Wie beginnen er ook in November met IUI en Hormonen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Sugarblossom, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vasca

vasca Fanatiek lid

3 feb 2011
    1.489
    0
    36
    @onewish: nou, das hoopvol dan! misschien (hopelijk) komt het dan nu gewoon omdat je nog veel meer extra progesteron in je bloed hebt door een beebje :) Heb toch geloof ik niet goed opgelet, want dacht dat dit je eerste maand utrogestan was. Maar das dus niet zo. Niks gezegd dus! Succes met de vreselijke wachtweken!

2. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    @vasca, ach ja, daar had ik nog niet aan gedacht. Ik heb ook zo'n levendige dromen, en nu ik eraan terugdenk, is dat bij mij pas begonnen vanaf het moment dat ik utrogestan gebruik. Het is inderdaad fijn te weten waar dat dromen vandaan komt :)

@onewish, ik hoop natuurlijk wel dat het bij jou een zwangerschapskwaaltje is ;)

@siesie, bedankt ! Ik ben daarnet bij de dokter geweest, en ik heb antibiotica gekregen, daarmee zal het probleem wel snel van de baan zijn.
    Jammer dat je je vandaag zo slecht voelt :(
    Hopelijk morgen een goeie follikelmeting, de tekenen zijn er blijkbaar wel, dat is al een goed teken !

3. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    #983 Vlinder73, 21 feb 2012
    Laatst bewerkt: 21 feb 2012
    oh maar ik geef de moed ook niet op, als het niet gelukt is dan heb ik nog 2x iui te gaan. Maar dan met Gonal F, een hormoon die ik zelf moet spuiten.
    Sorry dat ik niet persoonlijk op jullie berichten reageer, maar al dat overtype vergt veel energie.
    Maar ik denk wel aan jullie.
    Ik ben wel al 2 dagen 's avonds emotioneel geen idee waar dat vandaan komt. Misschien door al het type werk wat ik aan het doen ben, het grijpt me heel erg aan.

4. Onewish

Onewish VIP lid

15 jul 2010
    8.373
    0
    36
    OneLoveOneWishOneHeart
    Vasca dankje
    natasja knuff!

5. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    @hendrika, wat balen meis!! Ik dacht net zo ik ga even kijken of je op roze staat, heb aan je gedacht, maar geen tijd om internet te checken gehad. Hou vol he, het gaat echt lukken, maar ik ken het gevoel maar al goed. Op naar de 3e ronde!

@slunae, wat een goede scoren zeg. Wij zitten meestal maar op 1 miljoen... Ik duim voo je!!

@onewish, hoop dat het raak is!! Wanneer is je NOD??

@iedereen, heel veel succes met wachten, fm's enz.

Hier vrijdag 1e fm, ben benieuwd, meestal heb ik wat slijm naar mn ongie, maar deze keer niet, hoop niet dat er veel een lange cyclus aan zit te komen. We wachten weer geduldig af....

6. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @natasja
    Ik hoop toch echt dat je gevoel er naast zit hoor!!
    Nog veel te vroeg om je zo negatief te voelen, misschien moet het nog wel innestelen?
    Neem je rust he!!, laat het dagboek anders een paar daagjes liggen totdat je, je weer wat beter voelt

@Slunae
    Who! wat een super score!
    daar moet er toch wel eentje van de juiste weg weten te vinden??

@Liesje
    Voel je, je al wat beter vandaag of heeft de griep toch doorgezet?

@Siesie
    Hoe ging je Fm vandaag?

Vandaag mn medicijnen weze ophalen bij de apotheek, het Zh zou gister het doorfaxen
    kom ik daar....heeft het ZH pas na sluitingstijd de fax verstuurd:x
    en nog verkeerd ook! Ze had 2x gevraagd of ik clomid 50 of 100 moest, ik heb 2x 100 gezegd en wat krijg ik.....50:x
    Gelukkig deden ze bij de apotheek niet heel moeilijk en kreeg ik als nog dubbel me...
    Pregnyl is dus niet leverbaar op het moment..dat vertelde ze al aan de telefoon, en ook de apotheek had het idd niet meer op voorraad..
    Nu krijg ik Ovitrelle, maar ook dat natuurlijk niet op voorraad omdat de fax te laat was:x dus morgen weer teug:x
    Daar baal ik nou echt van...

Ik heb al zitten googlen naar Ovitrelle omdat ik het helemaal niks vind dat ik opeens wat anders krijg..een soort vervanging...
    Van de pregnyl had ik nu juist weinig last maar gelukkig zijn de ervaring met Ovitrelle gelukkig positief, het zit al kant en klaar in een spuit dus geen mengen dit keer:D

7. Onewish

Onewish VIP lid

15 jul 2010
    8.373
    0
    36
    OneLoveOneWishOneHeart
    mirandadep de 27e
    hendrika ovitrelle moet je wel zelf betalen volgens mij 40eu!
    xx

8. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    klopt de Ovitrelle, moet je zelf betalen.
    En ik ben niet negatief, maar het is gewoon een gevoel.
    Dat dagboek kan ik niet laten liggen, het moet af binnen nu en 3 weken.Het is veelste belangrijk, ik hoop dat ik daar straks mijn voordeel uit kan halen. Het is gewoon heel erg confronterend. Maar ik neem vaak genoeg even pauze.

Balen zeg van die fax... Gelukkig deed de apotheek niet moeilijk.
    Klopt Pregnyl is ook hier niet te krijgen. Te weinig zwangere door de crisis?

9. Eline1983

Eline1983 Lid

19 dec 2010
    28
    0
    0
    @Hendrika, balen meid dat je ongi bent geworden :(
    ik had het probleem vorige week ook met de pregnyl.
    Ze vertelde al in het ziekenhuis dat het kon zijn dat in de ovitrelle zou kunnen krijgen als vervanger.
    De ziekenhuis apotheek had de pregnyl ook niet meer en kon er ook niet aan komen maar mijn eigen apotheek had er nog 1 op voorraad.
    De verpleegkundige van het ziekenhuis zei wel over de ovitrelle, dat als ik die zou meekrijgen er geen verschil zou zijn met de pregnyl. Maar ik moest wel mijn verzekeringsmaatschappij dan bellen om door te geven dat ik dit als alternatief had gekregen en dan heb je kans dat het toch vergoed zou worden, m.u.v. Menzis zorgverzekeraar....die vergoed het zoiezo niet!!!

Hier is alles weer rustig geworden! Heb donderdagavond de pregnyl moeten zetten en had plots op vrijdag helder rood bloedverlies (niet weinig maar matig). Zaterdag tijdens de inseminatie dacht hij te zien dat het mogelijk van een plekje naast de baarmoedermond zou kunnen komen. Ik moest het in de gaten houden. Nu is het tot zondag aangehouden en nu is het voorbij, helemaal niks meer...gelukkig!

10. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    @eline, goed dat de bloedingen gedaan zijn. je bent de eerste wachtweek weer bijna door, ik duim voor je dat de tijd snel voorbij gaat en je je een positieve test mag hebben !

@Hendrika, jammer dat het ziekenhuis de fax te laat gestuurd had, en dan nog foute gegevens erop gezet had :x
    Maar gelukkig heb je de pregnyl of ovitrelle niet direct nodig he meid, dus het is niet zo erg als je die niet onmiddellijk hebt. Wel makkelijk dat je zelf niets moet mengen :)

Ik voel me toch al wat beter dan gisteren hoor, en met de medicatie zal het wel snel nog beter gaan :)

@mirandadep, ik zou niet afgaan op het slijmverlies. Ik heb de ene ronde bijna geen slijmverlies ronde de eisprong, en de andere ronde is het juist heel veel. Maar dat kan natuurlijk ook verschillen van persoon tot persoon. Ik hoop in ieder geval voor jou op een goeie follikelmeting vrijdag !

11. Siesie83

Siesie83 Niet meer actief

Pregnyl is idd afkomstig van de urine van zwangere vrouwen en Ovitrelle is synthetisch. Er zit idd een fikse eigen bijdrage aan Ovitrelle. Er was tot eind januari een noodvoorraad beschikbaar van de Pregnyl, die is inmiddels op. Er wordt verwacht dat de Pregnyl eind februari weer leverbaar zal zijn. Echt heel irritant is dat! Met de Ovitrelle zijn inmiddels ook al weer leveringsproblemen...

FM ging goed vandaag! Eitje van dik 16mm, vanavond nog Fostimon geïnjecteerd en morgenavond de Pregnyl zetten (had ik gelukkig al in huis:). Zaterdagochtend 1e iui!!! Spannend! 40 uren na de Pregnyl doen ze hier de iui. Hoe gaat dat bij jullie? En mogen we nog 'klussen' tot 1,5 dag voor de iui of is max 2 dagen van te voren beter?

Liesje, beterschap voor jou!

12. Onewish

Onewish VIP lid

15 jul 2010
    8.373
    0
    36
    OneLoveOneWishOneHeart
    Siesie spannend en succes meid!
    wij doen het altijd nog 1,5 dag van te voren..
    ( dan is het zaad van mijn vriendlief beter dan meerdere dagen )
    ja bij ons is het ook 40 uur na pregnyl de iui
    xxx

13. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    @siesie, bedankt :)
    Bij ons is de iui ongeveer 36u na de pregnyl. Maar die paar uren doen er volgens mij niet veel toe hoor ;)
    Onze gyn heeft ons nooit iets gezegd van onthouding, maar we hebben wel al gemerkt dat de beste resultaten er zijn als we ongeveer 48u voor de iui nog klussen. minder lang (bv. 1.5 dag) of langer dan is het resultaat duidelijk minder goed (30miljoen en 100miljoen bij 48u onthouding, t.o.v. 8miljoen en 10miljoen bij minder lang of langer dan 48u onthouding). Maar dat is dan natuurlijk ook meteen de reden van de IUI bij ons, de hoeveelheid en beweeglijkheid van de zaadcellen.
    In ieder geval heel veel succes, die eerste keer is toch echt wel spannend he...

14. Siesie83

@Onewish: Bedankt voor je reactie! Vind het ook wel spannend allemaal. Dan gaan we morgen nog even aan de klus;)

Vraag me af hoe snel ik weer mag hardlopen na de iui. Is er hier iemand die ook 3x per week hardloopt (per keer doe ik 9-10km) of een andere intensieve sport doet? Ik zal het zaterdag ook nog wel even navragen. Ik had trouwens 2 eitjes die ongeveer even groot waren, dus 2x kans, hoop ik!

15. saard

saard Actief lid

19 jan 2010
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Het is inmiddels al heel lang geleden dat ik wat heb geschreven, maar ik heb wel constand bijgelezen!!! De nieuwe dames zullen mij denk ik ook niet kennen.

Wat super balen dat hier nog steeds geen roze is!! Hier ook nog steeds niet... Inmiddels 4 mislukte IUI's achter de rug in m'n eigen cyclus, en de laatste 2 IUI's gaan we met hormonen doen... Ga morgen starten met puregon... Mocht dit ook niet lukken, dan gaan we over naar IVF. Op advies van m'n gyn ga ik morgen even bellen naar m'n zorgverzekering (CZ) om te vragen of ze ook zkh in België vergoeden... Heeft een van jullie positieve recensies van ziekenhuizen in België en Nederland betreft IVF? Vind het erg spannend allemaal. Alleen is mijn gyn nu vergeten om de pregnyl ook uit te schrijven... Lekker handig... Maar nu las ik hier dat er problemen zijn met de levering van Pregnyl? Hopen dat het snel te leveren is. Heb het waarschijnlijk pas begin maart nodig, dus hopen dat het er dan is.

Lieve dames, hoop echt dat hier is wat roze komt, want dat word wel eens tijd!!

Liefs

16. Siesie83

Hee Saard,
    Jullie hebben ook al heel wat achter de rug. Wat spannend dat je vandaag met Puregon gaat beginnen! Ik hoop ook dat de Pregnyl snel weer leverbaar is. Miss heeft je apo nog wat liggen? Succes met prikken!

17. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    Schrok even van de pregnyl dat die niet op voorraad zou kunnen zijn, voor de zekerheid even de apotheek gebeld en nog voldoende op voorraad, morgen 1e fm. en meteen maar op een recept vragen.

Ik voel nog helemaal niets, vandaag cd. 10, heb het gevoel dat dit een langere cyclus gaat worden....

18. Siesie83

@liesje: lees je reactie van gister nu pas. Had ik op de 1 of andere manier niet gezien. Bedankt voor je adviezen. We gaan zo toch nog maar even ons best doen, ook al is het nu 50 uren voor de iui...hoop dat het zaad dan nog goed genoeg is. Maar anders heb ik het gevoel dat we een kans laten liggen.

@miranda: wat super dat jou apo nog pregnyl op voorraad heeft! Succes morgen!

19. Siesie83

Oeps, ik bedoel 38 uren voor de iui, was even 12 uren in de war...

20. Scarabee

Scarabee VIP lid

12 dec 2010
    6.482
    1
    38
    n.v.t.
    Goedemorgen meiden,

Heb even alles bij gelezen weer!

Liesje87, Jaaa goed he de score?! Ik was echt verbaasd!

Gelukkig kan je operatie gewoon doorgaan! Ben je zenuwachtig voor de operatie? Heb je al eens eerder een operatie gehad ?
    Veel beterschap!

Onewish,

Ik heb nergens iets kunnen vinden over jouw dromen.. heb nog een paar keer teruggescrolled maar ik zie het niet. Wat voor dromen heb je ? Nog een paar daagjes he! Voel je al iets ? Wat voel je normaal de dagen voor nod ?

Siesie, wauw, follikel van 16mm op dag 10 !! 2 follikels?? Da’s goed gegaan he! Je hebt gisteren al Pregnyl gekregen dus ?! Bij ons is het zo dat de iui plaatsvindt 36 uur na de Pregnyl injectie. En na de laatste echo mogen we niet meer ‘klussen’, ze willen het liefste 2 dagen onthouding ertussen hebben. Echter hebben wij dat nog wel gedaan hoor deze ronde (vorige keer trouwens ook) maar onze echo was in de ochtend, dus we hadden na het klussen alsnog 48 uur onthouding. Spannendddd! Zaterdag je 1e iui ! Ik ga aan je denken!

Saard, wat jammer dat alle 4 de iui’s niet gelukt zijn! Met hormonen wel weer wat meer kans toch ? Heel veel succes en dat het maar snel raak mag zijn!

Mirandadep, thanx!! Succes vandaag met de FM!!

Hendrika, wat een avontuur weer bij de apotheek! Is Pregnyl nu landelijk op of … ? Ik zie het al een paar keer voorbij komen dat Pregnyl op is ergens..

Deel Deze Pagina