Hoi Gillian, puregon is (net als Clomid) bedoeld om de eirijping te bevorderen. Het wordt ook wel gebruikt bij IVF trouwens, maar dan een hogere dosering. Ik hoop voor jou dat deze ronde geluk gaat brengen!
Hee Lien, dank voor je reactie! Ik ben voor de baan gegaan en heb vandaag mijn contract getekend. Maandag moest ik een FM, maar ik ben naar de poli gegaan en heb gevraagd of ik twee maanden 'rust' mag nemen. Ik wil namelijk wel voorkomen dat ik - hoe gewenst ook - in mijn proeftijd moet vertellen dat ik zwanger ben. Het klikt aan alle kanten met de nieuwe werkgever, maar offie te vertrouwen is weet ik nog niet. Ik heb dus geen FM gehad. Mag clomid door blijven slikken dus houd wel regelmatige cyclus, maar hoef even niet de IUI ellende. Ik ga trouwens ook niet proberen te voorkomen dat ik zwanger raak
aha Lien. Gebruik je dan nu Puregon om een andere pil te proberen of is het een sterker iets dan clomid?? en hoe vaak moet je zo'n pil slikken dan? lees vaak over puregon en clomid maar weet niet echt hoe het zit. Krijg je er dan ook og pregnyl bij? Ben benieuwd. Ik gebruik helemaal niks namelijk. Hoe weet je dat je ei neit rijpt dan? Blijft deze steeds heel klein? Ja ik ben benieuwd of het deze maand gaat lukken @all: klussen jullie nog een keer 's avonds op de dag van de iui? Wordt bij ons aangeraden maar ben benieuwd wat jullie doen.
Pientje gefeliciteerd met je nieuwe baan en geniet even lekker van je rust pauze is ook wel eens lekker ja toch momentje van rust en wie weet gaat het lukken met zelf klussen Gillian gebruik jij helemaal niks? Ik dacht dat je altijd wat moest gebruiken voor de IUI al hoe wel als ik even diep terug graaf 5 jaar terug heb ik dat trouwens ook niet gehad de eerste 3 keer raar eigenlijk. Ik ben zelf maandag voor de eerste keer begonnen met clomid die moet ik tot vrijdag slikken en dan maandag FM en dan zal het nog wel een keer FM worden of het is allemaal zo groot en goed zal wel niet dan Pregnyl prikken en dan WEER IUI en het mag nou wel een keertje gebeuren broeien met die eitjes We wachten het maar weer af. Voor iedereen succes allemaal en hopen dat het nou gauw raak is bij iedereen zodat we mooi pcootje achterna kunnen gaan Het zou toch leuk zijn. Groetjes babyborn......
heej babyborn, Ik heb een hele regelmatige cyclus, heb precies in het midden slijm, ov test een dag later is dan altijd positief, mijn fm die dag ook goed alle keren een goed ei en ik voel dan weer een dag later letterlijk mijn ei springen en dan 2 week later mijn ongi. Ik voel alles precies en omdat mijn ei deze keer langzamr groeide zei de gyn: we doen het op jouw natuurlijke cyclus en gevoel want ik heb altijd gelijk. dus bij een pos ov moest ik bellen. Dat heb ik gedaan, toen iui en daarna voelde ik hem springen. pregnyl was dus niet nodig. de vorige keer wel gehad want toen deden ze de iui op de fm meting en niet op mijn gevoel zeg maar.achteraf denk ik dat toch het ei te vroeg was toen door de pregnyl. zo wat een verhaal he? haha.
Hoi gillian, Ja dat is zeker een verhaal lol het hoort erbij. Dat is wel lekker hoor dat jij alles voelt ik niet het is allemaal heeeel erg onregelmatig helaas nou ja het past ook wel bij me grapje dus we zien het wel weer allemaal het blijft spannend. Een vriendin van me moet altijd weer lachen daar begint ze weer eitjes dit en dat maar ja je moet wel een beetje humor hebben toch. Groetjes babyborn...
That's the spirit! proberen relaxt te blijven, beetje humor en lachen. Want......een ei hoort erbij! haha
Hoi Gillian, Ja lekker hoor een eitje op zijn tijd nou nog even onze eitje goed warm houden en uitbroeien maar lol. Volgens mij zijn wij nu nog de eningste op het forum zijn veel met vakantie kan je wel merken vind je niet. Ik zou blij als het maandag is dan ga ik eindelijk weer voor FM na een rustpauze hihi van 1 periode overslaan is aan 1 kant wel lekker maar aan de andere kant heb je zoiets ik wil nu ook wel weer door gaan. Groetjes weer van deze kant van babyborn....
@Pientje, gefeliciteerd met je nieuwe baan !! Een goede keuze denk ik ! Ook verstandig om even een paar maanden MMM-pauze te nemen. Is wel goed voor jezelf, kun je je lekker focussen op je nieuwe werk en wie weet brengt die rust je wel geluk @Gillian: Clomid zijn hormoontabletjes en Puregon zijn hormoonspuiten (die moet je zelf zetten met een speciale injectie-pen). Dat is dus een verschil. Maar ook de werking is verschillend. Beiden zijn bedoeld om een goede eirijping tot stand te brengen, maar doen dat op een wat andere manier. Clomid werkt indirect. Het is eigenlijk een anti-oestrogeen, waarmee je lichaam een beetje voor de gek wordt gehouden. Je lichaam gaat denken dat er te weinig hormoon is voor de eirijping (FSH) , waardoor het meer van dat hormoon gaat aanmaken. Maar je lichaam moet daarbij het hormoon dus wel zelf aanmaken. Puregon werkt juist direct, het is follikel stimulerend hormoon (FSH) wat je dus rechtstreeks in je lichaam spuit. Clomid gebruiken de meeste vrouwen gedurende 5 dagen in het begin van hun cyclus (bij mij dag 3 t/m 7), Puregon moet je blijven gebruiken tot aan je eisprong. In beide gevallen wordt Pregnyl gespoten om de eisprong in gang te zetten. Dat je lichaam geen of geen goede eitjes aanmaakt wordt gemeten door follikelmetingen. Als er geen eitje rijpt of het wordt niet groot genoeg, dan is dat een teken dat de eirijping niet goed verloopt. Vaak merk je dat ook aan een onregelmatige cyclus. In jouw geval wel fijn dat je je juist een regelmatige cyclus en goede eisprong hebt !! Wel heb ik wel eens gelezen dat IUI met hormoonbehandeling een hogere kans van slagen heeft dan zonder hormoonbehandeling. Daarom gaan ze ook bij vrouwen met een normale cyclus soms toch hormonen voorschrijven. Nou, dat was een behoorlijk technisch verhaal geloof ik. Hopelijk is het een beetje duidelijk voor je @ Babyborn, bij jou begint het gelukkig ook lekker op te schieten nu ! Merk je iets van bijwerkingen van de Clomid, of valt het mee? Hopen dat ze maandag een mooi ei vinden (of liefst twee!) !
Hier hebben we woensdag een gesprek met de gyn. Daar hopen we te horen hoe we in okt. verder gaan . Heb nu 4 IUI's gehad en bij 2 werd ik 7 dagen te vroeg ongesteld. Ben benieuwd of daar een verklaring voor is. Hier heb ik puregon gespoten om te voorkomen dat dit zou gebeuren en bij de eerste maand bingo. Ben heel benieuwd wat dokkie er van zegt. Gefeliciteerd met je nieuwe baan pientje. Hoe is het met de andere dames?
@ Lin, kan me goed voorstellen dat je erg onzeker wordt als je ongi telkens te vroeg komt. Ben benieuwd hoe de gyn dat zal verklaren. Zouden het geen VMK's kunnen zijn?
geen idee wat of het is, hebben we zelf ook al aangedacht. Heb ook onwijze krampen gehad deze maand maar goed iedere maand is bij mij weer anders na de curretage van januari.
Lien, Het valt me wel mee de bijwerking van de clomid ik zweet inderdaad wel meer ik had alleen 1 keer dat ik daarna een buikpijn kreeg en had toen behoorlijk diarree en toen was het weer weg ik weet niet echt of het van clomid kwam maar ja vandaag weer de laatste en dan maandag eindelijk weer voor een FM ik ben benieuwd Of het komt dat het de eerste keer is dat ik clomid slik dat het mee viel ik weet het niet we zien het wel voor de volgende keer ik hoop van niet maar dat zal vast wel:x. Ik ben even de weg kwijt zat er nou nog iemand op het wachtbankje??? Groetjes van babyborn.....
lin succes voor woensdag met het gesprek met de gyn voor ik het weer vergeet ik zit dan zelf weer in de molen eindelijk. Hoop dat er wat meer duidelijkheid voor je komt. Groetjes babyborn....
lien bedankt voor je uitleg! ik snap em! lin en lien, zooo verwarrend haha. dan denk ik: van wie heb ik wat gelezen? li li eh lin? of li eh lien? haha Babyborn wanneer is jouw nod? wij zitten samen op het wachtbankje geloof ik. ik heb pas eergisteren iui gehad dus moet nog even................
Zelf heb ik komende maandag FM. Doordat dit de eerste keer puregon is, kan ik nu niet helemaal goed inschatten wanneer de IUI zal zijn. Ik zou denken eind volgende week ergens ofzo. Dus misschien kom ik dan wel bij jullie op het wachtbankje zitten
Lien dan lopen wij tegelijk ik heb ook maandag fm dus zal ook volgende week de iui wel zijn dat ligt eraan ik ben benieuwd wat de clomid gedaan heeft eerste keer dus ik ben benieuwd wanneer ik pregnyl kan gaan prikken jaggie. Gillian erg he die 2 namen dat heb ik ook hoor lin lien wie was het nou ook alweer lol Groetjes babyborn...
Hallo allemaal wat is het hier stil zeg snurk snurk lol is iedereen nu weg ofzzo ikke morgen fm spannend weer. Groetjes babyborn...
haha ja echt mega stil hier. Ik heb niks te melden. Zit rustig op mijn bankje te wachten. Fmmetjes van maandag: veel succes. Hopelijk al een mooi eitje in beeld.We lezen het wel!