Hendrika we lopen gelijk !!! Spannend samen aftellen straks !! Ik voel mijn ei echt heftig nu, allebei de kanten echt onwijs gespannen, heb ik nog nooit eerder gehad zo, dus ik hoop een goed teken !! Vandaag weer gehoord dat een vriendin zwanger is, dat is nu de 4e ! Waarvan er eentje al is bevallen, het lijkt wel of ik overal zwanger vrouwen en baby,s zie echt niet normaal !!! Ik ben echt super blij voor mijn vriendinnen, maar ik merk toch wel dat het me zeker wat doet, als ik dan thuis ben alleen ben ik best verdrietig en soms zo bang dat het helemaal niet meer gaat lukken, dat zou ik zo erg vinden, geen broertje of zusje voor mijn meisje, geen dikke buik meer en een klein baby,tje in mijn armen, lijkt me echt zo erg. En natuurlijk mag ik heel blij zijn dat ik al een kind heb, maar dat betekend niet dat de wens voor de tweede onwijs sterk is, en misschien nog wel meer als bij de eerste, alleen was ik toen na 8 maanden zwanger, dus kon ik daar ook niet echt over nadenken. Nou meiden laten we hopen dat we straks allemaal zwanger het nieuwe jaar in gaan, dat zou toch echt geweldig zijn !!! Liefs flower
@flower je had het even moeilijk las ik..*strooit een berg poitieviteit naar je toe* en hoopt dat je je snel weer goed voelt @sugarblossem je eitje is goed aan het voorbereiden zo te lezen..spannend zeg!! ik duim voor je zondag. hier gisteren ongi geworden dus weer een nette cyclus van 32 dagen...had vandaag ook ff zon moment van bah..maar ben er gelukkig weer overheen gekomen
@marlida wat jammer dat het niet gelukt is ik duim voor een positieve 2e ronde. @hendrika mooi dat je eitje en bms goed waren spannend
daan jammer zeg dat je ongi bent geworden, was nog wel je laaste kans om op de natuurlijke manier zwanger te worden.. Dat had ik vorige maand en was toen ook zo verdrietig. Wel een mooie cyclus. Stekte ermee en strooi ook wat vrolijkheid jou kant op !!! Liefs flower
Zo.. eindelijk thuis en tijd om te reageren wat is er veel geschreven ik hoop dat ik niemand mis @Saard Welkom Jullie wachtten ook al zo lang.... Ik hoop dat de 1e keer bij jullie raak is Spannend deze 2 weken wachten @Sugarblossem Ook voor jou gaat het nu beginnen. Spannend! @Flower We lopen nu echt gelijk Ik moet morgen om 22.15 zelf de pregnyl spuiten en zondag om 10.00 uur de IUI. Wel apart dat ze het bij jou in het ZH spuiten...maar lijkt me wel fijner, ik zie er namelijk erg tegenop. Er zit wel een lang tijd verschil tussen jouw pregnyl en die van mij.... Niet drinken is natuurlijk altijd beter voor je man, maar ja..het zaad wordt in 3 maanden gemaakt...doe gewoon waar je, je goed bij voelt... Wij hebben in het begin ook zo lang "gezond" geleefd maar op een gegeven moment gaat dat toch verzwakken maar nu staan we weer op scherp en letten we meer op @marlida Wat balen zeg Is het echt al doorgebroken?? @Hier Vandaag de 2e FM en mn vriend is niet meegegaan, want ach..maandag was het nog maar 6 mm dus echt spannend zou het vandaag toch niet worden Dus wel haha Volgens mij werken allebei onze oren niet Ik kreeg vandaag een andere gyn (punctie liep uit bij eigen gyn) Zegt die man..nou we maandag was hij 11,2 is kijken wat ie vandaag is Wat 11?? het was toch 6?? nee...dat was de cyste Dus toen was het opeens wel spannend haha vandaag dus 1 mooi ei van 18,2 mm de Clomid heeft zn werk gedaan, gelijk prikinstructies gehad en een rubber dingetje meegekregen om over de capsule te doen zodat ie makkelijker breekt. Morgen om 22.15 moet ik de pregnyl spuiten. Zondag om 9.15 moet mn vriend zn donatie inleveren en om 10.00 krijgen we de IUI.
Hoi meiden ik kom hier (helaas) ook meekletsen als dat goed is Wee hebben al twee dochters uit spontane zwangerschappen maar we willen graag een derde en dat wil niet echt lukken We zijn nu sinds juli 09 bezig maar nog geen enkele zwangerschap tot gevolg. Alle onderzoeken zijn goed dus we zijn een raadsel voor de artsen. We mogen nu mee doen aan de ines studie en zijn ingeloot voor ivf mnc (in eigen cyclus). Ben dus heel benieuwd hoe het gaat lopen. 6 december nog uitleg en dan gaan we daarna beginnen, zal wel eind december worden want zit nu ook net in een nieuwe cyclus.
Welkom Spijkervrouwtje! Tjee...al zo lang bezig terwijl het wel 2x spontaan is gelukt..wat moet dat frustrerend zijn... Is IVF MNC anders dan 'gewone' IVF??
Ja dat kun je wel zeggen.... Ja bij ivf mnc krijg je minder homonen, zodat er maar 1 eitje groeit en bij een goede punctie en bevruchting dus ook maar 1 terugpaatsing. Iets lagere slagingskans maar ook minder kans op overstimulatie vd eierstokken en minder kans op meerlingen( en vooral dat laatste vind ik bij de twee kids de we al hebben wel erg fijn )
@Sugarblossom: Balen zeg die onzekerheid, geen positieve test maar ook nog geen ongi Erg irritant, afwachten maar dus! @Marlida: Jee balen zeg dat je IUI niet gelukt is! Maaaar, kop op! We gaan er met zn allen voor! @Flower: Ik heb altijd aan de kant waar de eisprong is ook kramp, dus dat is opzich wel handig.. Het wisselt bij mij wel regelmatig af, de ene maand aan de ene kant, de andere maand aan de andere kant. Trouwens erg herkenbaar, wat je verteld over zwangeren om je heen. In de afgelopen 3 jaar zijn er ook heel wat zwangeren om me heen geweest, waarvan ook 2 van mijn beste vriendinnen (binnen 6 weken vertelde ze allebei dat ze zwanger waren) Het voelde voor mezelf echt een beetje als een domper, ondanks dat ik heel blij voor ze was. Ze zijn inmiddels allebei bevallen, maar nu is mijn buurvrouw weer zwanger. Je gevoel is zo herkenbaar Wanneer lukt het dan is bij jezelf he als je het alleen maar om je heen ziet!! @ Henrika: Succes zondag! Mijn duimen draaien voor je. @ Allemaal: Bij mij is de IUI opzich goed gegaan. Ik vroeg me ook af of je alles mocht doen, maar mijn gyn had zoveel haast dat ik geeneens vragen kon stellen (het was een beetje onpersoonlijk allemaal) ik heb het alsnog aan de vpk gevraagd, maar die zei dat ik gewoon alles kon doen en er niets voor hoefde te laten. Maar ik heb toch maar even een middagje relaxt op de bank gehangen, met het idee dat het er misschien wel beter voor is... Hihi! Ik kreeg vandaag trouwens een brief van mijn ziekenhuis.... Ze voeren tussen 24 dec. en 2 januari geen IUI's uit..... Omdat de capaciteit van het lab niet zo groot is (het is maar een klein streekziekenhuis) BALEN! Waarschijnlijk heb ik nog net daarvoor mijn ovulatie, maar het zal echt kiele kiele worden... Ik hoop natuurlijk dat deze IUI gelukt is, maarja, ik moet nog even wachten voordat ik het weet... (Tjonge jonge wat is 2 weken lang!!!!!) Ik ga er weer even mee stoppen, morgen weer vroeg dag! Liefs!
heey saard wat spannend zeg je eerste iui, wel balen dat de gyn zo onpersoonlijk was..hopenlijk is deze poging genoeg en ben je zwanger!!
Heey Daan! Was inderdaad wel vervelend ja, dat onpersoonlijke van die gyn. Er werd ook echt gezegd dat ik (wij) er maar even tussen gepland waren... Maargoed, zag dat jij nu ongi was geworden. Balen joh! Maar nu start je in januari met IUI? Is dat vanwege een wachtlijst? Ik moest ook een maand wachten vanwege de wachtlijst... En mag ik vragen wat een preconceptioneel advies gesprek is? Wat bespreek je dan zoal? Ik ken het niet namelijk. Groetjes!
Vandaag 1e fm gehad. recht alleen maar eiblaasjes en links 1 van 10 en 1 van 0,9. Nu maandag weer voor een fm. Ik denk dat we woensdag of donderdag onze IUI krijgen. Spannend. Nu vroeg de gyn of ik wel eens hele korte cyclussen heb gehad omdat er vocht in mn linker eierstok zat.... Ik heb van de week wel wat last gehad bij het bukken, maar nu is het over... zal dat het geweest zijn?? Ik ga er vanuit dat 1 of misschien alle 2 goed gegroeid zijn maandag. @flower 27, ik voel ook wat aan mn rechterkant dus je kan ook de andere kant voelen en daar geen ei hebben. Ik zag aan je handtekening dat je bij je 1e fm recht 2 had van 8, wieweet voelde je dat, net als ik het al erg ruim van te voren voel.
@saard pre-conceptioneeladvies gesprek is ivm risico zwangerschap.. kort uitgelegd ik heb in 2008 een zwaar herseninfarct gehad een bloedstolsel dat een stukje in mn hersenen stil legde. heb daar lichamelijk ook wat letsel aan over gehouden.. aangezien ik totaal links verlamd geweest ben.. nu krijg ik dus een gesprek om de risicos door te nemen en of ik weer bloedverdunners moet gaan slikken om herhaling uit te sluiten tijdens een toekomstige zwangerschap.. maar daarover kan ik na 8 dec vertellen
@Iedereen Ben vanmiddag ongesteld geworden. Nu gaat het ECHT beginnen! Moest wel even een traantje laten vind het een raar idee dat we nu niet meer op de natuurlijke manier zwanger worden / zijn geworden. Ik heb het ziekenhuis gebeld voor zondag om 10:00 Fostimon® te spuiten. Zit er een beetje tegen op dat het elke dag moet maar het went vast wel. Ben nu al zenuwachtig!! Gelukkig gaat mijn vriend mee hopelijk valt ie niet flauw haha of anders ik wel @Flower 27 Ah moeilijk altijd he? als je in zo'n situatie zit als iemand zwanger wordt in je omgeving. Ik zou mij ook zo voelen! Ik hoop ook dat we allemaal zwanger het jaar in mogen, dat hebben we wel verdiend! @Daan23 Dankjewel Jammer zeg ook al ongi geworden echt balen :x @Hendrika Wow je eitje gaat goed! Wat grappig zeg dan zitten we dezelfde tijd in het ziekenhuis haha jij voor IUI ik hormoon spuiten Oh echt spannend! @Spijkervrouwtje Welkom!!!! En jij mag hier ook komen kletsen hoor Hoe meer ziel hoe meer vreugd. Ik hoop dat je snel zwanger mag raken. Wat hebben onze lichamen toch he? Ik ken ook iemand bij haar eerste was ze zo zwanger en bij de tweede duurde het maar. Bij mijn zus weer andersom die heeft ook volledig in de MMM gezeten. Hopelijk lukt het met minder hormonen al. Mijn duimpjes draaien meid! @Saard Oh Saard wat spannend!!!! Hoe was je IUI? voel je daar nog wat van tijdens dat inbrengen of hoef ik mij daar niet druk om te maken? Balen zeg met die kerstdagen gedoe... ik hoop dat het nu allemaal gelukt is *duim duim* @Mirandadep Spannend gaat het worden van de week ik duim!!
Hey meiden, Hoe is het met jullie ??? Is wel een rustig topic he ? @hendrika al zenuwachtig voor morgen is het allemaal gelukt met de pregnyl zetten ?? @saar bij mij in het zh ben ik ook echt een nummer hoor en verwacht morgen ook niet dat het anders zal zijn, ik kom op zondag dus dan zijn ze helemaal druk, omdat er bijna geen gynocologen zijn. @sugarblossom jammer zeg dat je ongi bent geworden en begrijp heel goed hoe je je voelt hoor, had ik ook vorige maand,dan weet je gewoon dat het nu echt niet meer op de natuurlijke manier zal gebeuren en er een spannende tijd aan gaat komen van zh bezoeken en medicijnen en wachten wachten pfff dat is nog het ergste, maar onthoud dat het voor een goed doel is en als je straks dat kleine wondertje in je armen hebt, ben je dit allemaal vergeten. laat je maar lekker verwennen de komende dagen. dikke knuffel voor jou.
En met mij gaat het goed ! Gister Pregnyl gespoten in het zh om 19.00 uur. En morgen om 9.00 uur melden in het zh. Ik ben best een beetje nerveus hoor, hoop zo dat het gewoon meteen raak is, want vond de afgelopen 2 weken best zwaar met de vele zh bezoeken en hormonen, maar wat moet dat moet he. Mijn dochter slaapt vanavond lekker bij mijn zus, zodat wij morgen meteennaar het zh kunnen rijden met de zwemmertjes .. Ik ga lekker even bankhangen en optijd slapen, dromen van een mooi wondertje in mijn buik. Lieve meiden ik wens jullie een heel fijn weekend en @hendrika heel veel succes morgen met de iui !!! liefs flower
Ik vind het wel lekker dat het hier redelijk rustig is, kan ik het tenminste allemaal bijhouden haha Het spuiten is hier helemaal goed gegaan Wel met onwijs bibberende handen hoor Ik ben niet echt zenuwachtig voor morgen... Mn vriend wel..want ja..gaat het hem wel lukken in zo'n ZHkamertje Jullie zenuwachtig? En hoe voel jij je vandaag na de pregnyl? Ik ben heel de dag al wat raar in mn maag en heb een best drukkend gevoel bij mn schaambeen, beetje tintelend ook, net als een slaapvoet zou dat van de pregnyl komen?
Ik denk dat ik voor de komende 2 weken zenuwachtiger ben dan voor morgen haha Ik hoop het zo dat het in 1x raak mag zijn Ik ga ook lekker op tijd m bed in vanavond, morgen moeten we om 8.15 al vertrekken Jullie ook heel veel succes morgen!!