Hoe is het Safira? Ik duim nog steeds, dus hopelijk morgenochtend een mooie donkere test voor jullie!
Veel bloedverlies sinds gisterochtend en een negatieve test... Ben heel verdrietig en teleurgesteld. Waarom mag het nou niet?
Ach shit nee hoeveel dagen na tp ben je nu ? Wat is dat toch steeds he. Heb je het met de artsen gehad ook over dat bloeden ? Is je luteale fase normaal ook kort of.. ? Knuffel
Balen meid. Vraag om n immunologisch onderzoek, misschien heb je n tekort aan iets. Bij mij was mijn vit d en omega te laag. 6 weken extra hoge dosis vit d en omega 500 geslikt en 6 weken later n positieve test van n spontane zwangerschap
@Scarabee: maar de utrogestan zou de LF toch juist moeten verlengen? Ik kreeg vanaf dag 7 na de tp bruine afscheiding met af en toe wat helderrood bloed dat steeds erger werd en op dag 11 na de tp overging in ongesteldheid (tenminste zo lijkt het, ik kan me niet voorstellen dat de test zaterdag positief zal worden). @Vlinder: heb jij dat in NL gedaan? Ik slik n u al een hoge dosering vitamine D3, visolie, foliumzuur en tarwekiemolie capsules.
Nee Safira Wat een rot streek dat die duivels weer zijn gekomen. potverdrie ook! Gun het je zo he meis Utro zou inderdaad moeten helpen ermee. Al hoop ik dat je zaterdag alsnog een mooie test in je handen hebt. *knuff voor jou*
Ja normaal doet utrogestan dat, maar daarom vraag ik juist hoe je LF normaal is. Er lijkt toch iets anders mee te spelen met jou.. Wat vinden de artsen ervan ? Was je in de dagen voor de tp al begonnen met utrogestan ? Hoe is het nu ?
Nee die dure test heb ik in Dusseldorf laten doen. We kregen het niet vergoed, maar zijn reuze blij dat we het hebben laten doen. In DD zijn ze echt verder op het gebied van ivf en icsi. Daar wordt ook standaard je amh waarde getest. Dat wordt hier in NL niet gedaan. Na het hele iui gebeuren in NL hadden we er geen vertrouwen in om hier n icsi behandeling te doen. We zijn direct naar het kinderwenzcentrum in Dusseldorf gegaan. Daar werkt ook n NL arts dr. Scholten, fijne man. Nu was onze 1e icsi behandeling niet geslaagd. En doordat ik al meerdere mk's heb gehad wilde hij eerst onderzoeken waarom ze bij niet bleven plakken. In NL wordt dat afgedaan als domme pech. Vandaar ook het immunologisch onderzoek en chromosomen. Imunnologisch onderzoek was volgens mijn zorgverz geen medische noodzaak.
@scarabee: ik ben op de dag van de punctie begonnen met de utro. Mijn lf is normaal ook niet heel lang, volgens mij rond de 10 a 11 dagen. Ik heb het er verder niet over gehad met een arts, heb er na deze ivf poging nog geen gezien. Maar ik heb het wel eerder aangegeven, maar daar wordt verder niks mee gedaan. @vlinder: oke, wij zitten er wel over na te denken om de 3e poging evt in Gent of misschien DD te laten doen. Was dat een duur onderzoek? Zaterdag was de test ook negatief helaas, nu even rustpauze tot we er weer klaar voor zijn.
Graag gedaan. Ik hoop dat jij straks ook n plakbaby hebt. Persoonlijk zou ik vanaf poging 2 al naar DD of Belgie gaan.
@Vlinder: Ja, dat hebben we ook overwogen, maar het is toch ook wel heel handig dat het zo dicht bij huis/ werk kan, daarom hebben we besloten om de 2e poging nog in Groningen te doen en evt de 3e in het buitenland. Weet jij of Gent vergelijkbaar is met DD? Wij gaan zaterdag trouwens naar de Freya dag en daar geven ze ook een lezing over ivf/icsi in Gent. Ben benieuwd!
Hier heel tevreden over Eindhoven CZE. Heeft ook een pluim gehad. Wij zijn daar via ICSI zwanger geworden. Top ziekenhuis! Jammer dat de test negatief was Safira. We blijven voor je duimen meid! Ik heb wel een goed gevoel dat je zwanger bent straks!! Hoe is het met de rest?
Nee dat weet ik niet of het vergelijkbaar is. Vraag het hier op het forum, wat het verschil is en welke arts
Hi dames, Is dit het topic voor IUI? Zo ja mag ik dan meeschrijven? Ik heb morgen mijn eerste uitgangsecho en verwacht dat ik overmorgen moet gaat starten met Gonal F (75). Heel spannend dus. Heb zoveel vragen dat ik niet weet waar ik moet beginnen Wie heeft er ervaring met Gonal F? Hadden jullie last van bijwerkingen? Bij 1 of 2 follikels gaat de IUI gewoon door maar we hebben nog geen beslissing genomen over 3 follikels. Wat doen jullie? Mijn vriend vroeg me wanneer hij kan verwachten dat hij zijn kwakje moet brengen ivm zakelijke afspraken maar ik heb gewoon echt geen idee. Ik begreep alleen dat ik mijn normale cyclus nu even moet vergeten. En wie is er al zwanger van IUI?
Ik heb ervaring met Gonal F, ik vond het zelf prikken eng. Ik heb niet veel met naalden. Mijn man moest zijn zaad inleveren op de ochtend van de inseminatie. Dus 's morgens vroeg inleveren en dan een aantal uur later werd het insemineert. Je kan het ook zien wanneer jij pregnyl moet zetten of laat zetten. Als ik mij goed herinner dan was de dag erna de inseminatie. Vraag het anders na bij de assistent van de fertiliteitsarts. Heel veel succes
Welkom Boannan, dit forum is ooit gestart omdat we toen starten met iui (eind 2011, begin 2012), maar inmiddels zijn de meesten overgegaan op ivf of icsi of inmiddels zwanger of bevallen. Ikzelf ben in februari 2012 gestart met iui, 6 pogingen gehad (laatste poging was in dec 2012), helaas niet zwanger geworden. April 2013 begonnen met ivf, vorig jaar heb ik een paar weken zwanger mogen zijn, maar dat is helaas een miskraam geworden. Daarna nog 2 cryo tp's gehad; ook mislukt. Nu net de met de 2e ivf gestart; de verse tp is mislukt. Nu nog 6 cryo's in de vriezer. Voor de iui pogingen gebruikte ik Fostimon, maar met de ivf Gonal-F. Ik heb van de Gonal-F weinig bijwerkingen gehad. Ik heb meer last van de Pregnyl (daardoor voel ik me moe, duf en niet zo happy, duurt bij mij een paar dagen). Het injecteren gaat gemakkelijk met de Gonal-F; je kunt de eenheden heel handig instellen en er zitten goede scherpe naalden bij, waardoor je bijna nooit blauwe plekken overhoudt aan het injecteren. Vlinder gaf al aan dat je aan de Pregnyl kunt zien wanneer de tp is, het kan een paar uur verschillen per zh, maar ik moest m bij de iui 36 uren voor de tp injecteren. Het zaad moet je ongeveer een half uur tot een uur van te voren inleveren. Van de tp zelf voelde ik weinig; de eendenbek inbrengen vond ik het vervelendst (en dat is helemaal niet zo erg, dus heel goed te doen!). Ik zie dat jullie al een kindje hebben, heftig dat hij binnenkort een operatie krijgt! Heel veel sterkte en succes!
Ben benieuwd hoe de Freya dag is geweest! Wat ik iig weet is dat DD duurder is dan Gent en dus ook een hoger bedrag voor 'eigen rekeningen' die niet vergoed worden. (het verschil tussen de kosten hier in NL qua verzekering en de prijs daar). En mijn verzekering zei dat je in DD zelf het bedrag voor moet schieten, en bij Gent kon het soms ook direct gedeclareerd worden. Maar dat was wat mijn verzekering zei. Zij raadde Gent aan.