Wie beginnen er ook in November met IUI en Hormonen?

Discussion in 'MMM clubs' started by Sugarblossom, Nov 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    @Marlida
    Spannend zeg jij bent de eerste inderdaad in de groep ik hoop zo dat je 1e IUI aanslaat en dat geeft ons ook weer moed!

Ik herken je gevoel! Ben ook wat zenuwachtig / soort vlindertjes in m'n buik. Het voelt alsof we net zijn gestopt met de pil en het gevoel hebben dat er iets aangedaan wordt voel ik me wel wat ontspannender. Behalve die naalden dan.. elke dag spuiten ik vind het doodeng! :$

Ik ben benieuwd hoe jij straks Pregnyl® ervaar.

@Hendrika
    Handig dat lijstje kunnen we het een beetje bijhouden :D
    Jaaaa die naalden die ik heb gehaald zijn ook groot brrr. Ik zou ook voor een testje gaan vooraf ook om voorbereid te zijn. Zijn de opvliegers nog een beetje te doen?

@Iedereen
    Heb van mijn gynaecoloog een blaadje gehad met uitleg over IUI en er staat in dat we geen seks mogen hebben die maand / cyclus van IUI ;) wil het zeker weten want las namelijk dat er meerdere mensen seks gehad hebben voor IUI en dat et gewoon mocht maar ik weet niet of het te maken heb dat ik elke dag Fostimon® moet spuiten? Ik snap er nog helemaal niks van..

Morgen moet ik nog even bellen voor een naalddispencer dat was ik vergeten te vragen toen ik alles kwam ophalen bij de apotheek.

Hoe is het met jullie verder? voel me grieperig heb wat klachten maar ga maar van niks uit en het is nog hartstikke vroeg!

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb niet gehoort dat we geen seks mogen hebben in de maand van de IUI...Ik al het maandag is vragen ;)

Misschien is het voor het zaad wel beter als de man 3 dagen voor de 'donatie' niet klaarkomt, net als met het zaadonderzoek zeg maar...
    Ik ga het maandag vragen ;)

hier is de ongi al weer bijna over (gelukkig :))
    Nog geen last van opvliegers maar die zullen er vast komen volgende week haha
    gelukkig is het buiten nu koud genoeg om even lekker af te koelen haha

@sugerblossom
    Jij gaat beginnen als je ongi wordt toch??
    Wie weet, is het niet eens nodig die dikke naalden ;)
    Ik hoop voor je dat het deze maand gewoon natuurlijk is gelukt ;)

3. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb toch even mn papieren erbij gepakt;)

heb een heel boekje gekregen over de iui 16 blz's
    hierin staat (maakt niet uit met of zonder hormoonbehandeling)

eerst een hoop bla bla bla en dan
    Derhalve adviseren we een tot 3 dagen onthouding. Dit geldt zeker voor mannen met zaadafwijking

dat is wel wat minder dan een hele maand
    dus volgens mij kunnen we gewoon onze gang gaan:p

4. marlida

marlida Actief lid

Nov 14, 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Hendrika, zeker handig dat lijstje!

@sugarblossom: Pregnyl heb ik afgelopen vrijdag voorafgaand aan de inseminatie geprikt. Op zich viel het me wel mee, alleen de naald erin steken durfde ik niet, dat heeft mijn vriend gedaan. Ik heb er, buiten een beetje pijnlijke plek, geen last van..

Wat betreft onthouding is mij niets verteld. Ik kan me voorstellen dat je van te voren 48 uur niets moet doen om de kwaliteit van het zaad te waarborgen. Maar een hele maand niets vind ik wel heel lang. Ik zal het ook eens navragen bij het ziekenhuis.

Voordeel van iui vind ik wel dat we het niet meer zo op de klok hoeven te doen haha, eindelijk weer voor de lol. Als het dan mag in ieder geval!

5. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb mn prik instructie nog niet gehad dus ik ben erg benieuwd
    ik ben zo bang dat ik het fout ga doen met mengen...
    dat de flesjes vallen ofzo...

Die klok was/ben ik idd ook zat!
    Moe van het werken enz enz en dan MOET je gewoon :(
    nee, niets dat MOET is leuk zeker niet als je al zoveel maanden op de klok bezig bent

hadden wij ook nog eens de pech dat ik in 1 cyclus wel eens 3 posi ovutesten had..dus ja.. denk je het gehad te hebben...moesten we weer verplicht...

6. marlida

marlida Actief lid

Nov 14, 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Haha herkenbaar, ik had geen positieve testen, maar wel steeds het gevoel van NU moet het! En dan gingen we maar weer, pfff. Is niet het meest romantische!

Bij ons ging het trouwens wel mis met mengen van de pregnyl. Ten eerste had ik het niet in de koelkast bewaard (hadden ze er niet bijgezegd) maar in het medicijnkastje. Dus moest ik nieuwe halen. Toen moesten we het ampulletje breken en dat ging mis, er kwam glas in het poeder. Weer een nieuwe halen. We kregen toen gelukkig wat oefenampullen mee met water zodat we het konden leren. Ik moet er wel bij zeggen dat we geen prikinstructie hebben gekregen, we moesten aan de hand van de bijsluiter zelf bedenken hoe we het moesten doen. Niet echt handig.

Ben zo benieuwd wanneer jullie mogen beginnen!!

7. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik vind de gebruiksaanwijzing echt niet duidelijk:)
    er staat dat de vloeistof bij het poeder moet en thats it...
    Ik hoop toch dat ik er maandag nog wat uitleg over krijg....

Moet je het glaasje dan bij de zwarte stip kapot drukken?
    en dan het een bij het ander gooien?
    en dat is genoeg...niet schudden ofzo:(

Dat prikken gaat hier nog leuk worden....
    Mn vriend valt al flauw bij het zien van een naald en ik bij de gedachte dat die naald in mn lijf moet:)
    Ik hoop gewoon dat 1 van ons sterkt genoeg is op dat moment om de spuit toch te zettten en anders ga ik wel naar de huisarts:):p

8. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    @Ons Wondertje
    Spannend ik hoop dat het deze 4ekeer bij je aanslaat! Tese ken ik niet is dat ook een hormoon? Ik duim ook voor jou!!

@Hendrika
    Okidoo :) de oorzaak zit het hem ook in het zaad van mijn vriend. Wow jij hebt trouwens wel een beter uitleg over gekregen over IUI.

Yes!! Nog een anderhalve week ongeveer vind het zooo spannend! Nou wie weet zou wel fijner zijn als het zo was haha maar die geluk zal ik wel niet hebben. Het is trouwens inderdaad goed koud buiten erg handig voor je opvliegers haha!

Lijkt me ook lastig dat spuiten zo voor het eerst vooral als er geen instructieboekje bij zit. Ik heb die trouwens ook niet gekregen alleen voor Fostimon.

Wat grappig zeg! Ik heb dit voor het eerst afgelopen cyclus ook gehad een paar dagen knaltest.. ik dacht dit gaat niet goed of mijn eitje gaat niet springen. Zat opeens i.p.v op cyclus 24-27 op cyclus dag 30!! :$ door die ei die zo laat kwam.

Maar niet te hopen dat je vriend gaat flauwvallen... komt vast goed!!

@Marlina

Jeetje.. dat ging goed mis zeg bij jullie met het mengen, nou ik ben benieuwd straks bij mij :p dat gaat nog wat worden! Fijn dat je vriend de Pregnyl erin kon spuiten, ik denk dat mijn vriend er onhandig mee is haha nu maar afwachten of ik het zelf durf anders klop ik wel bij mamslief aan :D

Hier is het trouwens ook moeten. Na zo'n lange tijd voel je dat toch van: het moet anders wordt ik nooit zwanger zegt er een stemmetje in mijn hoofd. Ik heb het een paar rondes geprobeerd los te laten maar dat is bijna onmogelijk.

9. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Is echt een heel handig en duidelijk boekje
    Alles staat er in omschreven
    Hoe je in aanmerking ervoor komt, welke onderzoeken er eerst worden gedaan, medicatie en bijwerkingen er van, de behandeling stap voor stap uitgelegd en een stuk begeleiding voor na de behandeling...de spannende weken

Als zwanger worden niet vanzelf gaat
    Voorlichting over Intra-Uteriene Insiminatie

Zo heet het boekje ;)
    Vraag er eens om in het ZH
    hebben ze het niet dan wil ik er wel een voor je vragen en opsturen ;)
    of ik gooi deze ff door het kopieer apparaat ;)

TESE is trouwens een behandeling en geen hormoon;)
    Bij TESE wordt er een punctie uit de zaadbal genomen om zo rechtstreeks zaad te verkrijgen (hopelijk)
    gebeurt meestal wanneer de man geen zaadcellen heeft...zo proberen ze toch nog levendig zaad te vinden

10. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Hendrika heeft het juist;)

11. marlida

marlida Actief lid

Nov 14, 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Meiden wat zijn jullie al vroeg aanwezig! Of nog heel laat, dat kan ook!

Ons wondertje: succes met de vierde poging. Heb je alweer een echo gehad?

Als het met pregnyl klaarmaken niet lukt kan je trouwens altijd vragen of iemand in het ziekenhuis dat wil doen hoor, je kan het drie dagen in de koelkast bewaren. Wij hebben het uiteindelijk ook laten doen.

Je moet inderdaad bij de zwarte stip de bovenkant naar achteren drukken. Ik waag me er niet meer aan!

12. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Goh gelukkig hier is het pregnyl buisje gelukkig nooit kapotgegaan.

Marlida wat lief van het vragen, ik zit vanaf morgen in mijn 2e wachtweek:)

13. marlida

marlida Actief lid

Nov 14, 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Spannend! Kruipen die dagen bij jou ook voorbij? Ik zit nog maar op mijn tweede dag haha, voelt alsof ik bijna mag testen. Moet toch echt een manier vinden om dat los te laten..

14. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Dat is de ene keer anders dan de andere keer.
    Vorige poging had ik zo'n goed voorgevoel en duurde me de dagen te lang.
    Nu heb ik niet zo'n goed voorgevoel en probeer ik er niet te veel mee bezig te zijn;)
    Ik duim iig voor je!

15. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Marlida
    Misschien laat ik dat idd wel doen...
    Ik zie het al helemaal voor me..s'avonds spuiten..gaat het fout apotheek dicht..ben ik te laat en gaat de IUI niet door:)

@Ons wondertje
    Veel sterkte met deze slopende wachtdagen
    hopelijk wordt jullie geduld beloont met een mooi wondertje;)

16. one of kind

one of kind VIP lid

Feb 14, 2006
    22,149
    278
    83
    Hendrika dat is niet de bedoeling nee!
    Misschien idd dan een goed idee!

dank je wel voor je lieve woorden:)

17. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    @Hendrika
    Ik zal eens vragen voor zo'n uitgebreid boekje in het ZH wat handig zeg dat het er allemaal in staat.

@Hendrika @Ons wondertje
    Oh heb daar nog nooit van gehoord dus heb ik weer wat geleerd!

18. flower 27

flower 27 Bekend lid

May 28, 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    hey meiden,

Ik wil ook proberen mee te kletsen met jullie.
    na 17 rondes voor de ons tweede kindjes, wil het helaas niet lukken op de natuurlijke manier, orzaak onbekend de zwemmers van mijn man, zijn ver boven de curve en bij mij ook alles goed, dus erg vreemd dat het nu niet lukt. Ik heb vandaag de uitgangs echo gehad en heb net 100 mg clomid ingenomen, aanstaande maandag weer terug voor een echo. Ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan en of ik niet teveel last zal hebben van de hormomen, want ik ben al een pmsje ;) Hebben jullie last van bijwerkingen ?

Liefs flower

19. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    @Flower 27

Gezellig en welkom!!

Ik hoop dat de Clomid gaan aan slaan bij je. Ik ben ook zo'n PMS(je) geval en een gevoelig mensje voor zulke dingen ben ook benieuwd of ik last gaat krijgen van bijwerkingen. Succes maandag tijdens de echo!

20. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Welkom Flower!!

Het lijkt me erg vervelend om helemaal niet te weten waarom het nu niet lukt om spontaan zwanger te raken...
    Gelukkig nu weer goeie kans met IUI:D:D:D

Ik heb nu nog geen bijwerkingen van de clomid, maar de vorige 2 rondes wel gehad..
    Moe en vooral last van de opvliegers..
    ook wel prikkelbaarder hoor ;)

Share This Page