Wie beginnen er ook in November met IUI en Hormonen?

Discussion in 'MMM clubs' started by Sugarblossom, Nov 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Hee lieverds
    zie jullie berichten maar ben te beroerd om nog maar te typen.

Heb een mega buikpijn :( heb 7 follikels links en rechts 6. Waarvan 4 over de 22 groot en de rest is ook bijna allemaal zo groot.

Ik krijg vrijdag ochtend de eerste punctie! Ik reageer gauw op jullie berichtjes.

Liefs xxxx Sugar!

2. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

Apr 15, 2011
    502
    0
    0
    Heu meiden wat een toestanden allemaal zeg. Dit topic is niet erg goed uitgepakt, veel van ons zijn al bezig met ivf/icsi of staan op het punt om te beginnen.

Ik zit te wachten op mn menstruatie vandaag, tenminste denk dat ik het vandaag moet worden, heb mn eisprong minder gevoeld als normaal, maar goed.... Dan kan ik bellen of ik mag starten voor de 2e poging ICSI. Vorige keer was het IVF of ICSI en is het ivm zaad IVSI geworden, deze keer zowiezo ICSI. Nog 1 poging om dit jaar zwanger te worden zucht. We wachten allemaal al zolang!!

Nou allemaal succes en de meiden die zwanger zijn, geniet ervan, jullie hebben het verdiend!!

3. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Hoi lieve meiden

Wat een teleurstellende verhalen nog steeds :(
    Maar ik zie ook dat Vlinder zwanger is!
    Meid ik hoop van harte dat dit een plakkerdje mag blijven!!

Ik heb alles gelezen maar een beetje veel om overal op te reageren
    dus sorry als ik iemand mis

@Maria
    Gelukkig is je hysterscopie goed gegaan
    Fijn dat er niets gevonden is maar ja, aan de andere kant hoop je natuurlijk dat er een oorzaak wordt gevonden waarom zwanger worden niet lukt, en dat er iets is om het te verhelpen

@Scarabee
    Hoe is het nu?
    Ook al bezig aan de laatste IUI :(
    Hopelijk blijft IVF jullie toch bespaard

@Sugar
    Fijn om weer iets van je te lezen
    Heel veel sterkte vrijdag!!
    Mooi aantal, maar doe rustig aan he!

@Safira
    Ook last van de welbekende dip :(
    hier de afgelopen maanden ook al een paar keer gehad, maar gelukkig vinden we toch steeds weer de moed om door te gaan

@Marlida
    Fijn je weer te zien!!
    helaas ook nog zonder goed nieuws :(
    Ik denk dat je mij nog kent onder de naam Hendrika?

@Happy
    Idd weinig positiefs in dit topic:(
    Laten we maar hopen en duimen dat we allemaal zwanger het nieuwe jaar in mogen gaan!!!

Hier staat morgen de 7e en laatste IUI op het programma....
    Hoop?? Tja..als het al 6x mislukt is waarom zou het dan nu wel lukken??
    Maar aan de andere kant...alles is wel schoon gemaakt en doorgespoeld vorige maand dus misschien toch wel meer kans dan de afgelopen keren??

Ondertussen heb ik ook de officiele uitslag gehad van de verwijderde cyste, het was baarmoederweefsel, wat zich gevormd had tot een cyste, en aan de eierstok was gaan zitten, heel verhaal wat ik maar half onthouden heb haha, volgens mn gyn niet direct een reden voor het uitblijven van een zwangerschap maar het kon wel invloed hebben gehad op de eicel groei?
    Heel toevallig heb ik van bijna alle IUI's een eicel aan die kant gehad...
    Vanbinnen zag alles er nu in eider geval keurig uit! Dus mocht ik starten met de 7e IUI.

Worden toch weer 2 spannende weken, een beetje de laatste kans voordat IVF werkelijkheid wordt....ik zie er zo tegen op......

het recept voor de hele behandeling heb ik al thuis liggen en volgende week ga ik alle medicatie halen...

Mocht deze IUI mislukken starten we in januari met IVF....
    en mocht de IUI heel misschien toch wel lukken.....
    Dan heb ik in ieder geval de medicatie voor een IVF in huis waar ik misschien iemand anders blij mee kan maken

Ooohh....wat hoop ik toch dat ik de medicatie straks niet zelf nodig heb:)

4. marlida

marlida Actief lid

Nov 14, 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi ja, inderdaad ken ik je nog als Hendrika. Wat balen dat je ook nog steeds geen succes hebt gehad en wat superspannend voor je nu met de 7e IUI! Ik hoop dat het deze keer wel positief uitpakt!

Wat houden we vol he, weet je nog vorig jaar wensten we elkaar allemaal geluk voor 2012 en dat gaan we dan nu weer bijna doen voor 2013..

s

5. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    2,146
    1
    38
    In mijn paradijs

6. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Wow Vlinder gefeliciteeerd!! Plakkertje nu en duim hard mee op een goede echo!! xxxxx

7. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Oh Vlinder ik ga zo voor jullie duimen!!
    Dat er een mooi kloppend hartje te zien zal zijn, wat uit mag groeien tot een wolk van een baby.
    Jullie hebben het verdient na al die ellende die jullie al hebben meegemaakt..
    Ik zal aan jullie denken morgen!

Ik heb tot nu toe we een erg goed gevoel bij mn ziekenhuis, dus ik ga wel vol vertrouwen het IVF traject bij hun in.
    Wel hebben wij er al over gesproken, dat mocht het na 2 pogingen niet gelukt zijn, we voor de 3e poging ook naar Gent of DD zullen gaan
    Gewoon omdat ze daar net wat verder zijn en wat meer mogen, alles wat onderzocht kan worden is hier in Nederland onderzocht en niets gevonden...als IVF hier niet lukt, wie weet wat ze in DD nog wel zullen vinden???

Wij zijn net terug van de 7e en laatste IUI...
    13 miljoen visjes waarvan 85% goed beweeglijk, best een goede score dus want de afgelopen keren zaten we maar rond de 35% beweeglijk

Er zit niets anders op dan weeeeeer afwachten.......

8. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Oh Staffie wat een goede score! Ik ben zo bang weer voor die uitslag... op naar een zwangerschap! Hoop zo dat je ICSI niet hoeft mee te maken. Merk toch het verschil tussen IUI en ICSI/IVF.

9. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik hoop het ook:)
    Maar ik ben bang om te hopen....dan komt de teleurstelling waarschijnlijk nog harder aan...

IVF/ICSI is ook veel zwaarder, nu ben ik er ook wel iedere dag mee bezig maar met IVF zal ik iedere dag moeten spuiten, 3 verschillende soorten
    deca, fostimon, en de pregnyl, en dan nog die bolletjes die ingebracht moeten worden.
    En die punctie...pff daar zie ik nog wel het meeste tegenop..
    En wat als het dan niet lukt...die teleurstelling zal nog groter zijn en ik weet niet of we dat wel trekken:(

10. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    2,146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Dank je, ben heel erg bang voor een teleurstelling.
    Morgen heb ik pas om 14.15u de echo

11. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Oh daar ben je ook mee bezig... hihi sorry ik ben zo vergeetachtig. Nou inderdaad :( lig al 2 dagen plat op bed met buikpijn heb hele grote follikels moet veel drinken en in de gaten houden. Gelukkig morgen al de punctie. Krijg veel berichten dat ze zeggen dat het meevalt... ik hoop het zo want deze pijn nu is ook niet leuk.

Hier gisteravond begonnen met Utro en nu vandaag 6 bolletjes weer enzv... Ik duim mee meis je score is mooi!!

12. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    2,146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Waarom pas na 2 pogingen naar DD en niet na 1 mislukte poging?

13. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    2,146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Dat is minder zeg dat je zoveel pijn hebt, ik hoop niet dat een overstimulatie hebt.
    Hoelaat heb je morgen de punctie?
    Sterkte morgen

14. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Gaat de goede kant op zie ik 2 zwanger in deze topic. Gefeliciteerd meiden!! Trooien jullie even HCG?

15. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Dank je gaat vandaag al iets beter. Om 9:00 uur moet om 6:15 al op. Zzzz

16. marlida

marlida Actief lid

Nov 14, 2011
    154
    0
    0
    Amsterdam
    Sterkte morgen!!!

17. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Goedemorgen meiden,

Maria6, vandaar, ik kan me niet echt iets herinneren van je. Wel positief de uitkomst van je hysteroscopie !! De laatste IUI’s nu dus.. ik mag hopen dat het alsnog lukt voor je!

Safira, wat jammer dat IUI 5 ook niet gelukt is. Goed van je dat je even een maand pauze neemt. Heb je nog iets gevonden over de verzekeringen ? Naar mijn weten was het vanuit de overheid bepaalt dat er maximaal 3 puncties vergoed worden…

Hier inderdaad een vmk. Ik had vanaf 11 dpo geloof ik lichte streepjes. Normaal zou ik die dag al gaan menstrueren maar door de utrogestan is dat uitgesteld. Dinsdag was het nog positief, en ik ben er afgelopen woensdag mee gestopt omdat m’n testje alweer negatief was. Nu wachten tot het op gang komt.

Sugarblossom, heeeeel veel succes vandaag !! Je hebt maar te verduren met zoveel follikels.. doet pijn, maar wel een superscore natuurlijk! Hoop dat de punctie je mee zal vallen!

Happy1978, heb je nu al 2 puncties achter de rug ?

Staffie84, veel succes met de IUI !! Hoeveel eitjes had je ? En hoe ging het ? Heb je deze cyclus met hormonen ? We gaan heel hard duimen !! Heb je trouwens ook al het intake gesprek gehad voor IVF ?

Vlinder, veel succes straks, ik hoop op goed bericht van je vanmiddag !!

Hier gaat het redelijk, ben even aan het bijkomen van de laatste weken. Ik vond de Utrogestan een zwaar hormoon!! Heeft 1 van jullie er ervaring mee ook ? Pff wat was ik sagrijnig en moe!

Ik ga deze maand even niets meer doen.. geen hormonen, en ook geen IUI. Er is wel wat onduidelijkheid vanuit het ziekenhuis. Ze vroegen zich af of het qua verzekering wel mogelijk was dat ik even een maand pauze neem.. dus afwachten of we hierna nog 1 of 2 IUI’s krijgen. De doorverwijzing voor IVF is er al namelijk, maar ik had de intake afgezegd omdat ik me niet goed genoeg voelde ervoor op dit moment. Wel irritant die onduidelijkheid, de gyn had gezegd dat we nog IUI konden krijgen, maar de assistent was daarvan niet op de hoogte, dus zij nam al afscheid..

Tot later en ik hoop wat positieve berichten te lezen !! Vooral van Sugar en Vlinder vandaag!

18. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

Apr 15, 2011
    502
    0
    0
    @sugar, hoe ging het vandaag?? Succes de komende wachtweken!

@Vlinder succes!

@Scarabee, jeetje zeg, eerst positief en daarna toch weer misgegaan. Goed dat je even een rustmaand neem. Ik heb 7x IUI gehad, gewoon 1 extra gedaan omdat ik net te vroeg ongie werd en ik toen nog niet met IVF kon beginnen. Nooit iets over gehoord hoor. Als gyn. aangeeft dat het nog mag, zal een verzekering daar niets van zeggen, lijkt me

Hier toch ongie geworden, precies 14 dagen na mn eisprong, normaal is het altijd 12 dagen, dus ik had weer een beetje hoop dat het spontaan gelukt was. Vanmiddag kan ik bellen en dan hoop ik vanavond mn eerste spuit weer te zetten. Dit is de 2e poging hoor. We hebben 1 verse embryo teruggeplaatst gekregen en 1 cryo, deze zijn helaas niet gelukt. Met volle moed naar de volgende ronde.

Iedereen succes!

19. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Happy1978, ja was best een domper.. even ging het door me heen : IVF blijft ons bespaard ! Maar nee dus. Maar goed, heb liever in zo'n vroeg stadium dan weer met 8 weken zoals eerst.

Heb net even contact gehad, maar de gyn heeft nog 1 poging opgeschreven. Vind het wel een beetje apart dat ze hoopvol de laatste 5 IUI's nog hebben gedaan en nu kreeg ik bericht : er is nauwelijks kans. Hoe kunnen ze binnen 2 weken ineens hun mening zo omslaan..

Als ik het nu goed begrijp heb je 2 puncties gehad in totaal en doen jullie ICSI ? Waarom is er ookalweer gekozen voor ICSI ipv IVF ? Kan nog steeds niet goed alles onthouden :D

Balen dat het weer niet gelukt is.. en dat met 2 emmy's :(
    Is er nog een cryo of gaan jullie nu een nieuwe punctie krijgen ?

Sterkte en zet em op!

20. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

Apr 15, 2011
    502
    0
    0
    @scarabee, dit wordt de 2e volledige poging. We hebben pas 1x puntie gehad toen is er 1 embryo teruggeplaatst. Daarna hadden we 2 cryo's over, alle 2 ontdooid en 1 is er goed uitgekomen en die is toen teruggeplaatst.

Nu dus weer spuiten en over een week of 2 de punctie. Net telefoontje gekregen dat we mogen starten, ze belde heel snel terug, vorige keer moest ik zelf 2x bellen, dus toen ze net al terug belde, dacht ik dat ik niet mocht starten, dus helemaal happy dat het wel mag en ik niet nog een maand hoeft te wachten.

Wij hebben ICSI ivm zaadkwaliteit. Vorige keer was het IVF of ICSI maar omdat het niet voldoende was, is er toen voor ICSI gekozen. Achteraf denk ik dat we niet zolang met IUI hadden door moeten gaan, maar goed, voor de 5e hebben ze al wel een verwijzing doorgestuurd. En om 2 maanden helemaal niets te doen, is er besloten om in de tussentijd door te gaan.

Waar ligt het bij jullie aan, ik kan het zelf ook allemaal niet meer bij houden hoor. Succes in ieder geval!!! Hoop dat 2013 eindelijk eens ons jaar mag worden.

Share This Page