Ik heb zelf dat onderzoek aangevraagd in februari.. is een bloedonderzoek. Ze gaan het nu nog een x keer doen om te kijken of het fluctueert. 2 verschillende reacties natuurlijk weer in het ZH, assistent vond het indicatie voor IVF, maar gyn ziet geen problemen voorlopig. Ik ben erg in twijfel nu... maar voorlopig gaan we nog even door met IUI. Gisteren IUI gekregen, hierna nog 1x en dan is de zomerstop van het ZH. Hoe gaat het nu met jou ?
@scarabee: Vond het echt reuze meevallen! Had meer last van het infuus dat 2x verkeerd geprikt werd (1x tegen een zenuw aan, dat was echt vreselijk pijnlijk) en de 3e x eindelijk goed zat... En moet zeggen dat ik daarna ook niet zo'n last heb gehad. Tuurlijk voelt het wat "zwaar" (alsof je ongesteld ben) maar verder kan ik gewoon alles doen hoor! :-D Echt reuze meegevallen dus. Heb me van te voren ook vreselijk druk gemaakt, heel zenuwachtig, maar was eigenlijk niet nodig... En nu maar wachten! Tot zondag en dan als alles goed gaat terugplaatsing... Spannend! Liefs
Spannend hoor saard! hoop dat ze allemaal bevrucht worden! zal voor je duimen blij dat je niet zoveel last hebt gehad van de punctie, ik moet over een poosje ook, en dat stelt me wel wat gerust want ik krijg ook een infuus met morfineachtig goedje... x
@scarabee hoeveel IUI zijn er gepland?? Meestal doen ze er maar 6 toch?? Is het mogelijk om alvast een doorverwijzing voor IVF te krijgen?? Wij zullen eind volgende week/begin die week erop onze 8e IUI al krijgen, 2 meer als gepland, maar omdat ik nog niet met IVF begonnen ben, mogen we dit nog doen. Meestal duurt het toch nog wel even voordat je een intake heb en kan beginnen. Bij gaat het nu wel snel, bij de volgende menstruatie kan ik bellen of ik mag starten (afhankelijk van het aantal mensen die die dag willen starten). Denk er goed over na, je kan natuurlijk al IVF in werking stellen he, en beginnen wanneer jullie er aan toe zijn, dan heb ik in ieder geval het voortraject al gehad. Ik hoop natuurlijk dat het helemaal niet nodig is. @Saard, goed om te lezen dat de punctie is meegevallen. Ik hoop dat er mooie embryo's ontstaan en dat je over 2-3 weken goed nieuws mag brengen!! Denk aan je. Ik zit in rustig vaarwater, maandag eerste fm voor onze laatste IUI. toch besloten om dit te doen. Mocht het niet lukken, kan ik meteen op voor IVF. Af en toe denk ik wel van als dat maar gaat lukken. Als je met IUI bezig ben, denk je, er is altijd nog IVF, maar na IVF is er geen andere mogelijkheid meer en dat beangstig me wel. Ik heb goede hoop en we zullen het ook niet snel opgeven. We weten dat het kan. Meiden heel veel succes de komende dagen met wachten enz. Ik denk aan jullie. X
Ik ben ook een beetje in de war hoor.. assistente zei dat ik nu een indicatie heb voor IVF, en dat ik idd op de wachtlijst zou komen wellicht..maar de gyn denkt er heel anders over. Eerst was het plan : 3x IUI dan gesprek. Dat hebben we gedaan, bij gesprek toen na 3x IUI gaf ze aan dat ze nog wel het jaar wilde vullen met IUI, en toen zei ze nog 8x. Bij IUI 4 raakte ik zwanger, dus ze zei dat dat nu alles veranderd heeft, en dat we nog langer door kunnen met IUI .. Als ik die 8x doe ben ik dus al precies een jaar aan de IUI daarna.. totaal dus 12x. Ik weet niet zo goed meer wat ik ervan moet denken.. ja ik kan zwanger worden blijkbaar, maar wat is dat met die lagere AMH waarde, hoe lang heb ik nog de tijd en hoeveel IUI's gaan dit worden, krijg ik nog meer miskramen? Ze zei dat ik pas rond 4-5 miskramen bepaalde onderzoeken kon krijgen, maar ik ben het er echt niet mee eens. Ik ga ook met m'n huisarts praten hierover. Nu eerst maar even bijkomen weer van alles.. heb gisteren IUI nummer 5 gekregen.. Snap precies wat je bedoelt ja.. je hebt dan IVF, en daarna houdt het op.. maar als het goed is krijg je 3 pogingen per jaar toch?? Of is dat per verzekeringsduur ?? Als je er 3 per jaar krijgt zou je eventueel meteen door kunnen in januari, mocht het 3x niks zijn. Maar IVF heeft veel betere slagingskansen, dus hooooop dat je zo ver niet meer hoeft te komen!! Wie weet deze IUI We duimen erop los in ieder geval.. !!
@scarabee, kan me voorstellen dat je het even niet meer weet. Praat er met elkaar goed over (zullen jullie ongetwijfeld doen) en vraag een second opinion. Wat is de reden dat het niet lukt, of is er niets gevonden....sorry hoor, maar weet dat niet van iedereen. Wachten op 4-5 miskramen en dan pas verdere onderzoeken!! Jullie zijn al zo lang bezig, 2 miskramen is niet niets!! Wat betreft IVF dit is totaal 3x, daarna zelf betalen. Maar goed, slagingskansen zijn wel hoger inderdaad en ik heb goede hoop.
@saard, ik denk aan je, hoop dat er mooie bevruchtingen zijn en een er een 1 teruggeplaatst wordt. Hou je ons op de hoogte! X
Hee ladies, Het embryo'tje zit in me buik, is al meer dan 8 cellig! Heel goed dus! Er waren van de 5 eicellen (ze hadden 6 blaasjes aangeprikt en dus 5 eicellen), 3 bevrucht... Afwachten of deze in de vriezer kunnen... Verder ben ik heel tevreden dus! Gelukkig heb ik de komende dagen genoeg afleiding, moet 7 dagen werken namelijk... Vind het vreselijk spannend en ook wel een beetje onzeker, want ja, waarom zou het nu wel lukken? (na alle tegenslagen...) maar ik hoop het allerbeste en hoop dat ik de 22ste een knaltest heb! Kus
@saard, super meid, ik duim echt met je mee. Ik hoorde trouwens dat als je niet zo heel erg veel eicellen heb, de kwaliteit vaak beter is. Oftewel bij heel veel, gaat de kwaliteit achteruit. 5 is dan echt een nette score, hopelijk hou je nog 1 of meerdere cryo's over. Wanneer hoor je dat?? Waar doen jullie trouwens de IVF?? Is het IVF of ICSI?? Nou meid heeeeeel veeeeel succes met wachten. Hier vandaag weer 1e fm voor deze ronde gehad, nou mooi nog niets, meestal heb ik er wel 1 van min. 12mm, maar nu zaten ze nog onder de 10mm. Donderdag weer een afspraak, hopelijk is er dan een mooie gegroeid. Ik maak me nog geen zorgen, maar bij de 1e IUI wilde er ook geen eitje groeien, toen op dag 17 of zo clomid gekregen en toen te veel eitjes, waardoor het niet door kon gaan. Hopelijk dat dit bij onze laatste IUI niet zo is. Ging er al helemaal uit dat we eind van de maand op konden voor IVF, maar dit kan dan ook wat later worden, hopelijk heb ik dan niet de punctie op de verjaardag van mn zoontje...maar goed zorg voor later. Iedereen succes weer!!
Lieverds! Ben echt al een tijd niet meer op het forum geweest en heb ook niet meer meegelezen. Is voor eigen bestwil geweest. Heb net even een paar berichtjes gelezen... @Scarabee dankjewel lief!! Ik zie ook geen zwangeren onder ons toch? vind ik wel heel erg jammer. 21 augustus krijgen wij de uitslag van het chromosoom onderzoek. Voor die tijd mogen wij niet behandeld worden. Ik ben ook niet aan het aftellen. Wij zijn aan het proberen om te genieten van wat we hebben. Weken geleden toen ze zeiden van dat ik 10 weken moest wachten had ik het echt heel zwaar. Klinkt misschien raar maar het gaat nu juist helemaal goed met ons. Wat een anderhalf jaar lang ziekenhuis al niet met je doet!! Zelfs met mijn vriend gaat het goed ik hoop dat zijn zaad hierdoor sterker word omdat het super slecht was en werd als maar slechter en slechter na elke keer ziekenhuis bezoekjes. Ik hoop dat het allemaal een beetje gaat met jullie in deze zware tijd! Ik probeer af en toe nog langs te komen. Dikke knuffel en veel kracht voor jullie allemaal! Denk aan jullie xxx Liefs.
@sugerblossem, goed om te lezen dat het goed met je/jullie gaat. Even rust kan inderdaad goed voor je zijn. Ik duim voor een goed uitkomst van de test. Wij hoeven dit niet te doen, maar ik heb er wel even mee in mn maag gezeten. Bij mn man is het erg wisselend, waarschijnlijk de reden dat het niet hoeft. Ik heb er veel over gegoogled en heb het naast me neer gelegd. Ik vertrouw erop dat mocht er nog een kindje komen dat het goed zal zijn. Weer problemen om pregnyl te krijgen. Heeft iemand nog pregny die ik kan "lenen" over 2 weken wordt het bij ons weer geleverd, maar dit te laat voor onze laatste IUI-poging. Ovitrelle kan ook, maar dit kost dan ook weer euro 40,-- niet dat ik dat er niet voor over heb hoor, maar aangezien ik niet zoveel vertrouwen in de IUI meer heb, maar deze kans toch nog even benut, vind ik het dubbel zonde... Ik hoor het wel, anders gaan we toch voor de ovitrelle. Mn cyclus is ineens weer langer, half jaar gaat het goed en nu wil er even geen eitje groeien. Hoewel ik wel wat symptomen krijg, dus heb goed moed dat maandag tijdens de fm een mooie follikel zit. Thanx!
Hey meiden, Nadat mijn laatste 6e IUI is mislukt was is het een tijdje niet zo goed met me gegaan, alle teleurstelling waren me even te veel. Daar bovenop kon het AMC hun belofte niet waar maken, we konden toch niet gelijk door met de IVF maar pas eind September. Op 9 Augustus hebben we de IVF intake in het AMC en horen we meer. Na het mislukken van de 6e IUI wilde ik eigelijk gelijk door maar heel eerlijk gezegt is even geen ziekenhuis wel even fijn, even wat tijd voor ons zelf zonder elke keer naar het ziekenhuis te moeten. Zelf heb ik gemerkt hoeveel energie alles de afgelopen tijd van mij (ons) gevergd heeft. Eind Augustus gaan we samen nog even 12 dagen genieten van de zon om daarna er helemaal klaar voor te zijn. De laatste tijd heb ik ook even niet meegelezen, kon het gewoon ook gewoon even niet. Ik wens iedereen komende tijd heel veel succes hoop dan veel goed nieuws te lezen. Tot eind september! Liefs Gylaine Wie, wat, waar Sugarblossom (binnenkort) IVF met ICSI vanwege het zaad probleem. 3x IUI gehad. WLE 5e IUI Staffie84 7e IUI Marlida 3e IUI Ons Wondertje 4e IUI Flower 27 1e IUI Liesje87 na 4 keer IUI maand pillen in afwachting van Hysteroscopie Saard 5e IUI Mirandadep 6e IUI Vlinder73 ICSI in Dusseldorf Kwinta 5e IUI Scarabee na MK 'pauze' gehad, nu start 5e IUI Safira 2e IUI Onewish 6e IUI mislukt nu over op ivf/icsi - eerst nog iui tot intake ivf/icsi Gylaine 6e IUI mislukt, eind september 1ste IVF poging Medicatie Sugarblossom De pil Decapeptyl (down regulatiefase) en Hormooninjecties (stimulatiefase) WLE Puregon en pregnyl Staffie84 Clomid 100mg en Pregnyl Marlida pregnyl Ons Wondertje Pregnyl Flower 27 Clomid en pregnyl Liesje87 clomid en pregnyl en utrogestan na IUI Mirandadep pregnyl Vlinder73 Gonal- F 150, Menopur 150, neusspray Suprefact en Ovitrelle Esther Puregon en pregnyl Wendy86 clomid en pregnyl Onewis, Clomid, Pregnyl en Utrogestan na IUI Safira Fostimon en Pregnyl Gylaine Puregon en pregnyl Scarabee, Pregnyl Afspraken 29-06 Staffie84 1e FM 17-07 Staffie84 intakegesprek IVF 05-07 Afspraak Gyn ivm lage AMH 09-08 Gylaine intakegesprek IVF Punctie IVF/ICSI 14-06 Vlinder73 IUI/IVF/ICSI behandeling 19-06 Vlinder73 icsi Wanneer testen 29-06 Vlinder73 ZWANGER Vlindertjes Scarabee vmk 2011 mk mei 2012 Vlinder73 mk april bij 13w/1d 2011, vmk mei 2012, vmk juni 2012 Onewish Sugarblossom 4 vmk van 2010 t/m 2011
Vandaag weer fm gehad en ineens zat er een eiblaasje wat groot genoeg is, dus net Ovitrelle laten zetten. Ik had geen tijd meer op ergens Pregnyl vandaan te halen....maar goed, moet zeggen dat Ovitrelle wel fijner is om te spuiten zeg. Hopelijk heb ik deze ronde geluk en gaan we niet op voor IVF. Vandaag ook nog uitslag gekregen van alle bloedonderzoeken, en voor zowel voor mezelf als voor mn man is alles goed en mogen we definitief met IVF beginnen de volgende cyclus. Alle medicijnen worden as donderdag bezorgd, ben benieuwd. Hier wel rustig zeg. Meiden ik denk aan jullie. Hier gaat het goed, kan redelijk rustig blijven en zit even goed in mn vel.
@mirandadep Wat vervelend dat Pregnyl® weer niet te krijgen is. Er moeten meer mensen met Moeders voor Moeders mee doen hoor! Als ik over had dan had ik het je meteen opgestuurd. Heb alleen nog Fostimon® over. Succes met de eitjes laat ze maar lekker groeien en dan bevruchten! @Gylaine Moet je ook gewoon doen even weg gaan hoor. Wij beginnen als het goed is ook eind september met ICSI en gaan ook eind augustus / begin september op vakantie. Dikke knuffel!
Wie, wat, waar Sugarblossom 3e IUI gestopt vanwege slecht zaad. ICSI en aan de pil in september WLE 5e IUI Staffie84 7e IUI Marlida 3e IUI Ons Wondertje 4e IUI Liesje87 na 4 keer IUI maand pillen in afwachting van Hysteroscopie Saard 5e IUI Mirandadep 6e IUI Vlinder73 ICSI in Dusseldorf Kwinta 5e IUI Scarabee na MK 'pauze' gehad, nu start 5e IUI Safira 2e IUI Onewish 6e IUI mislukt nu over op ivf/icsi - eerst nog iui tot intake ivf/icsi Gylaine 6e IUI mislukt, eind september 1ste IVF poging Medicatie Sugarblossom 10 weken verplicht pauze WLE Puregon en pregnyl Staffie84 Clomid 100mg en Pregnyl Marlida pregnyl Ons Wondertje Pregnyl Liesje87 clomid en pregnyl en utrogestan na IUI Mirandadep pregnyl Vlinder73 Gonal- F 150, Menopur 150, neusspray Suprefact en Ovitrelle Esther Puregon en pregnyl Wendy86 clomid en pregnyl Onewish Clomid, Pregnyl en Utrogestan na IUI Safira Fostimon en Pregnyl Gylaine Puregon en pregnyl Scarabee Pregnyl Afspraken 29-06 Staffie84 1e FM 17-07 Staffie84 intakegesprek IVF 05-07 Afspraak Gyn ivm lage AMH 09-08 Gylaine intakegesprek IVF 21-08 Sugarblossom Chromosoom uitslag Punctie IVF/ICSI 14-06 Vlinder73 september Sugarblossom ICSI IUI/IVF/ICSI behandeling 19-06 Vlinder73 icsi Wanneer testen 29-06 Vlinder73 15-06 Sugarblossom - 2 dagen overtijd maar een negatieve test! ZWANGER Vlindertjes Scarabee vmk 2011 mk mei 2012 Vlinder73 mk april bij 13w/1d 2011, vmk mei 2012, vmk juni 2012 Onewish Sugarblossom 3+ vroege miskramen van 2010 t/m 2011
Wie, wat, waar Sugarblossom 3e IUI gestopt vanwege slecht zaad. ICSI en aan de pil in september WLE 5e IUI Staffie84 7e IUI Marlida 3e IUI Ons Wondertje 4e IUI Liesje87 na 4 keer IUI maand pillen in afwachting van Hysteroscopie Saard 5e IUI Mirandadep 6e IUI Vlinder73 ICSI in Dusseldorf Kwinta 5e IUI Scarabee na MK 'pauze' gehad, nu start 5e IUI Safira 2e IUI Onewish 6e IUI mislukt nu over op ivf/icsi - eerst nog iui tot intake ivf/icsi Gylaine 6e IUI mislukt, eind september 1ste IVF poging Medicatie Sugarblossom 10 weken verplicht pauze WLE Puregon en pregnyl Staffie84 Clomid 100mg en Pregnyl Marlida pregnyl Ons Wondertje Pregnyl Liesje87 clomid en pregnyl en utrogestan na IUI Mirandadep pregnyl Vlinder73 Gonal- F 150, Menopur 150, neusspray Suprefact en Ovitrelle Esther Puregon en pregnyl Wendy86 clomid en pregnyl Onewish Clomid, Pregnyl en Utrogestan na IUI Safira Fostimon en Pregnyl Gylaine Puregon en pregnyl Scarabee Pregnyl Afspraken 29-06 Staffie84 1e FM 17-07 Staffie84 intakegesprek IVF 05-07 Afspraak Gyn ivm lage AMH 09-08 Gylaine intakegesprek IVF 21-08 Sugarblossom Chromosoom uitslag Punctie IVF/ICSI 14-06 Vlinder73 september Sugarblossom ICSI IUI/IVF/ICSI behandeling 19-06 Vlinder73 icsi Wanneer testen 29-06 Vlinder73 - helaas hcg 1.2 bloeding na stoppen met Utrogestan, maar geen menstruatie. Woensdag een echo om te kijken of alles goed is daar binnen. 15-06 Sugarblossom - 2 dagen overtijd maar een negatieve test! ZWANGER Vlindertjes Scarabee vmk 2011 mk mei 2012 Vlinder73 vmk jan'11 mk april bij 13w/1d 2011, vmk mei 2012, vmk juni 2012 Onewish Sugarblossom 3+ vroege miskramen van 2010 t/m 2011 Krijg nu meerdere onderzoeken, Hystroscopie, Immunolgisch onderzoek, Chromosonen onderzoek. De Arts keert mij binnenste buiten eindelijk een die ons wel serieus neemt.