Wie begint er in mei ook met IUI?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door pcootje, 29 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hmm okey, heb jij dat alle 3 de keren gewoon zelf gevraagd? Vonden ze dat niet raar? Bij mij was het gewoon: Zo dat was het, je kunt je weer aankleden, haha. Toch apart dat ze het in het zelfde ziekenhuis anders doen?

2. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @ Misty: Voorafgaand aan de eerste keer hebben we het gevraagd aan onze eigen gyn. Ze zei toen dat het voorheen eigenlijk niet gebruikelijk was in ons ziekenhuis, omdat er geen wetenschappelijke bewijzen waren dat het uit zou maken. Maar omdat de nieuwste onderzoeken wel uitwijzen dat je kansen toenemen als je even blijft liggen, doen ze dat nu steeds vaker wel, als het praktisch mogelijk is tenminste. Het is dus iets van de laatste tijd, misschien dat het nog niet vast is opgenomen in het protocol. Of misschien was er geen kamer vrij toen jouw IUI plaatsvond? Wij hebben er bij de pogingen eigenlijk niet echt om hoeven vragen, het werd min of meer aangeboden. Ook de andere stellen kregen de kans om even te blijven liggen. Wel een beetje vreemd dus, dat jij niet de kans kreeg om te blijven liggen. Maar ik zou er de volgende keer echt gewoon om vragen, ik weet bijna zeker dat ze dat niet raar vinden, hoor :)

3. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Helaas afgekeurd dus nu huismama
    Beverwijk
    Hallo dames allemaal,

Bij ons in het ziekenhuis moet je na de IUI ook een kwartiertje blijven liggen dat was 1 jaar geleden nog niet zo maar er blijken toch betere resultaten te zijn als je even blijft liggen dus dat doen we dan maar braaf.
    Voor heen was het IUI klaar en weer weg toen zei ik wel eens tegen me man nou het lijkt wel alsof alles er weer uitloopt;) kan natuurlijk niet maar zo voelde het wel.
    Het is met een hoop dingen anders in de ziekenhuizen als ik dat zo lees.

Lien weer succes op het wachtbankje:)

Voor de andere dames spannend nog ik duim voor jullie.:D

Ik wacht nog steeds erg braaf op me ongi pppffff dus geen nieuws hier helaas word wel weer eens tijd dat ik ook weer mee kan babbelen en op het wachtbankje kan gaan zitten komt wel weer:):p

Groetjes babyborn....

4. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    lieve iui meiden,

Ik wilde jullie bedanken voor alle steun van de afgelopen tijd en heel veel succes wensen met de iui´s , dat het maar snel raak mag zijn lieverds!

Wij zijn doorverwezen voor ivf...mag nog een iui probreren na dezomer. dit ga ik alleen doen als ik medicatie krijg om mijn lf te ondersteunen (hadden ze afgelopen ronde moeten doen bleek na gesprek zh, was dus voor niets) wanti kk reageer te sterk op de hormonen waardoor alles schijnbaar ook weer sne lwordt afgebroken...
    de 2 iui's waten beetje voor niets dus.

Merk dat ik er heel erg doorheen zit en gam e een tijdje terugtrekken om weer op kracht te komen, dus niet zoveel schrijven op zp.

Heel veel succes lieve meiden en een hele fijne zomer.

liefs helena

5. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Lieve helena,

Heel veel sterkte en heeeel erg veel rust toegewenst van mijn kant.
    Ik hoop dat jullie straks veel geluk hebben met IVF het is een hele grote stap maar voor jullie wel de beste als ik dat allemaal zo gelezen hebt van je.
    Doe rustig aan en probeer toch een beetje positief te blijven dan hopen we dat alles goed komt en dat we dan toch nog een berichtje van jouw krijgen met erg leuk nieuws wees sterk samen en ik wens jullie alle geluk toe echt waar.
    En wat vervelend allemaal zeg in het ziekenhuis eigenlijk wisten ze dit al en toch laten ze jullie door gaan.
    Heel veel geluk en denk aan jezelf en sterkte met alles.

Een mega knuffel van Babyborn....;)

6. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @ Helena, wat vervelend dat het allemaal zo tegenzit. Kan me voorstellen dat je het er helemaal mee hebt gehad ! Het lijkt me verstandig om even een rustpauze in te lassen, zodat je daarna weer voldoende energie hebt voor wat er komen gaat. Een voordeel: als je eerder voor IVF gaat, is de kans ook groter dat je eerder zwanger bent !

@ Babyborn, kan me helemaal voorstellen dat het allemaal erg lang begint te duren voor je. Maar je volgende IUI komt nu echt in de buurt! En wie weet is het niet eens nodig ?!

7. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    @Helena: Heel veel sterkte en succes in de IVF wereld. Hopelijk is dit hetgeen wat jullie een mooi kleintje op gaat leveren!

@Babyborn: Hopelijk is er snel duidelijkheid voor je of de IUI nog echt nodig is of niet! En zo wel, dan snel door naar een succesvolle IUI :D

8. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Misty ja je weet het nooit of het nog nodig is:D zal vast wel maar het duurt wel eeeeeeeerrrrrrgggggg lang nu zeg aangezien ik al zo weinig geduld heb;) na 5jaar je weet maar nooit.

Lien bij jouw is het weer spannend na je IUI ik hoop dat ook daar weer leuk nieuws van komt het zou zo leuk zijn allemaal zwanger enne ik probeer nog geduld te hebben ppff ik ben dan alleen net 1 weekje op vakantie volgende week als ik mijn ongi krijg of niet:(

Hoe is het op het wachtbankje dames ik ben het even kwijt hoor wie er nou nog zit?? Vandaag is het toch ook weer spannend voor iemand ik haal ook af en toe alles door elkaar zullen de hormonen wel zijn:)

Groetjes van babyborn....

9. brigges

brigges Niet meer actief

Sorry dat ik even niets van me heb laten horen....

Het is hier helemaal mis gegaan...

Gisteren verloor ik al wat roze en vannacht is het echt doorgebroken. Een hele vroege miskraam.

En hoe vroeg het ook is.... we zijn er kapot van.

Voor nu ben ik helemaal stuk en rollen er dikke tranen over m'n wangen.

Weer iets om te moeten verwerken. Inmiddels hebben we al drie sterretjes aan de hemel.

Ik probeer maar zo te denken dat ons kindje ons een kusje is komen brengen en weer is weggefladdert.

Straks het ziekenhuis bellen voor een uitgangsecho..en weer door naar de volgende ronde.

10. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Hoi Brigges,

Jeetje zeg ik wou net een berichtje mailen van hoe is het met de kwaaltjes.
    Wat verschrikkelijk rot voor jullie echt wat balen en wat een verdriet zeg potverdorie wat is dat toch ook verschrikkelijk hard allemaal.
    Nou ik heb er even geen woorden voor sorry ik leef met je mee hoor meid wat erg.
    Hou de moed erin en denk ook even aan jezelf ppff heel veel sterkte van ons.

Dikke mega knuffel van babyborn:x.....

11. babyborn

babyborn Bekend lid

31 mei 2010
    677
    0
    0
    Beverwijk
    Brigges ik zit hier ook met tranen in me ogen ik kan er niks aan doen thats my wat een verschrikkelijk kl*te bericht zeg.
    Sterkte meid en doe even rustig aan.

Knuffel babyborn....

12. brigges

brigges Niet meer actief

Ik had zaterdag nog volop kwaaltjes! Hondsmoe...weeiig...en ineens op zondag was er bloed.. Zo uit het niets. Kreeg ineen keer buikpijn...bloedverlies en toen wist ik het.

Het enig positieve wat ik hieruit kan halen is dat er wel een bevruchting kan plaats vinden. Het kan dus wel...

Maar wat kost het me moeite om me weer op te laden voor de volgende ronde. Mijn man belt zo vanaf zijn werk het ziekenhuis voor de uitgangsecho...ik ben zo huilerig dat ik niet kan bellen.

Meiden, wat is dit traject zwaar.... ongelofelijk.. Wat heftig allemaal...

13. pientje80

pientje80 Actief lid

17 jan 2010
    151
    0
    0
    jezus brigges wat ontzettend k*t voor je!!! Ik vind het ontzettend knap dat je nu al de positieve kant "het kán dus wel" inziet. Zorg goed voor jezelf, ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt!~

En Helena, dat hoop ik voor jou ook heel erg. Dat de IVF zijn werk maar héél snel mag doen!!!

En ik, ik heb vandaag mijn nod en verwacht mijn ongi. En ik heb zo dadelijk een sollicitatiegesprek dus ik moet opschieten en me optutten!

14. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    @ Helena,
    Ik wens je heel veel sterkte maar zeker ook succes nu jullie het IVF traject ingaan. Laat je nog af en toe iets horen?

@brigges )(*^%$@# Hoe is het nu met je kwaaltjes? Had je 1 of 2 eicellen. Hopelijk kun je snel in het ziekenhuis terecht voor een echo.
    Een digi knuf van mij.

@ iedereen hier gisteren de eerste puregon geprikt en moet zeggen met zweet handjes maar het viel reuze mee eigelijk.
    Donderdag de eerste FM. DUimen dat er een paar mooie eitjes zitten.

15. brigges

brigges Niet meer actief

@Lin Er lagen twee eicellen klaar, de moeheid is nu helemaal verdwenen en de zere borsten bijna. Morgen om 12:00 uur de uitgangsecho. Ben vandaag heel veel aan het drinken om alles zoveel mogelijk schoon te spoelen. Hoop dat het effect heeft.

Gelukkig dat het meeviel het prikken Lin! Het is gewoon heel spannend als je het nog nooit hebt gedaan.

Als het goed is mogen wij morgenavond weer beginnen met spuiten. Tenminste dat hoop ik..als het van binnen nog niet schoon genoeg is of als er cystes zitten dan niet natuurlijk.

@Pientje, hoop dat je succes hebt vandaag bij je sollicitatie!

@babyborn ontzettend lief dat je zo reageerd en meeleeft! Doet een mens goed

@all ik heb mezelf weer bij elkaar geraapt, af en toe nog een paar dikke tranen maar dat hoort erbij...

16. pientje80

pientje80 Actief lid

17 jan 2010
    151
    0
    0
    Goed zo Brigges! Houd moed. Ik heb vandaag mijn NOD maar ik denk dat het mijn OD wordt, want ik heb al rugpijn. Zal dus wel niet lang meer duren....

17. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Hoop zo voor je brigges dat er stiekum nog een zit , maar meestal zegt je eigen gevoel het wel.
    Sterkte nogmaals !!!

Pientje jij maakt het spannend...........

18. pientje80

pientje80 Actief lid

17 jan 2010
    151
    0
    0
    Niet opzettelijk! :) Maar rugpijn hoort bij mij altijd bij ongi dus ik ga er van uit dat ie zo doorkomt. Is bij mij wel vaker pas 's avonds, dus ik maak mezelf niets positiefs wijs!

19. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Brigges, oh nee ! En we waren hier nog wel zo blij dat je als eerste van ons allemaal op het zwanger-met-IUI-bankje mocht plaatsnemen ! Wat is dat hard, dat je er na even dolgelukkig te zijn zo weer wordt afgeknikkerd... Het moest niet mogen !! Veel sterkte gewenst ! Doe het rustig aan ! Hopelijk is het hierna snel weer raak voor jullie, want je hebt nu inderdaad gezien dat het wel kan. Succes morgen met de uitgangsecho.

Pientje, spannend !! Duim duim...

20. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    Jeetje Brigges! wat erg. ik was zo blij voor jullie! wat is het leven oneerlijk!! Heel veel sterkte meid.

Helena jij oo veel sterkte. kan me goed voorstellen dat je er doorheen zit.

Nog geen ongi voor de wachtenden??

Ik moet zeggen dat ik het ook een heel zwaar vind en veel kwaad ben omdat het leven zo oneerlijk is. Zie je die ongewenst zwangeren en die zuipende, rokende zwangeren die gewoon doorgaan met hun leven ondanks dat ze een kleine id buik hebben en...................pfffffffff teveel om op te noemen. we moeten blijven hopen!

Deel Deze Pagina