Wie begint er in mei ook met IUI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door pcootje, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    @ Saskia, dat denk ik dus ook. natuurlijk is de wens voor iedereen heel groot, ik denk dat je bij een 2de, 3de,4de niet meer tot het naadje moet willen gaan.
    Op een gegeven moment moet je dan koesteren wat je wel hebt en niet wat je mist, je hebt ook nog een gezin waar je dan aan moet denken. Alhoewel ik ook alle begrip voor de vrouwen die wel all the way gaan.
    Wie weet is het net als Lin zegt, dat je de grenzen weer gaat verleggen, de stap naar ivf is natuurlijk maar erg klein meer......... en die grenzen in de mmm zijn al behoorlijk verlegd hoor, dus tja...wie weet?!

2. brigges

brigges Niet meer actief

Dames mag ik ook aanschuiven?

Vanaf december '09 zitten we in de medische malle molen en vorige week hebben we te horen gekregen dat we mogen gaan beginnen met IUI.

Gisteren hebben we voor het laatst de mogelijkheid gehad om op de normale manier te klussen ;) en over twee weken verwacht ik mijn menstruatie.

Op de 3e dag moet ik naar het ziekenhuis voor een uitgangsecho en moet dan dezelfde avond beginnen met de puregon te spuiten en daarna vlak voor de inseminatie de pregnyl prik.

Echt heel spannend allemaal

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Tuurlijk Brigges, welkom hier!
    Het is heel spannend allemaal. Wat is de reden voor IUI bij jullie?

4. brigges

brigges Niet meer actief

We zijn nu al een aantal jaar bezig om zwanger te worden maar na de onderzoeken is het eigenlijk niet duidelijk waarom het niet zou lukken.

We hebben al een zoon van elf , maar inmiddels zijn we 4 jaar bezig voor een brusje en het is helaas nog niet gelukt. Vandaar nu de IUI!

5. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    @ Brigges, welkom. Hoop ook voor jou dat iui de oplossing is.
    Wat hebben ze bij jou in de afgelopen periodes allemaal gedaan in de mmm?

6. brigges

brigges Niet meer actief

Bepaling van de FSH en AMH waarden in het bloed, samenlevingstest, HSG en dat ziet er allemaal goed uit.

Mijn man heeft voldoende zaad. weliswaar niet veel qua volume maar het concentraat is wel goed. Het zou in principe op de normale manier moeten lukken...maar helaas..nog steeds zonder succes.

7. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Balen Brigges, wat een onzekerheid :(
    Hopelijk gaat het met IUI goedkomen!
    Wat zijn de zaadaantallen als ik vragen mag?

8. brigges

brigges Niet meer actief

Hmmm..geen idee eerlijk gezegd.. heb daar niet naar gevraagd.

Volgens de gyn was het zaad goed en normaal alleen heeft de ene man meer volume dan de andere. Ik ga het wel vragen aan de gyn in ieder geval!

9. brigges

brigges Niet meer actief

Ik vind het wel doodeng om mezelf te spuiten.... gelukkig doet mijn man het..maar pffff ik moet wel een drempel over straks!

10. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    @ Brigges....Oke, ik vroeg het me af, omdat je direct gaat beginnen met spuiten ipv tabletten.

11. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Ik zou het zeker vragen. Is toch fijn om te weten hoe het precies zit. Artsen draaien er soms omheen heb ik gemerkt. Dus ik vraag naar de aantallen, want ik word al lang genoeg aan het lijntje gehouden ;)

12. brigges

brigges Niet meer actief

Ik heb wel al in de gaten dat je mondig moet zijn lol

Met braaf zijn bereik je niks geloof ik ;)

Spuiten i.p.v. pillen is volgens mij standaard in het ziekenhuis waar ik loop, maar ik denk ook omdat mijn leeftijd gaat meespelen. De magische 40 ;)

We gaan echt proberen om het via de molen te laten lukken, maar ik merk wel dat de grenzen automatisch verlegd gaan worden. Eerst riep ik altijd: het moet vanzelf komen en anders maar niet... en zie nu eens... nu begint het circus pas echt.

toch is wel de druk van de ketel... hoe graag we ook zouden willen, we beseffen ons wel dat we in ons handen mogen knijpen dat we al een kind hebben. Dat geeft ook weer moed dat het toch wel een keer zou moeten lukken. Bovendien heb ik voor mijn zoontje een kindje verloren en daarna een miskraam. Maar dat is wel allemaal al een jaar of 15 geleden. Mijn lijf is vergeten hoe het moet lijkt wel.

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Dat klopt, je moet echt voor jezelf opkomen ;)
    Met de IUI krijg je waarschijnlijk wel te horen hoeveel zaadjes ze inbrengen :)

14. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0

precies, inmiddels kan ik de uitslagen goed lezen helaas...
    je weet he het zit als je een uitslag voor je neus krijgt.

om 11u eerste iui gehad.
    Heb erg buikpijn, ben erg emo. Misschien ook wel deschuld vna de hormonen hoor. eendebek deed wat zeer en ik heb een drukkend gevoel in mij nonderbuik, die pijn als je bijv heel nodig moet plassen. Zoiets.
    BEn denk ik beetje van slag door het hele gebeuren, ook door de uitslag.
    HAd me op iets beters ingesteld.
    1,1 miljoen na de bewerking, waarvan 65% snelle.

Jij had toch dezelfde uitslag saskia?

HEb sinds twee dagen ook heel erg witte cremeachtige afscheiding, zou dat door de hormonen komen?
    De zh mensen kletsten er wat overheen toen ik het vroeg.

Zit er gewoon ff doorheen, sorry voor de ego,

kus voor alle stoere lieverds hier!

15. brigges

brigges Niet meer actief

Hoi Helena,

Wat balen dat je je zo rot voelt. Het is ook allemaal niet niks... Misschien wil ik de aantallen wel helemaal niet weten...geloof dat ik er zelf helemaal depri van zou worden. Ik heb de hoop dat de gyn weet wat hij doet. Moet er ff over nadenken...

Heftige periode dit hoor....

16. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Lieve lieve Helena!

De eerste IUI zit erop, nu de wachtweken...
    We hadden ongeveer dezelfde uitslag ja :( We hadden ook meer verwacht, maar helaas...
    In de vooronderzoeken hadden we ook elke keer hetzelfde, weet je nog?
    Gek hè! Hopelijk is het ook gewoon tegelijk raak bij ons! En het liefst gewoon bij de eerste IUI :)

Ik denk dat je afscheiding door de hormonen komt, maar ik kan er niet over mee praten omdat ik geen hormonen krijg.

17. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    @ helena, he bah, vervelend dat je je nu zo voelt meid, dr hoeft er maar 1 de snelste te zijn he..... dat is ook wat mij gyn altijd roept: we zijn dr maar 1 nodig die de eindstreep haalt.
    Als je last blijft houden neem je toch lekker een paracetamolletje...knufff

18. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    He bah helena , kan me je gevoel wel voorstellen ik had ook na onze eerste IUI een katergevoel en kon ook om alles huilen. Hopelijk is het het allemaal waard en hebben we binnen de kortste keren een mooie test in onze handen.

Ook ik geef alle stoere IUI meiden een knuffel !
    Girl power.

19. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @pcootje: even terugkomend nog op je vraag. Ik start met 50mg Clomid. Waarschijnlijk heb ik ook of dinsdag of een paar daagjes later mijn nod. En dan starten met de clomid.

Welkom Brigges! Spannend voor jullie om ook te beginnen met de IUI! Wel naar dat je dan ook meteen moet beginnen met het spuiten van hormonen. Ik ben blij dat het ook kan met tabletten.

@Helena: balen dat je IUI zo zwaar is gevallen. Zou inderdaad best kunnen dat je ook last hebt gehad van de hormonen. Maar goed, je moet maar zo denken: Het zit er op en meer kan ik nu toch niet doen. (al kan ik nog niet echt zeggen hoe het is, aangezien ik nog moet beginnen met de IUI) In ieder geval een dikke knuffel voor jou!

20. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @pcootje: oeps, natuurlijk wist ik dat jij al een dochtertje hebt, maar toen ik mijn berichtje typte was ik dat even vergeten... sorry! Het maakt inderdaad jullie keuze wel logisch, het lijkt me ook wel anders of je voor een eerste of tweede kindje gaat. Toch hoop ik natuurlijk nog op een lief brusje voor je dochter!

@brigges: welkom bij de club! Spannend he, wat er allemaal komen gaat?

@ Helena: fijn dat het erop zit, maar wel jammer dat je je zo emo voelt en dat de IUI toch een beetje tegenviel. Het lijkt me wel lastig als de aantallen tegenvallen, dan krijg je een beetje het gevoel alsof je het allemaal tegen beter weten in doet. Maar dat is natuurlijk niet zo ! De factor geluk speelt ook gewoon een hele grote rol. Aantallen zijn zeker niet allesbepalend. Zoals anderen ook al zeggen, één snelle zwemmer kan in principe al genoeg zijn ! Ik ga voor je duimen dat IUI 1 een schot in de roos zal zijn !

Aan de andere dames op het wachtbankje: duim duim duim

Deel Deze Pagina