Wie beginnen er ook in November met IUI en Hormonen?

Discussion in 'MMM clubs' started by Sugarblossom, Nov 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eline1983

Eline1983 Lid

Dec 19, 2010
    28
    0
    0
    Hallo,

Begin het nu allemaal wat spannend te vinden, merkt dat ik soms wat snel geirriteerd kan reageren terwijl ik dat niet wil en normaal ook niet doe.
    Ik kan morgen de medicijnen ophalen. Het zal pas in januari zijn dat we gaan beginnen met de eerste IUI ... maar toch.
    We gaan beginnen met 5 dagen clomid en voor de ovulatie de pregnyl spuit. Stel dat je eicel(len) niet goed groeien (nav. de echo's) na de 5 dagen clomid, moet je dan nog extra medicijnen gaan slikken tijdens die cyclus? Of houd het dan op die maand?

Hopelijk wordt 2012 een zeer vruchtbaar jaar voor ons allen!
    Groetjes

2. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Hoi Allemaal... !

Kom even binnenvallen hier...:) wilde een topic openen over m'n eerste IUI, maar toen zag ik het topic van Eline1983, en kwam ik uiteindelijk bij dit topic terecht...

Heb niet alles gelezen!! (om nu 50 pagina's te lezen..:))

In ieder geval... ik heb gisteren mijn eerste IUI behandeling gehad met Pregnyl, en vind het erg spannend!!

Bij de pregnyl-spuit had ik 2 eicellen, eentje 18,5mm en andere 17mm (ze hadden niet verwacht dat de 2e nog zou doorgroeien, maar dat deed hij wel)

Heb wel veel pijn gehad gisteren tijdens en na de IUI behandeling, en nog steeds een soort spierpijn/ontsteking-achtige pijn in onderbuik. Ben ook een beetje bloed verloren, en nog steeds... vroeg me af of dat normaal is..

Zijn hier al meiden die een IUI achter de rug hebben inmiddels ? En hoe was jullie ervaring ?(zal zometeen ook een beetje teruglezen!)

Groetjes Slunae

3. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Eline
    Ik was ook vor de 1e IUI erg gespannen en wat licht geraakt;)
    Goeie vraag wat ze doen als de eitjes niet gegroeid zijn...
    Dat is nu bij mij het geval:(
    5 dagen Clomid en niks gegroeid:(
    Zondag moet ik terug komen voor een echo in de hoop dat er dan wel wat gegroeid is wat ze anders gaan doen weet ik niet.
    Mirandades dr eitjes groeide ook niet en die kreeg dus halverwege nog een dosis clomid waarna er teveel groeide, ik heb dus geen idee, misschine heb ik zondag het antwoord erop ;)

@Slunae
    Welkom!!
    Spannend de 1e IUI al achter de rug en nu die verschrikkelijke 2 weken wachtten. Gelukkig zullen de weken snel voorbij gaan nu met alle feestdagen.
    Ik heb ook veel last gehad na de 1e IUI, die spierpijnachtige krampen in mn onderbuik en gewoon een naar gevoel. Dit kan een reactie zijn op de vloeistof waarmee het zaad bewerkt is. Bloedverlies ken ik niet, maar heb dat wel eens na een inwendige echo dus dat het ook na IUI gebeurt kan ik me wel voorstellen.
    Maar als je het niet vertrouwd zou ik toch even bellen naar het zh

4. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Hoi Hendrika!

Bedankt! De spierpijn-achtige krampen is dus blijkbaar te verklaren, wellicht komt dat idd van de vloeistof.. als jij het ook had, stelt me dat gerust! Na hoelang verdween dat weer bij jou .. ?

Wat betreft het bloedverlies.. het lukte haar niet mijn baarmoedermond in te komen, dus ze moest (zeer pijnlijk) een klem erop zetten.. Ze gaf al aan dat ik 1 drup bloed kon verliezen erdoor, maar dat is nu wel iets meer dan 1 drup zeg maar.. Als de pijn aanhoudt en het beetje bloed ook aanhoudt zal ik zeker weer contact met ze opnemen idd.. waar een beschadiging is kan altijd infectie optreden natuurlijk! Hoop maar dat het een zwangerschap niet in de weg staat!

Zie dat dit jouw 2e IUI is.. had je bij de 1e IUI wel al gegroeide eitjes rond dit tijdstip in je cyclus ? Geduld hebben tot zondag dus.. is Clomid bedoelt om eitjes aan te maken ? (weet er het fijne nog niet van..)

5. marlida

marlida Actief lid

Nov 14, 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Slunae welkom! Ik heb inmiddels twee iui pogingen achter de rug. Bij de eerste poging heb ik ook bloedverlies gehad. Meteen daarna tot een dag of vijf en toen weer vanaf dag 10 tot aan de ongesteldheid. Het ziekenhuis gaf aan dat het kan gebeuren, kan meerdere oorzaken hebben: bloedvaatje geraakt bij iui, of wat oud bloed dat door de baarmoeder wordt weggeduwt.

Inderdaad bellen als je het niet vertrouwt. En buikpijn hoort er helaas bij! Sterkte met de wachtweken!

6. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

Apr 15, 2011
    502
    0
    0
    Even ter correctie, ik kreeg pas op mn 17e cd clomid omdat mn eitjes niet groeiden, daarvoor geen clomid. Ik heb normaal wel een eigen cyclus. Ik heb neiging tot PCOS, dus mn cyclus is soms wat langer, maar nooit zolang, vandaar de clomid.

Ik hoop dat bij jullie de eitjes gewoon netjes gaan groeien en er niet een extra doses gegeven hoeft te worden oid.

Succes iedereen!!

Miranda

7. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Slunae
    De 'ergste' buikpijn duurde wel zo'n dag of 5 maar daarna is het eigenlijk wel vervelend blijven doen in mn buik totdat ik ongi werd.
    Maar de eerste dagen waren het heftigst, ik had het vooral aan de rechterkant. En of het nu van de IUi is of de heftige eisprong door pregnyl??Geen idee?? Maar het is wel vervelend. Ristig aan doen maar;)

de 1e IUI had ik op CD 10 een ei van 11mm en 1 van 8mm
    nu dus helaas niks, dus ik moet maar afwachtten...

@Miranda
    ik twijfelde al of je daarvoor nou wel of geen Clomid had geslikt ;)
    Maar Clomid kan dus wel later in de cyclus gegeven worden, ben alleen benieuwd of ze dat ook zullen doen wanneer je in het begin in je cyclus ook al Clomid heb geslikt..

Ik liep het ziekenhuis uit en toen dacht ik;
    "shit, ik had moeten vragen wat er zou gebeuren als ze zondag niet gegroeid zijn"...maar ja..te laat he haha
    Ik hoor het zondag wel ;)

8. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Meiden!! Ik ga jullie straks even terug lezen en reageren. Ben al vanaf vanmorgen vroeg wakker, ziekenhuis voor echo duurde eeuwen, langs pap, labatorium, wachten op uitslag, apotheek enz.. heb jullie nog het één en ander te vertellen moet even bijkomen na deze heftige ochtend / middag alweer! xxxx

9. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Neem je tijd Sugar!

Ik wacht in spanning af, hopelijk wel goed nieuws dit keer;)

10. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Hi Marlida!!

Dankje! Wat fijn, nog een bevestiging dat het een normale reactie kan zijn! Het kan inderdaad vanalles zijn zo te horen.. ik hou het goed in de gaten. Bloedverlies is op dit moment minder, beetje rozig nog..

Wanneer mag jij testen ? 6dec. IUI gehad zie ik ? Ben je dan nu al 15 dpo ?

11. liesje87

liesje87 Actief lid

Nov 27, 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    @sugarblossom, neem gerust de tijd om te bekomen, wij lezen je nieuws straks wel, hopelijk goed nieuws... ;)

@hendrika, dat heb ik ook zo dikwijls, ik ga naar mijn gyn met zoveel vragen in mijn hoofd, en als ik dan buiten ga dan ben ik de helft vergeten vragen of komen er nog allerlei nieuwe vragen naar boven ;)

@marlinda, goed nieuws dat je deze cyclus toch kan doorgaan met IUI :) Veel succes !

@Eline, ik heb ook wel al gehoord als de clomid niet goed aanslaat dat er dan nog extra clomid wordt bijgegeven, maar dat is wrs afhankelijk van een hele resem factoren, welke gyn je hebt, hoe jouw lichaam reageert op de medicatie... Maar daar mag je nu nog niet aan denken ! We gaan er gewoon vanuit dat je door de clomid bij de eerste follikelmeting al een mooi eitje klaarzitten hebt :D

@Slunae, die pijn in de onderbuik had ik ook na de iui, het was met momenten echt heel erg pijnlijk, maar dat schijnt normaal te zijn, zoals Hendrika zegt, kan het van de vloeistof komen waarmee ze de zaadcellen opwerken.
    Ik denk dat het bloed dat je verliest echt wel komt door de klem die ze op je baarmoedermond gezet hebben, maar als het aanhoud zou ik idd ook eens bellen, dan ben je zeker dat alles ok is he ;)
    In ieder geval duim ik voor je hoor dat je binnen 2 weken goed nieuws komt brengen !

Ik ga het lijstje nog even aanpassen :

Wie, wat, waar
    Sugarblossom, 1e IUI,
    WLE, 1e IUI,
    Hendrika, 2e IUI
    Marlida, 3e IUI
    Ons Wondertje, 4e IUI
    Flower 27, 1e IUI
    Liesje87, 3e IUI
    Saard, 1e IUI
    Mirandadep, 1 IUI
    Natasja73, 2 IUI
    Kwinta 5e IUI
    Wendy86 1e IUI (januari)

Medicatie
    Sugarblossom, Fostimon en pregnyl
    WLE, Puregon
    Hendrika, Clomid en pregnyl
    Marlida, pregnyl
    Ons Wondertje, Pregnyl
    Flower 27, Clomid pregnyl
    Liesje87, clomid en pregnyl + utrogestan na IUI
    Mirandadep. clomid en pregnyl
    Natasja73, pregnyl
    Esther, Puregon en pregnyl
    Wendy86, clomid en pregnyl

FM afspraken
    Hendrika 25-12
    Wendy86 27-12
    Marlida 27-12
    Liesje87 31-12

IUI behandeling
    Mirandadep, nog onbekend, hele late eisprong....
    Natasja73, weet ik pas na 16-12

Wanneer testen

Zwanger

12. marlida

marlida Actief lid

Nov 14, 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben gisteren ongesteld geworden, inderdaad op dag 15, nog even aan het balen dus! 27e heb ik weer fm, ws nog dit jaar derde poging, het gaat gelukkig snel!

13. liesje87

liesje87 Actief lid

Nov 27, 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    marlinda, dan heb jij wel heel snel in je cyclus IUI, dinsdag was de eerste dag van mijn regels en ik heb pas de 31ste eerste follikelmeting, en dat vind ik eigenlijk ook al vrij snel ;)
    (de vorige iui ging door op de 14e dag, dus ik hoop dat het deze cyclus ook zo zal zijn). Wel leuk he als alles zo snel gaat :)
    Ik heb het gevoel sinds we bezig zijn met IUI dat mijn cyclussen (en dus ook de tijd) veel sneller gaan dan voor de IUI. mss is dat wel omdat er constant vanalles gedaan moet worden : clomid nemen, follikelmeting(en), pregnylspuit,inseminatie, utrogestan nemen. Dan leef je van medicatie naar medicatie ipv naar je eisprong en je nod...

14. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    @Natasja73
    :$ oooh jeetje dat is pas pijnlijk! Ik weet hoe dat voelt maar als ze het ook nog verkeerd doen oeii :x Hoe gaat het nu met je? wat een schrik!

@marlida
    Ik snap je.. eerste keer was het wel spannend maar nu begin ik toch een beetje bang te worden hoor.. ;) Knuffel ik zie dat je ongesteld ben geworden enorm balen zeg! Waaah waarom geen roze hier :(

@Liesje87
    Was het alweer vergeten te zeggen of dat niet mogelijk is met extra utrogestan. Zijn dat trouwens pilletjes? zou ik het nog kunnen vragen dinsdag? want dan zou ik dat na IUI toch moeten innemen? Ik snap je precies! Het lijkt inderdaad sneller te gaan hihi.

@Flower27
    Ik probeer dat ook te doen. Ben gelukkig 2x van de week naar A'dam en Breda geweest voor mijn vriend zijn bijbaantje even aan wat anders denken. Ik wil ook gaan zwemmen maar weet niet of dit invloed heeft op baarmoeder slijm? Zit al een tijdje met deze vraag misschien toch eens even aan de gynaecoloog vragen.

@Hendrika
    Wat een vervelend nieuws :( Hopelijk knap je gauw wat op! Dikke knuffel en duim dat je eitjes gaan groeien!

@Eline1983
    Geeft niet meis is ook niet allemaal niets deze medische traject waar we doorheen moeten. Ik voel mij ook heel anders als wat ik normaal was.

@Slunae
    Welkom! :) Bloed na IUI? jeetje klinkt heftig. Ik had wel krampen daarna maar er werd tegen mij gezegd dat het van het bewerkte zaad was. Het heeft bij mij zo'n kleine 3 dagen geduurd.

@Iedereen
    Wie ben ik nog vergeten?..
    Bah ik ben alleen maar in het ziekenhuis geweest. Gelukkig 2 dagen een keer naar Amsterdam en Breda geweest voor vriendlief even verstand op 0 gezet. Ik heb goed nieuws: mijn vader mocht vandaag uit het ziekenhuis komen maar is gisteren al thuis gekomen! Ik was helemaal blij eindelijk weer een stuk minder stress. Hij heeft voor het eerst weer gegeten na een week met infuus te hebben gelegen. Hij moet veel bedrust nemen en 4 jan wordt het galsteentje verwijderd gelukkig anders komt het weer terug.

Ik moest gisteren komen voor mijn 1e FM maar die liep een beetje anders. Ik had gelukkig mijn eigen fijne gynaecoloog maar die zag tijdens de echo wat vocht zitten en twijfelde of ik toch niet zwanger ben en mocht dus nog niet beginnen met hormonen spuiten (Fostimon®) Heb ook maar even gezegd dat ik 2 lichte positieve testen had en toen in 1 klap en 1 dag voor NOD ongesteld werd. Dus geen FM gemeten ik moest naar het labatorium om een urine test te doen en later moest ik terug bellen om de uitslag.

Tussen door nog naar mijn vader geweest terwijl het geen bezoekuur was maar gelukkig mocht ik even op bezoek komen. Over de echo en urine test.. ik ging er al vanuit dat het een vroege miskraam is geweest en kon het ZH een anderhalf uur niet bereiken ik werd gek want ik moest nog naar de apotheek als het eventueel niet was gelukt dus maar wachten.. uiteindelijk ja "ja het is negatief" ja dus dacht ik al. Gelijk naar de apotheek geweest om fostimon en pregnyl te bestellen en daarna Fostimon gespoten dat ging gelukkig goed.

Behalve vandaag. Heb er een trauma aan over gehouden. Ik ging mengen vanmorgen dat ging al moeizaam en merk dat ik met fostimon erg vergeetachtig wordt dus ik spuiten in mijn buik en het lukte niet er kwam niks uit ik in paniek nog een keer auchh nee ging niet wat doe ik nou fout? overal alweer bloed en het ZH weerd gebeld. "Probeer nog een fostimon" dus ik weer proberen aan de linkerkant van mijn buik dat deed zoooo zeer en het lukte weer niet. Huilen, trillen, paniek mam gebeld :$:x:( naar de apotheek zou ik gaan om de fostimon op te halen die ik gister had besteld en moest daarna naar het ziekenhuis komen om daar te spuiten. Onderhand was ik bijna flauw gevallen voelde me helemaal beroerd.

Uiteindelijk kwam mijn moeder en die dokter (mocht er gelukkig tussendoor) ze zagen dat ik in plaats van fostimon in mijn buik spoot eruit spoot dus verkeerde kant drukte ik. Eindelijk drukte zij het erin en het zat!! :( Ik was helemaal van slag. De mensen keken mij al aan toen ik de kamer uitliep op de gang haha ik zag ook helemaal wit alsof ik een spook had gezien. Jeetje meiden even een rot ervaring gehad ben nu zo bang voor morgen maar weet wat ik fout deed. Ben zo door de war gewoon de laatste tijd! Maar gelukkig is mijn vriend morgen ochtend ook thuis.

Heb de hele avond buikpijn en mijn buik brand aan 2 kanten heb nu i.p.v 1x 4x in mijzelf geprikt jakkes en ben al zo bang voor naalden. Moet mij er morgen denk ik weer even overheen zetten en het vertrouwen weer winnen. Wat een week! Ik had vandaag voorgenomen om rustig te doen zat ik weer voor de zoveelste keer in het ZH.

Ik weet niet of ik de volgende ronde weer fostimon ga prikken hoor. Misschien eens een keer zonder hormonen om bij te komen. Hopelijk is het ook niet meer nodig :D daar gaan we voor.. meiden wij gaan met zijn allen voor Zwanger in 2012!!!!

15. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Ik ben denk ik niet veel meer online vanaf morgen middag. Wij vieren kerst nu bij mijn ouders thuis de 1e kerstdag en de 2e kerstdag thuis met mijn vriend samen. En morgen avond vieren we dan kerst bij mijn schoonouders dan gaan we gourmetten omdat hun de 2e kerstdag niet konden.

Morgen ochtend eerst vroeg op om om 7:00 bij de AH te zijn anders word het zooo druk moet nog wat boodschappen hebben. Daarna de stad nog heel even in en morgen middag cupcakes maken voor de 1e kerstdag en marshmallow pops. Eens kijken of dat lukt hihi.

Ik wens jullie fijne kerstdagen toe!!

16. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Oh, balen zeg!! Zó te hopen dat de 3e IUI dan scheepsrecht is! Mag ik vragen.. ? Waarom krijgen jullie IUI ? Lang aan het proberen, of is er een oorzaak waarom het niet lukte ? Nog 3 daagjes! Spannend!

17. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Hier lang aan het proberen en vanwege het zaad langzaam beweeglijkheid.

18. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Wie, wat, waar
    Sugarblossom, vmk, 2e IUI,
    WLE, 1e IUI,
    Hendrika, 2e IUI
    Marlida, 3e IUI
    Ons Wondertje, 4e IUI
    Flower 27, 1e IUI
    Liesje87, 3e IUI
    Saard, 1e IUI
    Mirandadep, 1e IUI
    Natasja73, 2e IUI
    Kwinta 5e IUI
    Wendy86 1e IUI (januari)

Medicatie
    Sugarblossom, Fostimon en pregnyl
    WLE, Puregon
    Hendrika, Clomid en pregnyl
    Marlida, pregnyl
    Ons Wondertje, Pregnyl
    Flower 27, Clomid pregnyl
    Liesje87, clomid en pregnyl + utrogestan na IUI
    Mirandadep. clomid en pregnyl
    Natasja73, pregnyl
    Esther, Puregon en pregnyl
    Wendy86, clomid en pregnyl

FM afspraken
    Hendrika 25-12
    Wendy86 27-12
    Marlida 27-12
    Sugarblossom 27-12
    Liesje87 31-12

IUI behandeling
    Mirandadep, nog onbekend, hele late eisprong....
    Natasja73, weet ik pas na 16-12
    Sugarblossom ergens net voor / op of na oud&nieuw

Wanneer testen

Zwanger

19. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    @ Sugarblossom, thnx!! Bloeding kwam van de klem die op mijn BMM was gezet, omdat er niet bij komen.. het deed ook behoorlijk zeer vond ik.. ik vroeg nog, is het vergelijkbaar met een HSG baarmoederfoto ? Neeee zei zei, een HSG is pijnlijker.. nou mooi niet dus! Haha. Maar goed, het bloeden is over gelukkig, en de pijn is zo goed als weg!

Wat een heftige dagen voor jou zeg!! Als ik het goed begrijp raakte je zwanger van je eerste IUI, en is dat vroeg misgegaan en ga je nu meteen door met IUI poging 2 ?

Langzaam bewegend zaad dus.. ok.. :( Wij hadden ook een matige kwaliteit.. En veel abnormale vormen, maar ze vonden dat dat geen probleem was in het ZH. Heb hem wel aan de vitamine-pillen gezet toen we erachter kwamen, en het is nu verbeterd! Wat een geluk wel dat IUI iets kan doen!! Wanneer krijg je nu je follikelmeting ? (later neem ik aan ? )

Sterkte met alles!!

20. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    2,146
    1
    38
    In mijn paradijs
    ik heb 22 dec mijn 2e iui gehad, kan iemand dat voor mij aanpassen in de lijst.
    ik heb sinds 24 dec een migraine en durf niets in te nemen, want stel dat.
    14 dagen na iui mag ik testen dat is 5 januari.

Share This Page