Wie begint er in mei ook met IUI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door pcootje, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    ps lieve meiden, hier ook erg last vd hormonsters, veel erger dan vorige keer. gister flinke huilbui, al dagen koppijn en kort lontje, ben benieuwd waar ik na de pregnyl in verander, hihi.

2. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hey meiden.

@Helena: Succes met de pregnyl vanavond.

Ik heb gister voor het eerst de pregnyl laten prikken. Heb sindsdien een beurs/prikkend gevoel op die plek. Verder alleen wat hoofdpijn. Heb nog geen last gehad van stemmingswisselingen of iets dergelijks.

Morgen de IUI. Ben benieuwd, vooral omdat het zo'n gedoe is. We moeten eerst naar een ander ZH voor het bewerken van het zaad en dan naar eigen ZH, waar mijn eigen gyneacoloog de IUI doet.
    Verder zijn bekenden allemaal helemaal positief, van misschien ben je dan straks gewoon echt zwanger! Ik zelf ben iets minder positief gestemd, gezien de ervaringen hier op het forum. Maar goed 1 moet de eerste zijn die zwanger raakt bij de 1e IUI :D
    Het wordt dus hoogtijd voor positieve testen en dus zwangere dames :D

3. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    ja misty dat is zo. 1 moet de eerste zijn. het ligt er ook aan wat je iui indicatie is. Ik heb de allerbeste die er is: vijandig slijm. het hoeft alleen maar voorbij mijn slijm en mijn man zijn zaad is super. nou ik ben benieuwd of bij mij dan de eertse keer gelukt is. ik voel nog niks. nu 5 dagen na iui. Had hem id ochtend dus tel de eerste dag mee. ik ben zelfs niet positief. ik kan me gewoon niet voorstellen dat na al die teleurstellingen ik nu zwanger zou zijn. aan de andere kant ben ik blij en heb nu ECHT een kans zonder dat al het zaad gelijk doodgaat bij mij binnen. wat zijn jullie indicaties? en heeft jullie partner goed zaad? raar dat niemand hier nog een geslaagde iui heeft. pco is toch iets met cystes?

4. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Gillian: Wie weet ben je dan wel de 1e :D Zou super zijn toch! Hoe komen ze er eigenlijk achter dat je vijandigslijm hebt? Met zo'n samenlevingstest? Deze is bij ons namelijk nooit gedaan.

Ik heb van mezelf onregelmatige cyclussen en niet altijd een goede eisprong. Het zaad van mijn man is ook van verminderde kwaliteit. Tja, ben echt benieuwd hoeveel IUI behandelingen wij nodig zullen hebben. Ik heb wel goede hoop..

5. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    ja ze deden het met samenlevingstesten testen en keken naar het slijm. verder is alles goed. regelmatige cyclussen, superzaad, goede eisprongen enz. niks mis mee. ben benieuwd. hoeveel iui's heb je nu gehad? hoe lang ben je al bezig?

6. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    ow jah ik ben echt slim. je 1e lees ik haha

7. brigges

brigges Niet meer actief

Ik baal...baal als een stekker....

De 1e IUI is mislukt, poging weggegooid....

De IUI staat gepland voor morgenmiddag maar ik heb vanochtend al mijn eisprong gevoeld.

Na veel gestress van mijn kant en overleg met het ziekenhuis willen ze toch dat mijn man morgenochtend om 11:00 uur zijn zaad gaat inleveren en dat ik dan om 14:00 de inseminatie krijg...

Het ziekenhuis zegt:
    "Het eitje is nog prima te bevruchten en we zouden het niet doen als er geen kans op zwangerschap zou zijn..."

Na 27 uur? Ik wist niet wat ik hoorde????? mij is altijd verteld dat de zaadjes voor de eisprong aanwezig moeten zijn en dat het na de eisprong bijna geen zin heeft....

Manlief had vanaf zijn werk nog even naar het ziekenhuis gebeld want hij wou toch even weten hoe het dan zat met de IUI na 27 uur maar hij werd heel bot te woord gestaan:

"Er is vandaag geen capaciteit in het lab dus of u kiest morgen voor IUI of anders maar niet"

Mijn man is de vriendelijkheid zelve dus dit viel hem echt rauw op zijn dak

Ik ga morgenmiddag dus braaf maar naar het ziekenhuis maar ik vind het doodzonde van mijn tijd. Mijn man heeft morgenmiddag speciaal voor de IUI vrij genomen maar dat is dus ook een verloren dag!

Ik zal morgenmiddag nogmaals aangeven dat ik 27 uur eerder al de eisprong heb gehad en dat ik er dus lig voor de vorm en om de teller door te laten gaan. (na 6 pogingen IUI volgt IVF namelijk, als we nu deze poging niet door laten gaan blijft de teller op nul nu....)

Nu snap ik wel waarom er giga wachtlijsten zijn...

8. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @gillian: Het is inderdaad mijn 1e IUI, haha. We zijn sinds november 2008 zelf bezig geweest en nu dus proberen met IUI.

@briggis: Balen zeg! Maar ik zou toch ook nog wel voor de IUI gaan, je kunt het altijd proberen. Ik dacht zelf ook gelezen te hebben dat je de pijn altijd voor de eisprong voelt, dus ongeveer op het moment dat bijvoorbeeld de ovulatietesten er ook vanaf springen. Ik hoop echt voor je dat het nog zin heeft en dat je gewoon zwanger wordt van deze IUI.

Mijn man heeft morgen ook een vrije dag genomen, anders komt hij pas op zijn werk aan als hij alweer bijna naar huis mag. Hopelijk hoeft hij niet al te vaak vrij te pakken van zijn werk ;) Ik ben zelf morgen ook vrij, dus dat komt goed uit. We moeten tussen 8.45 en 9.00 het potje inleveren en deze kunnen we dan rond 11.00 uur weer ophalen en dan is de inseminatie rond 11.30/12.00 uur.

9. brigges

brigges Niet meer actief

We gaan morgen ook gewoon wel hoor... de teller moet doorgaan.

Maar ik weet altijd zeker als de eisprong geweest is. Voel een drukkende pijn duurt een dag of twee en daarna krijg ik steken en voel ik 'm springen. Daarna is de druk weg en voel ik niks meer. Exact 14 dagen daarna is de menstruatie...

Was vanochtend ook zo...zucht...

De IUI heeft dus geen zin morgenmiddag :(

10. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Helaas afgekeurd dus nu huismama
    Beverwijk
    Hoi hoi allemaal,

Even een verslagje van mijn ziekenhuis bezoek van vandaag.
    Wij hebben nu even rust tot mijn volgende ongi dan ga ik ook beginnen met clomid nooit eerder gehad en dan daarna FM etc en
    dan weer kijken wanneer we de pregnyl gaan prikken en dan de IUI natuurlijk;).
    Kortom ik had ook nu meteen vandaag kunnen beginnen maar het leek de gyn wel verstandig om vanaf mijn volgende ongi verder te gaan omdat ik ook erg gestrest ben was?? Is het wel even goed om heel even uit te rusten want er ging een beetje erg veel door mijn hoofd heen:$ dat word namelijk dan pas in de 2 de week van juli ongeveer wij zijn dan 1 week met vakantie gelukkig gewoon in nederland dus ik zou daar gewoon met mijn clomid kunnen beginnen:p dus we zien het wel weer voorlopig nog even niet op het wachtbankje jammer maar misschien wel verstandig;).
    En dames jaja groot nieuws mijn ziekenhuis heeft geen ZOMERSTOP;):D die gaan gewoon door zei de gyn dat vonden ze zo n onzin heb ik even mazzel;)
    Alle dames succes en morgen gewoon iui gaan doen en op het wachtbankje is er al wat leuk nieuws:):):).

Ik ga even koffie drinken rustig aan allemaal.

Groetjes babyborn................die weer een beetje rustig is;)

11. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Ohja wij mogen natuurlijk ook lekker zelf gaan klussen
    dus wie weet ik ga er niet vanuit maar you never no....;)
    Na 5 jaar ppfffff

Groetjes babyborn...:p

12. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Graag uiteraard !!
    Maar ik schat mijn kansen deze maand niet al te hoog in, gezien de stress van de afgelopen week. Ik voel nog niks anders dan anders, dus het zal wel niet... Nog een paar daagjes geduld. Pas als ik zondag niet ongi word, ga ik er misschien in geloven, eerder niet. Ik denk dat de kans groot is dat ik zaterdagavond al meer weet... wel spannend !

Dames die de komende dagen voor IUI moeten: heel veel succes !! Dat we binnenkort maar mogen beginnen met de roze polonaise (en als het kan ga ik natuurlijk graag voorop ;) !

@ Misty, ik heb het een keer nagevraagd en in ons ziekenhuis geloven ze niet in de samenlevingstest. Er is schijnbaar geen wetenschappelijk bewijs dat dat zinvol is. Bovendien krijg je hoe dan ook toch IUI, dus de uitslag van zo'n test maakt in dat opzicht ook niet veel verschil.

13. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Misty succes morgen.:D

Gillian gewoon morgen iui doen je weet maar nooit en positief blijven;) probeer ik ook (zei ik vanmorgen ook niet):( maar nu wel.

Groetjes babyborn....

14. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Hoi lien,

Je weet maar nooit he ik hoop het voor je ik hoop dat het op je werk nu weer wat rustiger is en dat het met je collega iets beter is:x

Wie weet zeg je volgende week ik ben nog geen ongi het word wel eens tijd dat er hier iemand zwanger gaat worden ik wacht nog even maar sluit me hopelijk gauw aan bij jullie;)

Spannend voor je we horen het wel van je.
    rustig aan ok.

Groetjes babyborn...:D

15. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    jee gillian dat is balen zeg. Lijkt me ook verschrikkelijk.

Misty succes morgen.

Helena ook alvast succes voor zaterdag.

Word druk op het wachtbankje vanaf zaterdag moeten we er denk ik een hoekbank van maken........

Hier morgen om 08:30 uur potje inleveren en om 10:00 uur heb ik de IUI.
    Manlief kan helaas niet mee dus moet het zelf doen , tis niet anders.

16. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Lin succes zo in het ziekenhuis balen het dat je man niet mee kan dat is altijd wel jammer je probeert het meestal samen maar ja wat niet gaat gaat niet.
    Succes en ik duim weer voor je........;)

Groetjes babyborn

17. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Zo potje is ingeleverd en nu maar even wachten tot 10:00 uur. Ach met een uurtje zit het erin als het goed is.

Ben zenuwachtig deze keer, stom he. Dat er maar een mooi pietertje ( van de hoogeband )of inge ( de bruin ) mag blijven plakken ( of alle twee )

18. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Lin zit je in het ziekenhuis ofzo met je lappie lol.
    Je blijft elke keer zenuwachtig het is toch weer spannend
    elke keer weer komt goed hoor.
    Komen heleboel kindjes uit voort straks:D:D

Knuffel van babyborn denk aan je hoor;)en duim voor je...

19. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Nee hoor maar ik woon maar 10 minuten rijden vanaf het ziekenhuis vandaar. De vorige keer was ik niet zenuwachtig.

Maar goed de klus is weer geklaard en nu maar zitten op het wachtbankje !

20. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    lin en babyborn: haha ik snap het niet meer. jullie noemen aletwee mijn naam maar halen volgens mij iets doorelkaar. ik heb geen iui vandaag, die heb ik vorige week gehad en wat is balen en verschrikkelijk lin? is dat niet voor iemand naders bedoeld? hihi.nog 9 dagen dan weet ik of het gelukt is. ik voel nog niets afwijkends.

bij iedereen die de iui deed alles goed gegaan?

Deel Deze Pagina