Wie beginnen er ook in November met IUI en Hormonen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Sugarblossom, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Safira

Safira Actief lid

11 mrt 2012
    125
    0
    0
    ik werk in een ziekenhuis
    in het noorden
    @Staffie: o wat herkenbaar! Dan is het misschien idd wel verstandiger om iemand anders mee te nemen. Probleempje is dat de mensen die ik er evt bij zou kunnen hebben wrs niet mee kunnen. De ene zit doordeweeks 200 km verderop ivm opleiding, de ander is dan net bevallen en 1 heeft ook ziekenhuisangst... En anders toch maar alleen. Wat heb jij een geweldige score, zoveel bevruchte eitjes! Topscore! Daar durf je niet op te hopen van te voren. Hier zit jullie kindje gewoon tussen, kan bijna niet anders!
    Kort protocol klinkt aantrekkelijker, maar helaas doen ze hier alleen volgens lang protocol.

@Sugar: ben ook wel wat bang voor de bijwerkingen, aangezien ik van de fostimon en pregnyl ook best wel last heb.

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    In welk ziekenhuis krijg je de behandeling??
    En is daar ook de bevruchting?

Als je besluit om de punctie echt alleen te doen zou ik dat van te voren wel aangeven bij het ziekenhuis, wellicht kunnen ze er dan voor zorgen dat er een extra verpleegkundige aanwezig is om jou te ondersteunen??

Want helemaal alleen...dat zou ik toch niet doen hoor....

3. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Heee meiden,

Staff, ik heb je gevolgd hoor de afgelopen dagen, kwam er alleen niet echt aan toe een bericht te posten! Je bent een toppertje, en ik duim heel hard mee!

Ik heb je verhaal in mn achterhoofd gehouden over dat je angst etc groter werd naar mate je weer uitstelde, maar toch heb ik even besloten weer uit te stellen. Heb het ook aan het ziekenhuis geuit, dat ik angst heb, en zij gaf aan dat ik morfine mag krijgen bij de punctie.

Safira, ik ga Menopur Pregnyl en Utrogestan gebruiken. Puregon en Gonal- F waren er door de overheid uitgehaald afgelopen week hoorde ik.. Oja en nog iets om de eisprong tegen te houden, ben even de naam kwijt! :D

Happy, wat leuk, een jongetje!! Fijn dat alles goed is

Sugar
    , nog gefeliciteerd met je verjaardag! :) Ben benieuwd naar de rest van de babykamer. Heb je shotjes al gezien, je fotografeert heel goed / mooi trouwens. Gaat het een beetje beter qua HG ?

Ik heb dus weer uitgesteld, ben nu op cyclusdag 10 en plan is nu dat ik niet aankomende, maar menstruatie daarop dan start. Heb vanmorgen prikschema etc gekregen. Moet dan nog wel naar het ZH voor een bloedtest en prikinstructies aankomende maand. Ben alleen vergeten te vragen hoe ik dan aan de medicijnen kom, aangezien ik zelf mag gaan starten als ik menstrueer... :) Of krijg je dat bij de prikinstructie dag ? Weten jullie dat toevallig ? ;)

Trouwens, ik ga die punctie ook in mijn eentje doen hoor, lijkt mij juist fijner in m'n eentje ;)

4. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Wie, wat, waar
    Scarabee, 10x IUI gehad, mei starten met IVF
    Safira, 6e en laatste iui, vanaf mei starten met ivf
    Maria6, 8x IUI gehad. 1 maand rust
    Staffie84, IVF 1

Medicatie
    Staffie84, Decapeptyl, Fostimon, Pregnyl, Utro

Maria6, 7,5 fostimon
    Safira, microgynon

Afspraken
    Safira, 9 april voorlichtingsbijeenkomst ivf
    Scarabee, 16 april prikschema

Punctie IVF/ICSI
    Staffie84, 8 april punctie, 11 april verwachtte TP

IUI/IVF Behandeling
    Staffie84, 27 Maart start ICSI 1
    Scarabee, mei 2013 start IVF
    Safira, mei 2013 start IVF

Wanneer testen
    Staffie84, 25 april

ZWANGER
    Onewish
    Sugarblossom
    Vlinder73
    Happy1978

Afspraken VK
    Sugarblossom, 16 april verloskundige

Uitgerekende Datum

Vlinder73, 07 juli 2013
    Onewish, ?
    Sugarblossom, 13 augustus 2013
    Happy, 28 augustus 2013

Vlindertjes
    Scarabee, vmk 2011, mk 8+2mei 2012, vmk nov 2012 ***
    Vlinder73, mk april bij 13w/1d 2011, vmk mei 2012, vmk juni 2012
    Onewish,
    Sugarblossom, 3+ vroege miskramen van 2010 t/m 2011

maria6, mk juni 2011

5. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Scarabee
    Gewoon doen waar je, je goed bij voelt;)
    Alles op zn tijd, nu nog even lekker rust, je voorbereiden op alles en dan volgende maand weer verder voor dat wondertje.
    Ik heb ook maanden gewacht hoor haha:D

Fijn dat je morfine mag voor de punctie!
    Alleen zou ik echt niet kunnen....brr...degene bij me hoeft echt niets te oden of te zeggen als ik maar weet dat er iemand naast me zit haha

Ik kreeg tijdens de intake mn prikschema en gelijk het recept voor alle medicatie. Ik zou het tijdens de prikinstructie dus wel even vragen.
    je kan het maar beter optijd in huis hebben, soms is het niet op voorraad en ik vond het fijn om eerst ff alles te lezen en te bekijken enzo haha

Krijg je wel een kort protocol? of de lange?
    In ons ziekenhuis moet je zo bij zo CD1 bellen om te vragen of je mag starten omdat er maar een x aantal vrouwen op dezelfde dag mogen starten.

Leuke was wel dat het stel dat samen met ons de punctie had, we ook afgelopen donderdag tegen kwamen in het Erasmus voor de TP, we hebben afgesproken elkaar weer te zien over 6 weken tijdens de eerste echo hahahaha

6. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Dat lijkt me een zeer goede afspraak :D:D

Ja precies, even tijd voor andere dingen nu ;) Ik liep ook effe met krukken omdat mn lijf raar doet, dus kan ik ook mooi weer even fitter worden :)

Hihi hoe verschillend, ik zou als er iemand naast me zou zitten alleen maar met diegene bezig zijn. Wel fijn ja morfine, heb dat ooit 1x gehad en ik was toen een net geopereerde stuiterkip :D

Ze hebben bij mij niks gezegd eigenlijk over lang of kort protocol.. Ze heeft ook eens niet verteld hoeveel menopur ik eigenlijk moet prikken schiet me net te binnen hmm.. Ik moet op dag 2 of 3 starten zei ze, dan moest ik ff bellen, maar als het in het weekend zou vallen mocht ik gewoon al beginnen. En dan dag 7 krijg ik een echo. Owja, en ik krijg nog een uitgangsecho als ik net begonnen ben met prikken.

Heb jij ervaring met Menopur ? Bijwerkingen ?
    Ik had van Puregon niet echt last.. behalve dizziness.

7. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Het is echt overal zo anders...echt bizar hoeveel verschillende werkwijze's alle ziekenhuizen wel niet hebben...

Staat het niet op je schema hoeveel je moet spuiten? En wat op welke dag??
    Met lang protocol begin je eerst met de pil?
    Maar dat had je dan vast wel gehoord.

Ik kreeg ook geen uitgangsecho, gewoon dag 10 de eerste FM, was ook gelijk de laatste.

Ik heb geen ervaring met de Menopur, ik kreeg Fostimon, maar ik heb echt helemaal geen last van bijwerkingen, ik ben nu wel moe, weinig energie dus steek dat op die Utrobolletjes maar verder eigenlijk geen klachten.
    Dat was met Clomid wel anders;)

8. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ja blijkbaar...

Ik heb het via de telefoon gekregen, dus heb niks op papier. Maar ze zou wel wat opsturen, dus ik kijk wel even of het daar dan in staat haha. Ze zijn wel een beetje rommelig had ik al gemerkt. Ze had ook in het dossier staan dat ik cystes heb gehad, dat klopte helemaal niet..

Nee ik hoef niet eerst ad pil ;)

Ja moe en sagrijnig werd ik van utro bolletjes.. niet normaal. Ik werd dr echt superrrr geïrriteerd van. Iedereen reageert ook daarop weer anders he ;)

Jij nog een paar daagjes afwachten he, zooo spannend ;)

9. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Gelukkig ben ik niet chagerijnig...
    *vraagt even aan vriend*;):D:p

Nee..niet chagerijniger dan anders is het antwoord hahahaha

Alleen maar moe...maar wat een vieze zooi is het zeg! bah!!!
    Echt een vieze drap van binnen...maar ja...als het maar werkt ;)

10. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Ooooh hahahaha

Haha ja dat is even smerig idd maar het moet wel goed plakwerk verrichten natuurlijk :D

11. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    oh die bolletjes ja, wat een bende he, ik heb ze zelf vrijwillig tijdens de cryo terugplaatsing gebruikt om mn lf te verlengen. Ik werd er ook erg moe van, dacht daardoor steeds dat ik zwanger was, kreeg op een gegeven moment echt zwangerschapsverschijnselen. Toen ik eenmaal echt zwanger was, had ik dit juist niet, alleen veel last van bandenpijn, maar dit heb je vaker bij een 2e, bij de eerste had ik dit pas met een week of 15 ofzo.

Hoop zo dat het gelukt is voor je, nog even volhouden, wanneer moet je met de utro stoppen??

Ik vond het ook leuk om de mensen van de punctie een paar dagen later weer terug te zien. Weet niet of het bij hun ook gelukt is, de laatste keer lagen we met zn 4-en, moet zeggen dat het toen best gezellig was. Iedereen zit in hetzelfde schuitje en je weet van elkaar wat je allemaal door heb moeten maken.

@scarabee, spannend hoor, hoop dat je snel een mooi wondertje mag krijgen!!

12. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Heel veel succes meiden.

Ik had ook last van bijwerkingen van de Utro die ik moest gebruiken na mijn 1e ICSI helaas werd ik toch ongesteld.

In okt ben ik alsnog spontaan zwanger geworden en heb toen niet die Utro hoeven te gebruiken.

Ik heb bij de Utro ook dat ik een neusspray moeten gebruiken Suprofact of zo iets.

Ik had wel degelijk last van bijwerkingen van de Gonal-f en de Menopur en de pregnyl. Zat in een emotionel achtbaan dat mijn toen nog verloofde het met mij heeft uitgehouden is een wonder. Hij is nu inmiddels mijn man.

Ik blijf voor jullie duimen meiden.

13. Safira

Safira Actief lid

11 mrt 2012
    125
    0
    0
    in het noorden
    @Staffie: Wij gaan naar het umcg, daar is de punctie en de terugplaatsing. Fijn dat alles op 1 plek kan:)
    Die utrogestan lijkt me ook een vieze bende. Wordt bij jouw verzekering de Lutinus niet vergoedt? Die schijnt veel minder vies te zijn en daarvan hoef je maar 1 per x in te brengen. Ik zal binnenkort nog even bellen met mijn verzekeraar om dit na te vragen. Anders kost het rond de 60 euro per cyclus.

@Scarabee: In het umcg krijgen we standaard fentanyl(=morfine-achtige) tijdens de punctie. Ben er ook wel blij mee, hoop dat ik zo stoned als een kanarie ben, ha ha. Denk je dat je vlg maand klaar bent om te beginnen met de ivf? Het is ook lastig, wanneer ben je er klaar voor? Het is niet echt een leuk traject, ik heb er zelf ook best wel moeite mee om het positief te bekijken, als een kans. Ik kijk er vooral erg tegenop. Hoop dat die knop binnenkort nog omgaat.

14. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Safira
    Nog nooit gehoord van Lutinus haha
    Ik ga er eens naar zoeken

Ik heb de 16e (10 dagen na brevadict ) en de 18e (12 dagen na brevadict)
    een test gedaan en ik heb nog steeeds een licht streepje.
    ik hoef niet te turen

Pregnyl/brevadict 5000 was altijd met 8a10 dagen uit mn lijf, dus 10.000 blijft bij mij echt wel lang zitten.
    Hopelijk is het natuurlijk van mezelf maar ik heb geen goed gevoel en durf dus niet te hopen....

Dinsdag ga ik weer testen, dan moet het duidelijk zijn...wel of niet gelukt....
    Pff...de spanning is nu wel wat groter dan met IUI....
    gelukkig mag ik het hele weekend veel werken dus hopelijk denk ik er dan wat minder aan:)

15. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Erg he om op dat wachtenbankje te zitten. Ik blijf voor je duimen dat de test donkerder wordt. Dinsdag is nog zo ver weg.. Denk je dat je het vol gaat houden?

16. Safira

Safira Actief lid

11 mrt 2012
    125
    0
    0
    in het noorden
    @Staffie: Hoop zo met je mee op een positieve test dinsdag! Het lijkt me nog zo ondenkbaar dat we hierdoor wel eens zwanger zouden kunnen raken... Zo onwerkelijk! Ik hoop dat je wat afleiding hebt op je werk dit weekend.

17. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Is er een verschil tussen UMCg en UMCu ?

Ik loop ook in Utrecht..

Denk dat ik over een maand wel klaar ben om te starten.. maar idd wat je zegt, wanneer ben je er klaar voor.. Ik denk dat ik gewoon even moet doorbijten. Wel jammer dat ik nu later start dan jij, anders had ik je misschien nog kunnen zien in het ziekenhuis :p

18. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Staffie84, zooo spannend, ik duim voor je !! Nog eventjes 2 dagen geduld :)

19. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    @staffie, succes!! Hoop dat je testen positief waren. Ik had precies 2 wkn na punctie een hele lichte positieve test. Dacht toen dat het misschien wel van de pregnyl zou komen, maar 3 dgn later was deze nog positiever.

Ik duim voor je hoor!

@Scarabee en Safira, jullie ook heel veel succes. Het is inderdaad een hele stap, maar ik had er echt vertrouwen is dat het ging lukken, hoewel ik af toe ook dat vertrouwen wel eens verloor hoor. Hopelijk kunnen jullie ook snel genieten van een mooie zwangerschap, het is jullie zo gegund!

20. Safira

Safira Actief lid

11 mrt 2012
    125
    0
    0
    in het noorden
    @Scarabee: Het umcg zit in Groningen, dus helaas komen we elkaar niet tegen:(

@Happy: dank je, wat lief!

Deel Deze Pagina