Wie beginnen er ook in November met IUI en Hormonen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Sugarblossom, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ons wondertje, jammer dat er maar 4 eicellen zijn. Hopelijk worden ze alle 4 bevrucht, dan zou het resultaat wel nog goed zijn he :)

@sugarblossom, bij mij wordt de pregnyl ook gewoon in de buik gezet hoor, maar ik weet dat je het zowel in je buik als in je bil kan krijgen. Bij mij was het ook helemaal niet pijnlijk, gewoon een prikje, duurt wel even voor het helemaal is ingespoten, achteraf enkel een beetje jeuk op de plek waar de spuit gezet is.
    De buikpijn is idd gekomen na de IUI, ik had ervoor wel al de gewoonlijke buikpijn door m'n eisprong, maar in de loop van de dag, na de IUI, werd het wel echt heel pijnlijk.

@mirandadep, mss is het wel door de stress en de spanningen dat je cyclus nu een beetje overhoop ligt ? Ik hoop dat je eitje(s) goed groeit en dat je snel IUI kunt krijgen !

@flower, wat jammer dat je regels er doorgekomen zijn :( Dat roze verlies was nogtans veelbelovend...
    Maar kop op, op naar de volgende ronde. Ik hoop dat je gesprek met de gyn goed verlopen is !

@wendy, de behandeling is eigenlijk hetzelfde van een gewone gestimuleerde cyclus, dus hetzelfde dan je al een tijdje doet. Het enige verschil is dat je anderhalve dag na de pregnyl naar het ziekenhuis moet om een inseminatie te laten doen. Je vriend of man moet dan anderhalf uur voor de IUI een staal binnenbrengen. De IUI zelf stelt niet zoveel voor hoor, je gaat gewoon op een operatietafel liggen met zo'n voetsteunen zoals bij een stoel bij de gynaecoloog, dan brengen ze een eendenbek in en daarna wordt het sperma dmv een soort rietje ingebracht in je baarmoeder. Bij mij doet dat absoluut geen pijn, even een klein steekje op het moment dat het rietje in je baarmoeder gebracht wordt, maar dat is alles. Daarna kan je gewoon weer naar huis, of naar je werk, en mag je alles doen wat je normaal ook doet :)

2. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb me er verkeerd opgezet even NOD veranderd van 20 naar 21 december.

Wie, wat, waar
    Sugarblossom, 1e IUI,
    WLE, 1e IUI,
    Hendrika, 1e IUI
    Marlida, 2e IUI
    Ons Wondertje, 4e IUI
    Flower 27, 1e IUI
    Liesje87, 2e IUI
    Saard, 1e IUI
    Mirandadep, 1 IUI

Medicatie
    Sugarblossom, Fostimon en pregnyl
    WLE, Puregon
    Hendrika, Clomid en pregnyl
    Marlida, pregnyl
    Ons Wondertje, Pregnyl
    Flower 27, Clomid pregnyl
    Liesje87, clomid en pregnyl + utrogestan na IUI
    Mirandadep. clomid en pregnyl

FM afspraken

IUI behandeling
    Saard 23-11
    Hendrika 27-11
    flower27 27-11
    Liesje87 03-12
    Marlida 06-12
    Sugarblossom 07-12
    Mirandadep, nog onbekend, hele late eisprong....

Wanneer testen
    Saard 07-12
    Hendrika 10-12
    flower27 10-12
    Liesje87 17-12
    marlida 20-12
    Sugarblossom 21-12

Zwanger

3. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Liesje klopt als ze alle 4 goed bevrucht raken en goed delen is het nog goed:)
    Was alleen gewend bij mijn icsi 2 jaar geleden had ik er 15, van de 28 follikels maaaaar ook een flinke overstimulatie , die willen we ook niet meer:D

4. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Wendy
    Welkom!! Spanned dat je bijna mag beginnen:D
    Voelt weer als een nieuwe kans he ;)
    Hoe de IUI gaat staat hierboven al beschreven, zo ging het hier ook ;)
    Alleen na de IUI nog even 15 minuutjes blijven liggen

@Ons wondertje
    Er is er maar eentje nodig he ;)
    Ik hoop dat uit de 4 cellen een mooi kindje voor jullie gaat groeien!
    Hoe gaat het nu met je buik?

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hendrika bijna testen!!
    Wat denk je zelf?

Mijn buik gaat het steeds wat beter.
    Als ik S nogal gedragen heb tja dan heb ik er wel last van.
    Maar het is beter als bij de eerste icsi.

6. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Doe maar rustig aan dan en niet te veel meer tillen ;)

Wat denk ik zelf?? Tja...
    Van alles haha
    Ik weet het echt niet..ik voel heel veel maar ik ook al heel vaak heel veel gevoeld en toch was het steeds niets...
    Vind het ook lastig om de "klachten" die ik heb te verklaren..
    is het van de gebruikte hormonen? Is het van een zwangerschap? of is het van spanning? Ik weet het niet :(
    maar ik neig toch meer naar niet gelukt..zou ook eigenlijk TE mooi zijn he? Gelijk de 1e keer en net voor de kerst...

Ik heb ook besloten om niet te testen en mn ongi af te wachten, wanneer deze uitblijft zal ik maandag weer een testje wagen

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    spannend ik duim iig!!

Ik heb hier sinds gisteren na de punctie pijnlijke tepels, hoe ik daar weer aan kom???????

8. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    haha wat een gek lijf hebben we he:D
    Hier heb ik altijd pijnlijke borsten in de week voor NOD, nu dus ook maar sinds 2 dagen ook brandende tepels, echt met vlagen en zou er dan het liefst een ijszak tegen leggen ofzo;)
    Ook nooit gehad...

9. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    @Mirandadep
    Vind het zo rot voor je mag je eindelijk beginnen doet je cyclus heel raar :(

@Flower 27
    Logisch dat je je verdrietig voelt na zolang proberen zwanger te worden en dat jullie eerste IUI niet gelukt is. Ik ga weer door duimen voor je op naar IUI #2!

@Hendrika en Ons wondertje en liesje87
    Ik heb het even op internet opgezocht over Pregnyl zetten, hier staat:

"Je mag overigens wel zelf subcutaan spuiten. Dat is in het vet van je buik of je bovenbeen. Maar Pregnyl kan ook intermusculair gespoten worden, dat is in een spier van je bovenbeen of bil. Dat mag je zelf niet doen. De werking is in beide gevallen hetzelfde, dus hoe het gespoten wordt maakt in principe niks uit."

Ik heb dan intermusculair gehad misschien ligt het eraan hoe je cyclus valt? Ik snap ook trouwens niet dat het bij mij zo zeer deed misschien is in je buik inderdaad beter. Hadden jullie ook zo'n grote naald? Ik heb vannacht maar aan 1 kant kunnen slapen daardoor en steken in mijn been en voet.

@Ons wondertje
    Jammer van die 4 eitjes :( Hoeveel minimaal en maximaal mag je hebben? Wow die overstimulatie lijkt me niet fijn..

@wendy86
    Welkom in deze topic sluit gezellig aan! :D
    Ik kan me voorstellen dat je naar een ander ziekenhuis bent gegaan als ze niks doen (zelfde hier met vorige gynaecoloog) ik zou nooit door haar IUI hebben gekregen had ik weer half jaar mogen zelf proberen (wat al eens gebeurd is) Spannend deze maand lees ik. Ik heb vandaag mijn eerste IUI behandeling achter de rug. Ik vond het wel heel zwaar moet ik zeggen met hormonen spuiten elke dag en zo. Sterkte!!

@Hendrika
    Moeilijk die klachten he? zo zit ik ook altijd van: zal het daarvan zijn? zal het nu echt zo zijn? zal dit zal dat.

@Iedereen
    Het zit erop voor ons! IUI gehad om 13:30 vanmiddag. Ben benieuwd wanneer het eitje springt heb wel pijn in mijn eierstokken denk dat het er wel aan zit te komen en dan kan ik weer aanschuiven op het wachtbankje :D

10. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik had 2 naalden
    Een grote voor het mengen en opzuigen en een iniminie voor het inbrengen.
    Snap niet dat je arts dan zo'n grote naald in je billen stopt:)
    Een spier is natuurlijk veel pijnlijker dan in een vetrolletje....

Spannend hoor!! Nu weer die 2 vreselijke weken wachten:(
    Maar hopelijk met een heel mooi resultaat!!

11. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    @Hendrika
    whahaha echt he :D En inderdaad hopen dat 2e keer niet nodig is maar als dat zo is, vraag ik ook of dat in mijn buik mag worden gezet. Dankjewel!

12. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Even een vraagje.. wanneer hadden jullie je eisprong ongeveer na Pregnyl? of er komen er bij mij 2 want ik snap het niet meer. Gisterochtend buikpijn (ei stond op springen misschien?) en nu sinds gisteravond weer heel erg en nu nog. Ik testen vanmorgen een dikke vette ovulatiestreep? is dit betrouwbaar om te testen? ben namelijk bang dat mijn eitje laat gaan springen of er zijn er 2 nu...

Of zit ik me nou nergens om druk te maken? ;)

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Sugarblossem je kunt nu beter niet met ovu testen gaan testen.
    Want ovu testen reageren ook op het hcg van de pregnyl.
    Bij mij was het zo'n 36 uur na de pregnyl:)

14. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Oke dat is duidelijk ;) Maar hoe wist jij dat hij ongeveer ging springen? ik voel nog steeds wat...

15. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    @sugarblossom, ik dacht ook dat je eitje ongeveer 36u na de pregnyl springt. veel vroeger of later kan normaalgezien niet...
    Ik voel en weet niet wanneer m'n eitje exact springt. Ik heb er wel veel buikpijn en krampen en steken van, maar wanneer de eisprong zelf exact is, weet ik niet. Maar als je rekent dat je ei ongeveer 12 tot 24u bevrucht kan worden, dan hoef je je geen zorgen te maken, toch ?

16. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    @liesje87
    vanmiddag snapte ik het opeens.. haha het is allemaal zo nieuw voor me. Pregnyl® zorgt er inderdaad gewoon voor dat het tussen 36-40 uur springt anders kunnen ze ook moeilijk IUI doen lijkt me LOL! :p

Sinds dien heb ik me geen zorgen meer gemaakt buikpijn is ook minder geworden gelukkig :D

"Hoe is het met de iedereen?
    "...

17. wendy86

wendy86 Actief lid

29 apr 2011
    408
    0
    0
    Werk in de thuiszorg
    Heerhugowaard
    Bedankt voor de reacties :) Het is fijn om te lezen hoe iedereen hier mee om gaat het is allemaal niet niks! Ik hoop natuurlijk maandag niet ongi te worden maar vrees van wel. Dan met veel goeie moed op na IUI. Geloof dat het tussen kerst en oud en nieuw word dus vraag me af of ze dat dan wel doen.. We wachten af. Dat doen we tenslotte al elke maand ;)

18. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Sugar
    Hoe is het met de buikpijn? en je billen:D

@Wendy
    In welk ZH lopen jullie?

19. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik voelde een hele harde pijnlijke steek wat daarna weg ebde.

Ik voel nu 2 dagen na de punctie ook dezelfde pijn als bij een ovulatie

20. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    @wendy86
    Duim hard voor je dat je maandag niet ongesteld wordt!

Deel Deze Pagina