Wie begint er in mei ook met IUI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door pcootje, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hier een heel klein beetje bruinverlies. Echt een paar druppels en heel licht beige. Mij zegt het genoeg. Over een dag of 4 ben ik ongi :( Zo gaat het namelijk altijd.

2. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    He balen saskia.

Ook hier word geen check gedaan tijdens de IUI. Precies wat er al is gezegd als die weg is, wanneer is ei dan gesprongen en een eicel leeft 12 tot 24 uur volgens mij.
    Niet geschoten is altijd mis.
    Enne wat betreft je ovu test zit je goed !
    Mijn gyn zei vrijdag al heb je maar een half miljoen zaadjes er hoeft er maar 1 goede te zijn.

Hier niets te melden. Voor de dames op het echte wachtbankje duim ik mijn vingers blauw !

pcootje hoe is het bij jou???

3. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Saskia: Balen meid! Het is altijd weer een teleurstelling he?

ego: Hier wat last van mijn borsten en wat last van buikpijn. Dit heb ik altijd een paar dagen voordat ik ongesteld wordt. Het zit er hier dus ook aan te komen.

Op welke dag hebben jullie met Clomid de FM en de IUI? Ik moet Clomid 50mg van cyclusdag 3 tot en met 7 gaan slikken. Wij gaan volgend weekend een weekendje weg en hopelijk vallen de FM en de IUI er mooi omheen. Anders wordt het thuisblijven ben ik bang :(

4. M02

M02 Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.372
    0
    36
    Voor allemaal een Knuff!

5. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    hier op dag 9 of 10 de eerste FM en de eerste keer op dag 11 al IUI en nu op dag 13 IUI gehad.

Knuf terug.

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hier (nog) geen hormonen en geen fm's. Hier werken ze met ovulatietesten als je nog niet aan de hormonen zit.
    Het was deze ronde heel erg wennen en irritant. Maar achteraf gezien was het heel nauwkeurig en was de IUI precies goed ingepland.

7. brigges

brigges Niet meer actief

Ik ben echt blij dat ik niet met ovulatietesten hoef! Ik ben altijd onzeker over het resultaat... is het streepje nou wel of niet donkerder.

Als de uitslag duidelijk is dan is het wel ideaal want het scheelt wel fm metingen, bij mij zijn die testen jammer genoeg niet duidelijk.

Ik zit met smart te wachten op mijn ongi, want dan kunnen we eindelijk van start... t wachten duurt zo lang!

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Nee hoor Brigges, geen gedoe met streepjes. Ik krijg in het ziekenhuis clear blue digital mee.
    Ik had nu een late ovulatie en dit was de eerste keer, dus dat was ff onhandig en zenuwslopend. Maar nu ben ik er blij mee.
    In een natuurlijke cyclus is een positieve ovulatietest namelijk veel betrouwbaarder dan een fm. Een eitje springt soms bij 19 al, soms bij 20, soms 21, soms 22 en soms zelfs bij 23. Dat kan nogal wat schelen. En na de positieve ovutest springt je ei binnen 48 uur.
    Bij een hormonale cyclus is dat allemaal anders hè, dus dan werkt het niet met ovutesten.

9. brigges

brigges Niet meer actief

Clear blue digital! Dat is al stukken beter natuurlijk.. Wel prettig dat je het meekrijgt van het ziekenhuis.

ik zie mezelf nog hannessen met die staafjes :x!

Ik spuit straks hormonen en heb eigenlijk geen idee hoe de eitjes gaan reageren. 't is natuurlijk geen "normale" eisprong omdat het opgewekt gaat worden.

Ach ja..alles voor het goede doel maar he ;)

10. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Het weekend hadden we een omo test dus zal wel niet, gezien de dingen die me te wachten staat hoop ik ook ff dat het deze maand niet raak is...zul je straks dus net zien he?! Als ik weer alles op orde heb dan meld ik me ff weer dames.... nu ff met andere dingen bezig zoals ik vorige week al aangaf.

11. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Helaas afgekeurd dus nu huismama
    Beverwijk
    Hallo allemaal wij zijn nu eind mei ook begonnen met IUI en prikken pregnyl heeft er al iemand goede ervaringen of hebben jullie hier ook klachten bij.....
    Wij hebben net een rustpauze van 2 jaar gehad en nu ging alles al heel anders dus hopen wij dat dit heel gauw resultaat heeft het zal wel niet maar ja je weet maar nooit toch.
    Ik hoop op wat leuke reactie zodat er samen over kunnen babbelen
    Wij hebben tevens wel al een zoon van 9 jaar die op de normale manier geboren is raar:( is dat dan hoor dat een tweede gewoon niet wil.
    :x
    We zullen het zien dit is ook de eerste keer dat wij moesten prikken met pregnyl ook erg spannend om dat zelf te doen ja toch.
    Groetjes van Babyborn.

12. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Welkom, babyborn ! Dat jullie IUI-poging maar snel raak mag zijn en een lief brusje gaat opleveren voor jullie zoon !

@Saskia: wat balen als het weer niet gelukt is ... Je weet het natuurlijk nog niet zeker, maar meestal zijn dit soort voortekenen inderdaad veelzeggend... ik hoop natuurlijk wel dat je het mis hebt en dat het gewoon innestelbloed was !

@Misty, voor jou begint het ook spannend te worden he?! Mijn eerste IUI was al op dag 11, op die dag was ook mijn eerste FM. Dat ging dus lekker snel. Hopelijk blijft dat zo vlotjes gaan !

Dames, ik vind dat het tijd wordt voor een eerste geslaagde IUI-poging! Wie gaat ons tonen dat het echt kan ?! Wie neemt als eerste plaats op de 9-maanden-trein?!

13. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Hoi Lien 1979 dat zou heel leuk maar voor jullie allemaal toch we gaan met zijn allen op de 9 maanden trein:)succes allemaal.

14. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Ben ik ook wel heel benieuwd naar Lien wie de eerste IUI zwangere van dit topic is.
    Eigelijk is het Liesben alleen is die net voor de eerste IUI zwanger geraakt !!!!

Wie heeft er deze week zijn NOD?

15. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    @Babyborn, ik vind het ook altijd wel vreemd hoor hoe het kan dat een 1e kindje dan spontaan verwekt is en dat je voor een 2e of 3e dan behandelingen moet ondergaan. Maar ook andersom vind ik het altijd wel typisch als je voor de 1e allerlei behandelingen nodig hebt terwijl de 2e dan weer spontaan is. In die 2e situatie kan ik mij wel voorstellen dat er een of andere 'blokkade' is opgeheven door de zwangerschap waardoor het daarna op de natuurlijke manier lukt. Ach ja, het lichaam blijft verbazen ;)

Vanochtend 1e FM gehad. Het zag er goed uit. Rechter eierstok, 1 follikel van nu 15mm en nog een aantal kleintjes. Linker eierstok, 2 follikels van nu 13mm. Gyn gaf aan dat eitje uit rechter follikel waarschijnlijk als enige zal gaan springen, maar misschien dat die 2 uit de linker eierstok ook mee doen. Dat zullen we donderdag wel zien, dan 2e FM en waarschijnlijk zaterdag dan de IUI. Spannend hoor!

16. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Spannend Emma ! Ik duim voor je dat ze alle drie springen dan heb je 3 x kans.

Hier wat krampen en net iets bloedverlies na het plassen.
    Zal het ..............innsteling zijn. Ben er een beetje hieper de pieper van Dit had ik ook van onze dochter...............
    Pf nog lange wachten dagen hoor 10 .

17. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Lin, ik ga voor je duimen! Klinkt natuurlijk al positief aangezien je het bij je dochter ook had ;) Ohhhhhhh, verschrikkelijk ook dat lange wachten!

duim, duim, duim

18. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Hoi hoi allemaal ja het is wat he dat vrouwelichaam het blijft je echt verbazen zeg ik vind dit altijd wel zenuwslopende weken hoor ppff gisteren 31 mei IUI gehad en we hadden zaterdag 29 mei voor het eerst geprikt met pregnyl ook erg spannend zo samen om dat te doen voor het eerst maar ja het is gelukt nou alles even afwachten moet 17 juni weer naar de gyn dus dat word spannend ik hoop dat we allemaal geluk hebben en vind dit erg fijn om met dames te delen die nu met het zelfde bezig zijn groeten.

19. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @ Lin, wat ontzettend zenuwslopend is dit he ?! En je moet nog zo lang wachten. Maar als je dit bij je dochter ook had, is het vast een heel goed teken ! Wie weet...

20. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Spannend is het zeker,

hoe is het met de dames op het wachtbankje? Zijn er al die een NOD of WOD hebben????

Deel Deze Pagina