Wie beginnen er ook in November met IUI en Hormonen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Sugarblossom, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marlida

marlida Actief lid

14 nov 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi meiden! De pregnyl moet je inderdaad zelf spuiten. Flower, als je al zo'n groot ei hebt dan heb je kans dat ze donderdag in het ziekenhuis bloed prikken om te kijken of je lichaam zelf al een eisprong aan het voorbereiden is. Als dat zo is, hoef je geen pregnyl te spuiten, en krijg je je iui een dag eerder. Als het niet zo is zorgt de pregnyl ervoor dat je eisprong pas 40 later is, dus dan ben je altijd op tijd. Sowieso is het lastig om op de grootte te plannen, sommigen springen bij 20mm, maar bij anderen pas bij 24mm. No worries dus, komt goed!! Succes!

2. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Bedankt voor je geruststellende antwoord, ga het nu dus ook maar loslaten en vertrouwen hebben in de artsen.Ik heb alleen geen naalden bij de pregnyl gekregen, alleen 2 ampullen ??

Hoe is het met jou ?? Ik zie dat je 27 nov al mag gaan testen, voel je al wat ?

3. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Thanks voor de uitleg marlida

@Flower
    Ik zou dan toch even naar de apotheek gaan voor de 2 naaldjes ;)

4. daan23

daan23 Bekend lid

23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Hendrika,balen van de cyste maar fijn van de follikel dus ik hoop dat je eitje flink gaat groeien zodat de zaadjes er gewoon niet omheen kunnen;)en dat er gewoon zeker 1 lekker doorheen zwemt en zich gaat ontwikkelen
    @Flower spannend joh zaterdag de eerste iui :D en jou eitje is dan inderdaad al flink gegroeid zeg
    @Marlida voor jou wordt het ook spannend joh… hoe voel je je vandaag?

hier ik denk dat ik een deze dagen ongi ga worden...zit vandaag op dag 30 dus ben benieuwd hoe lang deze cyclus duren zal

5. marlida

marlida Actief lid

14 nov 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi allemaal! Ik voel me eigenlijk heel gewoon. Heb het wachten gelukkig los kunnen laten, ook omdat ik over de helft ben denk ik, dan komt het vanzelf dichterbij.. Heb wel wat buikpijn en allerlei steekjes en dingetjes die je aan een zwangerschap kan koppelen, maar ook aan een komende ongesteldheid. Dus tja, ik ga maar van het slechtste uit, dan valt het eventueel mee.. Hoewel het natuurlijk toch een teleurstelling is uiteindelijk.

Voor jullie spannend allemaal!
    Hendrika, gelukkig dat er toch een follikel groeit! Wel balen zeg...
    Flower, voor jou komt het nu echt dichtbij, zo fijn dat je mag beginnen!
    Daan23, wat jammer dat je niet deze cyclus al mag starten. Maar misschien haal je de volgende wel!

6. saard

saard Actief lid

19 jan 2010
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey Ladies en man!

Ik zou graag ook mee willen praten als dat kan! Ookal ben ik er 1tje zonder hormonen! ;)

Mijn man en ik zijn nu ondertussen bijna 3 jaar bezig (vanaf januari 2009) maar tot op heden helaas nog geen zwangerschap. In maart zijn we naar de gyn geweest en daar heb ik allemaal testen gehad (onder andere HSG, bloedtest) maar daar kwam uit dat alles gezond was. Mijn man heeft in okt 2008 een hersteloperatie ondergaan (hij was al gesteriliseerd toen ik hem leerde kennen) en deze was goed verlopen. Voor de zekerheid toch nog een keer een zaadtest laten doen en die was ook goed, de uroloog zei dat het zaad zo was als een gezonde man. Na alle onderzoeken was er dus geen verklaarbare reden waarom het zo lang duurt en zijn we nog een half jaar naar huis gestuurd om het "te proberen" maar dit zonder resultaat. In oktober zijn we terug geweest, en vandaag 23-11 heb ik mijn eerste IUI gehad. Ik vond het vreselijk spannend maar het stelde eigenlijk niks voor. Bij mij doen ze de IUI in mijn eigen cyclus, omdat ik een goede cyclus heb zonder moeilijkheden..

Nu maar afwachten dus!Heb wel sinds de IUI allemaal kleine krampjes in m'n onderbuik, maar ik denk dat het van het inbrengen zelf is. Ik heb veel hoop maar ik ben ook wel weer zo reeel dat ik niet verwacht dat het in 1x zal lukken... Misschien stukje zelfbescherming ofzo..

Maargoed, leuk om met jullie mee te kletsen!

Groetjes, saard

7. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    @Marlida
    ja dat kan voorkomen komt door het HCG hormoon. DPO is Day's Past Ovulation (de dagen na je eisprong geteld) haha het is bijna allemaal engels. Jij ook bijna je NOD spannend weer!

@Mirandadep
    Spannend morgen je 1e fm :D ben blij dat je toch nog terecht kan in het ZH.

@Hendrika
    Oooh wat fijn dat er toch een follikel zat haha schrok al joh. Vandaag weer terug meid ik ben benieuwd hoe je eitje gegroeid is! Wat goed dat je toch door het spuiten een eisprong krijgt.

@Flower 27
    Wow jouw eitje gaat zeker hard en wat spannendddddd!!

@Daan22

Ik hoop dat je cyclus niet zo lang duurt ;)

@Iedereen
    Ik zit er even goed doorheen weer zo druk :( had het gisteravond niet meer maar kan ook komen omdat ik alweer last van PMS heb en ongi moet worden morgen heb al bruinbloed zoals altijd van tevoren dat is bij mij foute boel dus als het goed is moet ik dan morgen naar het ZH bellen en zondag 1e keer Fostimon spuiten... en dat precies op zo'n rare dag zondag!! Vandaag is even lekker rustig doen en hopelijk wordt het volgende week wat stiller zodat ik meer kan komen kletsen hier :D Ben trouwens wel al een beetje zenuwachtig voor die prik maar het zal wel wennen omdat ik het elke dag moet gaan doen.

8. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    @Saard

Welkom gezellig :D

Wat een verhaal :( en zolang bezig!! Ik zie dat je gisteren je eerste IUI hebt gehad, hoe is het gegaan? moet je trouwens rustig aan doen als je IUI hebt gehad? dat vroeg ik me al een tijdje af omdat het hier is dat kleine foldertje staat maar wil het graag zeker weten straks als het zover is.

Succes duimpjes draaien weer en voor iedereen hier!!

9. marlida

marlida Actief lid

14 nov 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi hoi,

Welkom Saard!

@ Sugarblossom, je hoeft niet perse rustig aan te doen hoor na je iui. Je mag gewoon alles doen wat je normaal ook doet. Waarschijnlijk bedoelen ze dat je op tijd naar bed moet, niet teveel stress?

Ben bang dat mijn eerste poging mislukt is. Ik heb wat licht bloedverlies, geen goed teken, bah! Nu wachten tot het doorbreekt en dan bellen voor de volgende ronde..

10. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    @Marlida

Oké :( wat een raar foldertje heb ik gekregen zeg over IUI. Verleden keer stond er ook over dat klussen. Ik ga toch eens even gauw informatie aanvragen in het ZH 3e dag als ik moet komen om te spuiten.

Ah meis:( dan gaan we samen de volgende ronde in bah bah! Ik heb net maar even getest voor bevestiging maar niks te zien helaas, nu wachten op ongi... :x had het wel verwacht zonder IUI zeker.

11. marlida

marlida Actief lid

14 nov 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Oja, dat is ook zo, dat mocht je ook niet he?
    Ouderwets foldertje misschien? Of een heel streng ziekenhuis, dat kan ook..
    Gezellig samen de volgende ronde in!

12. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    @marlida

Haha ik denk het! ;):p

13. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    hey meiden,

Sugarblosson balen zeg, bij mij ook altijd bruinverlies en pms klachten een week na mijn ei, dan weet ik het ook altijd meteen. Aan de ene kant wel fijn, want dan moet ik geen 2 weken wachten en laat ik het dan ook meteen los. Maar het kan natuurlijk ook altijd een zwangerschapskwaal zijn, heb er genoeg over gehoord.

Marlinda balen zeg dat de eerste iui is mislukt :( maar probeer positief te blijven en er voor te gaan, hoe moeilijk het soms ook is, want de terleurstelling geeft zoveel slechte energie. Volgende keer is het gewoon raak !!!

hendrika weet je al wat meer ???? Vandaag toch ook weer fm ??

saar welkom !! leuk dat je ook mee komt kletsen en succes op het wachtbankje, zondag kom ik er ook bij zitten !!

iedereen ik ben vanmorgen weer geweest voor de 3e fm mijn ei was 17/18 mm had veel lucht in mijn buik dus was een beetje vaag, maar ik zag een behoorlijk groot mooi zwart rond ei !!! Dus ik blij !! De rest allemaal kleintjes die niet meer mee gaan doen hoor. Ik moet morgen om 17.00 naar het zh voor de pregnyl te spuiten en zondagochtend om 9.00 uur de eerste iui !! Spannend kan niet wachten en zie nu al op tegen de komende 1/2 weken ... Heb een feestje zaterdagavond maar heb die maar afgezegd, het is beter als mijn man en ik goed uit zijn gerust en geen drank drinken ook voor mijn man zijn sperma is dat toch ook beter ??? Of maakt dat niet uit nu ?? Omdat het elke 3 maanden wordt aangemaakt ..Ik vindt het ook wel appart dat ik niet thuis mag spuiten, omdat jullie dat wel doen toch ?? Aan de ene kant wel fijn , want ben niet zo,n held hoor.

14. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Daan weet jij al wat ???

15. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Wat trouwens wel een beetje vreemd is en misschien herkennen jullie dit, dat ik rechts de hele tijd steekjes en krampjes voel, maar links mijn ei heb ?? Ik heb eigenlijk elke maand rechts last en een zeurend gevoel, dacht ook dat ik altijd rechts een eisprong had vanwege de pijn, maar niet dus. Herkend iemand dit ?

Liefs flower

16. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    @Flower 27
    Ik weet het niet ik heb het altijd aan 2 kanten dat ik wat voel voor de eisprong.

Ik snap wat je bedoeld fijn he? PMS ;)

Spannend je eerste IUI mijn duimpjes draaien! Ben je al zenuwachtig? Niet drinken is inderdaad gewoon het beste. Ik weet niet of ik Pregnyl thuis moet spuiten eigenlijk. Fostimon wel anders moet ik elke dag op en neer naar het ziekenhuis :D

17. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    ja ik ben best wel zenuwachtig hoor, had me voorgenomen het niet te zijn, maar is toch wel spannend hoor. Probeer zo rustig en relax mogelijk te zijn en aan wat anders te denken, maar probeer nu maar eens niet aan een witte ijsbeer te denken ..... Pfff het beheerst echt mijn leven.. Ik zat net even te rekenen , maar als het mislukt de eerste keer dan heb ik de volgende keer mijn ei precies met kerst 25/26 dec :(( ik ben benieuwd of ze het dan wel doen...

En idd die pms echt verschrikkelijk, heb er echt veel last van, dus gespannen borsten en hele erge stemmingswisselingen, echt niet leuk, zeker niet voor man en kind..

18. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Dikke knuffel Flower! Ik ga straks ook even uitrekenen wanneer mijn eerst volgende NOD is ik denk ook rond kerst!! Ik hoop iig dat ze IUI bij je doen.. wie weet!

19. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ff snel een berichtje vanaf mn werk
    Het gaat super met mn ei en bms zondag al de iui !!!

Reageer vanavond verder ;)

20. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    @flower 27, spannend hoor, zondag de IUI, wat betreft de steekjes, ik voel het ook altijd, maar zal er de komende dagen achter komen of het ook de goede kant is, die is voel. Bij de 1e was het altijd links, maar ben bij de ene keer rechts spontaan zwanger geraakt. Nu voel ik het echt verschillend, soms beide kanten. Nu maak ik wel te veel eiblaasjes aan (neigt naar PCOS), dus misschien dat ik dat voel. Ik laat het nog weten.

@henrika, succes zondag hoor, fijn dat ze bij jullie gewoon in het weekend werken!!

@Marlida, balen dat de 1e IUI niet gelukt is, wanneer heb je de eerste fm voor deze rond??

Ik moet trouwens zelf ook naar het ziekenhuis om de spuit te laten zetten hoor, vind dit toch wel prettiger, spuit mezelf liever niet of mn man moet het doen, eerst maar eens afwachten hoe de eerste keer gaat.

Deel Deze Pagina