Ik doe ook mee! Ben eigenlijk al een beetje begonnen. Doe een koolhydraat arm dieet. Grip op koolhydraten van Yvonne Lemmers. Werkt bij mij heel goed. Heb ook bijna geen last meer van mijn spastische darm. Voordeel is ook dat je een uur per dag wel koolhydraten eet. Dus bijv. Als avondeten een uur koolhydraten. En dan gewoon aardappels ,groente ,vlees bijv.
Mijn partner is sinds 4 wk aan het afvallen en hij is nu 10 kg kwijt. Hij gaat ipv met de auto met de fiets naar zijn werk ( totaal 1 uur fietsen heen en terug). Loopt 3D per week hard en heeft zijn eetpatroon drastisch aangepast. Zo eet hij smorgens 200 kcal, (brood , salade of maaltijdvervanger) smiddags 200 kcal ( salade, fruit en of maaltijdvervanger. Savonds grote bord warme maaltijd met vooral veel groente. Tussendoor bij veel honger bakje yoghurt of stuk fruit maar max 1 tussendoortje per dag. Verder dronk hij heel de dag redbull en frisdrank. Nu alleen nog alleen water En max 2 kopjes koffie. Hij kan verleidingen goed weerstaan ook op feestjes. Hij heeft zijn leven compleet omgegooid en is dus al ruim 10 kg kwijt in nog geen 4 wk. Hij is van 101.7 nu naar 90.2 gegaan . Dat hij boven de 100 kwam zette bij hem de knop om. Dit wil hij niet.
Gezellig nog meer meiden erbij. Lovewinnie: knap werk van je man! Super. Zelf wil ik 5 tot 6 kleinere maaltijden per dag tot me nemen. Voorheen ook op die manier afgevallen, en dan zo mager mogelijk en met genoeg vezels.
Het is trouwens gewoon een kwestie van meer verbruiken dan je binnenkrijgt. je kan best veel eten als je ook veel beweegt. Als je een zittend beroep hebt en daarnaast niet sport zul je met ongeveer 2000 kcal gelijk blijven of misschien zelfs aankomen aan gewicht. Iemand met een lichamelijk zwaar beroep en daarnaast ook niet sport en het zelfde eet zal met 2000 afvallen. Het is belangrijk te gaan uitrekenen wat je per dag verbruikt en nodig hebt. Daarna haal je hier 1000 kcal minimaal van af en maakt hiervan een menu. Mag je bijv 2000 kcal per dag en verbruik je extra met sport 500 kom je uit op 2500 kcal per dag. Als je er dan 1500 per dag eet zal je lichaam reserves gebruiken en afvallen. 1000 kcal per dag is ongeveer 1 kg per week. Eet veel groente, fruit en volkoren Producten. Heb je trek in wat lekkers neem wat popcorn, handje nootjes of fruitsalade maar niet meer dan 1x per dag en gebruik het als beloning. Ben je een emotie eter en krijg je de nijging te gaan eten zoek afleiding. Ga hardlopen, spelletje spelen op pc of ga wat doen met de kinderen of lees een boek. Eventueel pak je kauwgum ( kun je erg lang kauwen en heeft weinig kcal.) en heb altijd water bij de hand. Je zult merken dat je maag gevoeliger wordt en je jezelf sneller vol gaat voelen.