@Hendrika Whahaha met mijn bibs gaat goed! Buikpijn is terug gekomen alleen niet de eisprong buikpijn want mijn eierstokken zijn nu niet gevoelig meer. Vanmiddag laat nog een beetje misselijk.. zullen vast die hormonen zijn. Pregnyl® denk ik.
@wendy, dat vraag ik me ook af, of ze de IUI behandeling zouden doen tussen kerst en nieuw. Ik denk, als het deze ronde bij ons niet lukt, dat de IUI net tussen kerst en nieuw zal vallen... Hopelijk ligt het IVF centrum dan niet stil, want anders is het weer een ronde weggesmeten natuurlijk @Sugarblossom, de pijn kan ook nog komen van de vloeistof die ze gebruiken om het sperma mee op te werken, daar kan je tot een paar dagen na de IUI last van hebben. Ik had het de dag van de IUI zelf, en nog een klein beetje de dag erna. Ik dacht dan bij mezelf maar dat het een goed teken is, want dat wil zeggen dat de zaadjes toch nog in leven waren en ze nog goed hun best deden, was toch al een geruststelling dat ze niet allemaal in slaap waren gevallen
Hoi Vind t erg intressant jullie verhalen, en leef met iedereen mee. En natuurlijk leer ik er wat van. Want ik heb pas 12 januari een afspraak in het maastadziekenhuis.. Succes iedereen!
Hoi Hendrika, 16 blz's jeetje ik kreeg een folder A4 formaat en beide zijde bedrukt, dat was het. Staat er nog dingen in die handig zijn om te weten?
@natasja, ik heb zelfs geen inforbrochure gekregen ivm de pregnyl, bij mij wordt die ook gezet door een verpleegster hoor, gelukkig ! Dat zou ook nog wat worden als we dat hier zelf zouden moeten doen... @sugarblossom en hendrika, ik was even wat verder terug aan het lezen, en zag net jullie reacties ivm de inspuiting van de pregnyl. Het is heel normaal hoor dat de naald die gebruikt wordt voor intramusculair (in je bil) een grotere naald is dan de naald voor subcutaan (in je buik of in je arm). bij intramusculair moet de medicatie in de spier ingespoten worden, de naald moet door de huid in de spier geraken, en dus moet ze lang genoeg zijn. Bij subcutaan wordt de medicatie in de huid gespoten, dus hoeft de naald helemaal niet zo lang te zijn. (heb ooit nog eens een jaartje verpleegkunde gestudeerd, het was niet m'n ding, maar ik het positieve is dat ik er toch een paar dingen van onthouden en bijgeleerd heb )
@Sugar Die buikpijn heb ik echt een paar dagen gehad, is wel minder geworden maar het gevoel is er nog steeds @Maria Is loop ook in het Maasstad Misschien kom ik je nog wel tegen Ik ben tot nu toe erg tevreden over de gang van zaken daar en de begeleiding @All Voor de gene die interesse heeft in het boekje, echt alles staat erin van A tot Z, wil ik best een kopietje er van maken en opsturen. Stuur dan ff je adres via een PB
@liesje Ik ben in ieder geval "blij" dat ik het met een klein naaldje mag doen Heb ooit eens een tetanus prik in mn kont gehad en dat was niet fijn
Hendrika, kan me heel goed voorstellen dat je blij bent met de kleine naaldjes. Die grote in het zkh was echt niet fijn, gelukkig gaat die er niet helemaal in.
@liesje goed dat jij het al opgezet had over de grotes van de naalden! Ik zag de discussie en dacht dat kan ik misschien beter even toelichten (ben zelf op nog 5 maanden na verpleegkundige) maar jij hebt dat al gedaan. @iedereen De pijn na de injectie kan ook komen aan de hand van de dikte van de vloeistof. Verder zag ik ook in de berichtjes dat het poeder is wat opgelost word met water voor injecties . Met poeder kan je het altijd toch hebben dat het niet helemaal lekker oplost waardoor je dus kleine miniklontjes krijgt, dat kan je evt ook nog voelen... Verder vertelde gisteren een van me vriendinnen (die 7 mnd geledn bevallen is) dat ze weer zwanger is... Alleen vertelde ze dat wel via sms... Kon ik niet echt waarderen... Baal gewoon, maar baal meer dat het bij ons gewoon dan al 3 jaar niet lukt.. Sorry hoor even m'n frustratie kwijt! Liefs
@saard, ik kan me voorstellen dat dat wel een slag in je gezicht is hoor, als je zo'n sms'je krijgt Ik denk dat we allemaal dat gevoel hier wel kennen, je gunt het de andere wel, maar waarom moeten wij het nu in godsnaam zijn waarbij het allemaal niet zo snel vlot ? Weet die vriendin dat jullie al 3 jaar proberen om zwanger te worden ? Het komt grof over als iemand dat zo in een sms'je stuurt, maar ik denk ook wel dat mensen die geen problemen hebben om zwanger te worden niet stilstaan bij die dingen, ze beseffen dikwijls niet dat ze je kwetsen door bepaalde opmerkingen te maken of bepaalde dingen te doen... @hendrika, ik heb ook wel eens een spuit in m'n poep gekregen, en ik moet zeggen dat dat toch niet echt pijnlijk was. Ik voelde even een prik, en dan voelde ik de vloeistof er inlopen, maar pijn deed het niet (en toch heb ik telkens ik een spuit moet krijgen schrik ).
zo heb gister gebeld voor een afspraak voor een echo. Kwam er met moeite doorheen. Kan enkelt bellen tussen 13.30 en 14.00 uur! 16 december de echo om half 10. Dan horen we ook wanneer de spuit met pregnyll gezet moet worden en wanneer de inseminatie plaats gaat vinden. Waarschijnlijk 19 of 20 december. De pregnyll heb ik vanmorgen opgehaald en ligt in de koelkast. Waar in de koelkast leggen jullie het? @ Saard, kan me voorstellen dat het voelt als een klap in je gezicht zo'n smsje erg onpersoonlijk ook. Weet ze dat jullie al 3 jaar bezig zijn om zwanger te worden? @liesje, ik heb ook een spuit in mijn bil gekregen en vond dat niet zo fijn, maar het was gelukkig zo snel voorbij. Ik heb het zelf niet zo op prikken, dus ben blij dat ik daarvoor naar het zkh kan. Moet er niet aandenken om het zelf te moeten doen.
Hoi Allemaal, Wat is er weer veel geschreven, ik heb het allemaal weer gelezen. @Saard, kan me helemaal indenken hoe jij je voel. Het is ook gewoon niet eerlijk dat het bij ons allemaal niet zo vanzelf sprekend is. Hier wat minder nieuws, vandaag weer fm gehad en er zaten wel 6 eitjes tussen de 1.4-1.7. Dus deze cyclus kunnen op ons buik schrijven, gaat dus niet meer door. We hebben uiteraard ook het advies gekregen om deze maand niet zwanger te raken. Een stemmetje in mn achterhoofd zegt, het is ons al ruim een jaar niet gelukt, dus met 6x zoveel kans, zal de kans ook wel klein zijn. We gaan er niet voor hoor, we hebben al een zoontje en willen heeel graag een 2e, maar we durfen toch echt het risico niet te nemen. Ik baal er ontzettend van, tranen sprongen in mn ogen. De volgende cyclus moet ik op de dag 3 komen voor een fm. dan kijken ze of ze allemaal weg zijn. Ik reageer dus te goed op clomid (50mg). Ik heb neiging tot PCOS, er zaten al heel veel kleintjes, dus de kans zat er natuurlijk wel in, maar heb ik zef ook niet over nagedacht. Toch geeft het ook wel weer rust. Ik weet waar ik deze cyclus aan toe ben en hoop dat de volgende cyclus gewoon weer normaal is en dat we er in het nieuwe jaar voor kunnen gaan. Ik blijf jullie wel volgen hoor, maar misschien dat ik even niet reageerd (als het me lukt). Merk dat ik er zoveel mee bezig ben en dat daardoor mn cyclus deze maand zo lang duurde.... Succes iedereen, en ik wil echt de komende weken positief nieuws van jullie horen hoor!!
Hoi allemaal, Welkom nieuwe dames, succes allemaal en mijn duimen draaien ook voor jullie! Ben nog niet helemaal bijgelezen, heb even forumpauze gehad. Wil er niet al te veel mee bezig zijn, anders duren de twee wachtweken zo lang! Ben nu toch alweer op dag drie hahaha. @Miranda, wat ontzettend k*t voor je zeg, ik leef met je mee.. Verstandig om nu even niets te doen, ik hoop echt dat je volgende cyclus weer normaal is en dat je je wens in vervulling kunt laten gaan. Voor nu rustig aan met jezelf, dikke knuffel! @Saard, rot om dit nieuws per sms te krijgen. Niet heel meelevend, maar waarschijnlijk heeft ze echt geen idee waar je in zit en kan ze zich ook niet voorstellen hoe dit voor jou voelt.. Blijft stom voor jou, bah.. Hier gaat het wel goed, af en toe een steekje, maar een stuk minder dan de eerste keer. Waarschijnlijk kan ik wat beter tegen de vloeistof, het scheelt echt wel. Probeer zoals gezegd wat minder te wachten en wat meer gewoon door te leven. Anders gaat het zo mijn leven beheersen, dat is ook niks. Verder weinig nieuws, wacht met smart op de eerste zwangere dame van dit forum! Succes allen, sterkte. En voor alle testers die weekend: DUIM!!
@allemaal ja deze vriendin weet dat we al 3 jaar bezig zijn en is helemaal op de hoogte van heel het traject, daarom baal ik er ook zo van. Kijk als ze het niet had geweten dan had ik het haar ook niet kwalijk kunnen nemen maar op zo'n manier wel. Jammer maargoed... Ze vind het allemaal wel heel moeilijk voor mij maar ze weet dat ik zulk nieuws liever gewoon in real life hoor.. (zou er zelf ook nooit voor kiezen om het zo te vertellen!!! ) @miranda: Tjonge wat een rotnieuws zeg!! Echt balen.... Idd, even lekker rustig aan en vol goede moed naar de volgende cyclus... Ik duim voor je!! Liefs
@ Hendrika Ik loop in het MCA (medisch centrum Alkmaar) en jij? @ sugarblossom Dank je ik hoooop het ook zo! @ Liesje87 Ja ik hoop ook dat ze het tussen kerst en oud en nieuw doen! Indd anders weer een maand weggegooid. Dus laten we duimen dat ze het gewoon doen! Vorige maand dat ik voor een echo moest hing er in de wachtkamer een briefje dat als mensen NA 11 dec. menstrueren deze niet voor IUI kunnen omdat er met de feestdagen voor mensen teleurstellingen zijn ofzo omdat zij net op de feestdagen zouden moeten. Dus toen de assistent mij dinsdag zei dat ik IUI mocht zei ik van zou deze maand wel niet worden toen zei ze ja deze maand beginnen we ermee. Dus mochten ze zeggen dat ze het niet doen zeg ik dat de assistent dat gezegt heeft moeten ze het maar niet zeggen toch.
Jeetje meid balen zeg. Kan me voorstellen dat de tranen in je ogen sprongen toen je dat te horen kreeg. Heel veel sterkte meid
@Saard Niet echt tactische zeker niet als ze weet dat jullie al zo lang bezig zijn.. Ik kreeg gister te horen dat mn nichtje alweer zwanger is van de 2e.. echt super voor hun hoor, maar dan de opmerking...nu moeten jullie ook wel gaan opschieten hoor haha:x:x maar ja...ze kunnen er niets aan doen want ze weten niet dat we al zoalgn bezig zijn, maar het doet wel pijn @natasja Fijn toch nog voor de kerst beginnen hopen op een mooi cadeautje! Ik had de pregnyl in de koelkast deur liggen, naast mn pak boter en smeltkaas moet er niet aan denken dat er drinken ofzo over heen lekt @Miranda Balen zeg Hoe gaat het je volgende cyclus? start je die dan zonder de clomid? neem lekker je tijd, asl je het gevoel heb dat je er teveel mee bezig bent moet je wat afstand nemen Maar hopelijk ben je snel weer hier met goed nieuws @Marlida Ik denk dat het een 2e keer ook wel scheelt dat er toch een groot stuk spanning vanaf is.. de 1e keer weet je niets..hoe gaat het spuiten van pregnyl, hoe zal de behandeling voelen en de klachten erna... Nu je het allemaal weet ben je dat stuk spanning bij een 2e IUI natuurlijk al kwijt en sta je er hopelijk wat minder gefoucust op klachten enz in @Wendy Ik zit in het Maasstad Rotterdam Hier heb ik helaas het gevoel dat het niet is gelukt... Mn temp is vanochtend al wat gedaald, en ook de ongi klachtjes zijn al licht aanwezig. Ik ga dus ook echt niet testen morgen en wacht rustig af...