Wie na meerdere rondes clomid zwanger?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Pinoa, 28 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinoa

Pinoa Actief lid

11 nov 2014
    113
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Inmiddels mijn 2e ronde clomid 50mg achter de rug. Nu bijna een jaar echt een kinderwens. Ik ben vandaag weer ongesteld geworden, terwijl ik een prima eisprong heb gehad en we rondom de eisprong elke dag seks hebben gehad. Je zou zeggen: alles was goed om zwanger te worden!
    Maar helaas dus...

Ik ben heel benieuwd of er meiden zijn die na meerdere rondes clomid zwanger zijn geworden? En dan bedoel ik vooral de rondes waarbij alles goed was (dat de clomid aansloeg).
    Want ik lees overal dat het bij veel meteen bij de eerste ronde raak was en daar word ik een beetje onzeker van.

Groetjes!

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ronde zes bij de eerste en ronde 3 bij de tweede na allerlei andere dingen dat wel. Maar dit waren goede rondes die ik tel.

3. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Is het zaad van je man gecontroleerd?

4. Pinoa

Pinoa Actief lid

11 nov 2014
    113
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ja dit was prima volgens de gynaecoloog. VCM 17 miljoen.

5. SamirsVrouwtje

SamirsVrouwtje Fanatiek lid

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    Ik wacht op mn menstruatie en dan begin k met clomid. Spannend!!

6. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hier is het niet gelukt met Clomid, ookal had ik een goede eisprong. Heb 2 rondes met echo's gehad bij de laatste goede dosering, en daar had ik beide keren 2 eitjes. Toch steeds niet gelukt.

Ben toen overgegaan op Gonal F, en daarmee was het in de eerste ronde raak!

Laat je dus niet onzeker maken, want het is echt niet zo dat het bij iedereen meteen raak is met Clomid.

Succes!

7. Pinoa

Pinoa Actief lid

11 nov 2014
    113
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Samirsvrouwtje: Zeker spannend!!

@xElles: Wat fijn dat je nu zwanger bent!! Mag ik vragen waarom je over bent gegaan op Gonal F? Adviseerde het ziekenhuis dat ook? Want ik heb begrepen dat ik 6 keer (volgens mij) door moet gaan met Clomid. Ik ben dan ook benieuwd wat het voordeel is van bijvoorbeeld Gonal F ipv Clomid.

8. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Omdat ik idd aan het max aantal behandelingen met Clomid zat en omdat ik echt knettergek werd van de bijwerkingen van Clomid.
    Gonal moet je spuiten. Vanaf dag 3 tot je eisprong. Je eisprong wordt 'opgewekt' door een spuit Ovitrelle.

Mijn fertilitietsarts vertelde dat Clomid de zuurtegraad van je baarmoederslijmvlies kan veranderen, waardoor het sperma afgestoten kan worden. Ook kan het de buitenste laag van je eitje heel hard maken, waardoor zaadjes er niet doorheen kunnen.
    Gonal doet dit alles niet.

Bij een eventueel 2e kindje hoef ik ook niet meer te beginnen met Clomid, maar direct beginnen met Gonal.

9. SamirsVrouwtje

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw
    Ik ben gisteren ongesteld geworden, dus begin morgen met clomid. Eerste ronde, dus ben reuze benieuwd

10. Pinoa

Pinoa Actief lid

11 nov 2014
    113
    1
    18
    NULL
    NULL
    @xElles: Bedankt voor je reactie! Van die zuurtegraad en eitjes wist ik niet. Hoe komen ze daar achter? Morgen maar eens naar vragen. Soms verlies ik de moed een beetje...

@Samirsvrouwtje: Het is heel spannend, ook of er eitjes groeien. Tenminste, bij mij leek 50mg in eerste instantie niet aan te slaan. Uiteindelijk toch. Veel succes! Zoals je leest, werkt het bij velen wel!

11. Pinoa

Pinoa Actief lid

11 nov 2014
    113
    1
    18
    NULL
    NULL
    @xElles: Wat heb jij trouwens lang gedaan over die clomid! Eerst een half jaar voor de juiste dosering. Vermoeiend hoor! Maar nu dus eindelijk zwanger!! :)

12. SamirsVrouwtje

20 jan 2015
    3.312
    1.894
    113
    Vrouw

Ja hoeveel rondes ben je uiteindelijk zwanger geworden??

13. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ja ik had eerst 2 rondes niks (50/100mg), en 150mg deed teveel.
    Dus heb toen 125mg gehad, en die deed het goed. Daarmee 5 rondes gedaan (dus 8 in totaal).

Ja! Nog steeds onwerkelijk soms. Maar ik zou Gonal echt iedereen aanraden :D

14. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Ik zit ook in mijn derde ronde clomid deze week mijn eerste fm van deze ronde. Vorige 2 rondes 50mg gehad nu eerste ronde 100 ik ben benieuwd wat dit doet.

Deel Deze Pagina