Hoi Gillian, Ik krijg ook half juni de IUI! Ons ziekenhuis doet 6 x met hormonen. Ik sta al wel op de IVF lijst mocht de IUI z'n werk niet doen.
hoi Brigges! Nou spannende maand he? ik krijg alleen een pregnylspuit (of hoe je dat ook schrijft.) per iui. Zijn de ivf wachtlijsten zo lang? wel een idee om dat aan mijn arts te vragen want misschien kunnen wij er ook alvast op dan. je weet het nooit. hopelijk hebben we het niet nodig. wij hebben een hele goed indicatie en dat is vijandig slijm. ze hoeven het er alleen langs te spuiten. mijn hubby heeft zeer goed zaad. wat is bij jullie de indicatie??
Bij mij is het PCO, verder werkt alles perfect. Dus alleen even een eisprong opwekken. Maja, dat zijn we nu al wel een hele tijd aan het doen. Ik begin me af te vragen of er eigenlijk wel een eitje in het follikel zit. Is dat bij een van jullie wel eens uitgezocht?
Gillian, met superzaad moet het wel goedkomen toch! Nu gaan ze niet meer dood door het slijm, dus goede kansen voor jullie! Hier minder goede kansen Mijn man heeft slecht zaad. Hij zit op het randje van IUI. 1e IUI was maar 1 miljoen en das ook meteen het minimum. Onze kans op een zwangerschap door IUI is dus eigenlijk nog kleiner.
Hier is het o.a. mijn leeftijd die maakt dat wij nu IUI hebben. Hoe voel je je sas voel je al iets???? En Wie zit er nog meer op het bankje?? Ik heb hier heerlijke buikpijn not . Mijn ei is aan het springen jipieeeeeeeeeeee terwijl ik de IUI heb gehad dus timing goed.
@ Lin, ik voel vanalles maar niks goeds helaas Had gisteren een vaag ongigevoel en vandaag echt krampen gehad en lage rugpijn. Het gevoel dat ik MEGA ongesteld zou gaan worden, maar das natuurlijk veel te vroeg. Borsten beginnen ook bekend pijn te doen, dus het lijkt er op dat ik over een weekje netjes ongi wordt. Had ook niet anders verwacht eigenlijk, maar hopen natuurlijk wel. Ik heb altijd een dag of 4 voor NOD wat licht bruine afscheiding, dus ik denk dat ik maandag of dinsdag wel weet dat het niet raak is.
@Gillian Het is voor de artsen niet echt duidelijk wat nu de oorzaak is...Het zaad is normaal, ik heb bewezen zwanger te kunnen worden in het verleden. dus tja.... alle hoop nu op de IUI. Door de hormonen worden er twee eitjes per cyclus gestimuleerd, dus ik hoop dat dat iets meer kans geeft. De wachtlijsten voor IVF is in mijn ziekenhuis enorm. Tussen de 6 en 9 maanden! Ik sta er nu vanaf januari op, dus de eerste 4 maanden hebben we gelukkig al in de pocket. Nu maar hopen dat we genoeg hebben aan de IUI!!! Volgens de gyn heb ik meer kans om met IUI zwanger te worden dan met IVF. Raar he..nog nooit van gehoord! Ze zei als je na 6 x IUI nog niet zwanger bent dan wordt de kans dat het gaat lukken steeds kleiner. IVF zou dan het laatste strohalmpje zijn.
@Gillian welkom bij de club ! Hier op dit moment weinig nieuws. Ik ben gisteren weer begonnen met de Clomid en volgende week vrijdag FM.
Hoi meiden, mag ik mij bij jullie aansluiten . Deze cyclus zullen wij onze 1e IUI ondergaan. Vandaag mijn laatste tabletje Clomid naar binnen gewerkt en aankomende dinsdag 1e FM, ik ben erg benieuwd. Zoals in mijn onderschrift te zien is, zijn er bij ons geen oorzaken gevonden, alles wat onderzocht kan worden was prima in orde . Groetjes
@ Emma, ook voor jou van harte welkom ! Veel succes met de FM en IUI ! Ik zie dat we ongeveer even oud zijn en ook ongeveer even lang bezig zijn (wij zijn begonnen in december 2007) ! Hoe heeft voor jou de medische molen er tot nu toe uitgezien? Heb je hiervoor ook al andere vormen van behandeling gehad?
We zijn allemaal niet alleen gelukkig. hopelijk allemaal goed nieuws binnenkort. Best raar nu ik met iui ga beginnen. Ik heb altijd gedacht: ow we beginnen aan kinderen en dan ben je zo zwanger. nooit aan gedacht dat het wel eens een poos kon gaan duren. Morgen ga ik met vakantie dus ik spreek jullie over twee weken! allemaal succes............
@Lien1979 wij zitten sinds mei 2009 in de MMM, t/m augustus hebben wij alle standaard onderzoeken gehad. Toen hier niks uit kwam moesten wij eerst weer 6 maanden zelf proberen. In maart hadden we weer een gesprek met de gyn, toen is er besloten om met IUI te beginnen, maar de wachtlijst was toen 3-4 maanden . Dus vandaar dat wij nu pas gaan beginnen met IUI . Lien, misschien heb ik er overheen gelezen maar wat is bij jullie de reden voor IUI?
Welkom Emma en Lien (ben ook van 79 )en Gillian. MErk dat de IUI me niet i nde koude kleren is gaan zitten, heb me hele periode groot gehouden en denk dat de slechte zaaduitslag na opwerking een beetje de laatste klap heeft gegeven. een mmm dipje dus....helaas... Ik wildem over utislag, hoe was die voor de opwerking, we hadden nl maar 1,1 milj na opwerking, waarvann 65% snel. op t randje dus. terwijl onze eerste zaaduitslag 4 milj snelle had.. De gyn en rest in zh waren zo rooskleurig over onze situatie dat ik echt was gaa nhopen op een betere uitslag. Ik ga morgen bellen met gyn, heb liever dat ze me gewoon de waarheid vertelen dan dat ik valse hoop krijg. Terwijl ik in de beugels lag en info probeere te krijgen van assistent arts wed er zo omheen gedraaid dat i kwel kon huilen. Nogmaals, geef mij maar gewoon de harde waarheid, daar kan i k tenminste wat mee! nog iets, dat was een vraag van mijn man, en helemaal niet zo een rare. Maandag fm toen zaten er 2 dikkerts van 17mm, echoscopiste heeft aan de hand daarvan op donderdag de iui ingepland. De iui gebeurd ook in het echo kamertje. Hij vrioeg zich af waarom ze niet voor de iui nog even checken hoe groot de eitjes zijn. Vind dat een hele logische vraag eigenlijk. denk dat mijn ei vrijdag is geweest uiteindelijk. Donderdag een ovu test gedaan nog,toen was de test streep dikker dan controle streep. Sorry voor mijn te lange analyse van het gebeuren haha... Overigens deed de verpleegster die iui moest leren heel leief en voorzichtig, toen kwam de assistent arts checken en die rost zomaar die eendebek nog stuk dieper, na mijn AUW! lachte ze en zei ze, tsja ik ben een stuk minder lief haha. vond dat niet grappig eerlijk gezegd. nou ja, hoop dat de komende twee weken sne lgaan. xxxxhelena
Welkom allen nieuwe meiden. Hier niet veel nieuws. Ben nog aan het wachten op mijn ongi, die er aankomende week aan zit te komen. Heb ook weer wat last van mijn borsten, wat ik altijd heb voordat ik ongi wordt. Binnenkort voor mij dus ook beginnen met clomid en eerste ronde IUI.
@ Emma, onze MMM-periode is vergelijkbaar met die van jullie, behalve dan dat het bij mij in het voorjaar 2009 begon met een afwijkend uitstrijkje (bleek uit het bevolkingsonderzoek). Ik had pap 3a en heb een lisexcisie ondergaan. Gelukkig is dat allemaal uiteindelijk goed gekomen. Daarna konder we pas verder met de MMM. Bij mijn man is alles goed, bij mij bleek de eirijping niet helemaal goed te verlopen. Om die reden heb ik 8 maanden Clomid gebruikt, wat goed hielp. Sindsdien heb ik steeds een goede eisprong. Op dit moment is er dus eigenlijk geen aanwijsbare reden waarom het niet lukt, maar omdat het te lang duurde zijn we begonnen met IUI. Dat is in het heel kort samengevat ons verhaal @ Helena, die vraag van jouw man hadden wij ook en hebben we ook gesteld aan de gyn. Hij zei dat ze dat nooit doen, omdat het geen zin heeft. Als ze geen eitje vinden, is deze kennelijk al gesprongen, maar dan weten ze toch niet wanneer. Als deze er nog wel zit gaat 'ie waarschijnlijk binnenkort springen. Kortom, wat ze ook zien, het zegt uiteindelijk niet zo veel. Aan de meiden op het wachtbankje: hoe gaat het met jullie?