@ Saskia; Spannend dat jullie misschien met IUI kunnen beginnen. Het aantal miljoen zaadcellen is wel weinig. Mijn vriend kwam vorig jaar op 15 miljoen per ml, dus dat ligt al onder het gemiddelde. Bij de eerste IUI (afgelopen april) was dat ineens 40 miljoen per ml waarvan 48% beweeglijk. Dat hebben ze bewerkt en waren er 22 miljoen zaadcellen per ml waarvan 78% beweeglijk. Uiteindelijk bleven er 7 miljoen zaadcellen over in de 0,5 ml die we meekregen in de reageerbuis. Ik durf niet te zeggen of de zaadcellen van jouw vriend goed genoeg is voor IUI, dat laat ik over aan de experts. Het worden dus nog een paar spannende dagen/weken denk ik, dus veel succes! @ Lien; In eerste instantie hebben we niemand vertelt van onze kinderwens. Vorig jaar heb ik het wel al tegen mijn werkgever verteld tijdens een functioneringsgesprek en ook eerlijk tegen haar gezegd dat het allemaal niet makkelijk ging en we naar de gyneacoloog zouden gaan. Daarna heb ik het mijn moeder verteld en die had al zo'n voorgevoel. Later heb ik ook mijn broers, vriendinnen, collega's, schoonzus en schoonouders verteld. Laten we zeggen dat alleen mijn vader en mijn vriend zijn zus en zwager en uiteraard verderwegstaande familie het nog niet weten. Voor mezelf vind ik het erg prettig dat mensen direct om me heen het weten. Dat maakt het makkelijker en als ik een keer een rotbui heb, dan is het ook te verklaren. Daarnaast moest ik veel weg voor echo's en dan ben ik superblij als een collega mijn ochtenddienst over wil nemen. Ze weten tenslotte ook waarvoor het is. @ Ineke: Gefeliciteerd! Hopelijk kom je nog eens spieken want ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de IUI's voor jou voelde. Ik heb nu één IUI achter de rug, die me alles meeviel, alleen dat ik nu dus ongesteld ben geworden ... Teleurstelling en boos zijn toch wel de woorden die in me op komen. Hoe voelde jij je? @ Loutje; Spannend en veel succes. Misschien een brutale vraag, maar weten jullie ook wie de donor is?
@ KwiePark, het is heel erg weinig inderdaad... maar toch, onze gyn heeft er nog steeds alle vertrouwen in en sluit een spontane zwangerschap zelfs niet uit. Dus misschien moet ik maar uitgaan van zijn positiviteit. Dat is hij niet voor niks. De samenlevingstest was ook positief, dat geeft nog een beetje hoop. De gyn maakt me alleen onzeker omdat hij zei dat het zou kunnen dat het na opwerking niet genoeg zou zijn. Hij zei wel heel duidelijk dat hij dat niet verwachtte, maar dat we daar rekening mee moesten houden. Ik weet het niet, het wordt gewoon afwachten... en hopen.
Kwiepark, mijn IUI's waren allesbehalve pijnloos... er kwamen een eendenbek (extragrote editie) , een of twee tangetjes om de BM-mond naar voren te kantelen en de laatste keer zelfs een metalen staafje (weet niet waarom) maar eens je die + test in je handen hebt, vergeet je het helemaal! En gelukkig is dit toch wel een uitzondering! Heb er in totaal 5 gehad en een laparoscopie (dachten aan endrometriose maar was vals alarm, heeft wel extra kansen op ZW gegeven) Teleurstelling en boosheid herken ik helemaal, voelde me bij elke ongie echt een loser, alsof ik iets verkeerds had gedaan, maar dat IS gewoon niet zo!!! Geef aub de moed niet op dames! Er is zeker hoop!!!
Kwiepark, wij weten niet wie de donor is. Mochten we gezegend worden met een kindje, dan kan hij/zij er wel achterkomen wanneer hij/zij 18 is geweest. Saskia, ik zit nu ook op dag 3 van de cyclus, grappig dat we gelijk lopen! Is jouw cyclus een beetje regelmatig? Die van mij is zo ontzettend regelmatig dat het bíjna zonde is om ovulatietesten te gebruiken! Maar ja, we nemen toch maar het zekere voor 't onzekere...
Haha Loutjelou... hier de laatste tijd ook zo. Ik weet precies wanneer ovutest positief is. Ik hoef 'm eigenlijk niet eens te doen. Ik spot vruchtbaar slijm, krijg een zeurend gevoel in onderbuik en dan is ie positief. Meestal rond dag 12, 13 of 14. Hoop nu op dag 12 of 13, dan heb ik mooi volgende week vrijdag of zaterdag de IUI.
Hier precies hetzelfde, ik ben echt het schoonheidsvoorbeeld van een regelmatige cyclus: 28 dagen. Ik denk ook dat ik volgende week vrijdag of zaterdag in de beugels lig... gezellig!
Nieuwe dames, WELKOM! Ineke; Gefeliciteerd, geeft ons ook goede hoop! Ego; jippie mn ongi is dr sinds gisteravond. Zonet een afspraak gemaakt in het zhuis. Donderdag een uitgangsecho en plan de campagne.....eindelijk na 1 1/2 jaar mmm gaat er iets gebeuren, ben nog nooit zo blij met mn ongi geweest Omgaan met; Wij praten er ook open over, voor sommigen misschien iets te open omdat ze niet weten hoe ze er mee om moeten gaan, maar dat is niet ons probleem he . Ik werk voor mezelf heb dan ook geen collega's en werkgever. Op mn man zn werk weet alleen de leidinggevende het en die werkt volledig mee. Zaad; ik heb geen idee hoeveel zaad mn man heeft, is nu 2 keer gecontroleerd. Beide keren was het goed, maar aantallen zijn nooit genoemd....en wij hebben dr nooit naar gevraagd. Cyclus; Deze ronde 33 dagen. Hoort ook wel bij mn pco... voor de mmm zat ik altijd tussen de 28 en 35 dagen. Gelukkig wel vruchtbaarslijm, maakt het weer iets makkelijker. Ovutesten 1 maand gebruikt, verder altijd fm gehad. Nu; terug op de bank met mn kruikje
Overzicht IUI pogingen IUI Gehad : Lin71 - 1 mei eerste poging NOD : Lin71 - ongeveer rond 16 mei afspraken ziekenhuis: Pcootje - 6 mei FM, bespreken of we gaan slikken of spuiten Lien1979 - 10 mei FM
Meiden, ik wil graag jullie advies. Loop nu de hele dag al na te denken hoe ik het de komende maand ga doen. Van mn gyn mag ik overgaan op spuiten ivm de bijwerkingen die ik heb op clomid 100. Nu is mn man net met een nieuwe/tijdelijke baan begonnen. Als we gaan spuiten moeten we vaker naar het zhuis dan met pillen. Als we gaan spuiten moet mn man dus vaker vrij nemen, dit willen we graag de 1ste maand voorkomen. Hij gaat alle bezoeken mee naar het zhuis, zonder hem gaan is geen optie. Aan de andere kant heb ik geen goed gevoel bij clomid, veel bijwerkingen en tot nu toe zonder resultaat, daar komt nu bij dat mn cyclussen steeds weer langer worden...ook dit versterkt het twijfel gevoel bij clomid. Wat zouden jullie doen....nog een maand pillen of toch beginnen met spuiten?
Als je je echt niet fijn voelt bij clomid en je hebt sterke twijfels, zou ik toch overgaan op spuiten. Je moet dan wel vaker naar het ziekenhuis, hopelijk krijgt je man begrip van zijn werkgever. Dat zijn de moeilijke dingen hè... het is al zo'n achtbaan en dan zit je ook nog met je werk in je maag. Ik vind dat echt lastig hoor... Ze hebben alle begrip op mijn werk, maar het voelt niet fijn.
Welkom allemaal, Even een korte reactie van mijn kant. Waarom vraag je niet om Femara om eerst te proberen in plaats van Clomid pcootje. Werkt bij mij prima en heb weinig tot geen klachten . Hier vandaag naar een bevrijdingsfestival geweest, spontane aktie met 3 vriendinnen. Super gaaf dus.
@ Lin; femara niet besproken, had een vervangende arts. Hoe gaat het met jou, wat is je gevoel mbt de iui poging? Ik heb niet hoeven kiezen, voor spuiten wat het al te laat, moet vooraf besteld worden etc, dus deze maand nog een ronde clomid... deze keer 150mg. Hoe gaat het met iedereen?
Overzicht IUI pogingen IUI Gehad : Lin71 - 1 mei eerste poging NOD : Lin71 - ongeveer rond 16 mei afspraken ziekenhuis: Pcootje - 14 mei FM Lien1979 - 10 mei FM
Hallo , Rustig hier, Het gevoel wat betreft onze IUI is nu wel weg hoor , gelukkig wel. We wachten het allemaal maar af. Hoest met de andere dames? Welke gyn had je pcootje?
Ik ben echt aan het aftellen... nog een weekje waarschijnlijk. Eindelijk gebeurt er eens iets... nu maar hopen dat het zaad voldoende is voor de IUI.
Gisteravond mijn laatste Clomid voor deze maand ingenomen. Nu maar rustig wachten en de eitjes laten groeien. Maandag horen we hoe het ervoor staat. Volgende week hebben we een weekje vakantie en waarschijnlijk valt de IUI ergens in die vakantie. Op zich wel fijn dat we deze eerste poging in alle rust kunnen doen en niet vanalles hoeven te regelen op ons werk ! Ik begin het langzamerhand best een beetje spannend te vinden. Wat zal 100 mg Clomid met me doen (eerder gebruikte ik 50 mg)? Hoe zal het zaad van mijn man eruit komen? (is op zich prima, dus ik verwacht geen problemen) Wat ga ik van die Pregnylspuit vinden? (ik ben niet zo'n fan van naalden...brrr) Hoe zal de eigenlijke IUI zijn? @ Saskia, zo te lezen gaan we aardig gelijk op. Ik zit zelf nu op dag 8. Ik hoop en duim voor jullie dat het zaad goed genoeg zal blijken !
@ Lin; Dokter van D...idd afwachten meer kan je niet he, moet je dit weekend werken? @Saskia, ik ga voor je duimen hoor...dat dat ene zaadje dr in ieder geval bij mag zijn. @Lien; komt goed uit nu dat jullie vrij zijn bij de iui, net wat je zegt kan het nu in alle rust. Ik begin het nu ook spannend te vinden hoor, heb dr zelfs al over gedroomt...alhoewel dat meer een nachtmerrie was. Mijn duimen gaan ook voor jou draaien, hopelijk een mooi ei maandag.
Ik duim voor jullie alle drie. Hier denk ik niets , heb zoals iedere maand gekleurde afscheiding wat ik meestal een week voor mijn WOD heb.