@Flower 27 @Marlinda Iedereen zei ook je moet een klacht indienen wist al helemaal niet hoe en op dat moment toen het gebeurde was ik helemaal de weg kwijt en oververmoeid dat ik toen geen klacht heb ingediend niet slim maar ze stond er om bekend heb bij twee andere meiden ook vreselijke verhalen gehoord over die gynaecoloog dus ik was niet de enige bizarre! @Hendrika Wow zo zie je maar.. het kan bij de ene goed klikken en bij de ander niet. Dat zei mijn HA ook tegen mij "Dat is hier ook je maakt het mee dat je met sommige wel en niet klikt" Maar zit jij nu bij een andere gynaecoloog? ging die andere gyn weg? @Flower 27 Hoe is het met je duizeligheid? Zo te zien is dat Clomid ook niet zo fijn spul maar voor een goed doel wel weer natuurlijk @Marlida Hoe is het met jou? nog kramp, bloed of duizelig? Meen je dat nou? produceren in het ziekenhuis? waaah zou niks voor mijn vriend zijn. Hopelijk brengt er niet teveel spanning met hem mee als ie het in het ZH moet doen. Oeii en toen kwam je je ex tegen haha gelukkig wist je gauw een smoesje te verzinnen. Is jouw NOD ook rond de 25-27? dan zitten we gelijk.. @Mirandadep Welkom in deze topic Wat spannend volgende week je eerste FM. Jammer dat jullie toch de MMM in moeten terwijl het eerst wel lukte en inderdaad jullie hebben veel geluk gehad bij de eerste! @Anoniem86 Welkom hier! Klinkt niet goed meid allemaal. Ik hoop dat ze mooi gaan groeien. Geven ze het niet te snel op dan in het ZH? omdat ze je nu zonder hormonen laten proberen? @Daan23 Ook leuk dat je hier komt kletsen! Heftig zeg je verhaal Hier ook slecht zaad bij mijn vriend vooral de beweeglijkheid vandaar dat wij nu ook IUI mogen doen. Wij hebben hiervoor 6 maanden zelf moeten proberen zonder resultaat Ben blij voor jullie dat jullie gelijk aan IUI mogen beginnen neem het van mij aan dat geeft veel meer rust! Heb toen echt in een achtbaan gezeten toen we het zelf moesten proberen. Heel veel succes in januari!! Ik moet op dag 3 ook spuiten maar dan Fostimon en rond eisprong Pregnyl en dan IUI.
Wat drukke dagen achter de rug hier. Woensdagavond zijn mam en ik naar Zwijndrecht geweest naar mijn zus (anderhalf / 2 uur rijden) en daar mijn neefje en nichtje nog gezien. S' avonds met zus, mam en oma naar Ladies Night Intratuin was heel gezellig maar s' avonds net voor 12 uur pas thuis was gesloopt haha! Ik heb voor het eerst bij mijn zus thuis s' middags toen ik naar de wc ging (zat op 5 DPO) lichte bloeding gehad en had krampjes weer wat nieuws en de dag erna was het weer weg. Ik dacht ongi is wel erg vroeg! 6 DPO s' morgens licht misselijk en s' avonds heel erg. Gisteren ook nog en heb nog wat kwaaltjes erbij gekregen dus het is weer afwachten allemaal vreemd dit keer en vooral die lichte bloeding en krampjes. Zit vandaag alweer op 8 DPO. Gaat niet lang meer duren tel echt af naar mijn eerste cyclus dag om het ZH te bellen en om met Fostimon en Pregnyl te beginnen Fijne weekend allemaal!
Even een kort vraagje, bij ons in het ziekenhuis doen ze geen fm in het weekend. Dan zal een IUI ook wel niet gedaan worden....is dit bij jullie ook het geval?? Stel dat je nu steeds in het weekend je ei heb, deze kan je toch niet rekken tot na het weekend?? En eerder lijkt me ook niet. Ik had deze maand eindelijk weer een mooie cyclus van 27 dagen, dus kon ik dit jaar nog een IUI doen. Gyn vertelde me dat het in december niet gedaan wordt. (wel als er een uitloop is). Mocht deze keer niet lukken dan zal mn volgende ei net na de kest zijn, mits ik weer een mooie cyclus heb van 27-28 dagen. Is dat bij jullie ook dat er tijdens de feestdagen niet gedaan wordt??
hey meiden, Ik zit in een huisje in zeeland met mijn schoonfamilie, dus vandaar nog niet gereageerd. Sugarblossom wat spannend zeg, misschien wel innestelingsbloed, ik zal zeker voor je duimen Miranda wat raar dat ze geen fm doen in het weekend, dat kan je toch niet plannen en elke maand is weer een gemiste kans. Ook balen zeg dat ze in dec geen behandeling doen als je het echt heel vervelend vind, kan je misschien proberen naar een ander zh te gaan. Ik vraag me eigenlijk ook af of ze dat kunnen rekken?? De nieuwe meiden hier welkom !!!!! Laten we hopen dat we gauw naar een ander topic kunnen verhuizen !!
Hier alles goed, zoals ik al zei zit ik lekker met mijn schoonfamilie in een huisje in zeeland, heerlijk even relaxen en niks moeten. Net naar de intocht geweest van de sint, mijn dochtertje vond het helemaal niks , ze was echt bang van die rare man hahaha.. Nu lekker spelletjes spelen en gezellig eten samen. Ik heb net mijn laaste clomid genomen voor deze cyclus, ik ben niet meer duizelig gelukkig, wel merk ik dat ik veeeeeeeeeeeeel vrolijker ben dan normaal, niet dat ik altijd chago ben, maar wel meer stemmingswisselingen en nu juist niet, ook is mijn libidois ernorm hoog, dus doe mij maar een hele dozijn van die pillen hahaha. Maandag moet ik naar het zh voor de fm dan zit ik op dag 9 van mijn cyclus, dan zal ik waarschijnlijk volgend weekend de iui hebben, echt super spannend !! Weten jullie dan eigenlijk wanneer in de pregnyl moet spuiten ?? En hoe nauwkeurig berekenen ze dat, want als ik vrijdag mijn eisprong zou hebben, kan ik dus in de ochtend echt niet.. Ik ben zelfstandig ondernemer en werk met bruidjes, dus die kan ik niet zomaar afzeggen.. Ik kan dan wel in de middag, weet iemand hoe dat werkt, of hangt het niet af van een paar uurtjes ???
@miranda bij ons werken ze wel in het weekend maar ook ons zkh is tijdens de dec periode dicht voor behandelingen.. @flower oh heerlijk zeg lekker een weekendje weg!! waar in zeeland ben je ergens, wij gaan regelmatig naar zoutelande in de zomer, enuhh verhoogd libido whaha das inderdaad best handig ja fijn weekend nog geniet ervan daarzo
@Sugarblossom, geen bloed/kramp meer gelukkig. Nu wel duizelig en misselijk, maar volgens mij is dat een bijwerking van de pregnyl! Spannend bij jou ook zeg! Stomme vraag misschien, maar wat is DPO? Ben nog niet zo goed in de vaktermen.. @Flower, lekker zo'n weekendje weg, geniet ervan! Hoe laat je de pregnyl moet spuiten belt het ziekenhuis door, dat is bij iedereen anders. Het luistert heel nauw. Je krijgt een tijdstip door met een half uur speling (dus bijvoorbeeld tussen half zes en zes uur). Dit is ongeveer 40 uur voordat de iui plaatsvindt. Maar je kan even naar de wc lopen oid, het spuiten is zo gebeurd, je moet het zelf doen. Wel even van te voren thuis klaarmaken en dan bewaren in de koelkast. Even gedoe, maar vast wel op te lossen! Wel spannend, het gaat beginnen!
Ha meiden wat is er weer veel geschreven Ik heb een super druk weekend achter de rug dus ga het ff bij lezen Zag dat er ook weer een nieuwe dame bij de club zat, welkom Hier gaat de tijd alweer snel..Clomid is op en morgen al de 1e FM ik ben dus benieuwd of de Clomid zn werk heeft gedaan Morgen ben ik heel de dag vrij dus zal ik ook het lijstje ff bij werken
@ Daan23 Welkom Wat een verhaal... Ik hoop dat jullie snel mogen gaan beginnen! @Sugarblossom het ZH waar ik onder behandeling liep is best klein, hun doen dus geen IUI behandelingen enzo dus ik moest naar een ander ZH Maar zodra ik zwanger ben mag ik wel weer terug komen naar die Gyn 5 DPO..zou best eens een innesteling kunnen zijn, ik hoop in ieder geval voor jullie dat, dat het is dan is de IUI misschien niet eens meer nodig Heerlijk zo'n weekendje zeeland, een strandwandeling met deze mist is geweldig Waar in Zeeland ben je? Bij jou heeft de Clomid blijkbaar een betere uitwerking als bij mij haha, ipv ene hoog libido lig ik met opvliegers in bed @Mirandadep Bij mij in het ZH werken ze 7 dagen in de week, ook s'avonds en met feestdagenn Als ik jou was zou ik gaan kijken of er geen ZH in de buurt is die dat ook doet, met een beetje pech is je eisprong in het weekend en krijg je dus geen behandeling...dan heb je de hormonen voor niets gebruikt en moet je weer een maand wachtten @marlida DPO is days past ovulation, het aantal dagen na je eisprong dus Volgens mij ben ik weer bij
Bedankt voor jullie reakties!! Deze maand zal IUI geen probleem opleveren, deze zal ik eind nov. begin dec. hebben, mocht deze maand niet raak zijn, zal er 1 cyclus tussen uit vallen, jammer, maar ik denk niet dat ik nog ergens anders terecht kan. Nu hoop ik maar dat mn cyclussen niet in het weekend gaan vallen, want ja dan ga ik wel op zoek naar een ander ziekenhuis. Ik zal het vrijdag eens vragen, tijdens mn 1e fm. Ik heb het idee dat mn cyclus deze maand weer rond 27-28 dagen uitkomt, dus dan zou mn eisprong op maandag 28-11 op zn vroegst vallen. Wat een paar kilo afvallen wel niet kan doen met je cyclus zeg. Had bij mn eerste altijd een cyclus van 28 dagen, later werd het soms 27 dagen. Het afgelopen jaar werd het steeds langer. Nu heb ik aanleg voor PCOS en gaf de gyn. aan dat als ik zwaarder zou worden mn cyclus ook langer zou worden en omgekeerd. Ik was toen net begonnen met Sonja-Bakkeren (dit hou ik tenminste vol) en de volgende cyclus al meteen resultaat en deze maand ook waarschijnlijk weer normaal. Overigens heb ik totaal geen overgewicht hoor, maar was het laatste jaar toch wel wat kilo's aangekomen, zit nu met 1.68 m op 63,5 kilo. Ik wil er nog iets meer vanaf hebben, maar ben nu al helemaal happy.
Vandaag de 1e FM gehad, op cd 10.. helaas het eerste wat ze zag was een cyste maar daarnaast groeide wel een follikel dus aan de cyste wordt voorlopig niets gedaan omdat het de groei dus niet in de weg staat en waarschijnlijk zal de cyste vanzelf verdwijnen deze follikel was ook de grootste op dit moment maar helaas nog maar 6,2 mm donderdag dus weer terug voor een 2e meting
hey meiden, Ik ben weer terug van een heerlijk lang weekend !! We zaten in haamstede. Ik heb even gauw alles doorgelezen en zie dat er nog niet echt veel veranderd is. @Hendrica ik heb gister ook mijn 2e fm gehad en ik had rechts 2 eitjes van 9mm en links 1 van 15 mm dus die gaar erg hard, nu moet ik donderdag terug en waarschijnlijk dan in de avond de pregnyl spuiten en zaterdagochtend de eerste iui !!!! Spannend !!!! Gebruik jij nou ook de pregnyl erbij ??? Ik ben alleen zo bang dat donderdag al te laat is, want als mij ei gister 15 mm was, dan is hij donderdag toch al te groot ??? Ik had vorige week dinsdag een fm en toen was hij 8mm .. Wat vinden jullie ???? Ik ga voor de zekerheid maar aan de klus, voor het geval dat ik hem mis. @mrandadeb fijn dat je deze maand nog wel de iui krijgt, jij gebruikt alleen pregnyl lees is , wat is eigenlijk de werking van pregnyl ?? En over je gewicht moet je je natuurlijk geen zorgen meer maken, want met 1.68 en 63,5 kg ben je toch gewoon slank ?? Ik zelf ben 1.68 en weeg 61,5 en ben ook gewoon slank hoor, heb maat 36/38 . Ik ga gauw even boodschappen doen en mijn dochterje uit de ps halen. Liefs flower
heerlijk, haamstede Leuk dorpje, lekker toeristische en mooie stranden Zit ook een geweldige bakker 15 mm al Dat is idd al flink groot, Ik heb altijd begrepen dat een eitjes zo'n 2 mm per dag groeit en dat ie vanaf 20 mm meestal springt maar soms ook wel wat later Ik ga er altijd maar vanuit dat de artsen het wel weten maar ja...persoonlijk zou ik zeggen de IUI een dagje eerder... Maar als je het niet vertrouwd, bel dan gewoon ff naar het ZH en voor de zekerheid idd maar goed klussen Ik krijg idd ook pregnyl om het ei te laten springen maar ja...dan moet ie nog wel ff groeien Als ik reken met de 2 mm per dag dan heeft de clomid bij mij denkt ik niet geholpen want maar 6 mm op dag 10 is dan eigenlijk wel erg klein toch??
Nou idd die bakker is goddelijk !!! ik weet precies welke je bedoeld. Ja mijn gevoel gaat ook uit naar de iui op vrijdag, maar laat ik maar geloven op deskundigen, want als dat al niet meer kan.. mar vind dat soms wel moeilijk hoor. Als de pregnyl is om het eitje te laten springen, waarom moet ik dat dan gebruiken, heb toch gewoon een eisprong ?? Ik vraag me ook af wanneer ze dat dan spuiten, want heb het hier liggen, maar alleen de ampul, doen ze dat in het zh ?? Als jou eitje op dag 10 6mm is dan is hij naar mijn weten idd nog erg klein en kunnen ze ook niet met zekerheid zeggen of dat de follikel is die gaat springen, want vanaf 10 mm groeien ze meestal door. wat natuurlijk wel kan dat ze ineens een spurt maken, wanneer moet je weer terug ? En hoeveel mg clomid krijg je ??
Door het gebruik van de pregnyl kunnen ze je eisprong timen om er zeker van te zijn dat je je op het juiste moment insemineren. Echt net voor de eisprong dus Zover ik weet moet ik gewoon zelf spuiten... Ik heb 2 van die ampullen 1 met poeder en 1 met vloeistof en 2 naalden, een grote om op te zuigen en een kleine om te injecteren As donderdag moet ik weer voor een meting, ik krijg nu 50mg Clomid. begin dit jaar heb ik dat ook gehad en had ik netjes mn eisprong op dag 14, de maand erna kreeg ik 100 mg en had ik geen eisprong, dus ja..niks van te zeggen bij mij... we wachtten maar weer af