Wie beginnen er ook in November met IUI en Hormonen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Sugarblossom, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ha Liesje
    Welkom!

balen zeg dat de 1e is mislukt maar weer vol goede moed op naar poging 2 ;) Welke hormonen gebruik je erbij?

2. daan23

daan23 Bekend lid

23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    @flower dat zijn mooie aantallen zeg!!! fijn dat het zo gegaan is vandaag!!
    @hendrika jij ook vandaag geweest!!!
    @sugarblossom ben ook benieuwd naar jou ervaring vandaag
    @saard spannend joh...hopenlijk ook jij goed nieuws

ik duim voor iedereen spannnennndddd

3. daan23

daan23 Bekend lid

23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    @maria jij ook welkom goed dat je huisarts eindelijk doorverwijst!!
    @liesje jij ook welkom hopenlijk 2e poging raak!!

4. daan23

daan23 Bekend lid

23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik zag ook een tester voor op 7 dec.. dat is op mijn verjaardag!!

5. marlida

marlida Actief lid

14 nov 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Lieve meisjes, was even offline, maar nu weer back on track!
    Gek genoeg is de boel vandaag pas echt goed doorgebroken, dus heb een aantal dagen toch weer in hoop geleefd, maar helaas, vandaag echt duidelijk! Donderdag mag ik weer voor een echo, dus hup met alle vertrouwen op naar de tweede ronde. Het was ook te mooi geweest om in een keer raak te schieten!

Spijkervrouwtje, Maria en Liesje; welkom hier! Fijn dat jullie mee komen kletsen, op naar een positieve test!

@Flower27, ook hier overal zwangere buiken om me heen. Meestal lukt het me om oprecht blij te zijn, maar soms wint het verdriet en moet ik me echt even vermannen om weer heel vrolijk en blij mijn felicitatie over te brengen... Moeilijk hoor. Nu heb ik wel al een kindje, dus prijs ik me gelukkig, maar toch zo'n tweede kinderwens is ook erg hardnekkig, voelt weer net als de eerste!

@Hendrika, vandaag je iui gehad! Dus nu op het wachtbankje.. Handig dat je zo'n rubber ding krijgt om de pregnylampul te breken, dat was voor ons ook wel iets geweest haha. Gek trouwens dat iedereen op een andere tijd moet spuiten, ben eigenlijk wel benieuwd waar dat vandaag komt. Ik moest vrijdag om half zes spuiten en kreeg toen zondagochtend om 11uur de iui. Ze zeggen dat het allemaal heel nauw luistert, maar er zitten bij ons al uren tussen.

@Saard, balen zeg dat er tussen 24-12 en 2-01 geen behandelingen zijn. Nu maar hopen en duimen en hopen en duimen dat het niet nodig is en dat het nu gewoon raak is!

@Mirandapep, in principe regelt de pregnyl de eisprong of je cyclus nou kort of lang is. Maar het blijft lastig in te schatten of het nu klopt of niet. Ik kreeg vorige keer op cyclusdag 8 al de iui, had ook het gevoel dat het nog helemaal niet kon. Maar de iui-mevrouw stelde me gerust dat de pregnyl dat allemaal regelde.. Heb haar ook gevraagd hoe het zit met vruchtbaar slijm. Ik krijg dat namelijk meestal pas vlak voordat ik ongesteld wordt, maar ze zei dat je daar niet alles aan op kan hangen. Blijft toch lastig..

@pijn in lies; dat heb ik de hele tijd gehad na de iui. Weet inderdaad niet of dat met eisprong te maken heeft of met hormonen die ronddwalen in je lijf!

Volgens mij ben ik weer een beetje bij. Ik hoop dat ik niemand vergeten ben!

6. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Balen dat het dan nu echt is doorgebroken.
    je wil gewoon niet ongi wordne en wordt je het dan toch...dan maar gelijk goed zodat je niet weer aan het twijfelen wordt gebracht want die onzekerheid is killing...

Ik snap dat van die tijden van de pregnyl ook echt niet...
    Ze zeggen idd dat het voor de perfecte timing zorgt maar er zit zoveel tussen ons in...

Fijn om te weten dat ik misschien de hele tijd die krampen in mn lies hou;) haha

het is nog steeds niet over en ik heb nog steeds geen "eisprong" gevoeld, maar ach...die zal er vast geweest zijn

Fijn dat het allemaal zo snel gaat he in het ZH, zo snel al weer je 1e FM:D
    Zie IUI 1 dan maar als een oefen ronde...je weet nu hoe het gaat, dus volgende keer minder spanningen en gewoon raak!:D

7. liesje87

liesje87 Actief lid

27 nov 2011
    144
    0
    16
    NULL
    NULL
    @hendrika, deze cyclus heb ik van dag 3 tot dag 7 clomid moeten nemen, omdat mijn vorige cyclus (IUI in natuurlijke cyclus) vrij lang was. 36u voor de IUI moet ik dan pregnyl laten zetten.

@marlinda, wat jammer dat je eerste IUI poging mislukt is. Met volle moed op naar de volgende poging, ik duim voor je (en voor alle anderen ook natuurlijk)

@flower, dat zijn idd mooie aantallen hoor ! Bij onze eerste IUI waren er 10 miljoen zaadjes waarvan 80% goed beweeglijk.

8. daan23

daan23 Bekend lid

23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    @marlida op naar weer de eerste meting (echo)??en op naar kans 2!! de generale heb je al gehad nu moet het toch goedkomen bij poging 2;)

wel fijn inderdaad dat het zo snel weer verder gaat..

9. Enchanted

Enchanted Niet meer actief

@sugarblossom ben erg benieuwd hoe het is gegaan gisteren, heb iig aan je gedacht!

10. maria6

maria6 Actief lid

21 jun 2011
    212
    0
    0
    @liesje87.

Tuurlijk mag jeje bijvoegen.
    Wens je veel s6 in het traject!!

11. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    Hoi allemaal,
    Nou vandaag 2 fm gehad. Ik weet het even niet meer. Dacht echt dat de gyn. vorige keer zei dat er 2 aan de linkerkant zaten, weet het eigenlijk wel zeker, ook omdat hij vroeg of is wel eens een vroege eisprong heb, aangezien er vocht in die eileider zat. Daar had ik de week ervoor ook last van gehad. Er was rechts opgeschreven en links zat dus ook niets, ja alleen hele kleintjes....recht zij de assistent?? ook dat er nu eerst niets zat, totdat ik aangaf dat de vorige keer er wel 2 eitjes zaten (links dan...) toen zag ze wel iets, maar ze zijn dus niet groter geworden. Of ik heb het verkeerd begrepen en ze zijn nu dus niet gegroeid of die aan de linker kant zijn nu gewoon weg....
    Ik roep al maanden dat voor mn gevoel niet klopt, maar nu zullen we af moeten wachten of ik wel een goede eisprong heb. Anders wil ik de volgende keer wel aan de clomid.
    Zucht, ik had met helemaal ingesteld op deze week, nu zal het misschien volgende week. Ik heb woensdag weer een fm, hopen dat er wel schot inzit.

Vorige maand ging het zo goed met een cyclus van 27 dagen, ik had rust, we mochten die maand niet zwanger worden ivm de hsg die ik gehad heb, dan weet je dat het niet kan en dat geeft rust, nou die rust ik nu onrust geworden, bah weer dat gepieker.

Enige voordeel dat ik nu een langere cyclus heb, is dat ik de volgende eiprong begin jan. heb en niet in december (dan is het lab. dicht).

12. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Miran, wat balen zeg die onzekerheid!
    Hoe kan dat jou? Allebei je eitjes weg??
    Die kunnen toch niet al gesprongen zijn??

Ik hoop dat je woensdag meer zekerheid krijgt en anders idd toch maar aan de Clomid...
    maar vind het raar dat ze er eerst wel waren en nu weer niet...

13. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    Miranda wat balen zeg, je had zo gehoopt dat ie weer gegroeit was, maar het kan zijn dat ze nog een speurt maken hoor, was bij mij ook. En idd anders volgende ronde meteen aan de clomid, werkt super bij mij in ieder geval. Kom op positief het is nog niet voorbij, wie weet woendag positief bericht !! Ik zal voor je duimen !!

Hendrika hoe voel je je ?? Ik heb alleen nog rechts last, en links waar mijn ei zat niet meer, dus dat is positief !! Pfffff deze dag gaat zo langzaam nog 13 dagen wachten

14. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    @marlinda op naar de volgende ronde die onzekerheid ben je nu kwijt en de 2e iui gaat hem gewoon worden van jou !!!!

15. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ha flower gelukkig is je meeste pijn weg. Hier heb ik nog steeds aan de rechterkant wat last maar veel minder dan gisteren. Gister avond wel een soort van inging kramp gehad, misschien was dat mn ei?? Wel last dan maar ja....

Pff...erg he.. nog 13 dagen wachtten...
    Gelukkig moet ik veel werken dus gaat de tijd hopelijk wat sneller

16. saard

saard Actief lid

19 jan 2010
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mirandadep: Wat een onzekerheid allemaal zeg. Echt balen. En nog vervelender dat je aangeeft dat het voor je gevoel niet klopt, maar dat daar dus in principe gewoon niet naar geluisterd word. hopen dat bij de volgende fm de eitjes groter zijn!

@Liesje: Welkom! Succes in het traject!

@Marlida: Idd balen dat het doorgebroken is. Je houdt toch hoop, maar nu is de onzekerheid wel weg. Op naar de volgende ronde, en ik hoop dat het jou ronde word!

@iedereen:
    Hier nu 5 dagen na de IUI. Ik heb sinds gisterenavond allemaal lichte steekjes aan de rechterkant, niet pijnlijk, niet heel erg vervelend, maar ik voel het wel. Gelijk krijg ik de gedachte: Zou het dan nu wel? Maarja, dan ga ik weer hoop kweken... Dat had ik die andere 33 keer ook en toen was het ook niet zo... Dusja, afwachten maar.

Vind het wel fijn om m'n verhaal te delen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten!!!

Liefs

17. daan23

daan23 Bekend lid

23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    @mirandap wat vervelend van je eitjes...hopenlijk volgende week beter nieuws qua grotes en meer duidelijkheid voor je
    @saard spannend joh en je mag testen op mijn verjaardag..
    @sugarblossem ben benieuwd hoe het jou gegaan is?

hier weing te melden...fijne avond allemaal

18. flower 27

flower 27 Bekend lid

28 mei 2008
    683
    0
    0
    zuid-holland
    saard jeetje zijn jullie al zoveel rondes bezig ?
    Ik kan begrijp precies wat je bedoeld, ik heb elke maand wel een nieuw kwaaltje, erg frustrerend, maar steekjes in mijn lies staat nog niet op mijn lijstje.. Ach en je kan je wel voornemen er niet naar te luisteren en de gedachten te verzetten, maar juist dan ga je er nog meer aan denken, terleurgesteld ben je toch wel, dus dan maar lekker positief denken en zou het dus heel goed de innesteling kunnen zijn , spannend jij bent al 3 dg verder dan hendrika en ik pffff het wachten is echt erg, ik hoop dat de weken voorbij vliegen !!
    Hendrika ik moet gelukkig ook wel veel werken, dus heb wel wat afleiding en de sinterklaas komt er weer aan, dus mijn meisje van 2,5 is helemaal hyper de pieper .. maar dan nog kruipen voor mijn gevoel de dagen voorbij.. Zijn jullie ook zo moe ?? en hebben jullie ook last van de pregnyl ?? Ik had gister van die warmte aanvallen en ik kan erg heftig reageren op dingen.
    Ik ga even de lasagne in de oven doen en vanavond lekker op de bank .
    Tot later !!!

19. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    Bedankt voor jullie opbeurende berichtjes.
    Ik hoop zo dat ik woensdag beter nieuws krijg en dat er weer rust komt...ben ook wel blij met al die echo's, zo kunnen ze zien hoe het gaat en of ik inderdaad wel een goede eisprong heb, aangezien ik naar PCOS neig, veel eiblaasjes dus en kans op dat er geen (goede) eisprong is, hoewel ik het wel altijd voel.
    Het is dus even afwachten.

@marlida op naar de volgende ronde!! Jammer dat de 1e niet gelukt is.

20. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik kan niet echt zeggen dat ik last heb van de pregnyl
    Wel nog steeds dat nare gevoel in mn buik, moe en hoofdpijn...
    Maar dat is misschien ook van de spanning van gister??

Die warmte aanvallen had ik wel de eerste week van de clomid

Deel Deze Pagina