Wie beginnen er ook in November met IUI en Hormonen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Sugarblossom, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Balen meis van je test.

De kansen zijn zeker groter in DD en Gent. Daar doen ze net iets meer en houden ze zich niet stijf vast aan een protocol. In DD willen ze echt de stellen helpen om zwanger te raken en volgens zeggen gaat het in NL meer om het geld. Daar kan gewoon meer, voor mijn gevoel heeft DD meer voor ons gedaan dan dat ze in NL hebben gedaan met de IUI. Wij wilde ook geen ivf doen in NL maar in DD. Nu ging het mis met onze eerste tp, maar die arts had toen zo iets van ik wil eerst verder onderzoeken waarom het telkens weer mis gaat waarom het niet blijft plakken. Ik had namelijk al meerdere miskramen gehad waaronder een van 13w en 1d.
    We hebben een chromosomen onderzoek gehad en ik een immunologisch onderzoek ( die overigens zelf moest betalen omdat mijn zorgverz niet mee wilde werken) Met het immunoligisch onderzoek waren wij heel erg blij omdat we er toen achter zijn gekomen dat ik een te kort aan vitamine D en omega 3 vetzuren had. Ik ben toen begonnen met een hele hoge dosis vitamine D en omega3 dit moest ik minimaal 6 weken gebruiken voordat het effect zou hebben volgens de nederlandse arts in DD. Dit heb ik gedaan en voelde me er stukke beter door.
    In de tussentijd moesten wij sparen voor een nieuwe tp, want we waren door het budget heen dat de zorgverzekering vergoeden.
    Wij hebben in DD een ICSI behandeling gehad, vanwege mijn lage AMH waarde wat daar trouwens ook standaard wordt geprikt. Die van mij was zo laag dat die arts meteen wilde beginnen.
    Daar doen ze ook de punctie onder narcose. Je hebt de mogelijkheid om te kiezen voor een embryoscoop (dat wordt hier niet gebruikt) Assist Hatching.

En het is heel logisch dat je blijft hopen, dat je toch spontaan zwanger wordt. Dat hadden wij ook.
    Ik moet je zeggen dat het gebruik van de hoge dosis vitamine D (in druppel vorm 2.000IE en omega EPA en DHA samen 500mg) Dit naar aanleiding van de uitslag van het immunologisch onderzoek.
    Misschien kan je aan je arts vragen om je eens te laten testen op vit D en eventueel omega3.

En geef de hoop niet op om spontaan zwanger te kunnen worden want, wij hebben nooit onze 2e tp nodig gehad die ligt nog steeds in de vriezer in DD. Ik werd dus wel spontaan zwanger. En heb nu een gezonde zoon.

Geef de moed niet op meid. In DD heet het kinderwenscentrum ( hoe je het in het duits schrijft weet ik niet meer) de NL arts heet Dr. Scholte. Als je geen Duits spreekt is de wachtlijst langer. Dr. Scholte heeft het ontzettend druk.

Ik hoop dat je hier iets mee kan. Informeer wel even bij je verzekering of ze IVF/ICSI in het buitenland vergoed en hoeveel. Voor een IVF krijg je minder vergoed dan een ICSI. En vraag hoe het verder zit. Wij moesten de arts een toestemmingsformulier van de zorgverzekering laten invullen en opsturen.

2. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    @maria, super nieuws zeg!!
    Ik heb ook bij het maasstad en erasmus gelopen. Je krijgt inderdaad een brief thuis of er cryo's zijn. Ik had deze brief meestal net voor de testdatum.

Ik duim voor je dat het gaat lukken!! Hebben ze nog de score gezegd?? en hoeveeldelig?? Niet dat dat wat uitmaakt hoor.
    Heel veel succes. Ik had trouwens bij de 2e volledige ICSI-poging precies 2 wkn na punctie een positieve test. De eerste keer hoefde ik niet te testen, werd al ongie, maar bij de 2e keer dacht ik ongie te worden en aangezien ik kerstinkopen wilde doen de dag erna, wilde ik het weten, zodat ik een beetje over mn dip heen zou zijn, had eerst goede hoop, maar ineens dacht ik echt ongie klachten te hebben, nou niet dus. Heb uiteindelijk 3 testen gedaan voordat ik het geloofde. Nu ligt er hier een heerlijk ventje van 5 weken.
    Succes met wachten dat zijn de ergste dagen, vond ik tenminste.

3. maria6

maria6 Actief lid

21 jun 2011
    212
    0
    0
    Hoi
    Ik weet eigenlijk ook niet waarom je pas na 2 weken per brief te horen krijgt of er nog embryos worden ingevroren of niet. Zo gaat dat eenmaal bij t erasmus denk ik...

Ik heb ook niet te horen gekregen hoeveel cellig de embryo was met terugplaatsen.
    Mss maar goed ook, anders ga je daar weer over nadenken haha..

@happy1980
    Jij ook bij maastad/erasmus? Tevreden? Als je erop terugkijk? Ikke wel hoor. Aardige mensen en best meelevend. Ik heb ook nix anders om mee te vergelijken eigenlijk.

Ik voel me eigen gewoontjes na 5 dagen na terugplaatsing. Ik heb normaal wel een korte cylclus, gemiddeld 26 dagen. Zit vandaag op dag 25 van mn cyclus, maar die zou sowieso wel in de war zijn geschopt door de hormonen.

Kvind alleen die bolletjes wel beetje rotzooi geven in je slip. Kan om de 2 uren een nieuw inlegkruisje erin doen haha.. maar ja, dat is t ergste niet..

We wachten maar weer geduldig af tot volgende week vrijdag de testdatum..

4. maria6

maria6 Actief lid

21 jun 2011
    212
    0
    0
    Vandaag een brief gekregen vant erasmus. Vroeger dan verwacht. Ze hebben vd 2 embryo's 1 ingevroren. Ben ik erg blij mee. Maar hopen dat t voorlopig niet nodig is ;)

5. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    Hoi Maria,
    Fijn dat je in ieder geval een cryo heb, maarre die heb je niet nodig hoor haha.

Ik was tevreden over Maastad/EMC. Nog een weekje meis. Is vrijdag de officiele testdag, wanneer heb je de punctie gehad??

Succes hoor!!

6. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Safira
    Wat balen zeg.....er gebeurt dus wel iets maar gaat steeds vroeg mis
    Misschien ook een idee om verder te gaan in het buitenland?
    Ik hoor veel verhalen dat ze daar toch wel wat verder onderzoek doen naar vroege miskramen

@Scarabee
    Ik hoop nog steeds van harte dat je niet weer aan de IVF hoeft te beginnen en het alsnog vanzelf mag lukken bij jullie.
    Is terug naar IUI niet meer mogelijk, om toch nog net wat meer kans te hebben?

@Maria
    Spannend zeg!!!
    Ik liep ook in Maasstad/Erasmus en ben ook erg tevreden!
    Gelukkig heb je nog een cryo, dan is dat alvast voor een broertje of zusje:D:D
    Vrijdag is de datum die je van het Erasmus heb meegekregen?
    Ik teste 14 dagen na de punctie (eisprong) al duidelijk positief
    je zou dus een gokje kunnen wagen na het weekend ;)
    Ik ga voor je duimen!!!

Hier gaat alles zn gangetje, hoe moeilijk het zwanger worden ging...zo gemakkelijk gaat het me tot nu toe af.
    Ik zit echt op een grote roze wolk, wel heel veel last van maagzuur maar daar gelukkig wat voor gekregen.

7. maria6

maria6 Actief lid

21 jun 2011
    212
    0
    0
    Vrijdag is idd de officiële testdatum. Heb er gister 1 gedaan om te kijken of de pregnyl uit mn lichaam is. En die was negatief. Dus idd uit mn lichaam. Dinsdag 17 sept was de punctie. Dus denk dat ik as woensdag maar een testje waag. Of ik moet ondertussen ongesteld geworden zijn natuurlijk...
    Spannend!!!

8. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Echt super spannend!!
    Ik had ook een witte test van de pregnyl en vervolgens een knaller,
    ik hoop voor jou hetzelfde:D:D

@Scarabee, Safira en Maria
    Ik heb nog een aantal zwangerschapstesten over,
    als jullie ze willen hebben stuur dan ff je adres in een PB
    dan stuur ik ze graag naar jullie op.
    Zonde om over de datum te laten gaan, en ik weet hoeveel je er gebruikt in de mmm;)

9. Safira

Safira Actief lid

11 mrt 2012
    125
    0
    0
    ik werk in een ziekenhuis
    in het noorden
    @Vlinder:Bedankt voor je duidelijke verhaal, ik ga me dit weekend zeker even verdiepen in ivf in het buitenland. Ik vind het wel bijzonder dat er zoveel verschil zit in de behandeling tussen verschillende landen die zo dicht naast elkaar liggen. Heeft vitamine D en Omega zoveel invloed op het zwanger worden? Over AMH kon ik wel veel info vinden op internet, ik zal mijn arts sowieso eens vragen of ze daar op geprikt hebben. Ik weet nog wel dat ik eens bloed moest prikken om te kijken hoe groot mijn eicel voorraad was. Vervolgens kreeg ik te horen dat dit goed was. Nu ik lees over AMH, lijkt het wel of daar op is geprikt.
    En wat een wonder dat het bij jullie toch nog op de natuurlijke manier is gelukt, dat lijkt me echt onvoorstelbaar... Maar wonderen bestaan:)
    Moesten jullie per behandeling dan nog veel bij betalen? Heb echt geen idee.

10. Safira

Safira Actief lid

11 mrt 2012
    125
    0
    0
    in het noorden
    @Maria: Wat fijn dat je een cryo over hebt!!! Nu afwachten tot de testdatum, hoop zo voor je dat je binnen een week een positiev test in je handen hebt, meid!

@Staffie: Ja, het buitenland trekt mij ook, maar we nog 2 cryo's in de vriezer die we eerst gaan laten terug plaatsen, tot die tijd kunnen we ons even goed verdiepen in ivf in DD of gent.

11. maria6

maria6 Actief lid

21 jun 2011
    212
    0
    0
    Vandaag getest, 14 dagen na punctie. En POSITIEF! !!
    Kben natuurlijk errug blij!! Twas echt een overduidelijke test. Foto plaatsen lukt me natuurlijk niet haha..

Nu heb ik een vraag. Krijg je bij ivf ook 2 weken 'cadeau'.
    Ik bedoel vrijdag ben in praktisch nog maar 2 weken zwanger, maar bij gewone bevruchting ben je dan al 4 weken..

Maakt ook niet uit..

Ik hoop dat t goed blijft gaan, aangezien ik al 2x miskraam heb gehad bij 6 weken..

12. Safira

Safira Actief lid

11 mrt 2012
    125
    0
    0
    in het noorden
    @Maria: Oooo WAUW!!! Hier de eerste voorzichtige felicitatie, meid! Super goed nieuws:)
    Ja, ook bij ivf krijg je 2 weken 'kado'. Dus as vrijdag ben je 4 weken zwanger (raar he, van die 2 weken):)

Kun je het al een beetje geloven? Maar het blijven natuurlijk hele spannende weken.

13. maria6

maria6 Actief lid

21 jun 2011
    212
    0
    0
    Dank je Safira!!
    Ik geloof t bijna niet hoor haha..
    Maar ben nog erg bang voor weer een miskraam.

Kheb t trouwens ff opgezocht hoe je moet rekenen. Maar tis dag van de punctie + 2 weken volgens de meeste verloskundige sites..
    Dus dan precies vandaag 4 weken :)

Groetjes

14. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    YEAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    :D:D:D:D:D:D:D

Ben zo blij voor je!!!
    Snap dat je bang bent voor een miskraam, maar probeer te genieten, het moet nu gewoon goed blijven gaan!

En idd nu 4 weken, dus over 3 weken al je eerste echo:D

15. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    Ik dacht even kijken of er nieuws is en ja hoor, wat voor nieuws, van harte meid!! Inderdaad vandaag 4 weken. Heb je al gebeld voor een echo of wacht je vrijdag af met bellen....aangezien je dan pas "mag" testen (net of je kan wachten haha)
    Hoop dat je een beetje kan genieten, duim op een mooie echo over 3 wkn en een plakbeebje!!

Zo mooi om te lezen dat er toch heel veel zwanger raken met IVF of ICSI!!

16. maria6

maria6 Actief lid

21 jun 2011
    212
    0
    0
    Dank jullie wel!
    Vandaag nog maar een test gedaan. En nu was ie nog duidelijker. Naar maasstad gebeld en mag dinsdag 22 oktober voor echo. Dan precies 7 weken..
    Spannend!!

17. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Gefeliciteerd Maria !

18. Onewish

Onewish VIP lid

15 jul 2010
    8.373
    0
    36
    OneLoveOneWishOneHeart
    wauwww gefeliciteerd maria!

19. maria6

maria6 Actief lid

21 jun 2011
    212
    0
    0
    Dank jullie wel! Scarabee en onewish

20. Safira

Safira Actief lid

11 mrt 2012
    125
    0
    0
    in het noorden
    @Maria: Hoe gaat het nu met je? Begin je het al een beetje te geloven?

Deel Deze Pagina