Wie beginnen er ook in November met IUI en Hormonen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Sugarblossom, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marlida

marlida Actief lid

14 nov 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Haha ja prenatal is een nederlandse baby- en zwangerschapswinkel...
    Misschien komt het omdat ik nog geen hormonen gebruik, alleen pregnyl. Bij mijn ziekenhuis doen ze eerst drie keer zonder hormonen, dan een kijkoperatie en dan drie keer met hormonen..

Moeilijk is het dat er zoveel mensen zwanger worden om je heen. Een paar weken geleden werd mijn schoonzusje zwanger, mijn nichtje en mijn vriendin. Allemaal in dezelfde week. Ik was oprecht superblij voor ze. Maar 'savonds kwam mijn nieuwe buurvrouw ook nog eens vertellen dat ze zwanger was, toen kreeg ik het wel even moeilijk, pff. Heb haar gefeliciteerd, maar of het er nou zo gemeend uit kwam weet ik niet..

Nou ja, voor ons komt het ook nog! Heel snel! Wij gaan straks misschien samen min of meer gelijk op, waarschijnlijk ga ik zaterdag aan de pregnyl. Kunnen we leuk samen op het bankje zitten!

Heb je de pregnyl zelf gespoten of doen ze dat bij jou in het ziekenhuis?

2. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    @marlinda, nee hoor, ik laat de pregnyl zetten door het Wit-Gele kruis. Dan komt er gewoon op het tijdstip dat je de pregnyl moet krijgen een thuisverpleegster langs. Wij halen de pregnyl bij de apotheker en de thuisverpleegster spuit het in :)
    (Ik krijg trouwens al de bibbers als ik eraan denk dat ik mezelf zou moeten prikken :))

Soms is het gewoon heel moeilijk om oprecht blij te zijn voor anderen die zwanger worden... Ik heb mezelf er al op betrapt dat ik dan op het moment dat ze het nieuws brengen nogal koeltjes reageer, en me dan even later herpak en toch probeer om enthousiast te doen. Maar eens thuis...
    Toen we nog niet zo lang aan het proberen waren om zwanger te worden is mijn schoonzus (van de eerste ronde) zwanger geworden, en ook 2 collega's van me, hun kindjes zijn nu al een paar maand oud :(
    Vorige zondag kondigde mijn zus aan dat een van haar beste vriendinnen opnieuw zwanger is. Zij is bevallen van haar eerste kindje toen wij al even bezig waren om zwanger te worden, en is dus nu zwanger van haar 2e. Van zo'n nieuws krijg ik het toch even moeilijk, maar dat gaat gelukkig wel over. Van zelfbeklag ga ik niet zwanger worden he :p

3. marlida

marlida Actief lid

14 nov 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Zelfbeklag helpt niet om zwanger te worden, maar het kan soms wel even lekker zijn! :)

4. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    Hoi Allemaal,
    Gisteren uitslag gehad van mn bloedonderzoek, eisprong is nog niet geweest, nou dat had ik even niet verwacht. Dus geen korte cyclus, maar gewoon een hele lange, ik zal nu over mn langste cyclus van 34 dagen heen gaan, dat is dat wel weer jammer, maar goed, aangezien er in december geen IUI's enz. gedaan worden, hoef ik ook geen cyclus over te slaan. Nu ben ik al met fm's bezig, dus deze IUI gaat dan wel gewoon door, aangezien we in november al begonnen zijn.

Vandaag dus weer een fm gehad, nou nog steeds geen groei.
    De gyn. zei letterlijk even denken wat ik met jou aan moet (hij bedoelde het gelukkig positief hoor). Ik heb dus clomid gekregen en moet deze de komende 5 dagen slikken.
    Normaal natuurlijk op dag 3-7, maar ik vanaf dag 17 in de hoop dat de follikel die er zit of een andere goed gaat groeien. Ik ben heel benieuwd. Dinsdag weer een fm.

Marlida, gaat snel bij jou zeg!! Nou maar hopen dat de 2e IUI mag lukken voor jullie, zou een super kerstcadeau zijn he!!

Iedereen succes verder!!

5. marlida

marlida Actief lid

14 nov 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Miranda, gelukkig dat je niet precies in de kerstdagen valt met je eisprong en dat je geen iui gaat missen. Heb je enig idee wanneer de iui ongeveer gaat vallen, wanneer moet je voor de volgende fm? Toch wel fijn dat ze alles zo in de gaten kunnen houde vind ik, daar kun je toch gewoon zelf niet tegenop!

Bij mij gaat het tegenovergesteld, ik heb nu cyclussen van rond de 21 dagen door de iui. Dan gaat het heel snel inderdaad, wel fijn. En zo'n kerstkado, daar teken ik voor! En voor jou ook!

6. daan23

daan23 Bekend lid

23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    @liesje87 ik herken je verhaal...hier momenteel ook weer 3 zwangere in korte tijd om ons heen...
    en morgen de 2e poging ik ga duimen voor je.
    @mirandap fijn dat je nu clomid hebt gekregen om te stimuleren..nou hopen dat er wat moois gaat groeien!!!!!!!!!!
    @marlida een kerstcadeau voor jou zou echt geweldig zijn sucses deze ronde, ik duim ook voor jou.. wanneer verwacht je ongeveer dat de inseminatie zal plaatsvinden?

hier weinig te melden, donderdag op adviesgesprek bij de gyn..
    en dan volgende maand eindelijk starten met de iui

7. marlida

marlida Actief lid

14 nov 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    @daan, ik denk dat de inseminatie maandag gaat plaatsvinden, als mijn cyclus deze maand gelijk loopt met die van vorige maand. Dat zou dan dag 8 zijn. Ik weet waarschijnlijk morgen meer!

Zou ook wel leuk zijn, want dan kan ik mooi voor de kerst testen..
    Voor jou gaat het nu ook bijna beginnen, fijn!!

8. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    @Iedereen
    Ik heb het even een beetje zwaar gehad vanaf zondag. Zondag ben ik geweest voor echo en eerste keer Fostimon prikken. De volgende dag :( vreselijk eng en alleen doen, deed zeer omdat ik teveel mijn buik had gespannen. Dagen erna ging iets beter maar het valt niet mee.

Bijwerkingen waren vreselijk slap en moe voelen (vandaag enorm last van!!) En veel gehuild kan weinig hebben ik barst volledig uit iedere keer denk door die hormonen.

Vandaag misselijk en kramp onderin alsof er een steen in mijn eierstokken ligt voelt zwaar en ben voor de eerste Follikel meting geweest. Er waren 6 blaasjes en 4 stuks van <10mm en één van 12mm en 14mm. Vind ik behoorlijk op dag 8 die van 14mm. Ik moet overmorgen al terug komen en denk dat IUI wel mijn kant op komt nu... als het nog door gaat? Ik heb normaal een korte cyclus en tussen de cyclus dag 12-14 eisprong normaal zonder stimulerend hormoon. Ik neem iig maar de Pregnyl al mee naar het ziekenhuis.

@Maria6
    Welkom hier :D Herkenbaar verhaal met weg sturen en zoek het maar uit. Wat goed nieuws zeg in januari ga ik hard voor je duimen, succes!

@Liesje87
    Jij ook welkom! Succes dan zitten we opzicht wel dicht bij elkaar wat betreft FM en IUI hihi. Je eisprong kan ook vroeger komen wat ik bij mij ook denk dat het gaat gebeuren komt door die hormonen. Ik zie wel staan IUI 3 december dat is morgen :D:D SUCCES.

@Daan
    Ben jij 7 december jarig? Jeej bijna starten met IUI!

@Marlinda
    :( neeeeee mag niet! Vind ik zo jammer. Gaat het een beetje? moeilijk om weer even op te starten maar ik duim voor je meid! Heeeeeeeel veeeel succes in IUI poging 2. Oh gelukkig maar dat dag 8 kan met IUI ik zit nu al van volgens mij gaat het wat te snel bij mij...

@Hendrika
    Ik hoop dat je eisprong al geweest is! Spannend op het wachtbankje en dat het natuurlijk iets mooi gaat brengen.

@Enchanted
    Wat lief zeg, dankjewel!!!

@Mirandadep
    He?? hoe kan dat nou weer... ik hoop dat je gauw meer zekerheid krijgt want dit is zo niks :( Nu hopen dat Clomid gauw aanslaat.

@Flower 27
    Vervelend zeg dat ze dat niet even hadden kunnen zeggen :$:x Wat betreft spanning heb ik ook veel gehad gezeik met de buren waardoor ik soms denk dat het daarom ook niet lukt met innesteling. Maar dan zou het zijn dan ik/we nooit meer zwanger kunnen worden. Je krijgt een hele dikke knuffel ik hoop dat het allemaal wel gelukt is deze ronde hoor ;) Ik voel je verdriet wel. Spuiten is heftiger hoor wil je niet bang maken maar als je eraan begint even goed slikken hoor valt niet mee jezelf te prikken (spreek uit ervaring) vind het nu nog steeds doodeng telkens hartkloppingen als ik met dat spul bezig bent en moet prikken.

Moeilijk om daar mee te kunnen omgaan als er iemand in je omgeving wel direct zwanger wordt.

@Saard
    Voor jou ook! En vind het ook fijn deze topic met mensen in hetzelfde schuitje, zo voelt het niet zo alleen he? :)

Hopelijk heb ik het bij iedereen goed gezet moest flink terug lezen... ben ik nog iemand vergeten of iets? voor de testers onder ons kom maar op met die positieve testen!!!

9. marlida

marlida Actief lid

14 nov 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Wat een ellende die hormonen in je lijf. Moet je dat elke dag doen? Bah en dan ook nog huilen en zwaar, hou vol Sugarblossom, het is voor een goed doel!
    Wel lekker dat er twee eitjes groeien en dat de iui waarschijnlijk snel gaat plaatsvinden!
    Mijn cyclys is nog wat korter inderdaad, maar dat is sinds de iui. Eerst had ik 26 dagen, maar met de echo's zijn ze erachter gekomen dat mijn ei al op dag 8 klaar is, dus nu wordt de cyclus gestuurd door de iui en wordt ik op dag 21/22 ongesteld.

Raar gedoe allemaal!
    En die pregnyl idd meenemen, misschien kunnen ze hem dan vast klaarmaken, dat scheelt weer.

10. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    @mirandadep, jammer dat je cyclus zo lang zal zijn. Maar wel goed dat je eisprong nog niet geweest is, zo verspillen jullie geen ronde he :) Hopelijk slaat de clomid snel aan, ik duim voor je !
    Ik herken je verhaal wel wat, ik was er ook van overtuigd dat mijn eisprong al geweest was, maar ik kon er niet verder naast zitten. Zo zie je maar dat ons lichaam ons enorm voor de gek kan houden...

@daan, ik duim voor je dat het snel donderdag is, en dat jullie daarna snel kunnen beginnen met iui.

@Sugarblossom, klinkt wel moeilijk dat je jezelf elke dag moet prikken, en dan nog zo'n last hebt van die hormonen :( Maar het is voor een goed doel he, het zal zeker de moeite waard zijn :)

Bedankt allemaal om voor me te duimen voor morgen :D

Ik heb vandaag al een hele dag steekjes en een gespannen gevoel in mijn rechter onderbuik, dus een goed teken :)
    Ik heb een goed gevoel bij deze iui, vorige keer had ik er vanaf het begin geen goed oog in. Hopelijk is dat een goed voorteken...

11. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    @Marlida
    jaaa zeg het elke dag goed doel goed doel anders niet vol te houden. Ja klopt ik moet elke dag spuiten aan tot eisprong. Ja he? zeker vreemd dat het allemaal kan he? en je cyclus dan ook anders kan zijn.

12. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    @liesje87
    Dankjewel! Ik hoop dat je gevoel gaat kloppen straks ik duim me suf :D

13. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    @sugarblossom, bedankt :D
    Ik duim ook voor jou, dat je bij de volgende FM een perfect eitje hebt en de iui snel kan volgen !
    Met een eitje van 14mm zal dat wel maandag groot genoeg zijn denk ik, aangezien ze met 2mm per dag groeien, en mss heb je er zelfs 2, als het eitje van 12mm ook doorgroeit !

14. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    @superblossom, balen dat je zo last heb van die nare hormonen.
    Ik herken je gevoel, dat je steeds in huilen uit kan barsten en dat zonder hormonen. (nu sinds 2 dagen clomid, maar merk nog geen verschil dat het erger is). Maar voor ogen houden dat het inderdaad voor een goed doel is en dat we binnenkort allemaal leuke babyspullen mogen kopen!!

Succes morgen, hopelijk is/zojn er een eitje(s) bij die op springen staat/staan en mogen jullie snel voor de IUI.

@Liesje, succes vandaag he!! aanmoedigen die zwemmers!!

@iedereen
    Succes he, ik lees me hier een ongeluk, thuis is internet zo langzaam, dat ik niet op alles kan reageren hoor, maar leef met jullie mee.

15. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    @mirandadep, bedankt :)

We zijn net terug thuis van het ziekenhuis, de IUI is achter de rug. Mijn man heeft een superstaal ingeleverd. Er waren maar liefst 100miljoen zaadcellen :$
    Vorige IUI waren het er amper 10 miljoen, dus dit is echt super.
    Nu hopen op een goed resultaat...

16. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    @liesje87

Lief dankjewel!! Yesss had het mijn zus ook even gevraagd opeens had ik de vraag van:

"hoe snel groeit het dan per dag?"

maar inderdaad 2mm! Haha en die van 12 denk ik ook dat die nog gaat groeien :D

Vandaag IUI!! toch? ik denk aan je en mijn duimpjes draaien!

17. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    @Mirandadep
    Dankjewel en knuffel! Daar gaan we zeker naar toe leven in ieder geval... nu nog dromen natuurlijk.

18. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Wow wat goed zeg Liesje! Ben zo blij voor jullie.
    Nu op naar die positieve test! Heb er wel een goed gevoel bij als ik het zo hoor :D

19. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    @liesje
    Super joh, en wat veel!!! Succes met wachten de komende 2 weken!!

20. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    We waren zelf ook enorm verbaasd. Er was wel slechts 1/3 dat recht vooruit ging (wat blijkbaar belangrijk is), en 50% beweeglijk. Maar zelfs dan is het een enorm goed resultaat :D
    Het beste staal dat hij tot nu toe had ingeleverd was 20miljoen, 20% beweeglijk...
    Met zo'n staal had ik ook zonder iui zwanger kunnen worden, maar ja, het kan evengoed zijn als hij nu morgen of eergisteren een staal inleverde dat het resultaat dan weer niet goed meer is natuurlijk.

Sugarblossom, hopelijk groeit je eitje van 12mm ook nog verder, 2 eitjes is 2 kansen ;)

Deel Deze Pagina