marlinda wat kan het raar lopen he, je zou denken dat het dan ook weer makkelijk gaat, nou dat valt behoorlijk tegen. Ik heb een spoed ks gehad en het zou kunnen dat er daardoor toch het 1 en ander verstoord is. Sugarblossom jeetje wat een verhaal zeg, dat verwacht je toch niet he en ik snap niet dat ze zoiets kunnen doen, heb je er wel een klacht over ingediend ? Fijn dat je nu wel een goeie gyno hebtdat is erg belangrijk ! Hendrika mijn beste vriendin werkt in het maastad en geloof me een schonen zh kan je niet hebbenm er is nu zoveel controle !! Onlangs is mijn andere vriendin er bevallen en ze was erg tevreden. Ikazia is ook erg fijn de rede dat ik daar ook zit is omdat ik daar ben bevallen van mijn dochtertje voelt vertrouwd en is voor mij erg dichtbij huis 10 min rijden. Aangezien we zo vaak moeten is dat erg prettig. Nou meiden ik ga even koken en straks nog even aan de arbeid ! Spreek jullie vanavond misschien nog wel. kus
Flower, zou dat er mee te maken kunnen hebben? Ik heb ook een spoed sk gehad. Vooralsnog was er op echo's niets te zien wat problemen zou kunnen opleveren. We gaan het meemaken! Sugarblossom, dat is wel een heel heftig verhaal, helemaal in combinatie met een kinderwens. Gelukkig heb je nu een goede! Ik zou een klacht indienen, is ze nou gek geworden! Ik loop bij het VU, iemand van jullie ook? Op zich een fijn ziekenhuis, maar krijg wel het gevoel van een lopende band fabriek, weinig tijd en weinig info. Wel lekker dichtbij ook! Ben supermoe deze week. Vast de combinatie van pregnyl en toch de spanning. Ook last van buikkramp en licht bloedverlies, is dit herkenbaar voor degenen die mij voor zijn gegaan? Nu ook aan de bak met het eten! Eet ze allemaal!
Ik heb geen idee of het daar aan zou liggen, maar is toch een heftige buikoperatie en ook toevallig dat jij dat ook hebt. Ik ben vandaag dus begonnen met clomid en werdt me net toch duizelig, niet normaal zag allemaal sterretjes, heb in de bijsluiter gekeken en er staat dat duizelingen voor kunnen komen, heb ik weer..... hopen dat het alleen het begin is, dat mijn lichaam nog even moet wennen. Zitten jullie mannen ook allemaal voetbal te kijken, hier wel... Pfff saai zeg, hou niet zo van voetbal ik kijk liever gtst of gooise vrouwen
Mijn man was ook voetbal aan het kijken, heb er niets van gemerkt, ben heerlijk op de bank in slaap gevallen en werd wakker om naar bed te gaan! Gebeurt me niet vaak, maar was wel even goed!
Hoii allemaal, Afgelopen maandag gehoord dat we met IUI mogen beginnen. Deze maand eindelijk weer een mooie cyclus van 27 dagen, meestal tussen 31-34. Ik neig naar PCOS, maar of ik het nu wel heb, als het goed is niet. 2e bloedonderzoek was goed. Ik hoef geen hormonen te slikken, zaad van mn man is niet optimaal. We hebben al een zoontje van 3, dat is toen binnen een half jaar gelukt. Achteraf misschien wel een lucky-shot, je weet het nooit. Vraag me wel af waarom nu geen clomid, maar goed, daar is het deze maand al te laat voor. Volgende week vrijdag 1e fm meeting. Iedereen succes deze maand, hopen op veel positieve testen. @Mannetje, van harte gefeliciteerd, het is jullie gegund!! Ik hoop dat het bij jullie mag blijven.
Miranda, welkom. Wat goed dat je mag beginnen! Begin je ook drie keer zonder hormonen? Dat is bij mij zo (VUMC); eerst drie keer alleen pregnyl en dan na een kijkoperatie, drie keer met hormonen. Veel succes in ieder geval!!
@Sugarblossom Fijne Gyn:x Goed dat je bent over gestapt want vertrouwen is heel belangrijk als je in de MMM zit.. De Gyn die ik als eerste kreeg stond bekend als een botten, onvriendelijke en onpersoonlijke man..ik ging er dus al met voorbedachte rade heen en wat denk je??? Een schat van een man!! Echt zo meelevend en vind het echt jammer dat ik niet bij hem kon blijven... Maastad is echt heel mooi!! En ziet er super schoon uit, na de eerste afspraak was ik er dan ook niet zo bang meer voor Voor mij is het dichts bijzijnde ZH toch in Rotterdam dus maakt qua afstand niet zo veel voor me uit, het blijft 40 minuten zonder file Ik werk wel in rotterdam dus kan de echo's dan mooi combineren @marlida Op het forum zitten een aantal dames die aan de hand van je naam en geboortedatum kunnen pendelen en "antwoord' krijgen op een vraag die je stelt. Ik vind het wel leuk om te zien of en wie er gelijk krijgt Sommige hebben er echt heel veel goed! @Mirandadep Welkom dat deze maand ook voor jou roze mag worden @Hier Nu dag 4 van de clomid en de opvliegers en duizelingen beginnen al te komen...gelukkig nog niet zo erg als de laatste keer met clomid 100 Moet ook onwijs veel plassen, dit heb ik eerder niet gehad, er gaat 1 slok in en er komen er 10 uit haha @ all Ik vroeg me af...mag jullie partner thuis "produceren" voor de IUI of moet dat in het ZH? En hoe ervaart hij dat? Mn vriend moet in het ZH ivm de afstand maar ziet er eigenlijk best tegenop en is bang dat het misschien niet lukt onder de grote druk en in een vreemde ruimte
Mijn partner moet in het ziekenhuis produceren. Dat is heel lastig. Je wordt opgeroepen en dan krijg je een sleutel van een kamertje, waar je dan mag gaan 'produceren'. Er ligt wat materiaal om je te helpen, maar ik begreep dat het bij mijn man niet van harte ging. Zeker niet omdat hij in de wachtkamer naast een directe vrouwelijke collega zat! Loop je met je potje... Hoe pijnlijk is dat! Maar het is wel fijn om in het ziekenhuis te doen, dan weet je zeker dat de kwaliteit bewaard blijft.. Als het niet lukt kan je hem misschien telefonisch een beetje helpen? Waar kan ik die pendelende dames vinden, vind ik wel leuk!
Hebben vandaag te horen gekregen dat mijn follikels weer onvoldoende groeien en dat het deze maand weer niet ging lukken. We wachten volgende maand nog af, alleen follikelmeting lukt het niet dan starten we in januari met iui. Bij ons sloeg de clomid niet echt aan, wel voldoende follikels maar allemaal te klein heb toen een hsg gehad geen hormonen die maand. Hsg was gelukkig allemaal goed kwam een week later voor uitslag, wilde ze ook even kijken of ik misschien nu een goede follikel had, dat bleek dus het geval te zijn. Maar helaas ongesteld geworden!! Ze hebben ons besproken en we moesten het maar 6 maanden zonder hormonen proberen, wel metingen. Ben afgelopen maandag weer heen geweest toen waren ze 7 en 9mm moest vandaag weer komen en ze waren amper gegroeid nu 9 en 11mm. Weer een hele teleurstelling. Maar we blijven positief al is dat soms heel heel moeilijk!!!
Pendelen - Zwangerschapspagina Ja het voordeel is dat het 'vers' bij het lab komt... Maar naast een collega..pff..dan zou die van mij liever nog op de plee bij een Mac gaan ofzo haha Ik hoop dat het hem lukt en dat ie zich vooral niet te druk maakt over dat het misschien niet lukt...en dat er mensen kijken..wat natuurlijk niet zo is tja..en met dat potje wandelen is ook niet echt charmant.... Toen ik het zaad voor de 1e keer weg moest brengen voor de zaadtest kwam ik mn ex tegen in het zh potje in mn jaszak.. Goh..wat doe jij hier zo vroeg...ik;..uhmm..tja...bloedprikken
Ai de ex wint het van de collega! Dat is weird als je daar sochtends vroeg met je potje komt .. Vooral maar niet te druk maken, het komt wel goed. Wat moet dat moet, het is niet anders.. dank je wel voor de pendelpagina
Ja niet leuk haha Maar ja..wist hij veel wat ik in mn jaszak had haha En ik zie hem echt nooit!! En juist op dat moment...ja hoor...pff haha Ja hij zal zn verstand op 0 moeten zetten en aan hele leuke dingen moeten denken
hoi allemaal ik ben danielle 25 en heb sinds mei 2009 een kinderwens die helaas onvervuld is gebleven tot nu toe. januari 2009 een bbz gehad dwars door het koperspiraal en dat heeft onze wens aangesterkt vandaar dat we in mei er toen voor besloten te gaan!. in aug 2011 bij de huisarts geweest manlief zaadtest gehad deze bleek slecht wel veel zaadcellen maar slechts 2 a 3% bewegelijk en goed gevormd.. in ockt bij de ferti-arts geweest in het elisabeth zkh in tilburg en een 2e zaadtest gedaan omdat mijn man na aanlijding van een bijbalontsteking in het verleden antistoffen aanmaakt hebben ze meteen een opwerkingstest uitgevoerd. met goed nieuws dat we voor iui in aanmerking komen ze wilde eerst nog overleggen omdat de uitslagen nu zo goed waren of we eerst nog 6 maanden zelf moesten proberen. vandaag is besloten dat dit niet hoeft en dat ze ons in januari gaan helpen, omdat ik in jan 2008 een herseninfarct heb gehad moet ik 8 dec eerst op een preconceptioneel advies gesprek komen om alles goed na te lopen voor ze beginnen met bepaalde hormonen en of ik eventueel antistolling moet gaan gebruiken ter voorkoming van een nieuw infarct.. ivm de winterstop mogen we 9 januari terug komen bij de ferti-arts en gaan we het traject opstarten SPANNEND thnx marlida voor het wijzen op dit topic
Jee Daan wat een verhaal! Ik had gisteren al willen reageren, maar het kwam er niet echt van! Wat hebben jullie al veel meegemaakt, maar wat fijn dat je nu mag beginnen met IUI. Welkom hier! Spannend hoor, nu wachten tot 9 januari!!
dankje voor je lieve welkom marlinda!! ik hoop dat we met zn alle snel goed nieuws hebben en dat 2011 of anders zeker 2012 ons jaar wordt
ik duim voor je dat je 27 nov goed nieuwd hebt meid! hoe was de iui gegaan? is het zwaar of is het goed te doen?
Dank je wel! De iui is prima gegaan, het valt echt wel mee. Voelt als een uitstrijkje. Prettig is anders, maar dit is echt wel voor een goed doel! Ik moest alleen twee dagen van tevoren pregnyl spuiten, dat is even gek, om jezelf te prikken. Gelukkig deed mijn vriend dat, maar ook dat is gek.. Het wachten valt het zwaarst, twee weken is best lang! Maar komt goed, veel leuke dingen doen en veel kletsen hier, dan kom ik de tijd wel door!
oohh aha, en pregnyl hoeft maar 1x in je cyclus dus neem ik aan? want bij sommigen lees je dat ze vanaf dag 3 al moeten gaan spuiten hoe zit dat dan? of is dat als ze zelf moeilijk een eitje laten groeien ofzo? ik vraag wel heel veel hoor hihi
Ik hoef maar een keer pregnyl te spuiten, drie dagen voor de inseminatie. Dit is om het exacte tijdstip van de eisprong te beinvloeden. Sommigen moeten na de inseminatie ook nog een spuiten om de luteale fase (na de eisprond) te verlengen geloof ik. Maar misschien weten anderen hier meer van? Volgens mij zijn er andere hormonen (clomid, puregon) om echt de eitjes te stimuleren. Dan is er ook kans op tweelingen etc. Vraag maar raak hoor, ik weet ook niet heel veel. Ben beginner, maar er zijn er genoeg die meer weten.
3 dagen na de pregnyl Je ei springt 36 uur gemiddeld na de injectie. Dat vind ik er vreemd. Niet om je ongerust te maken maar echt vreemd.