@Lien en pcootje: hopelijk is het toch gelukt! ik zal voor jullie duimen. Wij hebben er ook nog niet echt over nagedacht, wat als het niet zo lukken? We hebben nog steeds goede hoop. Ook als het IVF of ICSI zou worden, zouden wij ervoor gaan. Hopelijk hoeft het allemaal niet zover te komen en zijn we allemaal snel zwanger van een klein wondertje! @Helena: Wat naar dat de pegnyl zo vervelend was. Wel knap dat je het zelf gespoten hebt, zou ik niet durven denk ik. En dan heb ik niet eens een hekele aan naalden. Als het goed is wordt ik volgende week ongesteld en dan beginnen met de Clomid (en pregnyl), ben benieuwd hoe mijn lichaam erop gaat reageren.
@ iedereen vrijdag IUI . Kom er later nog even op terug. Heb nu iemand hier die ik wel achter het behang kan plakken.
Dus Helena morgen en Lin vrijdag... spannend meiden Hier wel al flink nagedacht over hoe ver we gaan. Is ook niet zo gek in ons geval, omdat de kans dat het met IUI of spontaan gebeurd heel erg klein is. Het zaad is op het randje, dus IVF/ICSI komt dichterbij dan we hadden gehoopt. Zover gaan we in ieder geval en ik verwacht dat het daar ook mee gaat lukken.
Hi dames, ik heb zondag IUI gehad (vrijdag pregnyl) en heb sinds gisteren aanhoudend pijn in mijn onderbuik (een beetje tussen menstruatiepijn en eisprongpijn in) en wat rugpijn. Wat kan dit zijn? Innestelingspijn? Nu al? Of komt het door de IUI ofzo, die toch echt niet ingrijpend is...?
Helaas, de eerste IUI poging is nu definitief mislukt ... Pcootje, ik ga duimen dat de krampjes bij jou een goed teken blijken te zijn ! Helena en Lin, succes met de IUI !
Lien, wat balen!! Het zou zo fijn zijn als dit gewoon meteen lukte, zodat je van de maandelijkse stress/hoop af zou zijn. Ik hoop dat je volgende maand meer geluk hebt!
@ Pien, ik had in de week na de IUI ook een vrij onrustige onderbuik met veel steekjes en krampjes. Ik dacht zelf dat het misschien door de Pregnyl en/of IUI zou kunnen komen. Voor innestelingspijn lijkt het me nog wat vroeg, maar ik hoop het natuurlijk wel voor je !
Overzicht IUI pogingen IUI Gehad : Helena115- 27 mei eerste IUI Lin71 - mei eerste poging gehad. Nu mei 2e IUI Lien1979 - 12 mei poging 1 IUI Pcootje - 18 mei 1ste iui gehad Saskia - 21 mei poging 1 IUI Pientje - 23 mei poging 1 IUI NOD : Pcootje - 1 juni Saskia - 4 juni Pientje - 6 juni Afspraken ziekenhuis: Lin71 - 26 mei FM waarschijnlijk 28 IUI 2 Helena115 dinsdag pregnylprik Lien1979 - vrijdag 4 juni FM
Kop op meid, wil niks zeggen. Heel veel zwangere dames denken dat ze ongi worden omdat ze krampen hebben voor testdatum, dus wie weet Ik hoop het echt voor je!
@Lien1979: Wat ontzettend balen zeg! Had het echt gehoopt voor je. Hopelijk heb je bij de 2e ronde meer geluk. Zie dat je al een nieuwe afspraak hebt staan voor de FM. Raar idee dat het elkaar allemaal zo snel opvolgd. @pcootje: hoe lang moet jij nog wachten op je nod? Hopelijk betekenen de krampjes niets (of ja, juist wel, een mooie zwangerschap )
@ Misty, wanneer verwachtte jij je ongi ook alweer? Begint het al spannend te worden voor je? Je hebt gelijk dat het allemaal best snel gaat, althans... zodra je weer ongi bent ! De wachtweken daarentegen duren ontzettend lang voor mijn gevoel. In mijn geval is het zo dat ik met Clomid best een korte cyclus heb (meestal 26 dagen) en vorige maand vond de IUI al op CD 13 plaats. Dat betekende op dag 11 al FM en pregnyl. Dus zodra de ongi voorbij is, moet ik alweer bijna naar het ZH voor FM en kan de IUI al bijna plaatsvinden. Dat is wel fijn, dat schiet tenminste een beetje op !
@Lien1979 Mijn cyclus zit altijd rond de 30 of 35 dagen. Wat betekend dat ik volgende week dinsdag of zondag mijn nod heb. Ik wacht rustig af. Lijkt me inderdaad zoals je zegt. Het begin gaat heel snel, maar die twee wachtweken kruipen voorbij :S
Overzicht IUI pogingen IUI Gehad : Helena115- 27 mei eerste IUI Lin71 - mei eerste poging gehad. Nu mei 2e IUI Lien1979 - 12 mei poging 1 IUI Pcootje - 18 mei 1ste iui gehad Saskia - 21 mei poging 1 IUI Pientje - 23 mei poging 1 IUI NOD : Pcootje - 1 juni Saskia - 4 juni Pientje - 6 juni Afspraken ziekenhuis: Lin71 - 27 mei pregnyl en 28 mei IUI nr 2 Helena115 dinsdag pregnylprik Lien1979 - vrijdag 4 juni FM
@ Lien, Balen meid, dikke knuf!!! Ik heb wel nagedacht over mn grenzen in de mmm. Ik ga tm de IUi en dan houd het voor ons op. Door alle bijwerkingen die ik steeds heb van de medicatie ben ik trouwens iedere maand geneigd om het bijltje dr bij neer te gooien. @Helena,Goed zeg dat je jezelf hebt gespoten. Ik zie daar behoorlijk tegen op hoor de volgende ronde. Mijn man heeft ook op de wc in het zhuis zn potje gevuld, uitgerekend op een moment dat de schoonmaakster de wc kwam boenen @Misty, ik hoop dat je lichaam goed gaat reageren op de clomid. Met hoeveel mg ga je starten? Ik heb dinsdag mn NOD. @Saskia, ik hoop dat de weg van IUI ook voor jullie nog weggelegd is. @Pientje80, dat gevoel had ik ook een paar dagen na mn IUI, ik kon het ook niet echt thuis brengen. Misschien toch en soort irritatie van de baarmoedermond ofzo @Helena, Misty, Saskia bedankt voor de suc6 wensen, ik hoop dat het geluk brengt. @Lin, suc6 met je 2de IUI Liefs pcootje
Dank voor jullie reacties, ik denk dat het daar ook mee te maken heeft. Ik hoop de komende week nergens op en dan zien we wel weer verder
Spannende weken voor een aantal van ons. pcootje ik ga vrijdag naar "jouw" arts voor IUI. Dus weer naar het andere ziekenhuis voor ons. Dus weer potje vullen in het ziekenhuis...........Hebben jullie het potje bij de assistente's afgegeven of bij het lab? Balen Lientje dat ook jullie eerste IUI is mislukt. Ik duim voor allemaal die aankomende week hun NOD hebben dat het ook maar een NOD mag worden. Hier geen idee meer waar of de grens ligt. Ik riep in het begin IUI en dan is het over, maar ik moet zeggen dat ik daar wel ruimer naar kijk nu. Misschien als jij zometeen spuit pcootje en je bijwerkingen vallen mee ten opzichte van clomid dat je er ook nog anders naar gaat kijken of ?????
@pcootje, waarom is je man op de wc zijn klusje gaan klaren? In het ziekenhuis hebben ze daar een mooi kamertje voor, dat werkt veel prettiger. Mijn man vond dat tenminste prima gaan. Op het toilet lijkt me niet echt prettig. Stel nou dat jullie stoppen na IUI (laten we duimen dat je deze beslissing niet zult hoeven nemen, want dat het gewoon voor die tijd raak is), zouden jullie dan samen verder gaan? Of overweeg je dan nog andere opties, zoals adoptie of pleegzorg?
@ Lin, Dan krijg je de IUI waarschijnlijk door de assistente, die heeft het bij mij ook gedaan en volgens dr. B maakt ze iedereen zwanger..... ach ja why not, bezwangerd door een vrouw, tis weer eens wat anders Zou best kunnen dat je tegen het eind wel weer grenzen gaat verleggen, maar ben dr eerlijk gezegd ook wel goed klaar mee hoor. Als we de IUI's hebben gehad dan lopen we alweer 2 jaar het ziekenhuis in en uit. Daarbij houd ik mn leeftijd in de gaten, voor mn 40ste moet ik bevallen zijn, daarna wil ik niet meer bevallen en de leeftijd van mn dochter, zij wordt steeds onafhankelijker waardoor je het steeds makkelijker krijgt ( eten, drinken, aankleden, haren kammen etc) Als er dan nog een baby bijkomt dan is die weer volledig afhankelijk van me, daar moet ik met mn 40ste niet echt meer aan denken. @ Lien, wij gaan dan met ons 3tjes verder, ik heb al een dochtertje. Ik denk dat dit voor mij ook de reden is dat ik op een gegeven moment klaar ben met het hele proces. Ik heb het geluk niet met lege handen achter te blijven. Adoptie en pleegkinderen is voor ons dan ook geen optie.
@ Pcootje, ik snap helemaal dat je nu het gevoel hebt na IUI te stoppen mocht het niet raak zijn. Je hebt al een dochtertje, en de leeftijd. Dat scheelt heel veel denk ik. Begrijp me niet verkeer hoor, ik snap dat de kinderwens heel groot is ook als je voor een tweede kindje gaat. Maar het is toch anders denk ik.