@safira Ja! Geloof t nu wel hoor haha Maar merk er nog nix van. En wou dat de weken wat sneller gingen nu. Kwil t zo graag tegen mensen vertellen!! Maar probeer zeker wel tot 10 weken te wachten..
@ staffie Even een vraagje: Ik krijg nu volgende week mn eerste echo met 7 weken. Krijg je de 2e dan pas weer met 12 weken?? @scarabee Gaat prima hoor. Hoe gaat t nu met jou? Nog in een pauze??
@Maria Ik had met 8 weken de intake bij de verloskundige en kreeg toen ook een echo. met 9 weken had ik intake in het Erasmus voor de GUO omdat het kom een ICSI zwangerschap gaat, toen werd er ook in 3D gekeken En toen met 11 weken de termijn echo
Ok. Dan zal ik moeten afwachten. Bedankt voor je antwoord. Vandaag begonnen met moeders voor moeders. Je moet dan eerst een hcg test doen om te kijken of er genoeg in je urine zit om mee te doen. Ze zei: kheb nog nooit zo'n donkere streep gezien met deze test als je nog maar 6 weken bent. Je zit boordevol hormonen, dat je daar geen last van heb.. Ik dacht bij mezelf ehhmmm, wat moet ik met deze info?? Haha Maar goed, t zal wel.. En de dagen kabbelen voort..
wat goed maria! ben zo blij voor je.. hier ook zo'n donkere test toen van mvm! goed dat je ook meedoet.. xxx
@Scarabee: gaat hier redelijk goed, veel ups en downs. Er zijn inmiddels weer meerdere mensen om ons heen zwanger of ze staan op het punt om te bevallen... Ik hoorde laatst dat een kennis zwanger was en kon het niet eens opbrengen om haar te feliciteren, was bang dat ik in huilen zou uitbarsten. Dat soort gevoelens worden alleen maar erger. Zo wil ik helemaal zijn, maar het gebeurt toch helaas. Maar hoe gaat het met jou? Zijn jullie begin vlg jaar aan de beurt in Gent? Wij zijn ons er ook in aan het verdiepen. Voelde jullie eerste gesprek daar goed? En heb jij je al verdiept in de verzekeringen, vergoedingen, etc? Nou, heel wat vragen he? @Maria: Pfff, die weken duren lang he.... Maar wat goed dat je meedoet aan MvM! Hoe doe jij dat dan op je werk, of is iedereen daar al op de hoogte (lijkt me wat lastig om die containers met urine te verbergen?
Dames mag ik jullie wat vragen. . Wij starten volgende cyclus met i.u.i met puregon.. Ik ben nu pas op dag 12 dus het duurt nog even. . Maar ik ben zeer benieuwd of die puregon enz vergoed word? Ik ben bij vgz verzekerd.. Dankjulliewel alvast... Xxx
@Stephie86: De medicatie wordt gewoon vergoedt, voor sommige medicatie moet je een eigen bijdrage betalen (bijv. Utrogestan) of zelf betalen (spuiten en naalden, maar die kosten bijna niks). Spannend dat je met iui gaat beginnen. Is er bij jullie ook wat gevonden waardoor het tot nu toe niet wil lukken?
@Stephie86 Volgens mij krijg je t wel vergoed. Mss wel een eigen bijdrage.. @safira Nee hoor. Ik doe t alleen als ik vrij ben. En dan natuurlijk s' avonds en int weekend. Ik dacht mss is dat de moeite niet.. Maar kheb toch al vanaf woensdag 3 flessen vol haha.. Gaat best snel. Ik breng ze zelf ook elke dinsdagavond weg. Das hier paar straten verderop. Wel makkelijk.. Moeilijk is dat he? Om voor een ander blij te zijn als iemand vertelt dat ze zwanger is. Een kennis van mij vertelde dat toen aan me dat ze zwanger was van haar derde. En mijn reactie was: alweer??!! Voelde ik me wel lullig over. Gelukkig kon ze erom lachen..
Heee, goed weer van je te horen. Denk dat het heel normaal is dat je op een gegeven moment ook zulke gevoelens krijgt. Ik heb dat zelf maar heel even gehad, precies toen ik het meest kwetsbaar was. Nu kan ik het wel weer los zien van mezelf en mn eigen wens. Wij waren eigenlijk aanstaande maandag aan de beurt in Gent, maar ik heb het door omstandigheden verzet naar januari. We hebben intussen ook een second opinion gehad bij een ander ziekenhuis, omdat ik het niet goed vond voelen een 2e IVF met iets hogere dosering te doen. Dit ziekenhuis zei dat ze geen IVF met mij zouden doen, maar ICSI. Ze geeft me te weinig kans met IVF. Zo zie je maar hoe meningen kunnen verschillen. Gent en vergoedingen heb ik me inderdaad al in verdiept, alleen weet ik nog niet heel veel. Bij intake moet de arts namelijk formulieren ondertekenen. Deze papieren stuur je op naar je verzekering en zij moeten goedkeuring geven, en geven dan ook een indicatie van hoe hoog je eigen kosten dan worden. Ze vergoeden maar 1x nederlands tarief, en mijn verzekering zei dat Gent duurder is dan Nederland. Plus de extra onderzoeken en technieken moet je mogelijk zelf voor opdraaien. Het fijne weet ik er dus eerlijk gezegd nog niet van, dat was voor ons afwachten. Bij intake moeten we wel een bedrag van 100 euro contant betalen. Wanneer heb jij je intake ?
@safira nee ze kunnen nuks vinden bij ons.. zijn al langer dan 1.5 jaar bezig.. Maar alles word 'goed' gekeurd.. ze doen alleen geen samenleving test waarvan ik dus denk dat daar iets mis gaat.. Ik heb wel wat over gewicht en heb dus ook eerst af moeten vallen.. Nu eindelijk helpen ze ons verder.
Wat vreemd, ik dacht dat Puregon door de overheid afgeschreven was en niet meer gebruikt mocht worden.. Maar je krijgt het gewoon vergoed hoor! Soms moet je zelf iets betalen maar de bedragen vallen mee en ook dan kun je proberen te declareren. (zoals dat bijv. Pregnyl niet verkrijgbaar is en dan krijg je iets anders wat je zelf moet betalen). Je merkt het vanzelf wel. Succes ermee! Trouwens vreemd dat ze geen samenlevingstest doen, dat is meestal een standaard onderzoek. Tenzij je al eens zwanger bent geweest van je vriend, dan is zo'n test niet echt nodig.
@Scarabee ik heb t echt op m'n recept staan.. En krijg daarna idd pregnyl.. Ik ga morgen denk ik maar even kijken bij mijn apotheek.. Weet niet of het lang houdbaar is aangezien ik het pas over 2 A 3 weken moet gaan gebruiken. De samenlevingtest deed m'n gyn niet omdat dit Zowiezo de volgende stap is.. En ik ben 26 normaal word er pas een uitstrijkje gedaan als je 30 bent. En nee ik ben helaas nog nooit zwanger geweest.. Hebben jullie hier positieve ervaring met i.u.i ? Iedereen veel succes met alles wat ons te wachten staan in de mmm.. Xxxx
Wat een aparte regels bij jouw ziekenhuis. Ik was 26 toen de samenlevingstest gedaan werd. Puregon is wel lang houdbaar hoor. Na openen max 1 maand in koelkast maar dicht toch wel lang. Ik heb wel positieve ervaringen met IUI. Heb er 10 gehad en daarvan 2x zwanger geraakt (helaas wel miskramen). De behandeling zelf is ook best goed te doen. Bedankt en jij ook succes!
Vandaag naar de apotheek geweest.. en mw vertelde dat het wel vergoed wprd idd.. alleen maar 3 keer ofzo.. ik vind dat wel apart aangezien het geen ivf is en de gyn vertelde het 6 keer te proberen voordat ze verder kijken.. en heb dan ook mn verzekering gebeld maar die vrouw wist er net zoveel van als ik... Dus heb ook nog een mail gestuurd. .hoop op een duidelijker antwoord..
Ik denk dat ze bij de apotheek in de war zijn met IVF. Medicijnen worden gewoon vergoed hoor! Ik heb alleen pregnyl gehad, en dit kreeg ik ook steeds vergoed. Na de 3e IVF-poging moet je vaak ook je medicijnen betalen, maar het hier ook wel eens gelezen dat die toch vergoed werden. Succes!
Dat denk ik dus ook.. Want i.u.i valt toch onder overige fertiliteitsbehandelingen? En bij vgz op de site staat dat als het in een bij hun aangesloten ziekenhuis is dit altijd word vergoed.. (alle ziekenhuizen zijn aangesloten) Maar die vrouw die ik aan de lijn had wist er zo'n raar verhaal van te maken dat ik het helemaal niet meer snapte.. Ze kwam met een bedrag van 391.7 ofzo wat vergoed werd enzo.. Toen zei m'n vriend als je een mail stuurt krijg je antwoord zwart op wit.. Dus vandaar nog ff antwoord afwachten..
Mijn IUI behandelingen werden gewoon vergoed, maar dat was in 2011/2012. Weet de assisente van de fertiliteitsarts daar geen antwoord op?
Vandaag hartje gezien.. alles is goed (tot nu toe).. Hoef ook niet meer naar rdam naar t ziekenhuis. Mag gewoon int ziekenhuis naar de gynaecoloog hier in de buurt. Dat scheelt weer reistijd.. 6 november weer een echo. Das alweer over 2 weken..