Hey meiden Vandaag om 13:00 tot 16:00 in t ziekenhuis geweest voor de infodag en priklessen Eerst gingen ze op een groot scherm uitleggen hoe de hele behandeling gaat, en kon je indien je nog vragen had deze stellen. Toen kregen we een mapje met alle medicijnen enz erin afspraken enz en informatie. En toen kwam het het PRIKKEN! Omste beurt moesten we naar voren komen en onzelf prikken. Ohh ik was echt wel erg zenuwachtig hoor, had zweethandjes hihi Als eerste ging er ook een jongstel net als ons, dat ging goed! toen kwam ik hihi , die man zag dat ik erg zenuwachtig was en ging me helemaal aanmoedigen dat ik het wel kon enz hihi erg lief! Dus ik pakte bij mijn buik een stuk huid en de naald er 1cm vanaf, en dan moest ik snel prikken...dan deed het geen zeer, eerst durfde ik niet zo goed, toen toch gedaan en je voelde er niks van! Alleen toen moest ik nog een stukje erin spuiten... heel me hand trilde haha maar t is me gelukt!! en ben supertrots ondanks mijn angst voor naalden heb ik mezelf geprikt! Net bij de apotheek geweest medicijnbriefjes gegeven, dat kan ik morgen allemaal ophalen. en dit zijn mijn afspraken alvast: 4-8 Beginnen decapeptyl 7-8 Stop met de pil 16-8 1e echo fm , en beginnen met puregon erbij. 22-8 2e echo fm Dat was het eerst wel zon beetje denk ik... xxx
Knap dat het je is gelukt om zelf te prikken, mijn vriend heeft het gedaan tijdens de 1e icsi poging. Ik heb nl ook een grote angst voor naalden. @ Miranda de ovitrelle vond ik ook veel prettiger prikken dan de pregnyll
@onewish, wat gaat het toch overal anders zeg. Knap dat je het zelf kan hoor, ik kan het denk ik niet. Wij hebben ook wel prikles gehad, maar niet op mezelf hoor... Mn man gaat het in eerste instantie doen, en daarna ga ik het misschien zelf ook proberen. Ik mag bellen bij de volgende menstruatie en hoor dan of ik mag starten, dus niet eerst aan de pil. Dan starten met decapeptyl en vanaf dag 3 gonal-f erbij. 1e echo op dag 8, dit omdat ik naar PCOS neig (maak veel kleine eiblaasjes aan) en dan heb je wat meer kans op overstimulatie. Welk ziekenhuis zit je?? Ik in het Maasstad Rotterdam, werkt samen met EMC. Vandaag mn waarschijnlijk laatste IUI gehad. 3 milj. waarvan 62% goed beweeglijk, een stuk beter als de laatste keer, en gelukkig ook voldoende om een IUI te kunnen laten slagen, dus hopelijk hebben we IVF niet nodig. Ik ga nergens vanuit en focus me al wel op IVF. Ik heb eigenlijk niet veel vertrouwen meer in IUI maar een maand niets doen, kon ik ook niet. Ik heb geen hormonen, alleen pregnyl of ovitrelle om de eisprong te regelen. Nou augustus gaat gewoon onze maand worden, ik voel het!! @vlinder, echt veel fijner he, wel minder fijn voor je portemonnee, maar je moet er wat voor over hebben he. Tijdens de IVF krijg ik ook ovitrelle, vind het wel fijn, dat ik die nu al een keer heb gehad.
@Scarabee! Heb van de week een hele grote dip gehad toen ik was logeren bij mijn zus. Ze is zwanger van een 3e heb me even 3 dagen moeten inhouden. Na thuiskomst barsten ik met tranen uit. Ze had gelukkig wel een mooie echo er komt toch weer een klein nichtje aan. Maar ik wil ook!! Hoe is het met jou? @Miranda @ Vlinder Hier hetzelfde wat betreft Otriville alleen had ik met Pregnyl minder bijwerkingen. @Onewish Wat goed van je meis dat prikken! Binnenkort moet ik er ook weer aan geloven. @Allemaal Nog 1 week en 1 dag (na 10 weken wachten) horen wij de uitslag van het chromosoom onderzoek. Ik krijg er de kriebels van nu het dichterbij komt! Vandaag ongesteld worden heb echt mega buikpijn. Denk dat het vanavond goed los barst.
Hoi meiden... Ik zie dat er een paar namen veranderd zijn.. ? Hoe gaat het nu met iedereen ?? Waar zitten jullie in het traject.. ? En nog belangrijker: Is er al goed nieuws ???
Hoi Scarabee, Klopt ik heb mn naam veranderd. Post nu veel onder topic ivf/icsi enz. aug. (weet even niet precies). Heb mn eerste ICSI achter de rug, helaas niet gelukt. Extra kans met 2 cryo's in 1 rietje, maar eerste een cyclus rust. Hoe is het met jou??? Ik heb je vrienschapverzoek geaccepteerd hoor!
Hallo meiden, Hoe gaat het hier? Is hier nogal stil, zie ik wel Ik ben al maanden niet op het forum geweest, omdat het niet heel goed ging, maar ik ben er weer! Was van baan gewisseld, wat helemaal niet beviel, toch een paar maanden blijven hangen en nu heb ik een andere (leuke) baan gelukkig. Verder heb ik inmiddels 3 iui pogingen gehad, het heeft even stilgestaan ivm werk en vakantie, maar deze ronde gaan we er weer voor (wrs eind vlg week iui).
Hoi lieve meiden! Hoe is het met jullie?? Het is wel heel erg stil geworden in dit topic..... Niet gek ook, kijkend naar mezelf heb ik er de laatste maanden echt even doorheen gezeten.... Dit is echt een topic geworden vol teleurstellingen en heel weinig positief nieuws, maar toch bedacht ik me dat ik wel echt zoveel steun hieruit heb gekregen dat ik vandaag toch maar weer op ZP zit. Helaas zie ik nog steeds geen blije berichten staan maar hopelijk gaat dat nu toch echt snel gebeuren!!!! Ik ben er een paar maanden echt klaar mee geweest.... Geheel onverwachts heb ik een nieuwe baan, mn oude werk werd erg onzeker, bezuinigingen, reorganisatie en toen kwam er opeens een nieuwe uitdaging op mn pad en die uitdaging ben ik aangegaan. Gelijk tijdens mn sollicitatie aangegeven dat we een grote kinderwens hebben en in de mmm zitten. Mn werkgever gaf gelijk aan dat ik op 100% steun kon rekenen van hun!! Echt super tof en dat heeft er dan ook voor gezorgd dat ik JA heb gezegd tegen deze nieuwe baan. Op dat moment (juli) lag de molen al een beetje stil omdat ik weer niet reageerde op de Clomid, en de cyste weer was gegroeid, ook kreeg ik er pijn aan dus is toch besloten om een hysterscopie te doen en daarna te starten met IVF. De operatie stond gepland voor 31 augustus maar aangezien ik op 1-8 ben begonnen met mn nieuwe baan hebben we besloten om dit uit te stellen naar 27 september, over 2 weken dus al..... Na de hysterscopie doen we nog 1 IUI, gewoon omdat ik dat wil Alles is dan schoon en vrij en heel hopelijk wordt ons de weg van IVF dan toch nog bespaard. Nu dus een paar maanden rust, geen hormonen, geen spanning, geen ziekenhuisbezoekjes, gewoon er even niet zoveel mee bezig zijn ondanks dat de wens toch iedere dag nog hevig aanwezig is.... Zeker nu mn beste vriendin zwanger is van de 2e...terwijl wij al eerder waren "begonnen" Ik gun het ze echt van harte hoor!! Maar het doet wel pijn...... Eind deze maand gaat onze mmm dus weer draaien, ik zie er tegenop maar ik heb er eigenlijk ook wel weer zin in..klinkt raar maar ja...de wens is zo groot.... De intake voor IVF hebben we al gehad, mn prikschema, recepten etc hebben we ook al binnen, dus nu is het alleen nog maar wachten De medicatie ga ik na de hysterscopie ophalen, ookal hebben we nog 1 IUI, mocht die IUI slagen dan heb ik in ieder geval toch de IVF medicatie in huis en wie weet wie ik daar mee kan helpen... Maar goed, grote kans dat ik het gewoon zelf moet gaan gebruiken Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat
Ik heb in juni mijn punctie gehad 9 eicellen, waar van er 5 zijn bevrucht. 2 zijn er terug geplaatst en 1 in de vriezer, de rest heeft het niet gehaald in de embryoscoop. Helaas zijn ze niet blijven plakken. Toen was ik het zat, wel een licht posi test en weer bleef het niet plakken. Ik heb toen een telefonisch consult gehad met dr.S en in overleg met hem zijn er nu 3 onderzoeken gedaan. Dit omdat ik zeker al 4 a 5 miskramen heb gehad en het verstandig is om eerst uit te zoeken wat er aan de hand is en eventueel aangedaan kan worden. Helaas werkte mijn verzekering niet mee, 2 van de 3 onderzoeken wilde ze niet vergoeden in Duitsland. Aangezien ik geen tijd te verliezen heb, ben ik tegen 1 besluit ingegaan en wacht nog steeds op antwoord. Ze hebben een achterstand en daar ben ik de dupe van. Ik heb een hystroscopie in Veldhoven gehad dit was een onderzoek die de verzekering niet wilde vergoeden omdat het in het buitenland is. Een chromosomen onderzoek gehad, deze kreeg ik wel vergoed. Maar deed de verzekering van mijn vriend weer moeilijk. Die heeft toen gedreigd zijn verzekering te stoppen bij hun, hij gaat normaal nooit naar een arts en nu vraagt hij iets en dan kan het niet. Laaiend waren we. Maar heel vreemd konden ze wel in mijn status zien dat we bezig zijn met ICSI, vreemd omdat we niet de zelfde verzekering hebben. Ineens kon het toen wel. Het chromosoom onderzoek bij ons beide was goed. Ik heb ook nog een immunologisch onderzoek laten doen ondanks dat mijn verzekering het niet wilt vergoeden. Maar ik kan het me niet permiteren, mijn amh waarde is laag en wilde het risico niet nemen om te wachten op het antwoord van mijn verzekering. Want ik ben er tegen in gegaan. Uit het chromosoom onderzoek kwam dat ik vitamine D moet slikken 1000 iu pd en omega 3 500mg ( EPA en DHA), 3 dagen voor en na de transfer moet ik aan het infuus LIPID en 10 dagen voor de transfer tot 12 weken Prednisolon. De uitslagen van al deze onderzoeken zijn in Duitsland zeker de helft sneller dan in NL. De Hystroscopie is in Veldhoven gedaan omdat daar op dat moment geen wachtlijst was. Ik ben blij dat ik het niet van mijn verzekering heb laten afhangen of ik wel of niet het immunologisch onderzoek zou doen. Het is een hoop geld, maar gezien de uitslag vind ik het wel de moeite waard. Het is voor mij onbegrijpelijk dat een verzekering kan beslissen of je wel of niet de juiste zorg krijgt omdat het niet in NL is. En dat het chromosoom en immunologisch onderzoek in Duitsland binnen 3 weken binnen is en hier in NL gemiddeld 6 weken moet wachten. Ik betaal me blauw aan premie en heb het meest uitgebreide pakket bij hun. Nu heb ik begrepen van de ass van dr S dat ik de vitamine zeker 4 a 6 weken moet gebruiken voordat het goed is opgenomen in mijn lichaam Afgelopen maand heb ik helaas weer een mk gehad.
@Staffie: wat spannend dat je een hsg krijgt, al eerder gehad? Je hebt het ook over een operatie, gaan ze een kijkoperatie doen in combinatie met een hsg? Dat heb ik in december ook gehad, en de hersteltijd viel me reuze mee. Ze wilden kijken of er endometriose zat, maar dat zat er gelukkig niet, dus er hoefde verder ook niks weggehaald te worden. Maar ik was binnen 5 dagen weer aan het werk. Vorig jaar augustus heb ik alleen een hsg gehad, maar dat is tijdelijk even pijnlijk, maar de volgende dag ben ik gewoon weer aan het werk gegaan. Ik kan me wel voorstellen dat je er zin in hebt om door te gaan, dan sta je iig niet stil, heb je het gevoel dat er wat gebeurt! En wat fijn dat je nieuwe werkgever zo goed reageerde! Ik ben ook net verandert van baan en mijn baas reageerde gelukkig ook positief. Maar dit is een tijdelijke baan, dus moet over een paar maanden helaas weer op zoek naar wat anders... Maar je hebt alles voor ivf dus al in huis, kijk je daar ook tegenop? Is toch wel weer een stap verder dan iui, he? Moet je dan ook veel meer hormonen gaan spuiten? Sterkte met alles!
Hoi Meiden, Wat heftig allemaal !! Wat kan het toch een gevecht zijn om te proberen je wens te laten uitkomen. Vlinder73, jij bent dus nu bij dr S in Düsseldorf ? Wat is hij van plan verder na alle onderzoeken ? IVF of ICSI ? Ik hoop voor je dat de verzekering toch iets wilt vergoeden... misschien is het het waard om te wachten en over te stappen naar een andere verzekering ? Hoe is je amh-waarde eigenlijk ? Ik heb hem ook laten prikken in februari en die van mij was 1.3. Ik mag em nog een keer laten prikken om te zien of hij snel daalt. Dat kan nogal verschillen per vrouw heb ik begrepen. Is er nav de onderzoeken duidelijk geworden waarom je steeds een miskraam krijgt ? Hou je sterk he meid !! Staffie, we zijn idd een stelletje pechvogeltjes in dit topic.. Maar we geven de hoop niet op en ik hoop toch zo dat we uiteindelijk allemaal een feestje vieren in dit topic met heel veel beschuitjes !! Wat ontzettend fijn dat je nieuwe baas zo begripvol was over je mededeling! Zie je erg op tegen 27 september ? Ben je weleens eerder geopereerd oid ? Heb je goed je rust kunnen vinden die maandjes geen ziekenhuisbezoekjes etc ? Nog even doorbijten meis, trouwens goed van je dat je nog 1x iui wilt doen na de operatie. Ook handig om jezelf nog eventjes wat tijd te gunnen voordat je dat zware IVF traject in gaat! Safira, fijn weer van je te horen ! Wanneer start jouw 4e iui ? Gebruik je ook hormonen nu, of op natuurlijke cyclus ? Hier, na mn miskraam in mei heb ik er behoorlijk doorheen gezeten. Toch wel een flinke depressie. Op het moment zie ik het minder somber in gelukkig, maar ik had liever wat maandjes rust gehad van alles. Alleen het was heel dubbel, want ik wilde ook graag door, en niet proberen was ook weer een stressfactor. We hebben in ieder geval 1 maand pauze gehad, omdat het ziekenhuis dicht was (de poli). Ik ben nog steeds niet helemaal mezelf, en best overspannen. Ik heb besloten dat ik geen IVF wil zolang ik me zo voel zoals ik me voel. Ik weet niet hoeveel IUI - pogingen we nog krijgen, maar we beginnen nu aan IUI nummer 7. Ik heb straks de eerste follikelmeting. Dat wat in het begin heel spannend en leuk was, is nu toch wel een grote strijd geworden. Strijd om mezelf staande te houden. De positiviteit die ik in het begin had, is veranderd in angst en met een beetje tegenzin. Ik denk uit zelfbescherming, want zoals jij ook zegt Staffie, de wens is zo groot !! We moeten proberen onszelf er niet in te verliezen, maar toch elke keer weer een klap als we meemaken wat we allemaal meemaken. Sterkte allemaal en zet em op !! P.s. hoe gaat het met de anderen ?! Sugarblossom ? Onewish ? Happy1978 ?
Hey meiden, Het is inderdaad stil geworden hier. Ik heb de eerste ICSI achter de rug. Helaas mislukt. De weken van het spuiten, gingen prima, zat echt super in mn vel. De punctie ging goed. 13 follikels, 10 eicellen, 5 embryo's. Een toppertje (score 1) teruggeplaatst. Dit moest het worden. Toen die 2 wachtweken (tellend vanaf de terugplaatsing), die waren vreselijk, elk steekje, hoofdpijn, buikpijn noem het maar op. Uiteindelijk wist ik dat het niet gelukt was, voelde het gewoon. Dag 3 na het stoppen van de utrogestanbolletjes kwam mn menstruatie op gang. Een dag flink gejankt, ik was zo boos, verdrietig jullie kennen het wel. Gelukkig hebben we nog 2 cryo's in de vriezer in 1 rietje. Mochten ze alle 2 goed uit de vriezer komen, zullen we ze alle 2 terug willen laten plaatsen. Dit moet ik nog overleggen met het ziekenhuis. Nu even een verplichte cyclus rust. Af wachten hoe deze cyclus zal verlopen, meestal is die langer door alle hormonen, maar ik heb het gevoel juist een vroege eisprong te hebben gehad, en zal dan waarschijnlijk deze week mn menstruatie krijgen, dan kan ik bellen voor de fm. en kunnen we de cryo's in eigen cyclus terug laten plaatsen. Nou een heel verhaal, het spuiten is me dus erg meegevallen en ook de punctie, die deed wel pijn, maar was goed te doen. Ik dacht nog, is dit het nou, IUI vond ik soms heftiger, maar goed, al met al heb ik de 1e ronde erg pittig gevonden. Ook omdat je weet dat je maar 3 pogingen heb (die je vergoed krigt) dat geeft gewoon meer spanning. Meiden succes, hopen op veel positieve testen!
@Vlinder: hoeveel verdriet kan een mens hebben... Ik wil je heel veel sterkte wensen bij het verwerken van jullie mk. Mag ik vragen wat amh waarde is, ben hier niet zo in thuis. @Scarabee: meid, je hebt ook zoveel meegemaakt, het is niet zo gek dat je daar wat angstig van wordt. Het is alleen zo lastig hoe je met die gevoelens om moet gaan, tenminste dat heb ik zelf wel. Weet soms echt niet meer wat ik voel, en soms moet ik wat van mezelf voelen, maar ik kan het dan niet toelaten ofzo. Denk ook dat het zelfbescherming is, voor een eventuele nieuwe teleurstelling. Ik vind het knap dat je je op deze manier staande houdt en toch gewoon doorgaat. Respect! Ik denk dat je er goed aan doet om voorlopig nog even door te gaan met iui, ik denk dat dit nu intensief genoeg is. Je moet je wel sterk genoeg voelen om te kunnen doorgaan met ivf. Ik gebruik wel weer hormonen, moet donderdag weer voor een fm (dag 10) en dan vrijdag iui, denk ik. @Happy: wat vreselijk verdrietig dat het is mislukt! Kan me voorstellen dat die wachtweken oneindig duurden.... En bij elk steekje oid denk je; zou het zo zijn? Wat goed dat de punctie meeviel, ik hoor er idd wel rare verhalen over. Krijg je dan morfine toegediend? En moet je de rest van de dag rust nemen? Ik ben niet zo thuis in ivf en icsi, vandaar mijn vragen. Ik lees ook dat je het over cryo's (?) hebt die je in de natuurlijke cyclus mag laten terugplaatsen. Betekent dit dat je de rest van de 'geoogste' eitjes mag laten terugplaatsen en dit niet als behandeling telt? Voor jou ook veel sterkte! Ook ik hoop natuurlijk dat er hier gauw goed nieuws komt, dit betekent hoop voor de andere meiden op het forum!
@safira, de cryo's zijn de embryo's die ingevroren zijn. Dit zijn er 2, ze vriezen alleen de beste in. Dit wordt tijdens een gewone cyclus gedaan, dus zonder hormonen te spuiten, wellicht alleen de pregnyl om de eisprong te weten en dan 3-4 erna is de terugplaatsing. Voor de puntie heb ik pijnstillers gekregen en iets om rustig te worden. Toen nog 4 verdovingsspuiten rond de baarmoeder, weet eigenlijk niet precies waar.....Ik heb geen morfine gekregen, maar dit is per ziekenhuis verschillend hoor. De rest van de dag moet je het wel rustig aan doen. De dag erna had ik eingelijk thuis moeten blijven, maar ben toch gaan werken, 's avonds had ik echt veel last...mocht er een volgende keer komen, zal ik zeker thuisblijven..maar elke punctie is ook weer anders. @Scarabee, meid wat vond ik het erg om te lezen dat je een mk had gehad (wist ik al eerder). Doe het rustig aan. Hoop dat het met IUI toch nog mag lukken voor jullie. Denk aan je! Iedereen succes!!
@Vlinder Wat heftig allemaal meid En alsof het allemaal nog niet slopend genoeg is doet de verzekering ook nog zo moeilijk:x:x en we betalen er al zo veel voor.... Hoe ziet jullie traject er nu verder uit? Eerst alle uitslagen afwachten en de vitamine's laten inwerken en dan de cryo TP of gaan jullie al weer eerder verder? @Safira Ik krijg nu een hysterscopie(kijkoperatie) een hsg heb ik al gehad toen was 1 eileider iets minder toegankelijk maar we open dus ik verwacht dat ze m nu nog wel een keer doorspoelen. De operatie is voornamelijk omdat ik een cyste/vleesboom heb zitten die aan het groeien is en waar ik nu dus ook last van krijg.... deze zit er al sinds het begin van de mmm dus hopelijk is dat de reden dat het tot nu toe niet lukt....deze wordt in ieder geval verwijderd. Super he van onze werkgevers!!! Hopelijk is jouw nieuwe werkgever straks net zo meelevend!! Voor de IVF heb ik het nog niet in huis, dit zal ik volgende week op gaan halen. Dagelijks spuiten idd Fostimon en nog iets, en natuurlijk pregnyl voor de punctie, ik zla van de week het hele pakket met papieren er eens bij pakken dan weet ik precies wat en hoeveel @Scarabee Ik zie er heel erg tegenop Niet tegen de narcose of operatie opzich maar ik ben zo bang dat z eiets fout zullen doen tijdens de operatie waardoor het nooit meer gaat lukken om zwanger te raken Ik weet dat ik zo niet moet denken maar ja....ik heb alle doemscenario's al in mn hoofd gehaald Maar we gaan er gewoon voor!! Hopelijk wordt de oorzaak gevonden, verholpen en raken we alsnog spontaan zwanger (praat mezelf moed in) Ik ben in ieder geval redelijk tot rust gekomen in de pauze maanden en ook besloten om de rest van het jaar rustig aan te doen in de MMM en dan in januari vol energie aan het volgende traject IVF Dat wat in het begin heel spannend en leuk was, is nu toch wel een grote strijd geworden. Strijd om mezelf staande te houden. De positiviteit die ik in het begin had, is veranderd in angst en met een beetje tegenzin. Dit is zooo herkenbaar!!!!! Maar we moeten moed houden!!! Ik heb er ook flink doorheen gezeten.... Maar dat komt de keus...of doorgaan en alles doen wat mogelijk is om een wondertje te mogen krijgen of mezelf erbij neerleggen dat we kinderloos door het leven gaan zonder alles geprobeert te hebben.... Ik weet dat ik met die laatste optie de rest van mn leven er spijt van ga krijgen, dus hoe moeilijk het ook is...we blijven vechten!! @Happy1978 Balen meid gelukkig heb je nog cryo's, dus hopelijk is een volgende punctie niet nodig!! In ons ziekenhuis plaatsen ze er echt maar 1 tje terug, of je moet een bepaalde leeftijd hebben of bijna door je pogingen heen zitten... Hier; As donderdag de hysterscopie en ik zie er onwijs tegenop!!! Ik ben zo bang dat ze een fout maken Maar daar moet ik me maar overheen zetten.... Na de hysterscopie maken we het jaar af met IUI, ik heb al "toestemming" gekregen voor nog 1 extra IUI na de hysterscopie en probeer er dus nog 1 of 2 extra te krijgen zodat we januari kunnen beginnen met IVF. Ik denk dat het ziekenhuis dat wel ok vind, want met de feestdagen zitten ze toch krap, dus kunnen ze beter een extra IUI klant hebben dan een IVF"je Maar goed...eerst donderdag maar doorstaan..... en wie weet...vinden ze de oorzaak...en lukt het misschien toch spontaan...we blijven hopen.....
Alle papieren er nog eens bijgepakt... heb ik helemaal geen hysterscopie maar een laparoscopie Maar volgens mij komt het op hetzelfde neer haha En IVF prikschema... CD 1 t/m CD 10 Decapetyl 0,2 ml CD 3 t/m CD 8 Fostimon 75 IE Dan op CD 10 de 2e echo en dan wordt er gekeken of ik evt nog moet bijspuiten Dan voor de punctie nog 10000IE Pregnyl en na de TP 3x per dag 2 stuks Utrogestan