Wie beginnen er ook in November met IUI en Hormonen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Sugarblossom, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ja een stukkie naar beneden ;)
    Maar werk wel in Rotterdam:D

2. saard

saard Actief lid

19 jan 2010
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey Meiden!

Even een reactie op flower:
    Ja hoe gaat het hier. De ene dag heb ik het idee dat het misschien toch wel gelukt is en de andere dag zit ik weer helemaal in de put en weet ik bijna zeker dat het niet gelukt is... Ik weet het echt niet. Ik weet niet of je het nu ook al kan voelen (nog 6 dagen tot NOD). Heb wel rond me innestellingsdag een hele dag steken gehad, maar ik weet niet of dat het is geweest. Ben emotioneel wel een beetje van slag (kan heel snel huilen ineens) maar verder merk ik helemaal niets, niet misselijk, geen pijnlijke borsten ofzo.... Ben echt vreselijk obsessief bezig maar kan mezelf er niet in stoppen.
    Ik moet gewoon wachten, maar vind het zo vervelend!!
    Gewoon wachten, wachten, wachten!

Lieve meiden hoop dat het bij ons allemaal maar snel mag lukken!

Liefs

3. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @ saard
    Een slopend gevoel..wel..niet..wel...niet...
    Ik hoop echt dat je het die laatste paar dagen een beetje naast je neer kan leggen en over 6 dagen een knallende WEL test heb:D

Of je nu al wat kan voelen?? Tja..dnek het niet..Ik heb de afgelopen maanden al zo veel gevoeld dat ik dacht..nou..misschien?? maar nee..
    en je leest ook heel veel dat sommige juist die maand geen last hadden van de standaard kwaaltjes maar wel degelijk zwanger waren!

4. saard

saard Actief lid

19 jan 2010
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Hendrika
    Ik probeer het inderdaad maar naast me neer te leggen. Heb gelukkig nog veel in huis te doen (klussen) dus heb wel wat om me gedachten wat te verzetten.
    En zo herkenbaar wat je zegt. Elke maand voel je wel wat, terwijl het toch niet zo is. Soms houdt je lijf je zo voor de gek!!

Trouwens wel spannend wat je schreef, over de kramp in je buik als je bukt... Spannend hoor!

Hou ons op de hoogte!

Liefs

5. marlida

marlida Actief lid

14 nov 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi allemaal, ik ben vandaag voor de eerste echo van de tweede poging geweest. Twee follikels, een van 14mm en de ander van 16mm. En dat op cyclusdag 5! Wij hebben in ieder geval altijd veel te laat geklust, dat weet ik wel.. Zaterdag mag ik terugkomen en dan waarschijnlijk die avond pregnyl spuiten.

Ik heb nog even nagevraagd hoe zeker het is dat de pregnyl na een aantal uur zorgt voor een eisprong. Mijn dokter gaf aan dat het 100% zeker is dat het eitje springt na ongeveer 36 tot 40 uur na de pregnylprik. Daar is uitgebreid onderzoek naar gedaan en dat is absoluut bewezen. Dus die eisprong is zeker.

Heb ook nog even nagevraagd over het vruchtbare slijm op gekke tijdstippen. Vruchtbaar slijm zegt niet alles zei ze. Waar het vandaan komt wist ze niet, maar het kon niet van de eisprong zijn bij mijn (twee dagen voor ongesteldheid) omdat ze zeker wist wanneer de eisprong had plaatsgevonden aangezien ze die zelf had gepland.

Nou ja, ik vond het wel een geruststelling. Eisprong komt op het juiste moment in ieder geval..

Jongens (meiden) wat is het spannend dat wachten he.. Al die pijntjes, krampen en het kan alle kanten uit! Ik hoop voor alle dames op de wachtbank dat er dit jaar nog een positieve test uitkomt!!

@Flower, het blijft ook moeilijk. Aan de ene kant ben je natuurlijk gelukkig, maar de wens voor een tweede kindje is minstens zo hevig als de wens voor een eerste. Die eierstokken rammelen gewoon weer overnieuw haha. En ik zie de peuters ook met hun babybroertjes en zusjes. En dan vind ik het zo jammer voor mijn zoontje die nog steeds enig kind is. Maar het leven gaat zoals het gaat. En een babyzus of broer op een iets oudere leeftijd heeft ook weer zijn voordelen. Zowel voor jou als voor je kindjes!

Ben wel heel blij dat we hier zo kunnen kletsen en delen!

6. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Wat een goed nieuws marlida!!:D
    Ziet er super uit, dit wordt gewoon jullie maand
    met 2 van die mooie eitjes:D

Fijn dat het echt 100% zeker is dat je ei met pregnyl springt, stelt me weer wat gerust dat zondag echt de juiste dag en tijd was voor mn IUI
    en dat vruchtbaarslijm heb ik ook nooit echt begrepen:)
    Thanks voor het vragen;)

7. marlida

marlida Actief lid

14 nov 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Ik lees alleen net in een ander topic, dat follikels niet altijd eitjes bevatten. Dat stemt me dan weer minder vrolijk... Is dat zo? Zag het in het topic, eerste iui gehad, hoe voel je je nu.
    Zaterdag dan maar weer vragen, maar een van de twee moet toch wel iets inzitten dacht ik zo.

Hoe voel jij je nu?

8. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ja dat klopt maar of dat altijd zo is?
    of alleen bij opwekking voor bijv IVF? Ik weet het niet en wil het denk ik niet weten ook:);)

Ik blijf last houden van mn buik...
    Vandaag echt een baal dag ook vroeg naar huis gegaan, misselijk en erge ongikrampen gehad.. vast allemaal bijwerkingen van de rpegnyl en misschien buikpijn van een cyste?

9. marlida

marlida Actief lid

14 nov 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Vervelend en niets over te zeggen. Kan van alles zijn.. Nog een weekje en dan weet je het zeker!!

Even positalk: Vriendinnetje van mij heeft vandaag getest en is zwanger, na eerste icsipoging! Het kan! Jippie!

10. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Who!! Super zeg!!
    Ik hoop dat jij haar snel kan volgen en dat jullie dan samen zwanger zijn:D:D

11. marlida

marlida Actief lid

14 nov 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Hoop ik ook!
    En jij en Flower en Saard en Liesje en iedereen hier!

12. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Hahaha Laat de Prenatal dan maar groot inkopen want dan komen we met zn alle de zaak over 3 maanden plunderen:D:D:D

13. marlida

marlida Actief lid

14 nov 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Daar heb ik ZIN in! En een mooi nieuw topic: augustus/september mama's!

14. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik ben voor:D:D:D:D

15. marlida

marlida Actief lid

14 nov 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Heb jij trouwens al een laparascopie gehad?

Ik moest vandaag langs de anesthesist voor een screening en ook naar de opname-afdeling doorgeven als ik ongesteld was na de iui. Na drie mislukte pogingen moet ik een laparascopie (kijkoperatie) en daarna krijg ik nog drie keer iui, maar dan met hormonen. Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is, maar ben even benieuwd wat me te wachten staat..

16. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Nee heb ik nog niet gehad, er is in het ZH ook niet over gesproken.....
    Wel een HSG deze was ok

17. marlida

marlida Actief lid

14 nov 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Ja die heb ik ook gehad, was ook goed. Hoe is de planning bij jou?
    Mag je zes keer achter elkaar iui doen?

Uiteraard ga je dat niet doen, want je bent gewoon na een keer klaar natuurlijk:).

18. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Hahaha

Ja hier doen ze in principe maar 6x IUI en dan over op IVF
    Mocht het zo zijn dat ik zwanger raak van IUI maar een miskraam krijg dan is meerdere IUI's wel bespreekbaar omdat ik daar dan blijkelijk toch zwanger van raak...

19. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    Amai, ik heb heel wat leeswerk gehad om door jullie gebabbel heen te geraken hoor :p
    Maar nu heb ik alles gelezen en kan ik reageren ;)

@flower, ja, zaterdag zit ik bij jullie op het wachtbankje, ik zie er al tegenop, die 2 weken gaan altijd zo traag voorbij... Hopelijk deze keer met een knallende positieve test als resultaat, voor ons allemaal !

@marlinda, ik heb ook al een hsg onderzoek gehad, maar nog geen laparascopie. Daar is bij ons ook niets over gezegd. Gewoon zoals bij hendrika 6 keer iui, en dan over naar ivf of icsi.

Ik denk dat ik de enige ben die van België is ? Want ik heb nog nooit gehoord van de Prenatal... Dus ik vermoed dat dat een Nederlandse winkel is ?

Ik vind het ook moeilijk om iedereen in mijn omgeving zwanger te zien worden en zelf achter te blijven. Wat het moeilijkst is voor mij is dat er nu al vele bevallen zijn, die aangekondigt hebben dat ze zwanger waren toen wij toch wel al even aan het proberen waren :( Het is moeilijk, maar we moeten blijven geloven dat we ooit ook zwanger zullen zijn (hoe sneller hoe beter natuurlijk) en dat onze wondertjes dat lange wachten en de behandelingen zeker waard zijn :D

Hier vanavond de pregnyl gekregen, en nu in spanning afwachten tot zaterdag...

20. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    @hendrika, jammer dat je je zo slecht voelt meid :(
    Het kan idd door de pregnyl komen, maar hopelijk komt het door een zwangerschap he ;)
    Ik hoop dat je je snel beter voelt.

Deel Deze Pagina