Daar ben ik dan eindelijk met het verlossende antwoord... Ik ben 7w en 1d zwanger en het hartje klopte. De komende 2 weken wil ze me terug zien voor een echo... Ben heel erg opgelucht, maar durf nog niet al te blij te zijn... De miskraam van 1 1/2jr geleden ben ik nog niet vergeten, toen ging het mis met 13w en 1d
Oh Vlinder wat fijn!!!!! Ik ben zo blij voor jullie!!! Ik snap dat je nog niet echt kan juichen.... Tot aan de 13 weken zal het extra spannend zijn voor jullie... Maar probeer te genieten van dit wonder dat in je groeit!
@Vlinder: Wow meid, gefeliciteerd! Kan me goed voorstellen dat je angstig bent, na wat je hebt meegemaakt ben je bang voor wat er mis kan gaan. Toch hoop ik dat er binnenkort een tijd komt dat jullie ervan kunnen en mogen genieten. @Marlida: Welkom terug op het forum! Misschien zijn we elkaar hier al wel tegengekomen (ik heette eerst Siesie83) maar ik kan het me niet zo goed meer herinneren. Jullie krijgen dus inmiddels al icsi, kunnen jullie het nog een beetje aan? Lijkt me best pittig om dat traject in te gaan! @Staffie: De laatste iui gehad, spannend! En dan nu maar hopen dat er een bevrucht eitje gaat nestelen (het kan nu wel, omdat alles schoon is!). Hoop so!!!Ja, die vervelende dips blijven maar komen en gaan. We owrden ook zo heen en weer geslingerd tussen, hoop, verdriet, teleurstelling, onmacht... @Sugar: Meid, jij hebt het niet makkelijk zo te lezen, hoe ging de punctie? meegevallen of juist niet? Sterkte daar! @Scarabee: Hoe voel je je nu, kun je het allemaal wat een plekje geven? Denk dat het heel goed van je is om deze maand even wat tijd voor jezelf te nemen. Als je maar doordendert, ga je misschien wel aan je verdriet voorbij. Vind het echt goed van je dat je zo positief overkomt. Sterk! Wat vaag dat de artsen jullie toch nog een iui poging willen geven, maar er nu ineens geen vertrouwen meer in hebben. Ze geven wel wat een dubbel signaal af. Gaan jullie die laatste poging nog gebruiken? Is er iemand van jullie die een aanvullende verzekering heeft van waaruit meer dan 3 ivf/ icsi pogingen worden vergoed? Uit de basis worden er 3 vergoed, maar sommige aanvullende verzekeringen vergoeden er meer. Bijvoorbeeld de ONVZ topfit verzekering. Het gaat hier verder wel goed, voel me goed, ik merk nu pas hoe leuk ik eigenlijk ben zonder die hormonen oow, wat wordt ik chagarijnig en gedeprimeerd van die hormonen! Nu alles uit mijn lichaam is voel ik me weer mezelf! Voel me zoveel vrolijker en gelukkiger. Als ik er middenin zit, denk ik dat het wel wat meevalt, maar nu...
Super!! Zet em op! Hopelijk kun je binnenkort dan echt gaan genieten, voor nu snap ik heel goed dat je nog voorzichtig bent daarin. Ik duim voor je!
Safira, even snel (beetje drukke avond hier) ONVZ vergoed mogelijk ook een 4e IVF maar niet meer dan dat toch ? Ik had nog PNOzorg gevonden, die hebben hetzelfde :100 % bij de 4e behandeling indien vrouw jonger dan 43 is. Ben er later / morgen weer.! Sugar, hoe is de punctie gegaan ??
Vlinder73, gefeliciteerd met je zwangerschap!! Je bent voorzichtig begrijp ik, maar toch! @Safira, dank je wel, volgens mij kennen we elkaar inderdaad wel, maar het is lang geleden! Wij zijn inmiddels druk met ICSI inderdaad. Het gaat op zich prima, maar heb nu bewust even een pauzemaand ingelast, even geen hormonen en geen teleurstellingen, je moet toch steeds weer opkrabbelen. En die hormonen zijn wel een aanslag, op je lijf, maar ook op je relatie.. Ben af en toe echt niet te genieten en onredelijk, maar kan het niet stoppen haha. Hoe gaat het met jou? Heb je ook pauze of wacht je op een volgende IUI? @Scarabee, ik heb ook ervaring met Utrogestan. Wordt er heel moe en emotioneel van. En onredelijk/bozig. In ieder geval niet mezelf en ook niet een hele leuke versie. Ben heel blij nu even geen hormonen te hebben. Ben ook heel benieuwd naar de aanvullende verzekeringen, ga even ONVZ opzoeken, is toch een extra poging! En ook benieuwd naar Sugar, hoe gaat het met je meid???
Hallo ladies, Wat betreft de aanvullende verzekering bij ONVZ (de topfit verzekering) staat het volgende bij ivf: 100%, tot 43 jaar in een ziekenhuis. Ik heb erover gemaild en gevraagd hoeveel ivf pogingen er dan vergoed worden en dit was het antwoord: vanuit de Vrije Keuze Topfit is er geen maximum aan IVF behandelingen zoalng u een leeftijd heeft van 42 jaar of jonger. Maar ik heb op ineternet gelezen dat er wel een soort selectie procedure is en dan zal de kans voor ons allen wel klein zijn dat we die verzekering kunnen afsluiten, maar het proberen waard. Marlida, jij bent al bezig met icsi, zou het dan nog mogelijk zijn om die verzekering af te sluiten? @Marlida; ja, die rothormonen.... Ik vind het ook heerlijk dat ik deze maand even een pauze heb, voel me zoveel beter!! Ben gewoon vrolijk, ben ik echt al tijden niet geweest. En dat besef ik nu pas, nu ik helemaal hormoonvrij ben. Gek eigenlijk, he? Kijk er nu alweer tegenop om in december weer te beginnen met die troep... Dan krijgen we de 6e en laatste iui.
@Scarabee Niet leuk =( heel veel sterkte wijfie. Ik krijg alleen slaap van Utrogestan maar dat was ook normaal stond er bij hij heeft een gele sticker hihi. Verder geen last van. Moet hem nu zo weer innemen. Hoeveel moest jij ervan innemen? Hier: 2 bolletjes in de ochtend 2 bolletjes in de middag 2 bolletjes in de avond Kan me wel voorstellen dat je even rust neemt. Heb het toen ook gehad (moest een half jaar) en hoe dichterbij de MMM weer kwam dacht ik weer brrr! Hopelijk heb je snel duidelijkheid zeg...
@Happy1978 Aaah nee =( kan er niet meer tegen. Gun ons allemaal hier zo'n mooie zwangerschap toe!! Succes succes!
@Scarabee Dikke knuffel! @Vlinder Nogmaals van harte gefeliciteerd, eindelijk!! Ben zo blij voor je! En nog 2 weken dan ga je trouwen, super gewoon. @Safira Erg he die hormonen. Had er met Fostimon® tijdens IUI tijd terug heel veel last van en nu met Gonal-F helemaal niet hihi ook zo raar.. @Iedereen Ik heb hier KLIK een heel blogje over geschreven hoe de punctie is gegaan. Als je het wilt lezen mag dat Bedankt voor de lieve berichtjes en het succes wensen meiden X Helaas vandaag pijnlijke dag gehad verlies af en toe nog bloed van de punctie maar ben zo zenuwachtig want!!... morgen tussen 9 en 10 in de ochtend bellen ze of ik om 11:00 terug plaatsing krijg!!!! *spanning* hoop dat ik kan slapen. Heel veel liefs van Sugar
Dankje meis. Gelukkig word jij er alleen moe van dan. Verschilt toch enorm per vrouw he. Ik moest 3x per dag 1 bolletje van 100mg inbrengen.
Even de site van independer, hier staat dat de 4e behandeling eenmalig is zowel bij PNO als ONVZ: https://www.independer.nl/zorgverzekering/vergoedingen/vruchtbaarheidsbehandelingen.aspx Ik kom later weer verder lezen!
Ik ben een stille lezer, maar @sugarblossom, ik hoop zo dat je nu zwanger bent en de baby(s) blijven zitten
Hee lieve meiden, Ik heb zulk prachtig nieuws: 1 TOP EMBRYO terug geplaatst!! Ik wist niet wat ik hoordeeee ben helemaal (nu al in de wolken)!! @Noena maakt niet uit leuk dat je mee leest @Scarabee ja he dat is altijd. Hier ook van 100mg. Wat een spul komt daar vanaf he?
Utrogestan, heb ik ook gehad bij mijn icsi behandeling in juli. Ik moet de bolletjes inbrengen 3x daags 2 bolletjes. Ik werd er moe van en had allerlei zwangerschapsverschijnselen, die achteraf de oorzaak waren van de bolletjes
@sugerblossem, hoop het zo voor je!!! Ga echt voor je duimen meid, je hebt het zo verdiend, wij allemaal natuurlijk! Had je nog meer embryo's over die eventueel ingevroren kunnen worden?? Meestal krijg je daar nog een brief over, ten minste bij EMC wel. Ik was ook erg moe en de laatste dagen van die bolletjes, zelf duizelig en licht in mn hoofd, daardoor dacht ik steeds zou het toch zo zijn, maar helaas hormonen kunnen je echt voor de gek houden. Nou meid, hou je rustig, de wachtweken zijn meestal het ergst he.
Super Sugar!! Dat geeft hoop! had je ook nog cryo's? Ik moet straks ook 3x daags 2 bolletjes inbrengen, dus ben benieuwd hoeveel last ik daarvan ga hebben... Deze ronde heb ik brevadict gehad ipv pregnyl/ovitrelle en daar heb ik nu dus ook al last van Veel meer, en sneller nog dan van de pregnyl
@sugar: wat een goed nieuws!! Ga voor je duimen, meid! @scarabee: ik ga morgen even bellen met de onvz, zoals het op die site beschreven staat is het idd alleen de 4e, terwijl ze wat anders naar me gemaild hebben.
Wel interessant die verzekering.... Afgezien van een 4e IVF (en misschien meer) is de rest van het pakket ook wel ok....en de kosten zijn gelijk aan wat ik nu heb bij Unive Ik vraag me alleen wel af of ze je "aannemen" als je al in de mmm zit, en of het 4e IVF verhaal dan ook geldt... Van de week ook maar even bellen Ik ben wel heel tevreden over Unive, zit er al jaren met al mn verzekeringen, maar ja...een 4e IVF...