sugarblossom, Maria6, 7,5 fostimon Safira, microgynon Afspraken Vlinder73 Maria6 Scarabee 31 januari intake voor IVF Scarabee 5 maart uitslag IVF onderzoeken Scarabee 16 april prikschema Punctie IVF/ICSI Staffie84 8 april punctie, 10 april TP IUI/IVF Behandeling Staffie84 27 Maart start IVF 1 Scarabee, 2013 start IVF Safira, 2013 start IVF Wanneer testen Staffie84 25 april ZWANGER Onewish Sugarblossom Vlinder73 Happy1978 Afspraken VK Sugarblossom, 1e echo in het ZH, 03-01-2013 Onewish 4e echo vk 7 februari Onewish 11 maart 20 weken echo Uitgerekende Datum Sugarblossom, 16 augustus 2013 Vlinder73, 07 juli 2013 Onewish, Happy, 28 augustus 2013 Vlindertjes Scarabee, vmk 2011, mk 8+2mei 2012, vmk nov 2012 *** Vlinder73, mk april bij 13w/1d 2011, vmk mei 2012, vmk juni 2012 Onewish, Sugarblossom, 3+ vroege miskramen van 2010 t/m 2011 maria6 mk juni 2011
Wie, wat, waar Scarabee, 10e IUI = afgebroken Safira, 6e en laatste iui, vanaf mei starten met ivf Maria6 8x IUI gehad. 1 maand rust Staffie84 IVF 1 Medicatie Staffie84, Decapeptyl, Fostimon, Pregnyl, Utro Scarabee, Sugarblossom, Maria6, 7,5 fostimon Safira, microgynon Afspraken Vlinder73 Maria6 Scarabee 31 januari intake voor IVF Scarabee 5 maart uitslag IVF onderzoeken Scarabee 16 april prikschema Safira 9 april voorlichtingsbijeenkomst ivf Punctie IVF/ICSI Staffie84 8 april punctie, 10 april TP IUI/IVF Behandeling Staffie84 27 Maart start IVF 1 Scarabee, 2013 start IVF Safira, mei 2013 start IVF Wanneer testen Staffie84 25 april ZWANGER Onewish Sugarblossom Vlinder73 Happy1978 Afspraken VK Sugarblossom, 1e echo in het ZH, 03-01-2013 Onewish 4e echo vk 7 februari Onewish 11 maart 20 weken echo Uitgerekende Datum Sugarblossom, 16 augustus 2013 Vlinder73, 07 juli 2013 Onewish, Happy, 28 augustus 2013 Vlindertjes Scarabee, vmk 2011, mk 8+2mei 2012, vmk nov 2012 *** Vlinder73, mk april bij 13w/1d 2011, vmk mei 2012, vmk juni 2012 Onewish, Sugarblossom, 3+ vroege miskramen van 2010 t/m 2011 maria6 mk juni 2011 __________________ Wachten op een wondertje sinds Sept "09 In de MMM sinds Jan "11 7x IUI mislukt IVF 1 8-4 punctie
@Scarabee: Wij gaan idd half mei starten, dan zullen jij en ik wel zo ongeveer gelijk starten. Ik kijk er ook zooo tegenop, maar ja, heb ook heel sterk het gevoel dat het op de natuurlijke manier toch echt niet gaat lukken, dus we zetten maar weer door. Maar het wordt psychisch steeds zwaarder, vind ik, en kijk er zo tegenop om weer hormonen te gebruiken. De pil gebruik ik nu bijna 3 weken, idd wel raar, want ik weet nu zeker dat ik niet zwanger zal worden En de punctie, daar kan ik 's nachts zelfs wakker van liggen, ja nu al haha. @Staffie: Ik ga aan je denken morgenochtend!! Ik hoop zo voor je dat het je mee zal vallen. Ben eigenlijk ook wel heel erg benieuwd hoe je het zal ervaren. Kijk er zelf namelijk ook best wel tegenop. Wel bijzonder dat de pijnstilling per ziekenhuis zo anders is. Ik krijg vlak voor de puctie fenatnyl (=morfine achtige pijnstiller) toegediend via een infuus en ik ga Dormicum gebruiken (rustgevende tablet). Die combi maakt me wrs lekker high en suf (net als bij Sugar. Heb je al een badpak uitgezocht? Stomme bijwerkingen van de naaldjes ook... O ja je vroeg wat ze doen op zo' n voorlichtingsbijeenkomst. Ik weet het ook niet precies, maar ze gaan sowieso vertellen wat de ivf inhoudt adh van oa afbeeldingen. We zitten daar dan samen met 8 andere stellen die ook met ivf gaan beginnen. Ook krijgen we dan de recepten voor de hormonen en wordt er uitgelegd wanneer we waar mee moeten beginnen. En we kunnen vragen stellen. Heeel veel sterkte morgen, thinking of you!!
Pffff je hebt hetzelfde als ik Safira! Ik zit zelfs alweer te twijfelen om WEER een maand uit te stellen :x Al die IUI's heb ik ook maar doorgebeten, hoe moeilijk het eigenlijk was komt nu pas allemaal naar boven.. Heb steeds de hoop dat het zonder IVF lukt, maar dat schiet nu ook al 4 maanden niet op.. Temperatuur nu ook alweer gedaald dus menstruatie zal wel echt komen. Jij bent al aan de pil nu, dus jij kan niet meer uitstellen.. Had je het anders nog wel uitgesteld voor je gevoel ? Om nog even meer tot rust te komen zeg maar ? Weet je al welke hormonen je krijgt ? Of had ik dat al gevraagd ? Staffie, superveel succes morgen !! Zet em op!
Hey meid, Al zo snel de punctie. Had ik ook de 2e keer!! en toen was het raak. Hoop dat alles meevalt, het is binnen 20 min. over hoor. Ze slepen je er wel door heen en het is voor een goed doel he. Ik duim voor je!!! X
Zo meiden daar ben ik weer Weer redelijk fris en fruitig Om 8 uur hebben we ons gemeld in het ZH, daar werden we naar een aparte ruimte gebracht met luxe stoelen. Hier kreeg ik ook de pijnmedicatie. Vervolgens heb ik een half uur zitten trillen als een rietjes en moest ik poepen,plassen kotsen alles tegelijk maar heb me ingehouden hahahahaha Om half 9 was ik aan de beurt en ben ik naar de punctie ruimte gebracht, daar werd ik helemaal ingepakt met van die groene doeken en super begeleid door de arts!! eerst werd de "buitenkant" gereinigd met speciaal water, toen de eendenbek erin en werd het ook vanbinnen met natte watten gereinigd, dit was niet echt prettig... Toen kreeg ik inwendig plaatselijke verdoving op 4 plekken, de arts zei me door me neus in te ademen, vast houden en uitademen wanneer zij het zei, en bij het inademen zette zij dan de spuit Dit was pijnlijk maar door de ademhaling wel goed te doen, de 4e spuit voelde ik al niet meer. Het aanprikken voelde ik wel maar meer als een soort stroomstootje, niet prettig maar ook niet erg pijnlijk. In totaal zijn er 14 follikels aangeprikt en toen was het klaar. Ik mocht me weer aankleden en naar de ruimte met de relaxte stoelen. Mn vriend en zus zijn toen met een warmhoud koffertje naar het Erasmus gegaan, daar hebben ze mn eicellen ingeleverd en moest mn vriend zn zaad lozen in een potje en vervolgens een uur wachten voordat hij de uitslag van het zaad en het aantal eicellen kreeg. Ze hebben 11 eicellen gevonden maar helaas was mn vriend zn zaad te weinig voor deze 11 dus moest hij nog een keer. tja...2x op commando ging hem echt niet lukken maar 2,5 miljoen zaadcellen zou te weinig zijn om de 11 eicellen te kunnen bevruchten dus is er besloten om ICSI toe te passen. Al die tijd lag ik nog in de relaxstoel me te vervelen haha. Wel een heerlijk ontbijtje gehad en veel thee gelukkig Om 12 uur waren hun pas terug uit het erasmus, en moesten we nog een akkoord teken voor de ICSI toen mocht ik dan eindelijk naar huis . Thuis ben ik gelijk even naar bed gegaan want ik heb wel wat napijn, een erg beurs en opgezet gevoel, een beetje te vergelijken met heel heftige menstruatiekrampen. maar ondertussen voel ik me weer redelijk en kan ik wel zeggen dat het me alles is meegevallen. Nu is het dus weer wachten.... Donderdag tussen 9 en half 10 moet ik bellen naar het ziekenhuis om te vragen of de eicellen goed bevrucht zijn en of een terugplaatsing van een embryo mogelijk is. Zo ja, dan moet ik rond 12 uur in het Erasmus zijn en zal er een embryo worden ingebracht. het was dus wel een heftig dagje, in eerste instantie ook wel wat teleurstelling dat IVF niet gaat lukken maar met ICSI zijn de kansen op een bevruchting wel vele malen groter dan dat we maar 2,5 miljoen zaadcellen hadden om de 11 eitjes te bevruchten
@Staffie: Wat fijn dat het je toch wel is meegevallen! En dat je je alweer redelijk fit voelt. Ben zo blij voor je dat je het achter de rug hebt. Nu hopen dat er meerdere goed bevruchte eitjes bij zitten dondedag! Kan me voorstellen dat het een teleurstelling is dat het icsi wordt, daar hadden jullie niet op gerekend waarschijnlijk. Zo te horen (lezen heb je het hartstikke goed gedaan! @Scarabee: Ik weet niet of ik het nog een maand zou uitstellen, maar dat komt misschien ook wel omdat er inmiddels 3 vriendinnen zwanger zijn; IK WIL OOK! Erg he? Nou ja, dat gevoel een beetje. Misschien was wat meer tijd wel goed geweest, maar aan de andere kant; dan heb ik ook weer meer tijd om te piekeren enzo. Ik denk dat het zo wel goed is. Hoop dat je voor jezelf een beslissing kunt maken, toch nog even wachten of toch nog even uitstellen. Doe waar jij/ jullie je goed bij voelen. Ik ga straks Decapeptyl, Fostimon, Pregnyl en Utrogestan gebruiken. Jij dan?
@staffie, wat fijn dat het meegevallen is. Herken alles van je beschrijving, zie die ruimte nog voor me. Wij hebben ook 2x Icsi gehad hoor, de eerste keer hing het af van het kwalitteit, toen ook niet goed genoeg voor IVF, weet niet hoeveel, de 2e keer besloten om meteen icsi te doen, de arts vond het te riskant dat het wel voldoende zou zijn, maar er geen bevruchting zou zijn. Nu eerst wachten tot donderdag!! Blijf goed dinken he, en even een paar dagen rustig aan doen. Welke arts had je tijdens de punctie?? Heel veel succes, hoop op een toppertje donderdag.
Ja ik heb al liters thee op haha Ik ben niet zo'n drinker, maar ik wil wel echt aan 3 liter per dag komen om problemen voor te zijn, dus heb een grote thermoskan thee naast me staan, dat pakt dan net wat makkelijker dan iedere keer thee zetten haha Ik had Dr. Ritveld bij de punctie, echt top! Ik zou Dr. Dreischor krijgen (mn eigen arts) maar die was ziek. Gelukkig had ik Ritveld al vaker gehad dus gelukkig geen vreemde @Scarabee Ik heb het ook heel lang uitgesteld, en zelfs toen ik het ziekenhuis belde om te starten twijfelde ik weer Maar ik ben zo blij dat ik het eindelijk heb doorgezet!! het is en blijft moeilijk...en des te langer ik wachtte, des te moeilijker ik het kreeg, en uiteindelijk zag ik alleen nog maar de angst, spanning en gevaren van IVF ipv waar IVF echt voor bedoeld is.....een wondertje... Toen ik eenmaal de eerste injectie zette viel er echt een "last' van mn schouders...geen weg meer terug, nu gaan we door! En tijdens die weken had ik echt minder last van "angst en spanning" dan al die maanden ervoor dat ik bezig was met wel of niet starten met IVF Doe waar je, je goed bij voelt, maar makkelijker zal de stap naar IVF niet worden, en de teleurstelling iedere maand (want je blijft toch hopen op een spontaan wonder) alleen maar groter.....
Wie, wat, waar Scarabee, 10e IUI = afgebroken Safira, 6e en laatste iui, vanaf mei starten met ivf Maria6 8x IUI gehad. 1 maand rust Staffie84 IVF 1 Medicatie Staffie84, Decapeptyl, Fostimon, Pregnyl, Utro Scarabee, Sugarblossom, Maria6, 7,5 fostimon Safira, microgynon Afspraken Vlinder73 Maria6 Scarabee 31 januari intake voor IVF Scarabee 5 maart uitslag IVF onderzoeken Scarabee 16 april prikschema Safira 9 april voorlichtingsbijeenkomst ivf Punctie IVF/ICSI Staffie84 8 april punctie, 11 april verwachtte TP IUI/IVF Behandeling Staffie84 27 Maart start IVF 1 Scarabee, 2013 start IVF Safira, mei 2013 start IVF Wanneer testen Staffie84 25 april ZWANGER Onewish Sugarblossom Vlinder73 Happy1978 Afspraken VK Sugarblossom, 1e echo in het ZH, 03-01-2013 Onewish 4e echo vk 7 februari Onewish 11 maart 20 weken echo Uitgerekende Datum Sugarblossom, 16 augustus 2013 Vlinder73, 07 juli 2013 Onewish, Happy, 28 augustus 2013 Vlindertjes Scarabee, vmk 2011, mk 8+2mei 2012, vmk nov 2012 *** Vlinder73, mk april bij 13w/1d 2011, vmk mei 2012, vmk juni 2012 Onewish, Sugarblossom, 3+ vroege miskramen van 2010 t/m 2011 maria6 mk juni 2011 __________________ Wachten op een wondertje sinds Sept "09 In de MMM sinds Jan "11 7x IUI mislukt IVF 1 8-4 punctie
Hey meiden, Vandaag de 20 weken echo gehad en alles wat gelukkig goed, had toch echt wel zenuwen hoor. Mooi hoe ze alles kunnen zien. We krijgen er een jochie bij, helemaal super natuurlijk, een echt mannengezin haha. Vanmiddag lekker geshopt en hopelijk kunnen we dit weekend aan de babykamer beginnen, er moeten een hoop meubeltjes geverfd worden. De vorige babykamer hebben we niet meer, heb nu meer brocant, maar wel met een stoer tintje. Iedereen succes!
@Staffie: En?? Ben zo benieuwd! @Happy: Wat fijn dat de echo goed was. Succes met klussen Wij hebben dinsdag de voorlichtingsbijeenkomst gehad. Niet zoveel nieuwe dingen gehoord, maar wel een medicatieschema gekregen. 4 mei starten met de Decapeptyl! Het komt nu toch wel snel dichterbij... De Decapeptyl moet ik minimaal 3 weken gebruiken en vanaf 16 mei moet ik met de Fostimon beginnen. Staffie, hoelang moest jij Fostimon spuiten totdat je de punctie had? Ik vraag me af of ik de Fostimon, net als bij iui, zo'n 10-12 dagen moet gebruiken of korter. Geen idee hoe snel het gaat in zo'n andere cyclus. Had jij ook veel last van de bijwerkingen? Mijn mannetje kan niet zo goed tegen inwendige onderzoeken, naalden etc, dus ik ben bang dat hij zich ook niet lekker gaat voelen bij de punctie. Hebben jullie hier ook ervaring mee of kunnen jullie mannen hier wel tegen? Ook bij de voorlichting afgelopen dinsdag is ie naar buiten gelopen toen het over de punctie ging, hij was lijkbleek. Ik heb wel gezegd dat ik tijdens de punctie me liever niet duk wil maken over hoe hij zich voelt, dan heb ik vast genoeg aan mezelf. Maar hij zegt dat ie het voelt aankomen, dus hij wil vragen of hij evt tijdens de punctie ook makkelijk naar buiten kan lopen. Wat een gedoe he
Hoi Meiden, Echt heel bijzonder om te zien allemaal! Ik kon alles meevolgen op de echo, echt heel apart Van de 11 eicellen waren er 10 rijp dus die hebben ze geinjecteerd met een zaadcel. 9 ervan zijn bevrucht en helaas 1 te snel gestopt met delen. Dus 8 embryo's over van goede kwaliteit 1 8 cellige embryo is vandaag teruggeplaatst, en de andere 7 gaan, als ze goed verder delen de vriezer in. Hier krijg ik na het weekend schriftelijk bericht van, maar de laborante verwacht dat ze alle 7 goed genoeg zullen zijn voor invriezing Had nooit verwacht dat het zo zou gaan, ik was zo bang dat er geen bevruchting zou zijn en nu zijn er gewoon 8 embryo's Tja...en nu...die vreselijke wachtweken...... Officieel mag ik 25-4 testen, 18 dagen na de punctie maar ik ben benieuwd of ik zo lang kan wachten. Nu maar rustig aan...zo gezond mogelijk leven..lekker slapen...en hopen dat het embryo'tje lekker innestelt en gaat groeien @Safira Ik denk dat wij dezelfde man hebben hahahahaha Hij trekt al wit weg bij een inwendige echo, is dagen zenuwachtig voor een echo, en als hij bloed moet prikken valt hij bijna flauw. Hij heeft echt ziekenhuis angst en kan helemaal niks hebben,. Hij is 1x mee geweest naar een FM en is toen halverwege weggelopen en 1x bij de IUI geweest waar hij, volgens mij met zn ogen dicht, in een hoekje heeft gezeten totdat ze klaar waren Nou daar had/heb ik dus echt geen zin in! Ik ben de patiënt en zit er niet op te wachten dat alle artsen hem moeten helpen haha Dus sindsdien wacht hij altijd in de wachtkamer. Ik voel me ook veel rustiger/op mn gemak wanneer hij gewoon in de wachtkamer zit ipv met een wit gezicht en klam handje naast mij. Hij is met de punctie dus ook niet bij me geweest, maar in de uitslaapkamer op me gewacht. Mn zusje was bij de punctie, die is heerlijk kalm en kan een hoop hebben. Een echte steun voor me dus! Tijdens de punctie zit je ingepakt met doeken, de arts is ook steriel gekleed en het licht gaat uit, ik denk dus niet dat het gewaardeerd wordt als hij halverwege wegloopt, en dan nog...dan lig jij alleen Ik had het laatste deel in principe wel alleen kunnen doen, maar als jou vriend hetzelfde is, haakt hij waarschijnlijk al af bij het schoonspoelen met gazen van je baarmoedermond En dan moet d epunctie nog beginnen, lijkt me echt niet prettig om dan alleen te zijn. Dus ik zou zeggen, vriend in de wachtkamer, en een andere dierbare waar je wat aan heb mee de punctie kamer in om je te steunen. Hij kan daarvoor en daarna goed voor je zorgen
Nog even reactie op de medicijnen. Ik had het korte protocol dus ik heb in totaal 11 dagen Deca gespoten en 8 dagen de fostimon En heb eigenlijk helemaal geen last van bijwerkingen gehad alleen sliep ik erg diep van de Deca, en was ik wel wat moe maar niet overdreven Al met al is bij mij tot nu toe alles ontzettend meegevallen. Ik ben nu heel benieuwd hoe ik reageer op de Utrobolletjes, wat een vieze zooi is dat! Bah! Maar wat fijn dat jullie al bijna kunnen starten!! Voor je het weet is het Mei
Staffie Wow echt heel anders bij jullie hier geen doeken over me heen gehad. Wel een arts die mij steunde met ademshaling en uit puffen (top ziekenhuis CZE) M'n vriend zat aan de andere kant (mam in de wachtkamer) en kneep hem helemaal fijn haha. En er waren zeker 5 artsen bij ons aanwezig in de kamer van de Punctie. Fijn dat het allemaal is mee gevallen, duim nu verder voor je meid!! Haha lekker hé die Utrogestan Hier trouwens nog 3 in de diepvries. En ook ICSI lees ik. Gaat goed komen nu meis. Happy Gefeliciteerd! Wat leuk een jongen en fijn dat alles oké was met de 20 weken echo. Safira Komt ook goed met jou nu! Heel veel succes met starten van Decapeptyl®. Ik vond dat het meest vervelende van de hele MMM molen. Kon er niet tegen was er heeeel goed ziek van en had een lange Proctol (of hoe schrijf je dat ook alweer?) hele lichaam stond gewoon stil en mega hoofdpijn/migraine kreeg ik ervan maar denk dat iedereen er wel anders op reageert, no worries! Allemaal Hier heel druk, veel stress en enorme last van nesteldrang!!! Flink bezig met de babykamer en dit weekendje gaan we even weg 1 overnachting in Gasterij De Scheleberg via vakantieveilingen geboekt (met etentje) en zondag jarig word mooi weer hoorde ik joepie Ben wel blij dat ik er even tussen uit kan heb het echt nodig.
Wie, wat, waar Scarabee, 10e IUI = afgebroken Safira, 6e en laatste iui, vanaf mei starten met ivf Maria6, 8x IUI gehad. 1 maand rust Staffie84, IVF 1 Medicatie Staffie84, Decapeptyl, Fostimon, Pregnyl, Utro Maria6, 7,5 fostimon Safira, microgynon Afspraken Scarabee, 31 januari intake voor IVF Scarabee, 5 maart uitslag IVF onderzoeken Safira, 9 april voorlichtingsbijeenkomst ivf Scarabee, 16 april prikschema Punctie IVF/ICSI Staffie84, 8 april punctie, 11 april verwachtte TP IUI/IVF Behandeling Staffie84, 27 Maart start ICSI 1 Scarabee, 2013 start IVF Safira, mei 2013 start IVF Wanneer testen Staffie84, 25 april ZWANGER Onewish Sugarblossom Vlinder73 Happy1978 Afspraken VK Sugarblossom, 16 april verloskundige Uitgerekende Datum Vlinder73, 07 juli 2013 Onewish, ? Sugarblossom, 13 augustus 2013 Happy, 28 augustus 2013 Vlindertjes Scarabee, vmk 2011, mk 8+2mei 2012, vmk nov 2012 *** Vlinder73, mk april bij 13w/1d 2011, vmk mei 2012, vmk juni 2012 Onewish, Sugarblossom, 3+ vroege miskramen van 2010 t/m 2011 maria6, mk juni 2011
@staffie, wat goed meid, nou hier zit echt wel een plakketje bij. Wij hadden steeds 2 cryo's in de vriezer. Maarre die cryo's heb je voorlopig niet nodig hoor, deze keer lukt het gewoon haha. Ik heb uiteindelijk 2 wkn na punctie getest (2e ICSI), maar ik dacht de dag erna ongie te moeten worden en wilde weten waar ik aan toe was, ivm kerstinkopem enz. anders had ik het niet gedaan, niet verwacht dat die positief zou worden. Werd bij de eerste verse en cryo 3e dag na stoppen utro ongesteld. Succes meid met de wachtdagen, duim met je mee hoor!!